Va salut si va doresc un an nou binecuvantat tuturor,
Va supun atentiei urmatoarea speta,
Un functionar public a solicitat transferul de la o institutie publica din cadrul unui judet in cadrul altui judet al aceleiasi institutii publice, avand acelasi ordonator de credite.
Intrebarea mea e urmatoarea, este obligatorie obtinerea avizului A.N.F.P. pentru realizarea acestei modificari in raportul de serviciu? Nu gasesc baza legala, in ciuda faptului ca unii colegi mi-au comunicat ca este obligatorie obtinerea avizului ANFP.
In hot.553 din 2009 se precizeaza ca orice modificare intervenita in situatia functionarilor publici trebuie comunicata in 10 zile ANFP-ului, insa nu o gasesc ca o conditie prealabila efectuarii transferului.
Sa fie una din cazurile reglementate in OUG 105/2009 mai jos citate?
22. Articolul 107 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 107 - (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici avizul privind funcţiile publice în oricare dintre următoarele situaţii:
a) stabilirea de funcţii publice pentru fiecare autoritate şi instituţie publică, în parte, de conducătorul acesteia ori prin hotărâre a consiliului judeţean sau, după caz, a consiliului local, pe baza activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi (3);
b) intervenirea unor modificări în structura funcţiilor publice din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice, ca urmare a promovării în clasă şi în grad profesional a funcţionarilor publici;
c) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate;
d) modificarea calităţii posturilor prin transformarea posturilor ocupate în baza unui contract individual de muncă în funcţii publice, respectiv prin transformarea funcţiilor publice vacante sau ocupate pentru care nu mai sunt prevăzute activităţile cuprinse la art. 2 alin. (1) şi (3) în posturi vacante sau ocupate ce urmează a fi ocupate în baza unui contract individual de muncă;
e) modificarea structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei publice, în cazul în care se modifică structura de funcţii publice;
f) reorganizarea activităţii autorităţii sau instituţiei publice din care a rezultat modificarea structurii sau denumirii unor funcţii publice;
g) înfiinţarea sau desfiinţarea unor funcţii publice;
h) echivalarea funcţiilor publice specifice cu funcţiile publice generale din punctul de vedere al salarizării şi al structurii carierei pe categorii, clase şi grade profesionale.
(2) Avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este prealabil şi obligatoriu în toate situaţiile prevăzute la alin. (1).
(3) Autorităţile şi instituţiile publice pot efectua modificări de natura celor prevăzute la alin. (1) lit. b) - d) o singură dată pe trimestru.
(4) În situaţia prevăzută la alin. (3), avizul pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) - d) se solicită trimestrial.
Va multumesc mult,
Decizie de mutare a unui functionar public
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests