Reabilitarea de drept , admitere in magistratura

Discutii privind procedura penala
Post Reply
danutzlucy

Reabilitarea de drept , admitere in magistratura

Post by danutzlucy » 27 Apr 2010, 16:11

As vrea sa stiu daca o condamnare de sase luni cu suspendare cu o perioada de proba de doi ani si sase luni pentru o infractiune economica, primita in urma cu 15 ani si un 18 indice 1 pentru o infractiune la regimul circulatiei primit in urma cu 13 ani ma pot impiedica sa sustin examenul de admitere la Institutul National al Magistraturii. Mentionez ca sunt student la drept si dupa definitivarea studiilor de licenta as vrea sa sustin acest examen

giovanni

Re: Reabilitarea de drept , admitere in magistratura

Post by giovanni » 27 Apr 2010, 23:03

Da, examenul il vei putea sustine. Pentru ca vei depune o fisa alba de cazier. Persoanele fizice doar la aceste date au acces. Dar dupa ce vei fi declarat admis vei fi verificat in baza de date operativa si nu vei fi validat. Iar nevalidarea inseamna excludere.
Au patit-o in 2009 doi candidati declarati admisi, fiind chemati urmatorii doi candidati care au obtinut media de promovare, 7, dar n-au mai avut loc. Unul din cei doi candidati nevalidati a fost condamnat cu suspendare pentru conducere sub influenta bauturilor alcoolice, iar celalalt a luat o amenda penala parca, pentru insulta sau calomnie.
Ambii erau reabilitati de drept, faptele din cate am auzit au fost comise in urma cu aproximativ 10 ani.
Temeiul respingerii ar fi art. 14 alin. (2) lit. c din Legea nr. 303/2004. Se are in vedere antecedenta penala.
In sfarsit, eu nu sunt de acord cu aceasta prevedere, tocmai acesta fiind efectul reabilitarii, conform art. 133 alin. (1) C. pen.: incetarea incapacitatilor, decaderilor sau interdictiilor. Dar... Specialia generalibus derogant.

av_avokitten

Post by av_avokitten » 28 Apr 2010, 16:26