Buna ziua! Nu am mai intrat de foarte mult timp pe forum si nu stiu daca s-a discutat pana acum ceva despre noile modificarile aduse de OUG 82/2007 legii societatilor comerciale. Daca da, imi cer scuze ca abordez acest subiect inca o data.
Problema cu care ma confrunt este urmatoarea:
- Conform art. 137/1 alin 3 coroborat cu art. 152 din Lg. 441/2006, directorului societatii pe actiuni i-a fost suspendat contractul individual de munca la data de 01.01.2007. S-a incheiat un contract de mandat intre acesta si societate, omul s-a asigurat in sistemul public de pensii si cel al asigurarilor de sanatate, si-a inregistrat contr. de mandat la finante, societatea i-a retinut si virat integral impozitul de 16% (dupa cum prevede codul fiscal) ca sa nu se trezeasca la anul pe vremea asta ca mai are de platit la stat diferenta de impozit si toate au fost bune si frumoase pana la aparitia faimoasei OUG 82/2007.
- Prin modificarile aduse art. 152 de OUG/2007 veniturile obtinute de director sunt asimilate salariilor, societatea urmand a retine si vira la stat toate taxele si impozitele, asa ca declaratiile inregistrate la casa de pensii si casa de sanatate sunt retrase de directorul in cauza, urmand ca de la 01.07.2007 sa fie asigurat in baza declaratiilor pe care le va face societate.
Pentru ca inceteaza asigurarea individuala de la casa de pensii se retrage carnetul de munca de la aceasta institutie si carnetul se intoarce la societate.
De aici incepe, dupa parerea ea, marele balamuc, pentru ca eu una nu mai stiu ce sa cred.
OUG 82/2007 nu modifica art. 137/1 alin 3,care se aplica si directorului conform art. 152, deci :"pe durata indeplinirii mandatului, administratorii(directorii) nu pot incheia cu societate un contract de munca. In cazul in care administratorii (directorii) au fost desemnati dintre salariatii societatii(cazul de fata), contractul individual de munca este suspendat pe perioada mandatului", insa art. V din OUG 82/2007 spune ca, contractele de munca ale admin/directorilor incheiate pentru indeplinire mandatului de admin/director inainte de intrarea in vigoare a OUG inceteaza de drept la data intrarii in vigoare a acesteia.
Si acum incep sa curga intrebarile:
1. Ii inceteaza de drept sau nu contractul de munca?
2. Daca da, de ce ii inceteaza din moment ce art. 137/1 alin. 3 nu a fost modificat situatia juridica a contractului de munca fiind reglementata, dupa parerea mea, prin acest articol, iar art. V din OUG nu specifica despre care directori este vorba(de SA, SCA, SNC)?( cu directorii de SRL au lamurit problema la art. 196/1 alin 4)
3. Daca totusi trebuie sa-i inceteze de drept contractul, iar societatea si directorul se inteleg si contractul ramane suspendat, care este sanctiunea ce se aplica in cazul acesta societatii?
Va multumesc pentru rabdarea pe care ati avut-o sa cititi cele scrise si astept, daca se poate, raspunsuri de la voi.
OUG 82/2007
Cateva lamuriri in acest sens am obtinut din partea finala a paginii: http://www.just.ro//files/OUG%2082_2007 ... 072007.doc
Acum nelamurirea mea este referitoare la modul de completare in carnetul de munca al directorului. De fapt, incetandu-i CIM, nu am drept sa operez. Dar voi anexa la carnetul de munca o adeverinta in care sa specific ca in perioada x a fost remunerat cf contractului de mandat si a platit contrib. conform stat de plata al firmei.
Asta e solutia pe care o voi aplica eu...
Asteptam si alte opinii !
Acum nelamurirea mea este referitoare la modul de completare in carnetul de munca al directorului. De fapt, incetandu-i CIM, nu am drept sa operez. Dar voi anexa la carnetul de munca o adeverinta in care sa specific ca in perioada x a fost remunerat cf contractului de mandat si a platit contrib. conform stat de plata al firmei.
Asta e solutia pe care o voi aplica eu...
Asteptam si alte opinii !
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests