Persoanele juridice se pot adresa Protectiei consumatorului?
Persoanele juridice se pot adresa Protectiei consumatorului?
Am in vedere un contract cu Zapp,in care sunt prevazute mai multe clauze abuzive.
CEa mai grava se refera la o taxa de 200 euro/fiecare telefon in cazul in care soliciti incetarea contractului inainte de termenul prevazut in contract(contract prelungit pe perioade succesive de 1 an).
In cazul unui litigiu,putem fi obligati la plata acestei taxe?
OPC se poate implica in aceasta problema?
CEa mai grava se refera la o taxa de 200 euro/fiecare telefon in cazul in care soliciti incetarea contractului inainte de termenul prevazut in contract(contract prelungit pe perioade succesive de 1 an).
In cazul unui litigiu,putem fi obligati la plata acestei taxe?
OPC se poate implica in aceasta problema?
OPC are competenta de a solutiona doar plangerile persoanelor fizice.
Vezi ORDONANTA Nr. 21 din 21 august 1992 *** Republicata privind protectia consumatorilor:
" ART. 1 Statul, prin mijloacele prevazute de lege, protejeaza cetatenii in calitatea lor de consumatori, asigurand cadrul necesar accesului neingradit la produse si servicii, informarii lor complete despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii si asigurarii drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor fizice impotriva unor practici abuzive, participarii acestora la fundamentarea si luarea deciziilor ce ii intereseaza in calitate de consumatori."
art. 2 alin.2
" - consumator - persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandeste, utilizeaza ori consuma produse sau servicii, in afara activitatii sale profesionale;
Vezi ORDONANTA Nr. 21 din 21 august 1992 *** Republicata privind protectia consumatorilor:
" ART. 1 Statul, prin mijloacele prevazute de lege, protejeaza cetatenii in calitatea lor de consumatori, asigurand cadrul necesar accesului neingradit la produse si servicii, informarii lor complete despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii si asigurarii drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor fizice impotriva unor practici abuzive, participarii acestora la fundamentarea si luarea deciziilor ce ii intereseaza in calitate de consumatori."
art. 2 alin.2
" - consumator - persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandeste, utilizeaza ori consuma produse sau servicii, in afara activitatii sale profesionale;
ii faci plangerea penala, ce sa faci.myado wrote:sunt in aceeasi situatie si eu, de a incerca rezilierea contractului, insa, seful vrea sa nnii faca dosar penaaaaaaaaaal, pt inselaciune, ca ce, daca serviciul contractat de la zapp nu a mers, nu inseamna ca l-a inselat????nnn Ce ma faaaaaccccc?????![]()
![]()
In plus, daca ai tupeu, ii faci si nota sefului in care ii comunici punctul tau de vedere vis-a-vis de situatie. De care el ia nota si vede singur ce decide.
Art. 2. din 193 /2000- (1) In sensul prezentei legi, prin consumator se intelege orice persoana fizica sau grupuri de persoane fizice, reprezentate de asociatii, precum si orice persoana juridica care achizitioneaza si utilizeaza sau consuma de la comercianti produse obtinute pe baza unui contract sau care beneficiaza de serviciile acestora.
urmariti apoi procedura
din aceeasi lege:
Art. 8. - Controlul respectarii dispozitiilor prezentei legi se face de reprezentantii imputerniciti ai Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, precum si de specialisti autorizati ai altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor.
Art. 9. - Organele de control efectueaza verificari la sesizarea persoanelor prejudiciate prevazute la art. 2 alin. (1) sau din oficiu.
urmariti apoi procedura
din aceeasi lege:
Art. 8. - Controlul respectarii dispozitiilor prezentei legi se face de reprezentantii imputerniciti ai Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, precum si de specialisti autorizati ai altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor.
Art. 9. - Organele de control efectueaza verificari la sesizarea persoanelor prejudiciate prevazute la art. 2 alin. (1) sau din oficiu.
adica s-Operatorii de servicii de cablu TV, Internet, televiziune digitala si telefonie au convenit, ieri, dupa o intalnire cu reprezentantii Protectiei Consumatorilor, sa renunte la obligativitatea platii in avans a abonamentelor, precum si la clauze contractuale care afecteaza beneficiarii serviciilor.
Astfel, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au convenit cu operatorii de servicii de cablu TV, telefonie fixa, Internet si televiziune digitala eliminarea obligativitatii platii in avans a abonamentului si a clauzei contractuale privind obligarea consumatorului la plata unei taxe in cazul denuntarii unilaterale din partea consumatorului a contractului. De asemenea, operatorul economic este obligat sa instiinteze consumatorul inaintea opririi furnizarii serviciilor respective, iar in contracte va fi introdusa o clauza prin care operatorul se obliga sa notifice consumatorul cu 30 de zile inainte de expirarea contractului. Totodata, operatorii sunt obligati sa scada din factura contravaloarea perioadei in care consumatorii nu au beneficiat de serviciile respective, din motive independente de ei. Presedintele ANPC, Marian Zlotea, a cerut imperativ operatorilor economici sa modifice in termen de 30 de zile clauzele contractuale discutate.


Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests