cuantum penalitati
cuantum penalitati
Am un contract de prestari servicii incheiat cu o asociatie de proprietari in care sunt stipulate penalitati de 0,15% pe zi de intarziere. OPC m-a amendat pe motivul ca aceste penalitati sunt abuzive, iar cuantumul lor obligatoriu este de 0,06%.
Ma pregatesc de contestatie si astept cat mai multe sugestii.
Multumesc.
Ma pregatesc de contestatie si astept cat mai multe sugestii.
Multumesc.
cuantum penalitati
Contractul incheiat este de intretinere si revizie curenta pentru instalatii de ascensoare. - poate fi de utilitate publica?
Lg nr. 326/2001 privind serviciile comunale de utilitati publice contine o enumerare a serviciilor de utilitate publica, dar aceasta nu este limitativa...
Lg nr. 326/2001 privind serviciile comunale de utilitati publice contine o enumerare a serviciilor de utilitate publica, dar aceasta nu este limitativa...
parerea mea este ca toata cheia interpretarii este data de art. 2 si 9 din L 326/2001; astfel:
Art. 2. - (1) Serviciile publice de gospodarie comunala reprezinta ansamblul activitatilor si actiunilor de utilitate si de interes local, desfasurate sub autoritatea administratiei publice locale, avand drept scop furnizarea de servicii de utilitate publica, prin care se asigura:
a) alimentarea cu apa;
b) canalizarea si epurarea apelor uzate si pluviale;
c) salubrizarea localitatilor;
d) alimentarea cu energie termica produsa centralizat, cu exceptia activitatilor de producere a energiei termice in cogenerare;
e) Abrogata
f) iluminatul public;
g) transportul public local;
h) administrarea fondului locativ public;
i) administrarea domeniului public.
(2) In functie de necesitati, prin hotarare a consiliului judetean, respectiv prin hotarare a consiliului local, se pot infiinta si alte servicii publice de gospodarie comunala, avand ca obiect alte activitati decat cele prevazute la alin. (1).
(3) Domeniile mentionate la alin. (1) si (2) vor fi detaliate prin legi speciale sau prin hotarari ale Guvernului, dupa caz.
(4) La organizarea, functionarea si dezvoltarea serviciilor publice de gospodarie comunala interesul general al cetatenilor este prioritar.
__________
Litera d) de la alineatul (1) a fost modificata prin articolul unic, pct. 1 din O.U.G. nr. 9/2002.
- Litera e) de la alineatul (1) a fost abrogata prin articolul unic, pct. 2 din O.U.G. nr. 9/2002.
- Litera f) de la alineatul (1) a fost modificata prin articolul unic, pct. 3 din O.U.G. nr. 9/2002
Art. 9. - (1) Serviciile publice de gospodarie comunala sunt realizate de operatori furnizori/prestatori de servicii publice locale de gospodarie comunala specializati, care pot fi:
a) compartimente de specialitate din aparatul propriu al consiliilor locale, autorizate in conditiile legii de catre autoritatile nationale de reglementare sau de catre autoritatea administratiei publice locale, pentru activitatile care nu intra in competenta autoritatii nationale de reglementare;
b) agenti economici atestati in conditiile prezentei legi de catre autoritatile nationale de reglementare sau de catre autoritatea administratiei publice locale, pentru activitatile care nu intra in competenta autoritatii nationale de reglementare.
(2) Atestarea, respectiv autorizarea agentilor economici operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala va urmari ca acestia sa prezinte suficiente garantii financiare si aptitudini manageriale si se va face de comisii de specialitate ale caror organizare si functionare se vor stabili prin hotarare a Guvernului.
(3) Atestarea, respectiv autorizarea se refera atat la operatori furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala aflati sub autoritatea administratiei publice locale, cat si la operatorii furnizori/prestatori care se vor infiinta dupa data intrarii in vigoare a prezentei legi.
deci, va aflati in vreuna din situatiile prevazute la art. 9?
Art. 2. - (1) Serviciile publice de gospodarie comunala reprezinta ansamblul activitatilor si actiunilor de utilitate si de interes local, desfasurate sub autoritatea administratiei publice locale, avand drept scop furnizarea de servicii de utilitate publica, prin care se asigura:
a) alimentarea cu apa;
b) canalizarea si epurarea apelor uzate si pluviale;
c) salubrizarea localitatilor;
d) alimentarea cu energie termica produsa centralizat, cu exceptia activitatilor de producere a energiei termice in cogenerare;
e) Abrogata
f) iluminatul public;
g) transportul public local;
h) administrarea fondului locativ public;
i) administrarea domeniului public.
(2) In functie de necesitati, prin hotarare a consiliului judetean, respectiv prin hotarare a consiliului local, se pot infiinta si alte servicii publice de gospodarie comunala, avand ca obiect alte activitati decat cele prevazute la alin. (1).
(3) Domeniile mentionate la alin. (1) si (2) vor fi detaliate prin legi speciale sau prin hotarari ale Guvernului, dupa caz.
(4) La organizarea, functionarea si dezvoltarea serviciilor publice de gospodarie comunala interesul general al cetatenilor este prioritar.
__________
Litera d) de la alineatul (1) a fost modificata prin articolul unic, pct. 1 din O.U.G. nr. 9/2002.
- Litera e) de la alineatul (1) a fost abrogata prin articolul unic, pct. 2 din O.U.G. nr. 9/2002.
- Litera f) de la alineatul (1) a fost modificata prin articolul unic, pct. 3 din O.U.G. nr. 9/2002
Art. 9. - (1) Serviciile publice de gospodarie comunala sunt realizate de operatori furnizori/prestatori de servicii publice locale de gospodarie comunala specializati, care pot fi:
a) compartimente de specialitate din aparatul propriu al consiliilor locale, autorizate in conditiile legii de catre autoritatile nationale de reglementare sau de catre autoritatea administratiei publice locale, pentru activitatile care nu intra in competenta autoritatii nationale de reglementare;
b) agenti economici atestati in conditiile prezentei legi de catre autoritatile nationale de reglementare sau de catre autoritatea administratiei publice locale, pentru activitatile care nu intra in competenta autoritatii nationale de reglementare.
(2) Atestarea, respectiv autorizarea agentilor economici operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala va urmari ca acestia sa prezinte suficiente garantii financiare si aptitudini manageriale si se va face de comisii de specialitate ale caror organizare si functionare se vor stabili prin hotarare a Guvernului.
(3) Atestarea, respectiv autorizarea se refera atat la operatori furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala aflati sub autoritatea administratiei publice locale, cat si la operatorii furnizori/prestatori care se vor infiinta dupa data intrarii in vigoare a prezentei legi.
deci, va aflati in vreuna din situatiile prevazute la art. 9?
cuantum penalitati
Societatile care au ca obiect de activitate intretinerea lifturilor au obligatia sa obtina autorizatie de la ISCIR. Poate fi considerata autorizatia ISCIR drept o autorizare gen:
art. 9 ....
b) agenti economici atestati in conditiile prezentei legi de catre autoritatile nationale de reglementare sau de catre autoritatea administratiei publice locale, pentru activitatile care nu intra in competenta autoritatii nationale de reglementare.
Mentionez ca societatea este un S.R.L. cu capital privat, fara legatura cu administratia locala.
art. 9 ....
b) agenti economici atestati in conditiile prezentei legi de catre autoritatile nationale de reglementare sau de catre autoritatea administratiei publice locale, pentru activitatile care nu intra in competenta autoritatii nationale de reglementare.
Mentionez ca societatea este un S.R.L. cu capital privat, fara legatura cu administratia locala.
cuantum penalitati
Oricum speta este mult mai complicata....
Pv are la baza un control tematic al OPC cu privire la intretinere si reparatii ascensoare (vezi vizita ministrului la Ploiesti si controlul unor ascensoare- reflectata in presa) si o reclamatie cu privire la majorarea tarifului ( deoarece incepand cu 01.06.2005 societatea devine platitoare de TVA).
La "verificare", domnul de la OPC a constatat ca respectivul ascensor nu indeplineste nici una din conditiile de functionare normala, nu are afisat nimic referitor la sarcina maxima, instructiuni de folosire, nu are intocmit procesul verbal de receptie, lipsa semnalizarii optice si acustice, reparatia cabinei prin carpire= aspect inestetic.
Neadevaruri pe care imi va fi usor sa le contrazic, mai ales ca intr-un articol din presa apare o poza a respectivului lift cu placutele afisate, iar liftul fusese verificat ISCIR cu o sapt. inainte. Cei de la OPC nu stiau ca liftul fusese verificat ISCIR( verificarea ISCIR este f. complexa, tot ce arata OPC ca lipseste la lift- in PV al ISCIR-ului exista, mai ales ca cei de la ISCIR isi fac f. bine treaba). Singura lipsa adevarata este cea a numelui si telefonului societatii de service, dezlipita de unii locatari "binevoitori".
Cat priveste aspectul inestetic, acesta se poate rezolva cu bani, pe care asociatia nu-i are (ISCIR ul are pretentia sa nu existe gauri in cabina, iar noi le-am reparat cu un petic de material).
Un lift cu o vechime de 20 de ani nu poate functiona ca unul nou, uzura exista, dar daca nu sunt bani pt unul nou ( costa cam 600 milioane), eu pot doar sa asigur functionarea la parametri normali.
Ca probe voi propune Procesul verbal de receptie incheiat de ISCIR , o adresa a Beneficiarului liftului si poza din ziar. Nu stiu daca pot cere ISCIR un punct de vedere.
Cu privire la reclamatia altei asociatii prin care mi se reprosa majorarea tarifului
- am instiintat potrivit contractului despre majorarea tarifului si urma sa incheiem act aditional, oricum nu puteam factura pt. luna iunie pana nu se semna actul aditional.
Mi se reprosau si penalitatile abuzive.
Temeiul juridic la PV este dat de "art. 7 lit. c liniuta a doua, art. 7 lit. c liniuta a treia si art. 20-21 din OG 21/1992 completata si modificata ulterior" am citat din PV
Astept sugestii si va multumesc anticipat.
Pv are la baza un control tematic al OPC cu privire la intretinere si reparatii ascensoare (vezi vizita ministrului la Ploiesti si controlul unor ascensoare- reflectata in presa) si o reclamatie cu privire la majorarea tarifului ( deoarece incepand cu 01.06.2005 societatea devine platitoare de TVA).
La "verificare", domnul de la OPC a constatat ca respectivul ascensor nu indeplineste nici una din conditiile de functionare normala, nu are afisat nimic referitor la sarcina maxima, instructiuni de folosire, nu are intocmit procesul verbal de receptie, lipsa semnalizarii optice si acustice, reparatia cabinei prin carpire= aspect inestetic.
Neadevaruri pe care imi va fi usor sa le contrazic, mai ales ca intr-un articol din presa apare o poza a respectivului lift cu placutele afisate, iar liftul fusese verificat ISCIR cu o sapt. inainte. Cei de la OPC nu stiau ca liftul fusese verificat ISCIR( verificarea ISCIR este f. complexa, tot ce arata OPC ca lipseste la lift- in PV al ISCIR-ului exista, mai ales ca cei de la ISCIR isi fac f. bine treaba). Singura lipsa adevarata este cea a numelui si telefonului societatii de service, dezlipita de unii locatari "binevoitori".
Cat priveste aspectul inestetic, acesta se poate rezolva cu bani, pe care asociatia nu-i are (ISCIR ul are pretentia sa nu existe gauri in cabina, iar noi le-am reparat cu un petic de material).
Un lift cu o vechime de 20 de ani nu poate functiona ca unul nou, uzura exista, dar daca nu sunt bani pt unul nou ( costa cam 600 milioane), eu pot doar sa asigur functionarea la parametri normali.
Ca probe voi propune Procesul verbal de receptie incheiat de ISCIR , o adresa a Beneficiarului liftului si poza din ziar. Nu stiu daca pot cere ISCIR un punct de vedere.
Cu privire la reclamatia altei asociatii prin care mi se reprosa majorarea tarifului
- am instiintat potrivit contractului despre majorarea tarifului si urma sa incheiem act aditional, oricum nu puteam factura pt. luna iunie pana nu se semna actul aditional.
Mi se reprosau si penalitatile abuzive.
Temeiul juridic la PV este dat de "art. 7 lit. c liniuta a doua, art. 7 lit. c liniuta a treia si art. 20-21 din OG 21/1992 completata si modificata ulterior" am citat din PV
Astept sugestii si va multumesc anticipat.
daca esti sigur/a ca nu exista vreun act normativ (HG, hotarare a consiliului judetean/local) prin care acest serviciu sa fie declarat ca fiind din categoria "serviciilor publice de gospodarie comunala", pe aspectul penalitatilor cred ca ai toate sansele; e clar ca trebuie sa te interesezi daca intra sau nu in aceasta categorie; daca nu reusesti sa aflii pana la proces, oricum ataca si vei vedea cu ce se apara OPC-ul in intampinare;
referitor la celelalte chestiuni "reprosate" de OPC, nu prea ma pot pronunta pt ca nu ma pricep la partea tehnica;
din ce am vazut, cred ca ai sanse serioasa si pe aspectele tehnice;
daca mai ai si alte intrebari, nu ezita!
bafta!
referitor la celelalte chestiuni "reprosate" de OPC, nu prea ma pot pronunta pt ca nu ma pricep la partea tehnica;
din ce am vazut, cred ca ai sanse serioasa si pe aspectele tehnice;
daca mai ai si alte intrebari, nu ezita!
bafta!
cuantum penalitati
unele pareri sunt in sensul ca nu imi vor admite ca proba o adresa din partea beneficiarului ascensorului, din care sa reiasa starea acestuia.
Pot chema ca martor administratorul asociatiei de locatari?
Pot chema ca martor administratorul asociatiei de locatari?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests