Buna ziua,
Vin cu o problema tipic romaneasca si sper ca ma puteti indruma si pune in tema.
Am 20 de ani, sunt student in anul 2 si de aproximativ 5-7 ani tatal meu a devenit alcoolic, minte in privinta banilor, contribuie foarte putin sau deloc la mancare si utilitati, iar mama duce cam tot greul. In ultima perioada a inceput sa aiba si accese de violenta. Acasa stie sa vina doar cu sticle de bautura, rareori aduce ceva pentru casa, nu se spala decat cu insistente sau scandal si isi bate joc de curatenia pe care o facem noi. Nici macar haine nu e in stare sa-si cumpere singur. La Fisc figurez ca sunt in intretinerea lui, dar e aproape nula.
De vreo 2 ani ii tot zic mamei sa divorteze, dar tot amana pe motiv de rusine si ca am ramane cu prea putin dupa divort. Apartamentul a fost al unchiului meu (fratele tatului) care a murit cand eram in clasa a IV-a, iar in actele de succesiune (nu cunosc exact termenul) s-a trecut decat bunica-mea si tatal meu. Pe mama nu a vrut s-o treaca bunica-mea. Dupa 2-3 ani a murit si bunica-mea si ne-au ramas (sau i-au ramas) casa si terenurile de la tara.
In cazul unui divort in care nu se ajunge la o intelegere pe cale amiabila, cum se impart bunurile?
Sau se poate sa-l dau eu in judecata pentru intrenire sau ceva asemanator? Daca merg pe varianta aceasta si am castig de cauza, ne poate interzice apoi sa locuim in apartament mie si mamei?
Martori avem destui...prieteni, rude, vecini cunostinte etc. Posibil ca el sa-si aduca martori din randul alcoolicilor, pe altcineva nu vad sa-l sustina.
Va multumesc ca ati avut rabdare sa citit tot si imi cer scuze ca am scris asa mult, dar am zis sa prezint problema cat mai bine pentru a primi sfaturi la obiect.
Numai bine!