Va rog sa ma ajutati Micro intreprindere sau II

inregistrari contabile, taxe si impozite, expertize contabile, evaluari, TVA
garname

Va rog sa ma ajutati Micro intreprindere sau II

Post by garname » 05 May 2009, 17:54

Ne aflam la inceput. Nu stim cum va fi. Asociatul unic al unei microintreprinderi, daca nu este si angajat, ce face cu cartea de munca? As dori sa ma ajutati pentru ca vrem sa infiintam ceva, dar nu stim cum sa procedam mai avantajos pentru buzunarul nostru. Microintreprindere sau II? Daca este vorba de microintreprindere, asociatului unic, in cazul in care nu este angajat, ii mai merge vechimea sau cum participa la asigurarile de stat daca are firma? Trebuie sa-si mai depuna acte la ITM? Poate sa beneficieze si el de vechime pe cartea de munca in continuare fara sa fie angajatul propriei firme??? Mai are carte de munca daca este asociat unic? Asociatul unic este patronul firmei, nu?

Este vorba de un asociat unic si inca o persoana, careia doreste sa-i faca o carte de munca.

Cum este in cazul II, este mai avantajos? Poate angaja cu carte de munca pe cineva?? Vor fi diferente semnificative intre microintreprindere si II?

Mentionez ca ne referim la un venit minim lunar pentru inceput. Care ar putea fi acest venit ce trebuie estimat minim in cazul in care ai un angajat in afara de tine?

Multumesc anticipat. :floare:

razman

Post by razman » 06 May 2009, 15:23

Parerea mea este ca II prezinta mai multe avantaje, dintre care conta in partida simpla, deci nu o conta de angajamente sub aspectul ca impozitele se constituie ca obligatii la incasare si nu la emiterea facturii precum in cazul micro care conduce conta in dubla partida, nu ai bilant, balanta, declaratii lunare etc, in schimb, neavand personalitate juridica cu capital social raspunzi fata de creditori ,,in personamnn, nu poti face ,,de toatenn precum un SRL etc. Oricum pt o afacere mica cu mono-obiect de activitate, in comert sau prestari servicii, eu sunt adeptul II, daca vrei angajat, sau, recomand mai bine PFA, iar ,,angajatulnn sa-si faca si el PFA si faceti un contract de colaborare, caci angajatul odata angajat cu acte in regula devine ,,sefnn prin drepturile conferite in raporturile de munca si daca angajatul devine ,,sefnn ,,vai de steauann sefului.

razman

Post by razman » 06 May 2009, 15:30

Si apropon de asigurarile obligatorii poti face contract cu fiecare institutie pt pensie, sanatate, somaj si la II si la PFA

garname

Post by garname » 06 May 2009, 21:24

Multumesc pt raspuns, ceea ce ma intereseaza este urmatorul lucru: in cazul unei microintreprinderi ce incasari trebuie sa ai lunar pentru a putea plati 2 carti de munca??? si sa iti iasa salariile desigur, calculand macar la 2 salarii de 1000 lei pe luna. Pe langa salariile astea trebuie sa iti mai iasa o suma minima pentru achitarea cheltuielilor cu impozitele sau ma rog... As vrea o suma minima ce trebuie facturata sau produsa lunar in cifre, va rog..
Rog mult un raspuns avizat.

razman

Post by razman » 06 May 2009, 22:05

Ati pus o inrebare, la care cred ca nici Pogea nu va poate raspunde cu precizie(poate mai introduce sau mareste vreo taxa).
Empiric si foarte neprofesionalist, considerand impozitul pe micro, salariile si maximum de taxe si contributii aferente acestora, pentru a ramane ceva si la firma, pe la 4000 lei, dar, daca-mi permiteti un sfat, aceste calcule de prag de rentabilitate nu se fac in acest mod, si va recomand, la modul cel mai serios, sa discutati mai in amanunte cu un contabil inainte de a lua o decizie in acest sens, pentru ca, la un SRL mai sunt multe alte aspecte legate de costuri( taxe de salubritate care de obicei sunt mai mari decat la o persoana fizica si care va vor fi automat astfel facturate daca declarati sediul firmei la domiciliul dumnavoastra ,etc) si care chiat trebuie analizate ,in concret la cazul dumneavoastra.

garname

Post by garname » 07 May 2009, 16:25

razman wrote:Ati pus o inrebare, la care cred ca nici Pogea nu va poate raspunde cu precizie(poate mai introduce sau mareste vreo taxa).
Empiric si foarte neprofesionalist, considerand impozitul pe micro, salariile si maximum de taxe si contributii aferente acestora, pentru a ramane ceva si la firma, pe la 4000 lei, dar, daca-mi permiteti un sfat, aceste calcule de prag de rentabilitate nu se fac in acest mod, si va recomand, la modul cel mai serios, sa discutati mai in amanunte cu un contabil inainte de a lua o decizie in acest sens, pentru ca, la un SRL mai sunt multe alte aspecte legate de costuri( taxe de salubritate care de obicei sunt mai mari decat la o persoana fizica si care va vor fi automat astfel facturate daca declarati sediul firmei la domiciliul dumnavoastra ,etc) si care chiat trebuie analizate ,in concret la cazul dumneavoastra.


Multumesc foarte mult, ma ajuta si o cifra estimativa, sa-mi dau seama daca pot sau nu pot asa ceva... :oops: :roll:

demonica

Post by demonica » 07 May 2009, 18:19

Daca asociatul unic este si administratorul acelei societati NU poate sa incheie contract de munca.

Exista posibilitatea ca "patronii" sa se asigure incheind contracte cu institutiile abilitate

razman

Post by razman » 07 May 2009, 18:55

L 31 republicata
Art. 196 ind. 1. - (1) In cazul societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic, acesta va exercita atributiile adunarii generale a asociatilor societatii.

(2) Asociatul unic va consemna de indata, in scris, orice decizie adoptata in conformitate cu alin. (1).

(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este, cu exceptia cazului in care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administratie.*

*Articolul a fost introdus prin art. I pct. 138 din Legea nr. 441/2006.

A fost scoasa tampenia aia, ca altfel asociatul unic trebuia sa mearga la furat pentru a manca si el ceva timp de un an, neavand nici dreptul sa ridice dividende pana la aprobarea bilantului.

machedon

Post by machedon » 10 May 2009, 11:21

Administratorul sereleului cu asociat unic poate sa incheie contract de munca cu societatea a carui asociat este. Mai mult exista si cod CAEN pentru chestia asta.
Mai destept ar fi sa se faca intreprindere individuala, prietenii stiun de ce !!! :lol:

razman

Post by razman » 10 May 2009, 12:27

Machedon, nu confunda CAEN cu COR(clasificarea ocupatiilor din Romania) ca nu-i tot una.
Si de acord cu tine II, caci de control fiscal pe la astia nu am auzit inca, eventual daca esti in gura lupului, mai vine Garda pt. casa de marcat, provenienta marfii si alte nimicuri de astea, comparativ cu un control de fond care-ti ia si modul de stabilire a bazei de impozitare, efectuarea platilor catre buget si alte lucruri mai serioase.

machedon

Post by machedon » 10 May 2009, 12:42

corect, imi fac mea culpa m-a luat gura pe dinainte , era vorba de COR :cafea:

garname

Post by garname » 10 May 2009, 22:58

razman wrote:Machedon, nu confunda CAEN cu COR(clasificarea ocupatiilor din Romania) ca nu-i tot una.
Si de acord cu tine II, caci de control fiscal pe la astia nu am auzit inca, eventual daca esti in gura lupului, mai vine Garda pt. casa de marcat, provenienta marfii si alte nimicuri de astea, comparativ cu un control de fond care-ti ia si modul de stabilire a bazei de impozitare, efectuarea platilor catre buget si alte lucruri mai serioase.

Imi cer scuze pentru lipsa de experienta, dar dezavantajul major pentru II nu ar fi acela ca in cazul unor probleme intalnite platesti cu toate proprietatile tale pentru activitatile desfasurate, deci raspunderea este mai grava? Am auzit despre acest lucru, nu stiu ce se intampla cu firmele, de aceea, pe langa aceste nedumeriri mai am si nedumeriri legate de lipsa de informare. Ce inseamna "modul de stabilire a bazei de impozitare" sau ce ar fi foarte grav si ce s-ar intampla daca nu ai stiut de existenta vreunei obligativitati sau legi si trebuie sa platesti sume fabuloase ca amenzi sau mai stiu eu ce incat ai putea ramane si pe drumuri. In cazul unei firme, ce poate sa-ti faca??????? :fluierat:

razman

Post by razman » 11 May 2009, 07:51

Intr-adevar la II, neavand personalitate juridica, raspunderea patrimoniala apartine persoanei autorizate si daca citesti bine ti-am prezentat-o ca dezavantaj de la bun inceput, dar acuma, nu stiu ce vrei sa faci, sa vinzi diamante, de ti frica sa nu acumulezi nu stiu ce datorii?, la aia daca nu-i platesti poti sa ai tu sereleu lu peste,iar daca te referi la controale, vezi si tu de un cardabos si palinca de aia buna, ca ce, de o luat Remes, la altii le o fi rusine? si se rezolva tate, ca la noi.

garname

Post by garname » 11 May 2009, 16:16

:grin: :lol: Super incurajare!!! Imi este teama doar ca din lipsa de informatii si cunostinte sa nu raman pe drumuri ca nu as avea bani sa platesc cine stie ce taxe ori amenzi fiscale, sau ce mai inventeaza ei noaptea si controleaza ziua... :? totusi, ce se intampla cu sereleul daca ai prea multe amenzi de platit si nu ai bani in firma???? Ce ti se intampla??? cam la ce suma se poate ridica o amenda de-asta fabuloasa a Garzii financiare?
si mai am niste intrebari dar le pun pe rand... :mrgreen:

machedon

Post by machedon » 11 May 2009, 16:30

daca tot ai strabateri de viitor patron, n-ar fi mai bine sa platesti consultatia la un avocat si il intrebi toate, pe rand asa cum vrei tu ???

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests