Speta... deocamdata teoretica
Speta... deocamdata teoretica
O persoan cu handicap motor (se deplaseaza in carucior) are un proces pe rolul instantei. La sediul instantei constata ca respectica cladire nu are rampa de acces si se hotararste sa-si apere dreptul prin judecata. In cladire functioneaza trei instante (Judecatorie, Tribunal si Curte de Apel).
Pe cine da in judecata si care va fi instanta competenta?
Pe cine da in judecata si care va fi instanta competenta?
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
Ordin nr. 649 din 25/04/2001
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 287 din 31/05/2001
privind aprobarea Normativului pentru adaptarea cladirilor civile si spatiului urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap, indicativ NP 051/2000
Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
in temeiul prevederilor art. 11 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare,
in conformitate cu prevederile art. 38 alin. (2) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii,
in temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
avand in vedere avizul Consiliului tehnico-stiintific nr. 151 din 1 septembrie 2000,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba Normativul pentru adaptarea cladirilor civile si spatiului urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap, indicativ NP 051/2000, prevazut in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
__________
*) Anexa se pune la dispozitie celor interesati, de Institutul de Proiectare, Cercetare si Tehnica de Calcul in Constructii - S.A.
Art. 2. - Directia generala tehnica in constructii va aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - (1) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea Normativul pentru adaptarea cladirilor civile si spatiului urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap, nepublicat.
Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Bucuresti, 25 aprilie 2001.
Nr. 649.
Acu ce sa spun... niic la noi la judecatorie, tribunal ,curte nu avem cale de acces special..
la Primarie, finante, CAS avem...
mai caut...

Ordin nr. 649 din 25/04/2001
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 287 din 31/05/2001
privind aprobarea Normativului pentru adaptarea cladirilor civile si spatiului urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap, indicativ NP 051/2000
Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
in temeiul prevederilor art. 11 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare,
in conformitate cu prevederile art. 38 alin. (2) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii,
in temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
avand in vedere avizul Consiliului tehnico-stiintific nr. 151 din 1 septembrie 2000,
emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aproba Normativul pentru adaptarea cladirilor civile si spatiului urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap, indicativ NP 051/2000, prevazut in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
__________
*) Anexa se pune la dispozitie celor interesati, de Institutul de Proiectare, Cercetare si Tehnica de Calcul in Constructii - S.A.
Art. 2. - Directia generala tehnica in constructii va aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - (1) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea Normativul pentru adaptarea cladirilor civile si spatiului urban aferent la exigentele persoanelor cu handicap, nepublicat.
Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
Bucuresti, 25 aprilie 2001.
Nr. 649.
Acu ce sa spun... niic la noi la judecatorie, tribunal ,curte nu avem cale de acces special..
la Primarie, finante, CAS avem...
mai caut...


succes...iar daca esti asa mare procesoman... mai citeste legile...florian267 wrote:Nu ma intereseaza plangerile administrative. Eu vreau sa ma judec, ca sunt procesoman.
incepe cu regulamentul de organizare .....hai ca iti dau eu copy paste..
bag seama ca esti tare ocupat...
pornesti de aici.. si trage concluziile..asta poti face si singur , nu???
Art. 125 - (1) Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul National Anticoruptie, curtile de apel, parchetele de pe langa curtile de apel, tribunalele si parchetele de pe langa tribunale au in structura cate un departament economico-financiar si administrativ, condus de un manager economic.
(2) Managerul economic este subordonat presedintelui instantei sau, dupa caz, conducatorului parchetului in cadrul caruia functioneaza.
(3) Departamentul economico-financiar si administrativ din cadrul tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea asigura activitatea economica, financiara si administrativa si pentru tribunalele specializate si judecatoriile sau, dupa caz, pentru parchetele din circumscriptia lor. (4) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica si Curtii Militare de Apel Bucuresti si Parchetului Militar de pe langa Curtea Militara de Apel Bucuresti.
Art. 126 - (1) Poate fi numita in functia de manager economic persoana care a fost admisa la concursul organizat in acest scop de catre:
a) Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru managerul economic al acestei instante;
b) curtile de apel, pentru managerii economici ai curtilor de apel si ai tribunalelor;
c) Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru managerul economic al acestui parchet si pentru managerii economici ai parchetelor de pe langa curti de apel si tribunale;
d) Parchetul National Anticoruptie, pentru managerul economic al acestui parchet.
(2) La concursul prevazut la alin. (1) se pot inscrie persoanele care au studii economice superioare si o vechime in specialitate de minimum 5 ani.
(3) Numirea in functia de manager economic a persoanelor declarate admise la concursul prevazut la alin. (1) se face prin ordin al conducatorului instantei sau, dupa caz, al conducatorului parchetului care organizeaza concursul.
(4) Personalul din cadrul departamentului economico-financiar si administrativ este incadrat de catre presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie, presedintele curtii de apel sau, dupa caz, procurorul general al parchetului de pe langa curtea de apel, pe baza de concurs sau proba practica.
(5) Concursul prevazut la alin. (1) si (4) se organizeaza potrivit unui regulament aprobat de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, de ministrul justitiei, de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau, dupa caz, de procurorul general al Parchetului National Anticoruptie.
Art. 127 - Managerul economic are urmatoarele atributii principale:
a) conduce departamentul economico-financiar si administrativ al instantei sau parchetului in cadrul caruia functioneaza;
b) raspunde pentru gestiunea economico-financiara a instantelor sau parchetelor fara personalitate juridica din circumscriptia instantei sau a parchetului in cadrul caruia functioneaza; c) indeplineste, pe baza delegarii primite din partea ordonatorilor de credite, toate atributiile acestora prevazute de lege;
d) organizeaza elaborarea, fundamentarea si prezentarea la organele abilitate a proiectelor de buget anuale, la termenele si in conditiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) coordoneaza activitatea de administrare a sediilor instantelor si parchetelor si ia masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii instantelor si parchetelor;
f) ia masuri pentru elaborarea si fundamentarea temelor de proiectare pentru lucrarile de reparatii curente si capitale ale sediilor si obiectivelor de investitii, urmareste si raspunde de realizarea acestora; g) organizeaza tinerea evidentei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea instantelor ori, dupa caz, a parchetelor, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acestora;
h) urmareste si raspunde de utilizarea cu eficienta a fondurilor primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, precum si a celor constituite din veniturile proprii, potrivit legii;
i) organizeaza tinerea la zi a contabilitatii instantei si parchetului din circumscriptia in cadrul careia functioneaza si controleaza efectuarea corecta a tuturor operatiunilor financiar-contabile in documentele specifice, precum si intocmirea si prezentarea la termenele stabilite a situatiilor financiare asupra patrimoniului aflat in administrare, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata;
j) coordoneaza activitatea de administrare a sediilor instantelor si parchetelor din circumscriptiile in cadrul carora functioneaza, stabilind masuri pentru asigurarea conditiilor materiale in vederea desfasurarii corespunzatoare a activitatii acestora. De asemenea, asigura ordinea, curatenia si paza bunurilor in sediile instantelor, inclusiv masuri pentru prevenirea si stingerea incendiilor.
Art. 128 - Managerii economici, informaticienii si personalul de specialitate din activitatea financiar-contabila si din birourile locale pentru expertize judiciare tehnice si contabile au calitatea de functionari publici, avand drepturile si obligatiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 129 - Presedintii instantelor si conducatorii parchetelor pot delega calitatea de ordonator de credite managerilor economici.
Art. 130 - (1) Instantele militare care nu au sediul in municipiul Bucuresti si parchetele de pe langa acestea au in structura un compartiment economico-administrativ.
(2) Personalul auxiliar din compartimentul economico-administrativ are urmatoarele atributii principale:
a) intocmeste documentatia pentru achizitiile publice, serviciile si lucrarile necesare desfasurarii activitatii instantelor;
b) asigura aprovizionarea cu materiale de intretinere si uz gospodaresc, mijloace fixe si obiecte de inventar sau alte bunuri necesare desfasurarii optime a activitatii instantelor;
c) asigura intretinerea si functionarea cladirilor, instalatiilor tehnico-sanitare de incalzire, a celorlalte mijloace fixe si obiecte de inventar din dotare;
d) asigura ordinea, curatenia si paza bunurilor in sediile instantelor;
e) intreprinde masuri pentru prevenirea si stingerea incendiilor, precum si pentru inlaturarea consecintelor unor calamitati.
si mai citeste si restul... sa vezi.. judecatoriile nu au personalitate juridica... pass.. ... tribunalele au personalitate juridica...curtile de apel au personalitate juridica...
mai vrei????
sau de aici incolo te descurci singur....


Re: Speta... deocamdata teoretica
foarte interesant..deci... mai nou nu functioneaza in cladire ..decat judecatoriaflorian267 wrote:O persoan cu handicap motor (se deplaseaza in carucior) are un proces pe rolul instantei. La sediul instantei constata ca respectica cladire nu are rampa de acces si se hotararste sa-si apere dreptul prin judecata. In cladire functioneaza trei instante (Judecatorie, Tribunal si Curte de Apel).
Pe cine da in judecata si care va fi instanta competenta?
te decizi????
esti tare nehotarat..caldura bag seama



Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests