salariul brut din cartea de munca

Discutii privind litigiile de munca
Post Reply
cristydrgh

salariul brut din cartea de munca

Post by cristydrgh » 20 Jan 2006, 14:17

Stiu ca salariul brut este completat gresit in cartea de munca.
Stiu si valoarea corecta a salariului brut.
Din motive care-mi sunt necunoscute momentan, in cartea de munca NU s-a operat corectarea inscrisului referitor la salariul brut.
Daca in actul aditional la contractul incheiat cu Casa Nationala de Pensii, eu scriu nivelul corect al salariului, pentru plata CAS-ului, si el nu "bate" cu cel scris in cartea de munca, sunt contravenienta?? Sunt pasibila de vreo pedeapsa?
(Intentia mea e buna: nu vreau decat sa platesc corect procentul de CAS. Si voi "milita" in continuare pentru corectarea cartii de munca)
Multumiri anticipate si numai bine tuturor

nicuvar

Post by nicuvar » 20 Jan 2006, 14:29

Rectificarea inscrierilor din carnetele de munca se face doar de catre persoane autorizate gen inspector de personal pe baza actelor originale. Asa spun prevederile legale care reglementeaza si modul cum se fac aceste rectificari.

defectu

Re: salariul brut din cartea de munca

Post by defectu » 20 Jan 2006, 14:47

cristydrgh wrote:.
Daca in actul aditional la contractul incheiat cu Casa Nationala de Pensii, eu scriu nivelul corect al salariului, pentru plata CAS-ului, si el nu "bate" cu cel scris in cartea de munca, sunt contravenienta?? Sunt pasibila de vreo pedeapsa?
...nu prea pricep eu ce-i cu actul aditional incheiat cu CNAS. In prezent sunteti sau nu salariat/a?...sau vorbiti in numele angajatorului?

cristydrgh

Post by cristydrgh » 20 Jan 2006, 15:27

Eu sunt salariata, cu contract de munca "suspendat" prin concediu fara plata cu acordul partilor.
Pentru amanunte vezi in forum/Muncii/ "chiar nici un sfat, chiar nici o parere?" si "inscrisuri in cartea de munca" , cu raspunsuri "0". :-(

In anul 2002, am incheiat cu casa de pensii contractul prin care imi platesc singura CAS-ul, pentru a beneficia de drepturile de vechime in munca si de drepturile aferente la (o ipotetica) pensie.

Salariul brut declarat in 2002 a fost salariul brut minim pe economie.
Am facut un act aditional si in anul 2004 (parca), atunci cand nivelul salariului minim brut pe economie s-a modificat.

In acest moment, plata CAS-ului trebuie preluata de catre unitatea bugetara unde este angajat sotul.
Pentru aceasta, unitatea cere copie dupa cartea mea de munca si un nou act aditional la contract, cu nivelul real al salariului meu brut din anul "suspendarii" contractului de munca.
Cu aceasta ocazie s-au descoperit o serie de inscrisuri incorecte in cartea de munca, printre care si salariul brut al meu.

Multumesc mult pentru ajutor.
Sunt pe "receptie", daca mai sunt necesare lamuriri suplimentare

cristydrgh

Post by cristydrgh » 20 Jan 2006, 15:48

Nicuvar, multumesc mult de precizare.
Totusi, eu NU rectific nimic in cartea de munca. Nici nu am acces la ea.
Eu trebuie sa completez in actul aditional salariul brut.
In cartea de munca este trecut UN salariu brut.
De la unitatea care va plati CAS-ul, in locul meu, mi se comunica faptul ca este gresit completata cartea de munca. Si ca trebuie sa scriu in actul aditional ALT salariu brut. Care nu corespunde cu cel scris in cartea de munca.
Mai tarziu, "cineva" va fi de vina!!! Si nu stiu cine!!!
Unitatea care va vira CAS-ul pentru mine o va face in baza copiei dupa cartea de munca si a actului aditional la contract. Normal ar fi ca cele 2 salarii brute, inscrise in cele 2 documente justificative, sa fie aceleasi.
Dar ele difera in acest moment.
Si eu nu stiu ce trebuie sa fac: sa scriu in actul aditional un alt salariu (si sa platesc mai tarziu...amenda pentru declaratii false, sau mai stiu eu ce mi s-o intampla), sau sa scriu salariul trecut in cartea de munca, chiar daca mi s-a comunicat ca este incorect???

nicuvar

Post by nicuvar » 20 Jan 2006, 15:55

Daca acel contract de asigurare se afla in desfasurare, doar cei de la Casa de Pensii pot face rectificarea, pentru ca, normal, carnetul de munca trebuie sa stea la ei ...

cristydrgh

Post by cristydrgh » 20 Jan 2006, 16:30

Contractul cu casa de pensii este in derulare.
Carnetul meu de munca se afla, in prezent, la unitatea bugetara la care sunt angajata si la care ma voi intoarce peste cateva luni.
Unitatea nu vrea sa faca rectificarea, pentru ca greseala a fost facuta de catre unitatea la care eram angajata in 2002, deci nu este vina lor.

Multumirile sincere raman valabile :floare:

defectu

Re: salariul brut din cartea de munca

Post by defectu » 20 Jan 2006, 16:52

cristydrgh wrote:Stiu ca salariul brut este completat gresit in cartea de munca.
Stiu si valoarea corecta a salariului brut.
Din motive care-mi sunt necunoscute momentan, in cartea de munca NU s-a operat corectarea inscrisului referitor la salariul brut.
.....pai, salariatul, in situatia in care constata ca inscrierile in carnetul de munca nu sunt corect efectuate, poate cere angajatorului rectificarea acestora.. In situatia in care, angajatorul refuza nejustificat efectuarea rectificarilor, sau in situatia in care, cu privire la acestea sunt divergente, acesta (salariatul) are dreptul de a se adresa Judecatoriei de pe raza careia angajatorul isi are sediul - pentru a solutiona litigiul cu privire la inscrierile in carnetul de munca.
Perioadele lucrate la alti angajatori, se vor completa de catre angajatorul actual, pe baza documentelor - adeverinte eliberate de angajatorii la care salariatul a lucrat in perioada respectiva - in original. Daca perioada lucrata este la angajatorii care aveau obligatia sa inregistreze CIM la ITM, adeverintele se vor elibera de catre aceasta institutie (ITM). :floare:

cristydrgh

Post by cristydrgh » 21 Jan 2006, 02:21

"Am fost un dobitoc!" - spunea, dupa revolutie, un celebru personaj.
"Nu vreau sa ma dau mare. Toate le-am patit eu." - spune, aici, pe forum, un alt personaj celebru.
SI EU!!! (afirm cu umilinta)

Constat cu stupoare ca, in anul 2001, functia mea din cartea de munca a fost "rectificata", prin taiere cu o linie si scriere alaturi, din "Expert Gr. II" in "Referent de specialitate Gr.II".
Ma uit, cu intarziere, e drept, in Ordonanta de urgenta nr. 24 din 30/03/2000, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 138 din 31/03/2000, privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si constat (tot cu stupoare) urmatoarele:

ADMINISTRATIA PUBLICA CENTRALA DE SPECIALITATE
(ministere, alte organe de specialitate din subordinea Guvernului ori a ministerelor, serviciile Presedintiei, aparatul de lucru al Guvernului si aparatul Parlamentului Romaniei)
B. Functii de executie

3. Consilier, expert, inspector de specialitate, revizor contabil; gradul II - studii superioare (S)

20. Referent II - studii medii M

Mi se pare mie... sau din 2001 sunt incadrata (si poate si platita) pe o functie cu studii medii, fara sa stiu???

Nu gasesc nicaieri in respectiva ordonanta "Referent de specialitate Gr. II", cum scrie in cartea mea de munca.
Gasesc :
4. Referent de specialitate, inspector de specialitate, revizor contabil; gradul III - S
5. Referent de specialitate, inspector de specialitate, revizor contabil; gradul IV - S

Dar de gradele astea "inferioare" am trecut de mult, din tinerete!!!

Stiu ca... "Am fost un dobitoc!" ... (si poate mai sunt, inca), dar am totusi o diploma de absolvire a facultatii, a carei copie se afla anexata la carnetul de munca inca de la angajarea, prin concurs, in anul 1992!!!
Si se mai mira "dobitocul" din mine ca leafa e din ce in ce mai mica..si seamana din ce in ce mai mult cu a colegelor cu studii medii!!!
Jur ca nu-mi parea rau ca au ele leafa asa de mare, dar parca ma durea inima de mine ca am leafa asa de mica!!!
Lasand gluma (amara) la o parte, va rog din suflet spuneti-mi daca:

1. Am dreptate sau nu? Mi s-a transformat functia (cel putin in cartea de munca) din una cu studii superioare in una cu studii medii?

2. Daca DA, voi suna luni dimineata la biroul personal pentru a lamuri situatia.
Trebuie sa solicit in scris rectificarea carnetului de munca sau este suficient verbal?

3. Daca se constata ca am fost si platita corespunzator unei functii cu studii medii... ce fac mai departe?

Cu aceleasi multumiri anticipate si cu scuze pentru insistenta

defectu

Post by defectu » 23 Jan 2006, 09:09

cristydrgh wrote:Constat cu stupoare ca, in anul 2001, functia mea din cartea de munca a fost "rectificata", prin taiere cu o linie si scriere alaturi, din "Expert Gr. II" in "Referent de specialitate Gr.II".
:cafea: Ce scrie in actul in baza caruia s-a facut inscrierea in carnetul de munca - coloana 7 ( Expert sau Referent)?

cristydrgh

Post by cristydrgh » 24 Jan 2006, 10:26

In coloana 7 din carnetul de munca nu scrie nimic pe intelesul "neinitiatilor". Fiind vorba de o "unitate bugetara"... militara, scrie scurt si sec doar numarul "ordinului de zi pe unitate" prin care s-a dispus modificarea. Deci, ar trebui sa vad continutul acestui ordin si reglementarea legala la care face trimitere. DAR cred ca m-am lamurit si cred ca nu este nici o greseala.
In "nemernicia" mea, am indraznit sa citesc OUG nr. 24 / 2000, care reglementeaza salariile de baza pentru "zeii" care muncesc in "muntele Olimp", adica pentru salariatii din diferite ministere.
Am fost zi eu o "zeita", pentru o perioada. In anul 2001, "unitatea bugetara" la care lucram a fost mutata din directa subordonare a "muntelui Olimp" (MApN) in alta structura inferioara (genul de capitole "si altele...").
In concluzie, functia de "zeita" Expert gradul II, cu studii superioare, a fost transformata corect (cred eu in clipa asta) in "Referent de specialitate gradul II", cu studii superioare, din reglementarea legala aferenta "albinelor mici, oarbe, de beci" numita HG nr. 281 / 1993 (cu cele "numai" 21- parca - de modificari suferite ulterior) cu privire la salarizarea personalului din unitatile (mai putin :evil: ) bugetare ... (mici, oarbe, de beci!!!), anexa nr. 10 - alte institutii (unitati) de subordonare centrala decat cele prevazute in anexele 1-9, pozitia 2- referent de specialitate, inspector de specialitate, gradul II, cu studii superioare. "Functiile si nivelul de salarizare din prezenta anexa se utilizeaza la .... precum si la alte institutii publice... etc...". :-( :(
Si cu asta punct!!
Nu cred ca subiectul mai merita alta agitatie.
Tristetea "albinelor mici, oarbe, de beci" este un fenomen trecator si surmontabil!!!
Multumesc mult de tot pentru raspunsuri si atentia acordata.
Site-ul este extraordinar de interesant, iar forumistii sunt minunati, macar si numai pentru faptul ca-si rup din putinul lor timp liber pentru a acorda sfaturi altora si pentru schimbul de idei si experienta pe care il realizati intre voi, specialistii... si din care mai "radiaza" putin si catre noi, "albinele mici, oarbe, de beci".
Inca o data multumesc si succes tuturor in viata! :floare:
Voi ramane o cititoare fidela a acestei "carti" deosebit de captivante. :aplauze:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests