despre composesorat
despre composesorat
va rog sa ma ajute cineva am o problema si anume pana in 2006 am primit dividende pentru paduri (DIN COMPOSESORAT) din 2007 nu am mai primit nimic .primaria mi-a spus ca s-a facut o noua repartizare a padurilor conform unei legi aparute in 2007 referitor la o naoua distibutia a terenurilor nationalizate in 1948 .
Au ramas si sunt in vigoare prevederile Legii nr. 1/2000, modificata si completata prin OUG nr.102/2001 aprobata cu modificari prin Legea nr. nr.400/2002, modificate din nou prin Legea nr. 247/2005:
"Art. 26. - (1) Formelor asociative de proprietate asupra terenurilor cu vegetaţie forestieră, păşunilor şi fâneţelor, obşti de moşneni în devălmăşie, obşti răzeşeşti nedivizate, composesorate, obşti de cumpărare, păduri grănicereşti, păduri urbariale, comune politice, cooperative, alte comunităţi şi forme asociative cu diferite denumiri, li se va elibera un singur titlu de proprietate, la solicitarea reprezentantului legal al acestora, cu menţiunea la titular, după caz: „obşte de moşneni”, „obşte de răzeşi”, „composesorat”, „păduri grănicereşti”, alte asociaţii şi forme asociative cu denumirea localităţii respective.
(2) Formelor asociative li se va restitui în întregime suprafaţa avută în proprietate.
(2ind.1) În cazul în care forma asociativă a fost în devălmăşie, fără specificarea cotei-părţi pentru fiecare asociat deposedat, suprafaţa ce se restituie se stabileşte în cote-părţi egale, în limitele prevăzute la alin. (2).
(2ind.2) Suprafaţa restituită formelor asociative cuprinde numai terenurile pentru care s-au formulat cereri.
(2ind.3) Suprafaţa restituită membrilor formelor asociative nu se cumulează cu suprafaţa dobândită conform prevederilor art. 24 alin. (1) şi ale art. 29 alin. (1).
(3) Titlul de proprietate va fi însoţit de o schiţă de amplasament a suprafeţeide teren forestier care a aparţinut obştii de moşneni, obştii de răzeşi, composesoratului şi altora asemenea, ce urmează a fi restituit.
„(3ind.1) Punerea în posesie în cazul suprafeţelor reconstituite pe raza mai multor comune se face de către comisiile locale sub coordonarea şi cu avizul oficiilor judeţene ale Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, iar în cazul suprafeţelor reconstituite pe raza mai multor judeţe de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Titlul de proprietate se va emite de comisia judeţeană în a cărei rază teritorială se afla sediul formei asociative.
(4) Reconstituirea dreptului de proprietate, punerea în posesie şi eliberarea titlurilor de proprietate se fac de comisiile locale, respectiv comisiile judeţene, în a căror rază teritorială sunt situate terenurile, potrivit dispoziţiilor prezentei legi.
Art. 27. - Administrarea şi exploatarea terenurilor forestiere prevăzute la art. 26 din prezenta lege se face în conformitate cu statutele formelor asociative admise de legislaţia statului român în perioada anilor 1921 – 1946, în măsura în care nu contravin legislaţiei în vigoare.
Art. 28.
(1) În vederea organizării administrării terenurilor forestiere prevăzute la art. 26 din prezenta lege şi a determinării responsabilităţilor cu privire la administrarea lor, persoanele îndreptăţite se vor reorganiza, în baza acestei legi, în formele asociative iniţiale..
(2) În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi un comitet ad-hoc va solicita judecătoriei în a cărei rază teritorială sunt situate terenurile recunoaşterea formelor asociative de administrare şi de exploatare a terenurilor forestiere.
(3) Comitetul ad-hoc va prezenta judecătoriei, o dată cu cererea, un statut în formă autentică sau certificată de avocat, în care se vor stabili structura acestora, organele de conducere, modul de administrare a terenurilor forestiere, în condiţiile legii, drepturile şi obligaţiile membrilor, răspunderi, sancţiuni, modul de dizolvare, precum şi alte prevederi specifice.
(4) Prin hotărâre judecătorească formele asociative de administrare în comun, constituite în condiţiile şi cu respectarea regimului silvic prevăzut de lege, redobândesc calitatea de persoană juridică. Hotărârea judecătorească va fi înscrisă într-un registru special ţinut de judecătorie.
(5) Suprafeţele forestiere aflate în proprietate comună, conform naturii acestora, rămân în proprietate indiviză pe toată durata existenţei lor.
(6) Membrii formelor asociative aflaţi în devălmăşie sau indiviziune nu pot înstrăina propriile cote-părţi unor persoane din afara acestora.
(7) Terenurile acestor forme asociative nu pot fi înstrăinate în nici un mod, în întregime sau în parte.
(8 ) În cazul dizolvării formelor asociative proprietatea indiviză a acestora va trece în proprietatea publică a consiliilor locale în raza cărora se află terenurile respective."
Prin Decizia nr.603 din 20 mai 2008 a Curtii Constitutionale referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 13 al Legii nr. 400/2002 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea şi completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 18/1991, republicată, s-a constatat neconstitutionalitatea alineatului (2ind.4) al art. 26 din Legea nr. 1/2000 care spunea:
"Retrocedarea pădurilor comunale ce provin din păduri grănicereşti se va realiza în cote egale către formele asociative ale foştilor grăniceri şi comunelor, pe raza unităţilor administrativ-teritoriale pe care sunt situate pădurile respective."
Astfel, daca terenul la care faceti referire era din aceasta categorie, nu-l mai aveti, deci nu mai aveti nici dreptul la dividente.
Altfel, in orice alt caz in nici o lege nu scrie nimic de distribuire sau redistribuire a terenurilor care apartin composesoratelor si nici de incetarea platii de dividente aferente cotei de proprietate asupra padurilor, aflata in composesorat.
Oricum, nimeni nu are dreptul sa va lipseasca de dreptul dvs. de proprietate asupra terenului forestier, astfel ca trebuie sa contactati restul membrilor composesoratului, si toti sa contactati un avocat, pentru ca lipsa de disponibilitate a legiuitorului de a modifica alineatul din lege care a fost considerat neconstitutional, si care a incetat sa mai produca efecte dar, fara sa fie abrogat sau sa fie modificat asa cum este prevazut in mod imperativ conform Legii nr.24/2000, nu permite statului roman sa va lipseasca de dreptul dvs. de proprietate recunoscut dupa data de 01 ianuarie 1990 in temeiul legilor reparatorii.
Este o incalcare evidenta si flagranta a prevederilor privind dreptul de proprietate cuprinse in art. 1 al Primului Protocol la Conventia Europeana a Drepturilor Omului, dvs. si toti ceilalti membri din composesorat avand un "bun" asa cum este definit de lege si recunoscut de Conventie, de care sunteti lipsiti in mod abuziv de catre statul roman.
Actiunea in justitie trebuie facuta in numele tuturor membrilor composesoratului, acestia fiind in proprietate indiviza, de drept, conform Legii nr. 1/2000, articolele citate.
Dar, dupa parerea mea, dispozitiile art. 28 sunt in fapt:
-nelegale, incalcand dispozitiile art. 728 si art. 480 Cod civil, si
-neconstitutionale, incalcand dispozitiile art. 44 din Constitutia Romaniei si ale art. 40 deoarece:
a) dreptul la asociere este un drept si nu o obligatie;
b) astfel se stabileste si un regim de proprietate publica, prin obligatia de administrare a terenurilor;
c) proprietarii acestora sunt lipsiti si de dreptul component al dreptului de proprietate, de a instraina terenurile in parte sau in totalitate, singuri, sau intreaga asociatie;
d) proprietarii acestora sunt lipsiti si de dreptul de a iesi din indiviziune sau de a desfiinta asociatia, sub sanctiunea confiscarii in proprietatea publica a terenurilor proprietate privata, fara plata unei prealabile si drepte despagubiri;
astfel aceste articole din legea nr. 1/2000 au preluat dispozitiile Legii nr. 19/1968 si ale art. 30 din Legea nr. 58/1974 (Dobândirea terenurilor (...) se poate face numai prin moştenire legală, fiind interzisă înstrăinarea sau dobândirea prin acte juridice a acestor terenuri. (...)), fiind date si pastrate si cu incalcarea prevederilor art. 1 al Primului Protocol la Conventie, la care Romania este parte din anul 1994 cand a ratificat prin Legea nr. 30/1994 aceasta Conventie, deci, era parte deja la data emiterii Legii nr. 1/2000.

"Art. 26. - (1) Formelor asociative de proprietate asupra terenurilor cu vegetaţie forestieră, păşunilor şi fâneţelor, obşti de moşneni în devălmăşie, obşti răzeşeşti nedivizate, composesorate, obşti de cumpărare, păduri grănicereşti, păduri urbariale, comune politice, cooperative, alte comunităţi şi forme asociative cu diferite denumiri, li se va elibera un singur titlu de proprietate, la solicitarea reprezentantului legal al acestora, cu menţiunea la titular, după caz: „obşte de moşneni”, „obşte de răzeşi”, „composesorat”, „păduri grănicereşti”, alte asociaţii şi forme asociative cu denumirea localităţii respective.
(2) Formelor asociative li se va restitui în întregime suprafaţa avută în proprietate.
(2ind.1) În cazul în care forma asociativă a fost în devălmăşie, fără specificarea cotei-părţi pentru fiecare asociat deposedat, suprafaţa ce se restituie se stabileşte în cote-părţi egale, în limitele prevăzute la alin. (2).
(2ind.2) Suprafaţa restituită formelor asociative cuprinde numai terenurile pentru care s-au formulat cereri.
(2ind.3) Suprafaţa restituită membrilor formelor asociative nu se cumulează cu suprafaţa dobândită conform prevederilor art. 24 alin. (1) şi ale art. 29 alin. (1).
(3) Titlul de proprietate va fi însoţit de o schiţă de amplasament a suprafeţeide teren forestier care a aparţinut obştii de moşneni, obştii de răzeşi, composesoratului şi altora asemenea, ce urmează a fi restituit.
„(3ind.1) Punerea în posesie în cazul suprafeţelor reconstituite pe raza mai multor comune se face de către comisiile locale sub coordonarea şi cu avizul oficiilor judeţene ale Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, iar în cazul suprafeţelor reconstituite pe raza mai multor judeţe de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Titlul de proprietate se va emite de comisia judeţeană în a cărei rază teritorială se afla sediul formei asociative.
(4) Reconstituirea dreptului de proprietate, punerea în posesie şi eliberarea titlurilor de proprietate se fac de comisiile locale, respectiv comisiile judeţene, în a căror rază teritorială sunt situate terenurile, potrivit dispoziţiilor prezentei legi.
Art. 27. - Administrarea şi exploatarea terenurilor forestiere prevăzute la art. 26 din prezenta lege se face în conformitate cu statutele formelor asociative admise de legislaţia statului român în perioada anilor 1921 – 1946, în măsura în care nu contravin legislaţiei în vigoare.
Art. 28.
(1) În vederea organizării administrării terenurilor forestiere prevăzute la art. 26 din prezenta lege şi a determinării responsabilităţilor cu privire la administrarea lor, persoanele îndreptăţite se vor reorganiza, în baza acestei legi, în formele asociative iniţiale..
(2) În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi un comitet ad-hoc va solicita judecătoriei în a cărei rază teritorială sunt situate terenurile recunoaşterea formelor asociative de administrare şi de exploatare a terenurilor forestiere.
(3) Comitetul ad-hoc va prezenta judecătoriei, o dată cu cererea, un statut în formă autentică sau certificată de avocat, în care se vor stabili structura acestora, organele de conducere, modul de administrare a terenurilor forestiere, în condiţiile legii, drepturile şi obligaţiile membrilor, răspunderi, sancţiuni, modul de dizolvare, precum şi alte prevederi specifice.
(4) Prin hotărâre judecătorească formele asociative de administrare în comun, constituite în condiţiile şi cu respectarea regimului silvic prevăzut de lege, redobândesc calitatea de persoană juridică. Hotărârea judecătorească va fi înscrisă într-un registru special ţinut de judecătorie.
(5) Suprafeţele forestiere aflate în proprietate comună, conform naturii acestora, rămân în proprietate indiviză pe toată durata existenţei lor.
(6) Membrii formelor asociative aflaţi în devălmăşie sau indiviziune nu pot înstrăina propriile cote-părţi unor persoane din afara acestora.
(7) Terenurile acestor forme asociative nu pot fi înstrăinate în nici un mod, în întregime sau în parte.
(8 ) În cazul dizolvării formelor asociative proprietatea indiviză a acestora va trece în proprietatea publică a consiliilor locale în raza cărora se află terenurile respective."
Prin Decizia nr.603 din 20 mai 2008 a Curtii Constitutionale referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 13 al Legii nr. 400/2002 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea şi completarea Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, precum şi modificarea şi completarea Legii nr. 18/1991, republicată, s-a constatat neconstitutionalitatea alineatului (2ind.4) al art. 26 din Legea nr. 1/2000 care spunea:
"Retrocedarea pădurilor comunale ce provin din păduri grănicereşti se va realiza în cote egale către formele asociative ale foştilor grăniceri şi comunelor, pe raza unităţilor administrativ-teritoriale pe care sunt situate pădurile respective."
Astfel, daca terenul la care faceti referire era din aceasta categorie, nu-l mai aveti, deci nu mai aveti nici dreptul la dividente.
Altfel, in orice alt caz in nici o lege nu scrie nimic de distribuire sau redistribuire a terenurilor care apartin composesoratelor si nici de incetarea platii de dividente aferente cotei de proprietate asupra padurilor, aflata in composesorat.
Oricum, nimeni nu are dreptul sa va lipseasca de dreptul dvs. de proprietate asupra terenului forestier, astfel ca trebuie sa contactati restul membrilor composesoratului, si toti sa contactati un avocat, pentru ca lipsa de disponibilitate a legiuitorului de a modifica alineatul din lege care a fost considerat neconstitutional, si care a incetat sa mai produca efecte dar, fara sa fie abrogat sau sa fie modificat asa cum este prevazut in mod imperativ conform Legii nr.24/2000, nu permite statului roman sa va lipseasca de dreptul dvs. de proprietate recunoscut dupa data de 01 ianuarie 1990 in temeiul legilor reparatorii.
Este o incalcare evidenta si flagranta a prevederilor privind dreptul de proprietate cuprinse in art. 1 al Primului Protocol la Conventia Europeana a Drepturilor Omului, dvs. si toti ceilalti membri din composesorat avand un "bun" asa cum este definit de lege si recunoscut de Conventie, de care sunteti lipsiti in mod abuziv de catre statul roman.
Actiunea in justitie trebuie facuta in numele tuturor membrilor composesoratului, acestia fiind in proprietate indiviza, de drept, conform Legii nr. 1/2000, articolele citate.
Dar, dupa parerea mea, dispozitiile art. 28 sunt in fapt:
-nelegale, incalcand dispozitiile art. 728 si art. 480 Cod civil, si
-neconstitutionale, incalcand dispozitiile art. 44 din Constitutia Romaniei si ale art. 40 deoarece:
a) dreptul la asociere este un drept si nu o obligatie;
b) astfel se stabileste si un regim de proprietate publica, prin obligatia de administrare a terenurilor;
c) proprietarii acestora sunt lipsiti si de dreptul component al dreptului de proprietate, de a instraina terenurile in parte sau in totalitate, singuri, sau intreaga asociatie;
d) proprietarii acestora sunt lipsiti si de dreptul de a iesi din indiviziune sau de a desfiinta asociatia, sub sanctiunea confiscarii in proprietatea publica a terenurilor proprietate privata, fara plata unei prealabile si drepte despagubiri;
astfel aceste articole din legea nr. 1/2000 au preluat dispozitiile Legii nr. 19/1968 si ale art. 30 din Legea nr. 58/1974 (Dobândirea terenurilor (...) se poate face numai prin moştenire legală, fiind interzisă înstrăinarea sau dobândirea prin acte juridice a acestor terenuri. (...)), fiind date si pastrate si cu incalcarea prevederilor art. 1 al Primului Protocol la Conventie, la care Romania este parte din anul 1994 cand a ratificat prin Legea nr. 30/1994 aceasta Conventie, deci, era parte deja la data emiterii Legii nr. 1/2000.

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests