Pensie de intretinere, rog un raspuns ferm.

Familiei
Post Reply
AdrianEmilian

Pensie de intretinere, rog un raspuns ferm.

Post by AdrianEmilian » 02 Oct 2006, 19:10

Buna seara. Prin hotarare judecatoreasca am "castigat" pensia de intretinere de la tatal meu. A platit doar prima luna dupa care timp de 2 ani nu a mai platit. Eu sunt student la facultate (cursuri la zi, cu taxa) si mi-am castigat acest drept pana la varsta de 25 de ani. Pana acum am reusit sa imi platesc taxa din proprii mei bani. Cum trebuie sa procedez sa recuperez acesti 2 ani de neplata si ce consecinte ar avea asupra tatalui meu in caz de refuz. Mentionez ca nu lucrez si nu am avut in toti acesti ani contract de colaborare sau carte de munca. Multumesc anticipat.

dellutza

Post by dellutza » 02 Oct 2006, 21:20

Poti sa incerci cu o pangere penala ptr. abandon de familie (305 C. pen). De obicei se sperie si platesc

luc4s

Post by luc4s » 02 Oct 2006, 21:55

Chiar daca platesc ori ba, tot scoatere le da (18 ind 1) :roll:
Dar de obicei se sperie, intr-adevar. :)
Te cheama la politie, si de obicei astea ajung spre solutionare la agenti dintr-astia mai batrani :lol:
Scot astia untul din el :grin:

wolfyii

Post by wolfyii » 02 Oct 2006, 22:43

Pentru ca ai fost sfatuit numai in penal, hai sa vezi ce optiuni ai strict pe obligatia de intretinere.

1. Poti formula cerere de majorare pensie de intretinere, in conditiile in care aceasta a ramas aceeasi de cel putin 2 ani, iar tu dovedesti ca nu obtii venituri;

2. In plus, ca un alt capat de cerere, eu as incerca o actiune in pretentii avand ca obiect plata intretinerii restante pe ultimii 2 ani, daca se globalizeaza intr-o suma, poti pune hotararea in executare si il poti executa silit pe debitorul obligatiei.

3. sau o transformare a obligatiei de intretinere restanta intr-o suma globala, pe care s-o executi din bunurile debitorului, cand hotararea devine definitiva si executorie.

AdrianEmilian

Post by AdrianEmilian » 03 Oct 2006, 15:57