Pentru vanzarea unor bilete de avion prin e-mail, s-a solicitat bancii codul de autorizare.
In contractul dintre banca si vanzator se spune ca cel din urma suporta in intregime riscul neincasarii platii, dar banii intrasera in contul vanzatorului inainte de data zborului. In caz contrar, vanzatorul ar fi anulat biletele de avion.
La aproximativ 2 luni dupa ce banii intrasera in cont, vanzatorul se trezeste cu debit in contul de card. Se intereseaza ce s-a intamplat si i se raspunde ca tranzactiile au fost raportate de catre banca emitenta
ca fiind frauduloase.
Vanzatorul a respectat procedura de acceptare (copia pasaportului, scrisoare de autorizare semnata de detinatorul cardului, copiile cardurilor). In plus, la solicitarea codului de autorizare prin telefon, s-a atras atentia bancii ca exista suspiciuni si s-au solicitat instructiuni. De altfel banca, prin functionarul sau, a putut observa ca primele 2 carduri prezentate de client nu au primit cod de autorizare. La prezentarea urmatoarelor 2 carduri, vanzatorul a cerut asigurari din partea bancii ca nu va intampina nici o problema si a primit asigurari ca atata timp cat s-a primit codul de autorizare totul este in regula.
Vanzatorul a trimis bancii o scrisoare prin care isi expunea punctul de vedere si dezacordul in legatura cu decizia unilaterala de a i se debita contul. Au trecut 3 luni si nici un raspuns.
Ce inseamna aceasta tacere, cum poate fi calificata in afara de lipsa de respect?
Ce poate face vanzatorul pentru a rezolva aceasta situatie?
comanda prin e-mail - plata cu cardul
Vanzatorul a ...vandut biletele, a primit banii in timp util, a respectat procedura in relatiile cu banca, beneficiarul biletelor a zburat, cred...iar daca dupa un timp banca a luat banii inapoi, inseamna ca ea i-a dat, deci...au fost cardurile in neregula?banca nu si-a dat seama?ce mai zice contractul dintre vanzator si banca?
Situatia expusa este prea delicata pt. a primi un raspuns edificator in forum.
Trebuie analizat in detaliu contractul vanzatorului cu banca.
In mod normal, cand iti intra bani in cont , banca nu ar putea ulterior sa scoata bani din respectivul cont decat daca ai mandat-o expres in acest sens, adica i-ai dat niste instructiuni clare prin contract cum si in ce conditii iti poate debita contul. In caz contrar, operatiunea respectiva poate fi considerata abuziva.
Daca banca nu ti-a raspuns, inseamna ca nu stie ce sa-ti raspunda (posibil, este cu musca pe caciula) si se bazeaza pe faptul ca nu vei mai face alte demersuri.
Incearca o invitatie la conciliere, referitor la suma respectiva +dobanzi, pe art.720^1 C.pr.civ... si vezi ce se intampla
Trebuie analizat in detaliu contractul vanzatorului cu banca.
In mod normal, cand iti intra bani in cont , banca nu ar putea ulterior sa scoata bani din respectivul cont decat daca ai mandat-o expres in acest sens, adica i-ai dat niste instructiuni clare prin contract cum si in ce conditii iti poate debita contul. In caz contrar, operatiunea respectiva poate fi considerata abuziva.
Daca banca nu ti-a raspuns, inseamna ca nu stie ce sa-ti raspunda (posibil, este cu musca pe caciula) si se bazeaza pe faptul ca nu vei mai face alte demersuri.
Incearca o invitatie la conciliere, referitor la suma respectiva +dobanzi, pe art.720^1 C.pr.civ... si vezi ce se intampla
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests