L 554/2004, exceptia de nelegalitate
L 554/2004, exceptia de nelegalitate
admiterea exceptiei de nelegalitate (art.4 din L554/2004) produce efecte doar in cauza in care a fost ridicata exceptia sau erga omnes ? e vreo decizie de speta in sensul asta ?
Practica judiciara nu pot sa iti indic, insa, daca te uiti in dispozitiile art.23 si 24 din lege vei observa ca solutiile pronuntate de instantele de contencios administrativ- inclusiv in urma admiterii unor exceptii de nelegalitate- pentru actele administrative cu caracter normativ sunt general obligatorii si se supun unor obligatii de publicitate.
In privinta actelor administrative cu caracter individual, raspunsul la problema ti-l da insusi principiul relativitatii efectelor actului juridic, hotararea cu pricina fiind opozabila partilor litigante, cu toate consecintele de ordin juridic cunoscute.
In privinta actelor administrative cu caracter individual, raspunsul la problema ti-l da insusi principiul relativitatii efectelor actului juridic, hotararea cu pricina fiind opozabila partilor litigante, cu toate consecintele de ordin juridic cunoscute.
da, n-am fost exact, e vorba de acte cu caracter normativ, de fapt numai aici s-ar putea pune problema. Din art.23 nu prea reiese la ce se refera, anularea in urma unei actiuni sau a unei exceptii.
Mai e si art.4 alin.4 care spune ca dupa admiterea exceptiei instanta va solutiona cauza fara sa tina seama de actul a carui nelegalitate a fost constatata, si asta m-ar duce asa putin cu gindul la faptul ca actul respectiv ar ramine totusi valabil numai ca nu se aplica in cauza. Altfel nu vad ce rost isi mai are alin.4.
si eu cred ca o constatare a nulitatii , indiferent pe ce cale, ar trebui sa aiba efecte obligatorii si erga omnes, dar mai sint unii care nu-s de acord si de-asta voiam sa vad daca are cineva o decizie de speta. Probabil ca mai trebuie sa astept :)
Mai e si art.4 alin.4 care spune ca dupa admiterea exceptiei instanta va solutiona cauza fara sa tina seama de actul a carui nelegalitate a fost constatata, si asta m-ar duce asa putin cu gindul la faptul ca actul respectiv ar ramine totusi valabil numai ca nu se aplica in cauza. Altfel nu vad ce rost isi mai are alin.4.
si eu cred ca o constatare a nulitatii , indiferent pe ce cale, ar trebui sa aiba efecte obligatorii si erga omnes, dar mai sint unii care nu-s de acord si de-asta voiam sa vad daca are cineva o decizie de speta. Probabil ca mai trebuie sa astept :)
din continmutul legii si din faptul ca decizia prin care se admite exceptia de nelegalitate se publica rezulta (in mintea mea) ca ea produce efecte erga omnes asa cum se intampla si cu decizia Curtii Constitutionale prin care se constata neconstitutionalitatea.
Decizii de speta pe Legea 554/2004 nu exista pentru ca abia a intrat legea in vigoare.
daca mai ai insa rabdare putin (pana pe 26 februarie) nadajduiesc sa-ti pot indica una.
Decizii de speta pe Legea 554/2004 nu exista pentru ca abia a intrat legea in vigoare.
daca mai ai insa rabdare putin (pana pe 26 februarie) nadajduiesc sa-ti pot indica una.
am avut astazi termen la CAB, actiune in constatarea nelegalitatii dispozitiilor Ordinului Ministrului Invatamantului 4747/2001.
Instanta din oficiu a ridicat exceptia tardivitatii fata de faptul ca ordinul este din 2001.
Eu zic ca 14 alin 3 din L554/2004 zice ca actele administrative cu caracter normativ se pot ataca oricand deci sa respinga exceptia.
Procuroarea de sedinta zice" nu se poate retine caracterul normativ al Ordinului Ministrului, asa incat admiteti exceptia de tardivitate"
Eu is inca blocata..........
Instanta din oficiu a ridicat exceptia tardivitatii fata de faptul ca ordinul este din 2001.
Eu zic ca 14 alin 3 din L554/2004 zice ca actele administrative cu caracter normativ se pot ataca oricand deci sa respinga exceptia.
Procuroarea de sedinta zice" nu se poate retine caracterul normativ al Ordinului Ministrului, asa incat admiteti exceptia de tardivitate"
Eu is inca blocata..........
legea 554/2004
stimati confrati,
eu am termen marti, intr-un dosar pe care l-am trimis la contencios in baza art 4 din L 554/2004. solicit prin asta constatarea nelegalitatii unui ordin al prefectului din 1993. daca ati observat, la art 4 nu se prevad termene, apare sintagma aceea "oricand" care e susceptibila de interpretari (poate fi invocata oricand, adica si la 10 ani de la aparitia actului a carui nelegalitate se invoca, sau oricand doar in tp procesului civil?), de asemenea acolo e clar ca actul a carui nelegalitate se invoca produce efecte numai inter partes.din cate am citit eu asta e si opinia "tatucului legii", iorgovan, care sustine acelasi punct de vedere, dar, spune el, daca mai multe persoane se prevaleaza de nelegalitatea aceluiasi act...atunci el trebuie anulat in intregime de unitatea emitenta. recunosc ca in ceea ce priveste actele cu caracter normativ de care vb voi nu m-am gandit, dar mi se pare cat se poate de clar, ca un act normativ nu poate fi nelegal doar in ceea ce priveste o persoana(ca sa fie efecte inter partes) ci e nelegal in intregime! ergo...
am nevoie insa de ajutor...cum sa conving instanta ca poate sa se pronunte pe nelegalitatea unui punct dintr-un act emis de prefect in 1993, fara sa-mi invoce tardivitatea?
eu am termen marti, intr-un dosar pe care l-am trimis la contencios in baza art 4 din L 554/2004. solicit prin asta constatarea nelegalitatii unui ordin al prefectului din 1993. daca ati observat, la art 4 nu se prevad termene, apare sintagma aceea "oricand" care e susceptibila de interpretari (poate fi invocata oricand, adica si la 10 ani de la aparitia actului a carui nelegalitate se invoca, sau oricand doar in tp procesului civil?), de asemenea acolo e clar ca actul a carui nelegalitate se invoca produce efecte numai inter partes.din cate am citit eu asta e si opinia "tatucului legii", iorgovan, care sustine acelasi punct de vedere, dar, spune el, daca mai multe persoane se prevaleaza de nelegalitatea aceluiasi act...atunci el trebuie anulat in intregime de unitatea emitenta. recunosc ca in ceea ce priveste actele cu caracter normativ de care vb voi nu m-am gandit, dar mi se pare cat se poate de clar, ca un act normativ nu poate fi nelegal doar in ceea ce priveste o persoana(ca sa fie efecte inter partes) ci e nelegal in intregime! ergo...
am nevoie insa de ajutor...cum sa conving instanta ca poate sa se pronunte pe nelegalitatea unui punct dintr-un act emis de prefect in 1993, fara sa-mi invoce tardivitatea?
pai ce era sa zica, doar sint niste distinsi functionari publiciattorneyatlaw wrote:am avut astazi termen la CAB, actiune in constatarea nelegalitatii dispozitiilor Ordinului Ministrului Invatamantului 4747/2001.
Instanta din oficiu a ridicat exceptia tardivitatii fata de faptul ca ordinul este din 2001.
Eu zic ca 14 alin 3 din L554/2004 zice ca actele administrative cu caracter normativ se pot ataca oricand deci sa respinga exceptia.
Procuroarea de sedinta zice" nu se poate retine caracterul normativ al Ordinului Ministrului, asa incat admiteti exceptia de tardivitate"
Eu is inca blocata..........
Re: legea 554/2004
Are caracter normativ acest ordin la care te referi tu?sscatalin wrote:stimati confrati,
eu am termen marti, intr-un dosar pe care l-am trimis la contencios in baza art 4 din L 554/2004. solicit prin asta constatarea nelegalitatii unui ordin al prefectului din 1993.
Are caracter normativ daca contine dispozitii normative - daca se refera la aplicarea unei legi, mie imi pare un continut normativ - si daca a devenit aplicabil, executoriu, prin afisare sau publicare. actele individuale, fara caracter normativ devin executorii prin comunicarea lor persoanelor interesate. vezi legea 69/1991 privind administratia publica locala, in vigoare la data emiterii actului.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests