acordare clasa salarizare

Discutii privind litigiile de munca
Post Reply
kow

acordare clasa salarizare

Post by kow » 30 Mar 2006, 13:56

in 2005 se angajeaza o persoana prin concurs, in functie de consilier juridic, cu aceeasi mentiune in carnetul de munca. in conditiile cerute la concurs nu s-a facut mentiunea privind conditia de vechime. in contractul colectiv in vigoare la acel moment se preciza erau trecute doua posturi: consilier juridic cu o clasa de salarizare si consilier juridic stagiar cu o clasa de salarizare. pentru functia de consilier juridic se prevedea conditia vechimii de 2 ani. persoana in cauza este angajata in functie de consilier juridic, fara a avea vechimea necesara.
ulterior prin schimbarea contractului colectiv se precizeaza ca exista doar post de consilier juridic cu conditia de vechime de 2 ani pentru care se acorda o clasa de salarizare. la negociere(impropriu spus ca i s-a stabilit clasa de salarizare nu s-a negociat) i se acorda sub minimul prevazut de contractul colectiv. persoana face cerere de acordare a clasei respective si i se raspunde ca oricum nu a indeplinit conditiile de vechime la data angajarii si ca se poate considera contractul de munca ca nul si ca mai bine s-o lase balta.
ce credeti ca ar trebui sa faca persoana in cauza?

der_graaf

Post by der_graaf » 30 Mar 2006, 14:58

1. contractul de munca nu are cum sa fie nul (asta e o metoda de intimidare din partea angajatorului), deoarece angajarea s-a facut prin concurs cu respectarea conditiilor de la acel moment (asa cum spui) si angajatorul si-a dat acceptul implicit de a incheia contractul de munca desi a cunoscut la momentul incheierii acestuia ca angajatul nu avea vechime in profesie de min 2 ani.
2. prin renegocierea contractului colectiv nu se pot modifica prevederile din cuprinsul acestuia in sensul micsorarii drepturilor castigate anterior de catre salariati.
3. nu inteleg daca prin acea "negociere individuala", i s-a impus persoanei in cauza un salariu mai mic?? asa ceva nu are cum sa se intample decat in cazuri de sanctionare.
4. ar fi bine ca in cererea facuta de angajat sa se fi prevazut si faptul ca angajatorul nu respecta dpdv al salarizarii grila din CCM si sa fi inregistrat la angajator cererea pt a-si strange probe.

Oricum ar fi, drepturile persoanei in cauza sunt incalcate de angajator atat ca nerespectare a obligatiei sale de a se incadra in grila/prevederile din CCM cat si ca procedura a negocierii salariului. Ce este de facut??
sa incerce remedierea situatiei amiabil prin cereri/raspunsuri scrise cu angajatorul (inseamna strangerea probelor :skul: ), iar in cazul in care nu se ajunge la nici un rezultat, actiune la Tribunal.

kow

Post by kow » 30 Mar 2006, 15:09

merci, asa credeam si eu. ideea e ca persoana in cauza a facut cerere in scris, inregistrata, in care a invocat ea ca prin neacordarea noii clase de salarizare se incalca prevederile CCM in vigoare, incalcari care pot duce la nulitatea contractului din vina angajatorului. a invocat in speta art. aplicabile.
la negocierea individuala nu i s-a micsorat salariul, dar nu i s-a acordat pragul minim prevazut in noul CCM, care ce-i drept intrase in vigoare la putin timp dupa ce se angajase.
pe cale amiabila, i s-a propus sa astepte pana la noua negociere, cand motiveaza angajatorul, ii va acorda grila minima pentru functia respectiva. oricum nici la acel moment persoana in cauza nu va indeplini conditia de vechime de 2 ani, asa ca i se poate spune acelasi lucru. cred ca e bine sa se adreseze mai intai forului ierarhic superior si in cazul in care primeste raspuns negativ sa se adreseze instantei de judecata, nu?

der_graaf

Post by der_graaf » 31 Mar 2006, 08:18

fii putin mai explicit. sa inteleg ca atunci cand s-a angajat si-a negociat salariul, dupa care s-a modificat CCM? oricum ar fi, de la data intrarii in vigoare a noului CCM, angajatorul trebuie sa respecte prevederile din acesta. Intradevar, nu se poate ca un angajat (chiar daca acesta e stagiar sau nou angajat) sa beneficieze de un salariu sub minimul prevazut in grila de salarizare. aici sunt doua posibilitati: ori sa ramana asa in tacere pana la prima renegociere, multumindu-se cu salariul mic pt ca e stagiar (ceea ce nu e indicat), ori sa actioneze in sensul respectarii drepturilor sale si atunci ar fi bine sa se adreseze in scris forului ierarhic superior.
dar stii cum e ca teoria si lupta pt drepturile tale, mai ales atunci cand esti incepator si mic, ar putea duce pe un teren nesigur. depinde de mersul lucrurilor din cadrul societatii si nu numai. este totusi un risc, sa nu se trezeasca apoi ca restructureaza postul si ramane pe dinafara, chiar si fara salariul ala mic si fara posibilitatea de a-si mai practica meseria si de a castiga experienta in domeniu. e cu dublu tais treaba asta. stie mai bine persoana in cauza cum doreste si considera ca ar fi mai bine sa actioneze alegand intre cele doua posibilitati. multa bafta

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests