indemnizatie de maternitate

Ce vreti sa mai vedeti pe acest sit?
rosia_montana

indemnizatie de maternitate

Post by rosia_montana » 29 Jun 2005, 12:42

ce parere aveti de "minunatul" proiect de lege care stipuleaza ca indemnizatia de maternitate sa fie de 3.000.000 lei, indiferent de salariul mamei?

kinga

Post by kinga » 29 Jun 2005, 13:46

Ma gandesc la art. 56 din Constitutie: Cetatenii au obligatia sa contribuie prin impozite si prin taxe la cheltuielile publice.
Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.


Sarcinile sunt OK dar cum stam cu drepturile?

Sic.

croc

Post by croc » 29 Jun 2005, 13:57

cum? 8O 8O 8O

pe mine m-a revoltat cea de 8 milioane indiferent de contributie, pentru ca mi se parea nedrept sa contribui cu o gramada de bani si sa primesc numai 8;
dar 3, este bataie de joc!!
:-x :-x :-x

cine a propus aberatia asta?

AllyMcBeal

Post by AllyMcBeal » 29 Jun 2005, 14:28

Nu e chiar asa.Am auzit si eu la radio de proiectul de lege,insa era ceva de reparat tocmai pentru cele cu salarii si contributii mari,pentru ca,se spunea,nu este normal sa ia toata lumea la fel,desi unele au achitat sume mari,dupa venituri...
Asa ca cine a initiat subiectul,nu prea e in clar.Asteptati legea.

kinga

Post by kinga » 29 Jun 2005, 14:41

Ally, indemnizatia de somaj este la fel pentru toata lumea, chiar si pentru cei care au avut salarii mai mari. Ai citit motivele invocate de Curtea Constitutionala? Nici pe de parte nu s-au gandit la contributii, ci doar la faptul ca somerii au aceeasi situatie juridica. De ce ar aplica acum un tratament diferit. In fond si la urma urmei cu totii vor creste un copil, nu?
Eu ma tem ca se vor opri la indemnizatii egale. Suma de 8 milioane a favorizat pe unii a defavorizat pe altii. Si s-a intamplat ceva cu cei defavorizati? Nu.

Partea proasta este ca suma de 3 milioane defavorizeaza pe toti.
Ai auzit motivele invocate? (Stirile de ieri) Contributia la CAS nu se colecteaza pentru indemnizatia de maternitate ci se constituie un buget pentru pensionari. Cu asemenea motive, chiar crezi ca se va tine cont de contributia fiecaruia?

kinga

Post by kinga » 29 Jun 2005, 14:43

Ally, indemnizatia de somaj este la fel pentru toata lumea, chiar si pentru cei care au avut salarii mai mari. Ai citit motivele invocate de Curtea Constitutionala? Nici pe de parte nu s-au gandit la contributii, ci doar la faptul ca somerii au aceeasi situatie juridica. De ce ar aplica acum un tratament diferit. In fond si la urma urmei cu totii vor creste un copil, nu?
Eu ma tem ca se vor opri la indemnizatii egale. Suma de 8 milioane a favorizat pe unii a defavorizat pe altii. Si s-a intamplat ceva cu cei defavorizati? Nu.

Partea proasta este ca suma de 3 milioane defavorizeaza pe toti.
Ai auzit motivele invocate? (Stirile de ieri) Contributia la CAS nu se colecteaza pentru indemnizatia de maternitate ci se constituie un buget pentru pensionari. Cu asemenea motive, chiar crezi ca se va tine cont de contributia fiecaruia?

rosia_montana

Post by rosia_montana » 29 Jun 2005, 14:43

Anca Boagiu a initiat proectul de lege. Citez din afirmatiile ei: "Avand in vedere ca se va primi aceasta alocatie pentru orice copil, indiferent daca parintele lucreaza sau nu, parerea mea personala este ca este foarte binen Femeile cu vneituri mai mari se vor putea asigura la firma private"

DE CE SA MA ASIGUR LA FIRMA PRIVATA (DECI SA PLATESC IN PLUS) CAND DEJA PLATESC MAI MULT DECAT SUFICIENT LA STAT!!!!!

Citez si din proiectul de lege: "alocatia de crestere a copilului se cuvine oricaruia dintre parintii naturali, pana la implinirea varstei de 2 ani..........Alocatia se cuvine pentru fiecare dintre primii trei copii" Ce se intampla daca ai mai mult de trei copii nu se precizeaza in proiect.

Citez in contiunare: "Cunatumul lunar al alocatiei reprezinta 35% din salariul mediu brut reglemetat prin Lege".

Nu stiu din auzite de la radio, tv, etc ci chiar m-am interesat deoarece un bebe este in planurile apropiate.

Iar d-na Boagiu sa-si creasca ea copii cu 3 milioane pe luna!!!!!!

rosia_montana

Post by rosia_montana » 29 Jun 2005, 14:52

rectific: se pare ca Anca Boagiu nu este intiatoare si doar o sutinatoare a proiectului (dar imi mentin parerea ca sa-si creasca ea copii cu 3 milioane)

Imi cer scuze si pt greselile gramaticale si de dactilografiere dar sunt foarte revoltata de chestiunea asta.


Ia uitati ce zice Stefana Aghergheloaiei secretar general al CNPAS : "vor beneficia de acesti bani toate mamele si toti tatii , indiferent daca au un loc munca sau nu, adica daca au cotizat la buget sau nu."!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ce parere aveti?

rosia_montana

Post by rosia_montana » 29 Jun 2005, 14:58

AllyMcBeal wrote:Nu e chiar asa.Am auzit si eu la radio de proiectul de lege,insa era ceva de reparat tocmai pentru cele cu salarii si contributii mari,pentru ca,se spunea,nu este normal sa ia toata lumea la fel,desi unele au achitat sume mari,dupa venituri...
Asa ca cine a initiat subiectul,nu prea e in clar.Asteptati legea.


SI ASTA CA SA DICUTAM DIRECT PE PROIECTUL DE LEGE

L E G E



PRIVIND ACORDAREA ALOCATIEI PENTRU CRESTEREA COPILULUI









Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.





Art.1 - (1) Alocatia pentru cresterea copilului, denumita in continuare alocatie, se cuvine, potrivit prevederilor prezentei legi, oricaruia dintre parintii naturali ai copilului, pana la implinirea de catre acesta a varstei de 2 ani, iar in situatia copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani.

(2) Alocatia prevazuta la alin. (1) se cuvine si altei persoane fizice, daca aceasta :

a) a adoptat copilul ;

b) a fost numita tutore al copilului ;

c) are in incredintare copilul sau in incredintare in vederea adoptiei ;

d) are in plasament copilul, in plasament in regim de urgenta, in plasament intr-o familie sau are calitatea de asistent maternal.

(3) Alocatia se cuvine pentru fiecare dintre copiii rezultati in urma primelor 3 nasteri sau, dupa caz, pentru primii 3 copii aflati in una din situatiile prevazute la alin.(2).



Art.2 - Alocatia prevazuta la art.1 se cuvine si persoanelor care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, au copii in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani pentru copilul cu handicap si care nu au beneficiat de indemnizatia pentru cresterea copilului prevazuta de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.



Art. 3 - Alocatia se acorda numai daca solicitantul indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii :

a) este cetatean roman;

b) are domiciliul pe teritoriul Romaniei;

c) se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului.



Art. 4 - Cuantumul lunar al alocatiei reprezinta 35% din salariul mediu brut reglementat prin legea anuala a bugetului asigurarilor sociale de stat.



Art. 5 - Alocatia se acorda, la cerere, in conditiile prevazute de prezenta lege, in baza urmatoarelor documente:

a) actul de identitate al solicitantului;

b) livretul de familie si certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita alocatia;

c) certificatul de persoana cu handicap al copilului, dupa caz;

d) declaratia pe proprie raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte natural, sau, dupa caz, o alta persoana, dintre cele prevazute la art. 1 alin. (2), nu beneficiaza de alocatie;

e) declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte ca solicitantul se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament nici unui organism privat autorizat sau serviciu public autorizat.

f) alte acte, necesare dupa caz, sustinerii cererii.



Art.6 - (1) Cererea pentru stabilirea alocatiei si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestui drept se depune la primaria pe raza careia solicitantul isi are domiciliul.

(2) Lunar, pana la data de 10 a fiecarei luni, primariile transmit pe baza de borderou cererile inregistrate in luna anterioara, insotite de documentele justificative, la directiile de munca, solidaritate sociala si familie judetene, respectiv la directia de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti, denumite in continuare directii teritoriale.

(3) Cererile prevazute la alin.(1) se solutioneaza in termen de 15 de zile de la data inregistrarii la directia teritoriala, prin decizie de admitere sau, dupa caz, de respingere, emisa de directorul executiv.

(4) Decizia prevazuta la alin.(3) se comunica solicitantului in termen de 5 zile de la data emiterii.

(5) Contestatiile formulate impotriva deciziei prevazuta la alin.(3) se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ.



Art. 7 - (1) Alocatia prevazuta de prezenta lege se cuvine si se acorda dupa cum urmeaza:

a) incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 30 de zile de la aceasta data;

b) incepand cu data adoptiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau incredintarii, daca cererea este depusa in termen de 30 de zile de la data la care s-au aprobat sau instituit masurile respective de protectie a copilului;

c) de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in situatia persoanelor prevazute la art.2, daca cererea este depusa in termen de 30 de zile de la aceasta data.

d) de la data cererii, daca aceasta a fost depusa peste termenele prevazute la lit. a), b) si c), dupa caz;



(2) Pentru fractiunile de luna, cuantumul alocatiei se stabileste proportional, in functie de numarul zilelor calendaristice din luna respectiva, pentru care alocatia se cuvine si se acorda.



Art. 8 - Plata alocatiei inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care:

a) copilul a implinit varsta de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap;

b) copilul a decedat;

c) beneficiarul a decedat;

d) beneficiarul nu mai indeplineste conditiile prevazute la art.3.



Art. 9 - (1) Plata alocatiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care:

a) beneficiarul este decazut din drepturile parintesti;

b) beneficiarul este decazut din dreptul de a fi tutore;

c) beneficiarul este decazut din drepturile de a i se incredinta sau a primi in plasament copilul;

d) beneficiarul executa o pedeapsa privativa de libertate sau se afla in arest preventiv pe o perioada mai mare de 30 de zile;

e) copilul este abandonat ori internat intr-o institutie de ocrotire.

(2) Reluarea platii alocatiei suspendate in conditiile prevazute la alin.(1) se face la cerere, incepand cu luna urmatoare celei in care se depune cererea.



Art.10 - (1) In situatiile prevazute la art.9 lit.c) si d) si in cele prevazute la art.10 alin.(1), alocatia poate fi solicitata de catre o alta persoana, din cele prevazute la art.1, cu respectarea prevederilor prezentei legi.

(2) Alocatia se cuvine si se acorda noului beneficiar de la data incetarii, respectiv a suspendarii, daca cererea a fost depusa in termen de 90 de zile de la data la care a operat incetarea, respectiv suspendarea.

(3) Alocatia se cuvine si se acorda noului beneficiar incepand cu luna urmatoare depunerii cererii, daca aceasta nu a fost depusa in termenul prevazut la alin.(2).



Art. 11 - (1) Persoana beneficiara a unei alocatii este obligata sa comunice, in scris, primariei orice modificare intervenita in situatia sa, de natura sa determine incetarea sau suspendarea platii, in termen de 5 zile lucratoare de la aparitia acesteia.

(2) Comunicarea prevazuta la alin.(1) se transmite de catre primarie directiei teritoriale in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.



Art. 12 - (1) Alocatia prevazuta de prezenta lege se suporta de la bugetul de stat, nu este impozabila si nu poate fi urmarita silit, decat in vederea recuperarii sumelor incasate necuvenit cu acest titlu, conform legii.

(2) Pentru alocatia prevazuta de prezenta lege se datoreaza contributie individuala de asigurari sociale de sanatate, suportata de la bugetul de stat, calculata asupra cuantumului prestatiei.

(3) Asupra alocatiei nu se datoreaza contributiile de asigurari sociale stabilite de lege.

(4) In situatia persoanelor care dovedesc un stagiu de cotizare in sistemul public de pensii de 10 luni in ultimele 12 luni anterioare datei nasterii copilului sau, dupa caz, anterioare datei la care, conform legii, au intervenit situatiile de la art.1 alin.(2), perioada in care acestea beneficiaza de alocatie constituie perioada asimilata stagiului de cotizare, in conditiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5) Pe perioada in care beneficiarul alocatiei isi intrerupe activitatea, contractul individual de munca sau, dupa caz, raportul de serviciu se suspenda de drept.



Art.13 - Fondurile necesare platii alocatiei, cheltuielile administrative, precum si cele de transmitere a drepturilor se suporta din bugetul de stat, alocat cu aceasta destinatie Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.



Art.14 - (1) Sumele incasate necuvenit cu titlu de alocatie se recupereaza, pe baza deciziei emisa de directorul executiv al directiei teritoriale, de la beneficiar, cu respectarea termenului general de prescriptie.

(2) Decizia prevazuta la alin.(1) constituie titlu executoriu si poate fi contestata conform prevederilor Legii contenciosului administrativ.

(3) Sumele ramase nerecuperate de pe urma beneficiarilor decedati nu se mai urmaresc.

(4) Sumele incasate necuvenit cu titlu de alocatie, ca urmare a unei infractiuni savarsite de beneficiar, se recupereaza de la acesta de la data primei plati a sumelor necuvenite, in conditiile legii.



Art.15 - (1) Constituie contraventie, daca fapta nu a fost savarsita in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiune, nerespectarea prevederilor art.6 alin.(2) si art.11 alin.(2) si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000.000 lei la 6.000.000 lei.

(2) Nivelul amenzii prevazut la alin. (1) poate fi actualizat prin hotarare a Guvernului.

(4) Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) si aplicarea amenzii corespunzatoare se fac de catre organele cu atributii de control ale Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.



Art.16 - In aplicarea prevederilor prezentei legi, in termen de 60 de zile de la data publicarii, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei va elabora norme metodologice care se aproba prin hotarare a Guvernului.



Art.17 - Drepturile referitoare la indemnizatia pentru cresterea copilului reglementate de legislatia anterioara, aflate in plata la data intrarii in vigoare a prezentei legi, cat si cele solicitate si cuvenite anterior acestei date, dar nepuse in plata, se suporta in continuare de la bugetul asigurarilor sociale de stat, in cuantumul reglementat de Legea nr. 19/2000 si se achita de catre platitorii prevazuti de aceasta lege.



Art.18 - (1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, prevederile Legii nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, precum si orice alte dispozitii contrare, se abroga.

(2) In vederea aplicarii prevederilor art.17, dispozitiile referitoare la concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului cuprinse in Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt aplicabile pana la data expirarii duratei de acordare a drepturilor.



Art.19 - Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2006.

croc

Post by croc » 29 Jun 2005, 14:59

as vrea sa iau atitudine intr-un fel sau altul impotriva acestui proiect dar nu stiu ce sa fac;

nu am cuvinte care sa exprima opinia mea despre aceasta masura;

roxana_juridic

Post by roxana_juridic » 29 Jun 2005, 15:06

am citit ieri proiectul de pe situl cnpas si am ramas cu gura cascata. :x
expunerea de motive nu pare deloc convingatoare.
singura concluzie pe care am tras-o e ca proiectul anvantajeaza un singur segment: femeile care nu au lucrat inainte sau nu erau asigurate in sistem, pentru ca din cate am vazut se renunta la conditia cu stagiul de cotizare de 10 luni. in rest, mama sa petreaca cat mai putin timp cu copilul daca vrea suficienti bani pt. un trai decent.(poate ne si sugereaza legiuitorul unde sa lasam copilul in timp ce stam la serviciu, daca nu locuim cu parintii si nu ne permitem o bona).
sa mergem, deci la serviciu si sa fim tarii de folos!

kinga

Post by kinga » 29 Jun 2005, 15:19

Da, sa fim tarii de folos, dar atunci sa nu se mai planga ca scade natalitatea.

De fapt, ma cam indoiesc ca intereseaza asta pe cineva.
Cred ca iarasi este un rezultat benefic al negocierilor purtate cu fondul monetar, si dumnezeu stie cu cine. Sunt prea mari cheltuielile. Reduceti. Si de unde sa reduca? Pai tot de la noi. Salariile parlamentarilor sunt sfante de acolo nu se poate.

rosia_montana

Post by rosia_montana » 29 Jun 2005, 15:22

roxana_juridic wrote:am citit ieri proiectul de pe situl cnpas si am ramas cu gura cascata. :x
expunerea de motive nu pare deloc convingatoare.
singura concluzie pe care am tras-o e ca proiectul anvantajeaza un singur segment: femeile care nu au lucrat inainte sau nu erau asigurate in sistem, pentru ca din cate am vazut se renunta la conditia cu stagiul de cotizare de 10 luni. in rest, mama sa petreaca cat mai putin timp cu copilul daca vrea suficienti bani pt. un trai decent.(poate ne si sugereaza legiuitorul unde sa lasam copilul in timp ce stam la serviciu, daca nu locuim cu parintii si nu ne permitem o bona).
sa mergem, deci la serviciu si sa fim tarii de folos!
EXACT EXACT


E REVOLTATOR!!!!!!!


daca acest proiect devine lege..............n-am cuvinte

Hai sa initiem o scrisoare deschisa, un protest, o chestie ceva...nu stiu. Trebuie sa ma aclemez si vor veni si solutiile :)

justitiabilul

Post by justitiabilul » 29 Jun 2005, 17:12

dar ce parere aveti despre indemnizatia de maternitate care se acorda de Barou minim 3.100.000 pentru cei care au cotizati mici si maxim 8.000.000 pentru cei cu contributii mari indiferent cat de mari.

elis

Post by elis » 29 Jun 2005, 18:30

Poate ati auzit si explicatia data de Barbu: "individa" decide singura (sau impreuna cu "individul") daca vrea sa faca un copil si "sarcina nu este o boala".
M-a revoltat aceasta exprimare.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests