In urma decesului fratelui meu sunt mostenitor legal unic in baza unui certificat de mostenitor. Avand in vedere ca fratele meu avea un credit ipotecar la o Banca am mers, cu certificatul in brate la aceasta Banca sa cer trecerea contractului de credit pe numele meu in baza Certificatului de mostenitor. Am facut cerere si prin registratura Bancii sa ma asigur impotriva surprizelor .Precizez ca sunt studenta la Drept si am ceva cunostinte legale. Nu ma dau geniu dar nici jurist de banca

Din punct de vedere legal sunt insolvabila in drept dar solvabila in fapt si doresc mentinerea creditului.
Legea spune ca riscul insolvabilitatii mostenitorului debitorului este suportat de catre creditor. ( nu ca ar fi risc avand in vedere ca banca are un drept de ipoteca si mai are de recuperat 12.000 Eur iar imobilul valoreaza 40.000 pe piata).
Raspunsul initial al juristului banci de fata cu directorul :

" Nu exista alta optiune decat sa il mentinem pe fratele dumneavoastra titular de credit si dumneavoastra sa faceti o promisiune de plata cu Banca si sa platiti in numele lui (-obligatie in nume propriu-) pentru ca BNR nu ne permite altfel. Cazul dumneavoastra este atipic"

In zadar am incercat sa le explic chestia cu persoana decedata si conditia pentru a fi subiect de drept, problemele pe care le-ar naste eventuale litigii cu privire la cine are calitate procesuala....Precizez ca termenul de restituire e de 20 ani.Am zis ca nu semnez in veci asa ceva si sa se mai gandeasca.