trafic/inselaciune, concurs/continuata

Discutii privind Dreptul Penal
kinga

Post by kinga » 16 Jun 2007, 16:59

Generalul wrote:. Si de cand RAR este o regie autonoma? RAR este o institutie publica apartinand de Ministerul Transporturilor si functionarii acestei institutii se supun Legii nr. 188/99 privind functionarii publici.
Generale .. eu nu cant dupa auzite.... cant dupa cota...

HOTARARE Nr. 768 din 8 noiembrie 1991 Republicata privind infiintarea si functionarea Regiei Autonome
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICATA iN: MONITORUL OFICIAL NR. 246 din 20 martie 2006

Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
Se infiinteaza Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", cu sediul in municipiul Bucuresti, Calea Grivitei nr. 391, sectorul 1, ca persoana juridica ce functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, prin reorganizarea Registrului Auto Roman din cadrul Institutului de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi.
"Registrul Auto Roman" - R.A. se organizeaza si functioneaza conform Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor de stat ca regii autonome si societati comerciale.
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului reprezinta interesele statului in consiliul de administratie al Regiei Autonome "Registrul Auto Roman".
ART. 2
"Registrul Auto Roman" - R.A., in baza imputernicirii date de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, ca autoritate in transporturi, certifica incadrarea vehiculelor rutiere in normele de siguranta a circulatiei, protectie a mediului inconjurator si in categoria de folosinta careia ii sunt destinate, efectueaza verificarea statiilor de inspectie tehnica, la cererea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si operatiunile de registru pentru vehiculele rutiere inmatriculate in Romania.
ART. 3
Pe langa atributiile mentionate la art. 2, "Registrul Auto Roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
- omologarea de tip si individuala pentru circulatia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere, fabricate in tara sau importate, pe baza incercarilor in laboratoarele proprii;
- incadrarea vehiculelor rutiere in categoriile de folosinta prevazute de lege;
- organizarea si tinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere in circulatie si acordarea numarului de registru;
- efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit esantion de vehicule rutiere in vederea verificarii unor noi tehnologii si aparate pentru inspectia tehnica;
- certificarea sistemelor calitatii, produselor si serviciilor pentru vehiculele rutiere si componentele acestora, precum si a personalului;
- acreditarea laboratoarelor de incercari din domeniul auto;
- elaborarea tehnologiei si prescriptiilor tehnice privind verificarile tehnice si inspectiile periodice;
- efectuarea de incercari in vederea omologarii echipamentelor si pieselor care afecteaza siguranta circulatiei rutiere sau protectia mediului inconjurator;
- efectuarea de incercari, la cererea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerului Administratiei si Internelor si a Institutului Roman de Standardizare si Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, cu vehicule rutiere prelevate din fabricatia de serie, in scopul verificarii stabilitatii procesului de fabricatie;
- efectuarea de cercetari si proiectari legate de siguranta circulatiei rutiere si poluarea mediului inconjurator de catre vehiculele rutiere;
- elaborarea si propunerea de standarde referitoare la vehiculele rutiere si echipamentele lor;
- analizarea aplicarii regulamentelor-anexa la Acordul privind adoptarea de conditii uniforme de omologare si recunoastere reciproca a omologarii echipamentelor si pieselor vehiculelor cu motor, adoptat la Geneva in anul 1958, si a amendamentelor la aceste regulamente;
- efectuarea de expertize tehnice pentru unele accidente de circulatie, in scopul gasirii unor solutii pentru prevenirea acestora;
- stabilirea consumurilor de combustibil in conditii de exploatare a autovehiculelor;
- omologarea vehiculelor care functioneaza cu motoare cu combustibili neconventionali;
- stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
- proiectarea de utilaje, aparate si dispozitive pentru verificarile tehnice si inspectiile periodice;
- consulting in probleme privind achizitionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor vehicule rutiere de serie mica sau individuale, achizitionarea de utilaje si aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru statiile de inspectie tehnica;
- participarea, in cadrul Comisiei Economice pentru Europa a O.N.U. sau in cadrul altor organisme similare, la elaborarea de regulamente de securitate rutiera si poluare.
ART. 4
Patrimoniul Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" este de 2.321.004.056 lei**), reprezentand mijloacele circulante, contravaloarea aparaturii din dotare si a cladirilor in care isi are sediul.
------------
**) Patrimoniul a fost reevaluat conform Hotararii Guvernului nr. 500/1994.

ART. 5
Producatorii de vehicule rutiere sau reprezentantii autorizati ai acestora ori, dupa caz, persoanele care le importa sau le construiesc din piese detasate, au obligatia sa solicite omologarea pentru circulatie de la "Registrul Auto Roman" - R.A., in virtutea art. 5 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 594 din 2 septembrie 1991.
ART. 6
in scopul punerii de acord a regulilor si prescriptiilor tehnice specifice cu cele ale institutiilor similare si pentru imbunatatirea colaborarii cu acestea, "Registrul Auto Roman" - R.A. poate participa, conform legii, la asociatii, conventii si acorduri cu organisme similare din alte tari pentru colaborare si cooperare in domeniul sau de activitate.
ART. 7
"Registrul Auto Roman" - R.A. are in structura sa reprezentante pe teritoriul Romaniei, necesare indeplinirii obiectului sau de activitate.
ART. 8
Conducerea regiei este asigurata de consiliul de administratie, constituit potrivit legii, presedintele acestuia fiind directorul general al regiei.
ART. 9
Structura organizatorica si functionala a "Registrului Auto Roman" - R.A. se aproba de consiliul de administratie.
ART. 10
Registrul Auto Roman" - R.A. isi acopera cheltuielile din venituri provenite din lucrari proprii, efectuate pe baza tarifelor stabilite de consiliul de administratie.
ART. 11
"Registrul Auto Roman" - R.A. are dreptul de a dispune de veniturile nete in valuta, in conditiile legii.
ART. 12
"Registrul Auto Roman" - R.A. isi desfasoara activitatea in conformitate cu regulamentul propriu de organizare si functionare, prevazut in anexa la prezenta hotarare.
ART. 13
Pentru contributia deosebita la buna desfasurare a activitatii, consiliul de administratie poate hotari, in limita disponibilitatilor, acordarea de premii, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 14
Personalul Registrului Auto Roman din cadrul Institutului de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi, care se preia de catre "Registrul Auto Roman" - R.A., se considera transferat in interesul serviciului si beneficiaza, timp de 3 luni, de diferentele pana la salariul avut si de sporul de vechime, dupa caz, daca este incadrat in functii cu niveluri de salarizare mai mici.

ANEXA 1

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Regiei Autonome "Registrul Auto Roman"

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale.
ART. 2
"Registrul Auto Roman" - R.A. este persoana juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament.
ART. 3
"Registrul Auto Roman" - R.A. are sediul in municipiul Bucuresti, Calea Grivitei nr. 391, sectorul 1.
"Registrul Auto Roman" - R.A. are in structura sa reprezentante pe teritoriul Romaniei.

CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate

ART. 4
"Registrul Auto Roman" - R.A. are ca obiect de activitate:
4.1. omologarea de tip si individuala pentru circulatia pe drumurile publice a tuturor tipurilor de vehicule rutiere fabricate in tara sau importate, pe baza incercarilor efectuate in laboratoarele proprii;
4.2. incadrarea vehiculelor rutiere in categoriile de folosinta prevazute de lege;
4.3. organizarea si tinerea evidentei tuturor tipurilor de vehicule rutiere admise in circulatie si acordarea numarului de registru;
4.4. verificarea, la cererea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, a statiilor de inspectie tehnica;
4.5. efectuarea inspectiilor tehnice pe un anumit esantion de vehicule rutiere, in vederea verificarii unor noi tehnologii si aparate pentru inspectia tehnica;
4.6. certificarea sistemelor calitatii, produselor si serviciilor pentru vehiculele rutiere si componentele acestora, precum si a personalului;
4.7. acreditarea laboratoarelor de incercari din domeniul auto;
4.8. elaborarea tehnologiei si prescriptiilor tehnice privind verificarile tehnice si inspectiile periodice;
4.9. efectuarea de incercari in vederea omologarii echipamentelor si pieselor care afecteaza siguranta circulatiei rutiere sau protectia mediului inconjurator;
4.10. efectuarea de incercari, la cererea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerului Administratiei si Internelor si a Institutului Roman de Standardizare si Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, cu vehicule rutiere prelevate din fabricatia de serie, in scopul verificarii stabilitatii procesului de fabricatie;
4.11. efectuarea de cercetari si proiectari legate de siguranta circulatiei rutiere si poluarea mediului inconjurator de catre vehiculele rutiere;
4.12. analizarea aplicarii regulamentelor-anexa la Acordul privind adoptarea de conditii uniforme de omologare si recunoastere reciproca a echipamentelor si pieselor vehiculelor cu motor, adoptat la Geneva in anul 1958, si a amendamentelor la aceste regulamente;
4.13. elaborarea si propunerea standardelor referitoare la vehiculele rutiere si echipamentele lor;
4.14. efectuarea de expertize tehnice pentru accidentele grave de circulatie, in scopul gasirii unor solutii pentru prevenirea acestora;
4.15. stabilirea consumurilor de combustibil in conditii de exploatare a vehiculelor;
4.16. omologarea vehiculelor cu motoare care functioneaza cu combustibili neconventionali;
4.17. stabilirea gradului de confort pentru autovehiculele de transport pasageri;
4.18. proiectarea de utilaje, aparate si dispozitive pentru verificarile tehnice si inspectiile periodice;
4.19. consulting in probleme privind achizitionarea de vehicule rutiere, stabilirea performantelor unor autovehicule rutiere de serie mica sau individuale, achizitionarea de utilaje si aparate de garaj, stabilirea tehnologiilor functionale pentru statiile de inspectie tehnica;
4.20. participarea la lucrarile organizatiilor si organismelor internationale si nationale pe linia vehiculelor rutiere, cu posibilitatea aderarii la acestea si asigurarea transpunerii in practica a hotararilor adoptate pentru aplicarea conventiilor internationale.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 5
Patrimoniul Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" este de 2.321.004.056 lei. in exercitarea dreptului de proprietate asupra patrimoniului sau, "Registrul Auto Roman" - R.A. foloseste si dispune, in mod autonom, de bunurile pe care le are in patrimoniu, potrivit legii.

CAP. 4
Structura regiei

ART. 6
"Registrul Auto Roman" - R.A. are in subordinea sa reprezentante pe teritoriul Romaniei, necesare indeplinirii obiectului sau de activitate.
Consiliul de administratie stabileste constituirea reprezentantelor, structura organizatorica si relatiile lor in cadrul regiei si cu tertii.
ART. 7
in cadrul regiei se constituie directii, servicii, laboratoare, oficii si birouri, in functie de necesitatile si volumul activitatilor.

CAP. 5
Organele de conducere ale regiei

ART. 8
Conducerea "Registrului Auto Roman" - R.A. se asigura prin:
- consiliul de administratie;
- directorul general.
ART. 9
Consiliul de administratie se numeste sau se revoca prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si este compus din 5 - 9 persoane, dintre care una este directorul general al Regiei Autonome "Registrul Auto Roman", care este si presedintele consiliului de administratie.
Din consiliul de administratie fac parte cate un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, ceilalti membri fiind numiti dintre ingineri, economisti, juristi sau alte persoane specializate in domeniul de activitate al Regiei Autonome "Registrul Auto Roman".
ART. 10
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare.
ART. 11
Atributiile principale, raspunderile si competentele consiliului de administratie sunt urmatoarele:
11.1. aproba structura organizatorica si functionala a regiei;
11.2. aproba programele de dezvoltare si functionare a retelei de reprezentante din teritoriu;
11.3. examineaza si aproba bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul si contul de profit si pierderi;
11.4. aproba utilizarea fondului valutar, potrivit legii;
11.5. stabileste, potrivit legii, nivelul de salarizare a personalului in functie de studii si munca efectiv prestata;
11.6. stabileste functiile si meseriile specifice;
11.7. stabileste taxe si tarife proprii pentru serviciile si prestatiile efectuate;
11.8. aproba statutul personalului regiei;
11.9. raspunde de administrarea legala si eficienta a intregului patrimoniu;
11.10. exercita orice alte atributii ce-i revin din prevederile legale si regulamentul sau de functionare si organizare si aproba orice alte masuri privind activitatea regiei, cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe.
ART. 12
Consiliul de administratie se intruneste in sesiuni ordinare o data pe luna si, la cererea presedintelui sau a 1/3 din membri, ori de cate ori este nevoie.
ART. 13
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare, urmand ca activitatea acestora sa fie recompensata material, conform intelegerii, pe baza de conventie civila.
ART. 14
Consiliul de administratie prezinta anual ministerului de resort un raport asupra activitatii in perioada expirata si asupra programului de activitate pentru perioada in curs.
ART. 15
Directorul general al regiei este numit de ministrul transporturilor, constructiilor si turismului*).
------------
*) Pana la desemnarea managerului, in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 263/1994, prevederile referitoare la conducerea regiei autonome, cuprinse in Hotararea Guvernului nr. 768/1991, modificata, se aplica in continuare.


ART. 16
Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia si o reprezinta in relatiile cu organele statului, precum si cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeaza si concediaza personalul si numeste, prin decizie, conducatorii compartimentelor de munca din structura regiei, cu respectarea prevederilor legale.

CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli

ART. 17
"Registrul Auto Roman" - R.A. intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor Publice si aprobate anual de catre acesta, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 18
Veniturile si cheltuielile regiei se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar si cuprind la venituri sumele incasate din tarifele aplicate la prestatiile efectuate, iar la cheltuieli, valorile consumate pentru functionarea regiei.
ART. 19
Din veniturile realizate, dupa acoperirea cheltuielilor, regia constituie fondul de rezerva si de dezvoltare, asigura sumele necesare desfasurarii activitatii si satisfacerii nevoilor de functionare, precum si celelalte varsaminte prevazute de lege.
ART. 20
"Registrul Auto Roman" - R.A. hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, in limitele competentelor acordate si stabileste sursele proprii de finantare.
ART. 21
Operatiunile de incasari si plati ale regiei se efectueaza prin conturi deschise la banci.

CAP. 7
Relatiile regiei

ART. 22
Pentru realizarea atributiilor ce le revin, compartimentele de munca ale regiei stabilesc relatii functionale, de cooperare si colaborare.
ART. 23
Relatiile comerciale dintre "Registrul Auto Roman" - R.A. si alte regii, societati comerciale sau alti parteneri, se desfasoara pe baze contractuale, guvernate de principiul libertatii contractuale.
ART. 24
Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" poate incheia contracte de prestari de servicii cu intreprinzatori straini, in conditiile legii.

CAP. 8
Controlul activitatii

ART. 25
Gestiunea Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" este controlata de organe proprii, conform reglementarilor elaborate de Ministerul Finantelor Publice.

CAP. 9
Dispozitii referitoare la personal

ART. 26
Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administratie, si celorlalte reglementari in vigoare.

CAP. 10
Dispozitii finale

ART. 27
"Registrul Auto Roman" - R.A. respecta si raspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legislatia interna, precum si din conventiile si celelalte reglementari emise de organisme internationale din domeniul sau de activitate.

medeea

Post by medeea » 17 Jun 2007, 04:21

kinga wrote:nimeni nu poate invoca necunoasterea legii .. care este :-D :-D

dar mergand pe rationamentul tau.. daca eu maine conving fetele de la contabilitate sa faca ceva "chestii" in evidentele contabile, ei cred ca savarsesc o contraventie dar de fapt este evaziune fiscala....

ei sunt "victime" ..eu autorul moral... :mrgreen: :mrgreen: conteaza in instanta ce au crezut ei???
victima poate sa invoce necunoasterea legii ca nu-i vorba de civil unde treaba cu propria turpidune s-ar aplica. suntem in penal si inca o data, nu ma raportez la convingerea victimei, ci la textul legii. dupa rationamentul meu, pe care tu l-ai inteles in mod gresit, oricine se crede victima vreunei infractiuni s-ar putea plange la justitie, iar justitia in lipsa ei de luminare sau lumina i-ar da crezare si ar judeca in consecinta. nu?
nu. nu merge asa.

ps: fetele de la contabilitate sunt obligate sa cunoasca legea in al carei domeniu lucreaza de altfel.

medeea

Post by medeea » 17 Jun 2007, 04:29

kinga wrote:nimeni nu poate invoca necunoasterea legii .. care este :-D :-D

dar mergand pe rationamentul tau.. daca eu maine conving fetele de la contabilitate sa faca ceva "chestii" in evidentele contabile, ei cred ca savarsesc o contraventie dar de fapt este evaziune fiscala....

ei sunt "victime" ..eu autorul moral... :mrgreen: :mrgreen: conteaza in instanta ce au crezut ei???
alta eroare cu fetele de la conta: ele/ei, whatever, nu au calitate de subiecti pasivi, ca nu-i prejudiciezi pe ei, ci pe stat. ei/ele sunt autori mediati, materiali, instrumentul care face si drege. deci neavind calitate de subiecti pasivi, ci de subiecti activi, nu au voie sa invoce necunoasterea legii (chiar daca suntem in penal).

medeea

Post by medeea » 17 Jun 2007, 04:54

kinga wrote:Gavrile.. eu am zas ca este inselaciune.... am martor :-D :-D


.. musai sa am un functionar public..
Art. 257. - Traficul de influenta

Primirea ori pretinderea de bani sau alte foloase ori acceptarea de promisiuni, de daruri, direct sau indirect, pentru sine ori pentru altul, savarsita de catre o persoana care are influenta sau lasa sa se creada ca are influenta asupra unui functionar pentru a-l determina sa faca ori sa nu faca un act ce intra in atributiile sale de serviciu, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 10 ani.

unde scrie in text ca-i musai ca functionarul sa fie public? e suficient sa fie doar un functionar, iar analogia nu se aplica, din cate stiu, ca mijloc de interpretare in penal.
ce inseamna functionar?



Art. 147 - Functionar public si functionar

Prin functionar public se intelege orice persoana care exercita permanent sau temporar, cu orice titlu, indiferent cum a fost investita, o insarcinare de orice natura, retribuita sau nu, in serviciul unei unitati dintre cele la care se refera art. 145.

Prin functionar se intelege persoana mentionata in alin. 1, precum si orice salariat care exercita o insarcinare in serviciul unei alte persoane juridice decat cele prevazute in acel alineat.



Art. 215. - Inselaciunea

Inducerea in eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevarata a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasa a unei fapte adevarate, in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul un folos material injust si daca s-a pricinuit o paguba, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 12 ani.

Inselaciunea savarsita prin folosire de nume sau calitati mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani. Daca mijlocul fraudulos constituie prin el insusi o infractiune, se aplica regulile privind concursul de infractiuni.

(celelalte forme de inselaciune nu intereseaza aici)

poti sa-mi spui Kinga, la care dintre alineate incadrezi tu cazul de fata?

medeea

Re: trafic/inselaciune, concurs/continuata

Post by medeea » 17 Jun 2007, 05:44

cardozzo wrote:la datele de 15.01.2006, 24.10.2006 si 12.05.2007 inculpatul a pretins si primit de la 3 persoane diverse sume de bani promitzandu-le ca, avand cunostintze printre functzionarii de la Registrul Auto Roman, ii poate ajuta sa inmatriculeze autoturisme achizitzionate din strainatate, cu o vechime mai mare de 8 ani. inculpatul si-a insushit banii, dar nu a contactat vreo persoana in sensul celor promise
probabil ca induce in eroare cuvantul "inmatriculeze" care ar refereri la conditia competentei functionarului. dupa mine, mai important era sa se identifice actus reus in speta.

kinga

Post by kinga » 17 Jun 2007, 06:54

si chiar trebuia sa postezi de 4 ori.... sincer nu am rabdare sa citesc.. :mrgreen: :mrgreen:

gavril

Post by gavril » 17 Jun 2007, 11:15

medeea wrote:
Art. 215. - Inselaciunea

Inducerea in eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevarata a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasa a unei fapte adevarate, in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul un folos material injust si daca s-a pricinuit o paguba, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 12 ani.

Inselaciunea savarsita prin folosire de nume sau calitati mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani. Daca mijlocul fraudulos constituie prin el insusi o infractiune, se aplica regulile privind concursul de infractiuni.

(celelalte forme de inselaciune nu intereseaza aici)

poti sa-mi spui Kinga, la care dintre alineate incadrezi tu cazul de fata?
la varianta tip incadrezi.

vezi pe site-ul INM caci baremul la procurori a fost contestat vehement ... de mai bine de jumatate dintre auditori.

medeea

Post by medeea » 17 Jun 2007, 16:09

kinga wrote:si chiar trebuia sa postezi de 4 ori.... sincer nu am rabdare sa citesc.. :mrgreen: :mrgreen:
da stiu, e dificil pentru maria ta :lol:

medeea

Post by medeea » 17 Jun 2007, 16:10

Gavril wrote:
medeea wrote:
Art. 215. - Inselaciunea

Inducerea in eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevarata a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasa a unei fapte adevarate, in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul un folos material injust si daca s-a pricinuit o paguba, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 12 ani.

Inselaciunea savarsita prin folosire de nume sau calitati mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani. Daca mijlocul fraudulos constituie prin el insusi o infractiune, se aplica regulile privind concursul de infractiuni.

(celelalte forme de inselaciune nu intereseaza aici)

poti sa-mi spui Kinga, la care dintre alineate incadrezi tu cazul de fata?
la varianta tip incadrezi.

vezi pe site-ul INM caci baremul la procurori a fost contestat vehement ... de mai bine de jumatate dintre auditori.
mersi Gavril :cafea:

kinga

Post by kinga » 17 Jun 2007, 16:17

Nu Medeea .. doar ca poti sa sintetizezi... si sa spui esentialul...niciodata nu am avut rabdare sa citesc postarile lungi si... dese...
motiv pentru care nu citeam nici juma din ce scria Robin Hood...si multi altii :grin: :grin:


si lasa mai moale ... e un site juridic.. fiecare cu parerea lui.. nu trebuie sa fii ofensata doar pentru ca nu sunt de acord cu tine.. si ia vezi nu sunt singura...dar se pare ca ai avut o placere sa te legi de mine.. nu-ti place avatarul meu??? :-P :-P

eu imi mentin parerea este inselaciune..si punct.. tu optezi pentru trafic de influenta ca doar asa zice practica majoritara .. :mrgreen: :mrgreen: nu ai decat... dar nu incerca sa ma convingi... nu ai sanse...

e posibil sa am lacune mari in ce priveste dreptul penal.. am recunoscut de multe ori.. ultima data am tinut in mana un tratat de drept penal in 1998... ce spun de regula spun din memorie ..iar dupa atata timp.. se mai si inseala omul... dar mai si nimeresc ... :mrgreen: :mrgreen:
daca omul nostru ar fi promis ca inmatriculeaza masina pentru ca are pile la RAR si la politie... si ar mai fi nominalizat persoanele respective as spune da... e trafic de influenta ..dar numa cu RAR spun nu..

medeea

Post by medeea » 18 Jun 2007, 04:55

recunosc ca ultima oara cand am deschis penalul a fost in 2001 la definitivat. de atunci am mai facut o data dreptul si de cate ori intru pe forumul asta gasesc ca-i un exercitiu bun pentru a-mi "resuscita" cunostintele in materie de drept romanesc.


ps: nu incerc sa te conving, nu pentru ca nu-mi dai nici o sansa, ci din cauza lacunelor. dreptul e un sistem-anul I-iti lipsesc cateva piese ici colo, ai pierdut the whole thing :-P

kinga

Post by kinga » 18 Jun 2007, 07:30

ai noroc ca ma uit prima data cine vorbeste si dupa aceea ce spune...
si sorry ca te dezamagesc dar nu dau doi bani pe pararea ta...
din partea mea discutia este terminata ..incepi sa devii ridicola.. si penibila...

medeea

Post by medeea » 18 Jun 2007, 23:33

kinga wrote:ai noroc ca ma uit prima data cine vorbeste si dupa aceea ce spune...
si sorry ca te dezamagesc dar nu dau doi bani pe pararea ta...
din partea mea discutia este terminata ..incepi sa devii ridicola.. si penibila...

ai dreptate kinga, incep sa devin ridicola si penibila ca stau de vorba cu personaje care incapabile sa-si sprijine parerile pe argumente, cauta sa si le impuna prin insulta si ironie.

kinga

Post by kinga » 19 Jun 2007, 07:49

ia frumos citeste ce ai postat mai sus... si sa vedem cine a inceput cu atacul la persoana , cu ironia etccc...
eu doar am ridicat manusa....

cum m-ai tratat tu asa te-am tratat si eu... ca nu-mi place sa raman datoare :grin: :grin:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests