civil

Discutii privind Dreptul Civil, Noul Cod Civil si Noul Cod de Procedura Civila
Post Reply
oktavia

civil

Post by oktavia » 17 Apr 2005, 17:27

am si eu proiblema :lol:
Poate ma puteti ajuta :razz:
Sunt studenta in anul I si civilul imi cam da batai de cap :-x Am o speta la capitolul-obiectul si cauza actului juridic, care nu stiu exact cum sa o tratez...
Prin contract autentic de v-c, A instraineaza catre B o casa. La momentul predarii spatiului B constata ca lipsesc din imobil becurile, prizele, si statuile de la intrare. El vine la mine ca avocat :oops: si imi cere sfatul, aratand ca in contract nu s-a prevazut nimic despre bunurile luate de catre A.

Eu din cate stiu o data este ca: contractul de v-c este un contract sinalagmatic, un act bilateral, cu titlu oneros cumutativ, translativ de proprietate, si mai este un act de dispozitie. Nu stiu cat ma ajuta asta dar noah...
Si prin uramre cred eu ca daca este un contract sinalagmatic cauza consintamatului fiecarei parti consta in prefigurarea mintala a contraprestatiei.
Deci ce cred eu este ca scopul urmarit de B era acela de a proprietarul acelei case in care se aflau si respectivele bunuri, si a fost indus in eroare de catre A. Si atunci contarctul de v-c este lovit de nulitate relativa.
asta este parerea mea.. si nu stiu daca e ok

cumintzica

Post by cumintzica » 17 Apr 2005, 18:50

Parerea mea este ca speta asta nu se poate rezolva doar cu ceea ce inveti in anul I.

arian

Post by arian » 18 Apr 2005, 22:31

Mai tarziu (anul III) o sa vezi ca lucrul vandut trebuie predat impreuna cu accesoriile lui si cu toate obiectele ce au fost destinate uzului sau perpetuu. Vanzatorul nu si-a indeplinit aceasta obligatie si va fi raspunzator conform regulilor generale (exceptia de neexecutare, rezolutiune etc.), reguli pe care o sa le studiezi abia in anul II :)