Calitatea produselor pe cale de disparitie....

Discutii filosofice pe teme actuale.
Post Reply
mariuca

Calitatea produselor pe cale de disparitie....

Post by mariuca » 08 Apr 2006, 15:02

Pe zi ce trece constat cu mare tristete faptul ca am ajuns de rasul curcilor in privinta calitatii bunului pe care il achizitionam...functioneaza 2-3 luni si moare...Poate va inchipuiti ca s-a platit un pret derizoriu si n-ar trebui sa "deranjeze" faptul ca maine nu mai ai nicio sansa sa-l folosesti...Ei uite nu-i un ac sau o pasta de pix ci o ditamai centrala de apartament, ultimul racnet pe piata din domeniu cu cea mai buna instalatie ..etc. care a costat un sac de bani.
Mai concret, toate cele bune timp de 4 luni...noroc cu primavara..insa totusi clima din N-E tarii nu-i char asa de blanda in perioada asta ...si cand mai ai si un copchilas de cateva luni e si mai tragic.....
O sa spuneti bine, bine dar garantia? Eh , aci e buba in garantie nu e prevazut faptul ca lichidul care curata "depunerile" se plateste...nimic de obiectat pana aici insa daca dupa 4 luni trebuie curatat filtru sau ce mama naibii o avea dupa un an ce pretentie sa mai ai...cu alte cuvinte trebuie inlucuita centrala...fara dar si poate....
Si mai este un aspect care m-a lasat masca cand l-am auzit....meseriasul de la firma cand a constatat defecutul a zis ok face vreo 3, 5 milioane cu factura...fara factura la jumate.......
Daca trimiti OPC firma va spune...da d-le uite contractul ....in garantie nu este prevazut ca acel lichid de curatare este gratis ....asa ca plateste...
Ce-i de facut?! Nici eu nu stiu ....ramane de vazut..

Ovidiu

Post by Ovidiu » 08 Apr 2006, 19:38

Eu suspectez ca o mare parte din produsele de " firma " care ajung in tarisoara noastra sunt de o calitate inferioara insa la acelasi pret. Este grav insa nu stiu ce s-ar putea face.

Motanu

Post by Motanu » 10 Apr 2006, 09:24

Este o situatie generalizata, rezultanta a luptei pentru diminuarea costurilor, si care duce la tranferul locului in care se executa operatiunile tehnice. Cel putin in domeniul electronice si IT, peste 95% din produsele existente pe piata sunt, ca provenienta, din tarile Asiei de SE. Chiar si titularii unor marci de prestigiu isi produc aici marfurile, multumindu-se doar cu aplicarea marcii pe acestea, dar fara a mai controla si procesele tehnologice. Chinezii aplica marcaje de conformitate europe (CE) dar nimeni nu poate sti daca sunt reale sau inventate (si cred intr-adevar ca putini sunt cei care ar avea curajul sa faca o cercetare de amploare in China). La modul cel mai sincer, daca ceri un certificat, sau orice declaratie unui producator chinez, aproape sigur o obtii, dar am banuiala ca le fabrica pe banda, si nimeni nu le poate verifica autenticitatea.
Rezultatul este ca gasim pe piata marfuri accesibile (daca cineva are curiozitatea sa ma verifice, se va convinge ca preturile, in comparatie cu cele de acum doi ani, s-au injumatatit) dar din pacate calitatea este la mai putin de jumatate.

croc

Post by croc » 10 Apr 2006, 09:28

mariuca, eu nu am inteles prea bine speta;

s-a stricat centrala de ap. din cauza ca nu ai schimbat la timp filtrul sau lichidul de curatare?

sau cum?

mariuca

Post by mariuca » 10 Apr 2006, 11:51

Dupa 4 luni de intrebuintare centrala de apartament a inceput sa urle si nu exagerez.... :( .Cei care se ocupa de service au spus ca trebuie curatata cu un lichid care este destul de scumpicel si costul acestuia este suportat de client. Eu ma intrebam daca dupa 4 luni e normal sa se intample asa ceva la un produs de marca, super scump,?!... curatarea se face dupa 2-3 ani de utilizare nu la 4 luni.

croc

Post by croc » 10 Apr 2006, 13:17

Pai eu vad problema asa:
Tren sa scrie in manual la cat timp se curata centrala; daca scrie ca se curata la 3 luni, platesti;

Daca scrie ca se curata la 4 ani, inseamna ca s-a defectat si ca lichidul oricum nu va rezolva problema; Tren sa insisti sa o verifice si sa identifice motivul pentru care se cere curatata.

Eu personal cred ca centrala este defecta si ca vei plati degeaba lichidul pentru ca problemele vor reaparea; imi miroase a caz tipic de " imbrobodeala" a clientului.

Cred ca daca era nevoie de curatat la 3 luni, ar fi scris mare in manual deoarece, neefectuarea curatatrii ar fi dus cu siguranta la defectare.

aiurel

Post by aiurel » 10 Apr 2006, 14:56

Este putin probabil ca dupa 3 luni de functionare centrala sa se defecteze ca urmare a apei care circula prin ea.
Inainte de intrarea in centrala esixta un filtru pe care cred ca il poti curata si singura.
Zgomotul poate fi provocat de pompa care alimenteaza centrala.
Curatarea centralei se poate face, din cate am auzit, cu o solutie pe baza de soda caustica.
Nu trebuie sa te sperie faptul ca trebuie curata atat de repede centrala - depinde foarte mult de apa care circula. Citisem pe undeva ca varianta optima ar fi alimentarea cu apa dedurizata (suficient de scumnpa manopera).
Poate reusesti sa determini duritatea apei si astfel iti pot da seama daca este justificata explicatia cu infundarea.


@croc
Nu cred ca in manualul centralei este specificat timpul de functionare pana la urmatoarea "curatare".
Este dificil de determinat, pentru producator, duritatea apei pentru fiecare din tarile in care se va exporta produsul lor.

mariuca

Post by mariuca » 10 Apr 2006, 16:51

Multumesc pt. raspunsuri ...nu cunosc prea multe detalii tehnice..centrala este a fratelui meu...pana una alta am insistat sa citeasca cap coada ce scrie in manualul de utilizare ..intretinere ..etc.
Ce ma roade pe mine este ca un produs de folosinta indelungata (sa-i zic) nu poate sa cedeze asa usor...parerea mea...
Deschid o paranteza si va spun ca o cunostinta a schimbat vreo 3 aparate foto digitale si la ultimul s-a certat destul de rau cu seful de service care i-a pus negatie pe certificatul de garantie ...s-a dus la Buc. la reprezentanta si-a recuperat banii plus banii pe transport...asa da!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests