mecanic de locomotiva in .......greva
mecanic de locomotiva in .......greva
Stimati membri va propun spre dezbatare urmatoarea speta care s-a intimplat chiar astazi:
Un mecanic de locomotiva diesel aflat dupa cum stiti in greva ,a fost surprins in flagrant in timp ce impreuna cu mecanicul ajutor sustragea din rezervorul locomotivei motorina.linga locomotiva s-au mai gasit 50 litri de motorina in 2bidoane
Care credeti ca este incadrerea juridica corecta a faptei:furt calificat,gestiune frauduloasa ori delapidare.
Cu stima la toti
Un mecanic de locomotiva diesel aflat dupa cum stiti in greva ,a fost surprins in flagrant in timp ce impreuna cu mecanicul ajutor sustragea din rezervorul locomotivei motorina.linga locomotiva s-au mai gasit 50 litri de motorina in 2bidoane
Care credeti ca este incadrerea juridica corecta a faptei:furt calificat,gestiune frauduloasa ori delapidare.
Cu stima la toti
La o prima vedere mi se pare delapidare.
Este adevarat ca, pe perioada grevei, contractul individual de munca este suspendat, conf. art. 51, lit. f), codul muncii. Acelasi act normativ arata la art. 49, alin. 2 ca suspendarea C.i.m. are ca efect "suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator". Cu alte cuvinte, celelalte clauze ale C.i.m. raman nesuspendate (vezi si art. 49, al. 3).
Asadar, chiar in greva fiind, autorul in cauza nu a pierdut calitatea de salariat. Atata vreme cat se afla intr-un raport juridic de munca cu angajatorul, pastreaza calitatea de salariat si este "functionar" - in sensul art. 215 indice 1.
Am in vedere ipoteza in care a sustras motorina din locomotiva care i-a fost atribuita conform sarcinilor de serviciu. Daca a luat-o din alta locomotiva, inclin spre furt.
Oricum, problema e interesanta si discutia ramane deschisa.
Este adevarat ca, pe perioada grevei, contractul individual de munca este suspendat, conf. art. 51, lit. f), codul muncii. Acelasi act normativ arata la art. 49, alin. 2 ca suspendarea C.i.m. are ca efect "suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator". Cu alte cuvinte, celelalte clauze ale C.i.m. raman nesuspendate (vezi si art. 49, al. 3).
Asadar, chiar in greva fiind, autorul in cauza nu a pierdut calitatea de salariat. Atata vreme cat se afla intr-un raport juridic de munca cu angajatorul, pastreaza calitatea de salariat si este "functionar" - in sensul art. 215 indice 1.
Am in vedere ipoteza in care a sustras motorina din locomotiva care i-a fost atribuita conform sarcinilor de serviciu. Daca a luat-o din alta locomotiva, inclin spre furt.
Oricum, problema e interesanta si discutia ramane deschisa.
Codobelc face bine distinctia. Si la asta m-am referit si eu. Daca e locomotiva lui, e delapidare. Si stimati forumisti, motorina respectiva (precum si tot ce inseamna locomotiva respectiva) sunt in administrarea mecanicului de locomotiva. Trebuie sa justifice fiecare litru consumat. Si cred ca fapta respectiva mai este in concurs pe undeva cel putin cu un fals.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests