chestiuni prejudiciale-chestiuni prealabile
chestiuni prejudiciale-chestiuni prealabile
In procedura penala exista distinctia intre chestiunile prejudiciale si cele prealabile?
Dricaru, ce zici de speta asta?
"La data de 20 decembrie 2004 a fost inregistrata la Tribunalul Bucuresti, contestatia la executare formulata de A.V., prin care s-a solicitat a se constata gratierea individuala neconditionata a restului de pedeapsa ramas de executat din pedeapsa aplicata prin sentinta penala nr. 49 din 6 noiembrie 2002, pronuntata de Curtea Suprema de Justitie, irevocabila prin decizia nr. 311 din 8 octombrie 2003, pronuntata de Completul de 9 judecatori ai acestei instante, in temeiul Decretului nr. 1164/2004 (M. Of. nr. 1207/16.12.2004), precum si incetarea mandatului de executare a pedepsei nr. 243 din 13 octombrie 2003, emis de Tribunalul Bucuresti (in dosarul nr. 5276/2001, al Inaltei Curti de Casatie si Justitie), la data de 16 decembrie 2004, ca urmare a gratierii individuale.
Totodata, A.V. a solicitat sa se dispuna punerea sa in libertate de indata, nefiind arestat in alta cauza.
Prin incheierea din 25 februarie 2005, pronuntata in dosarul nr. 7036/2004, Tribunalul Bucuresti, sectia I penala, a invocat din oficiu exceptia de nelegalitate a Decretului nr. 117/2004 si in baza art. 4 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, a suspendat judecarea contestatiei la executare. Totodata, a sesizat Curtea de Apel Bucuresti, sectia de contencios administrativ, pentru examinarea legalitatii Decretului nr. 1173/2004.
Opinia instantei penale, mentionata in incheierea din 25 februarie 2005, a fost formulata in sensul ca exceptia de nelegalitate a Decretului nr. 1173/2004, prin care s-a revocat gratierea individuala acordata prin Decretul nr. 1164/2004, este intemeiata."
Decizia nr. 1840/2005-SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
"La data de 20 decembrie 2004 a fost inregistrata la Tribunalul Bucuresti, contestatia la executare formulata de A.V., prin care s-a solicitat a se constata gratierea individuala neconditionata a restului de pedeapsa ramas de executat din pedeapsa aplicata prin sentinta penala nr. 49 din 6 noiembrie 2002, pronuntata de Curtea Suprema de Justitie, irevocabila prin decizia nr. 311 din 8 octombrie 2003, pronuntata de Completul de 9 judecatori ai acestei instante, in temeiul Decretului nr. 1164/2004 (M. Of. nr. 1207/16.12.2004), precum si incetarea mandatului de executare a pedepsei nr. 243 din 13 octombrie 2003, emis de Tribunalul Bucuresti (in dosarul nr. 5276/2001, al Inaltei Curti de Casatie si Justitie), la data de 16 decembrie 2004, ca urmare a gratierii individuale.
Totodata, A.V. a solicitat sa se dispuna punerea sa in libertate de indata, nefiind arestat in alta cauza.
Prin incheierea din 25 februarie 2005, pronuntata in dosarul nr. 7036/2004, Tribunalul Bucuresti, sectia I penala, a invocat din oficiu exceptia de nelegalitate a Decretului nr. 117/2004 si in baza art. 4 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, a suspendat judecarea contestatiei la executare. Totodata, a sesizat Curtea de Apel Bucuresti, sectia de contencios administrativ, pentru examinarea legalitatii Decretului nr. 1173/2004.
Opinia instantei penale, mentionata in incheierea din 25 februarie 2005, a fost formulata in sensul ca exceptia de nelegalitate a Decretului nr. 1173/2004, prin care s-a revocat gratierea individuala acordata prin Decretul nr. 1164/2004, este intemeiata."
Decizia nr. 1840/2005-SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
ART. 4-Legea nr. 554/2004dricaru wrote:Chiar asa...nu intra.......
Exceptia de nelegalitate
(1) Legalitatea unui act administrativ unilateral poate fi cercetata oricand in cadrul unui proces, pe cale de exceptie, din oficiu sau la cererea partii interesate. In acest caz, instanta, constatand ca de actul administrativ depinde solutionarea litigiului pe fond, va sesiza prin incheiere motivata instanta de contencios administrativ competenta, suspendand cauza.
(2) Instanta de contencios administrativ se pronunta, dupa procedura de urgenta, in sedinta publica, cu citarea partilor.
(3) Solutia instantei de contencios administrativ este supusa recursului, care se declara in 48 de ore de la pronuntare ori de la comunicare si se judeca in 3 zile de la inregistrare, cu citarea partilor prin publicitate.
(4) In cazul in care instanta de contencios administrativ a constatat nelegalitatea actului, instanta in fata careia s-a ridicat exceptia va solutiona cauza, fara a tine seama de actul a carui nelegalitate a fost constatata.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests