forma autentica a contractelor
forma autentica a contractelor
V-as fi foarte recunoscatoare daca ati putea sa ma lamuriti in privinta necesitatii formei autentite a contractelor. adica in ce situatii este nevoie neaparat de forma autentica a contractelor? Care sunt cazurile de nulitate ale contractelor - forma neautentica?
Va multumesc si va raman indatorata!
Va multumesc si va raman indatorata!
Din cate stiu eu, legea cere obligatoriu forma autentica la contractele ce au ca obiect teren si la contractele de donatie.
Eu as vrea o definitie a "formei autentice".
Si am o intrebare:
Daca am incheiat cu primaria un contract de vanzare-cumparare privitor la un imobil (egal daca este constructie sau teren) sau un contract de concesionare, mai trebuie acest act autentificat la notar pentru a putea intabula drepturile ce decurg din acest act, sau nu?
Eu as vrea o definitie a "formei autentice".
Si am o intrebare:
Daca am incheiat cu primaria un contract de vanzare-cumparare privitor la un imobil (egal daca este constructie sau teren) sau un contract de concesionare, mai trebuie acest act autentificat la notar pentru a putea intabula drepturile ce decurg din acest act, sau nu?
Extras din LEGE Nr. 7 /din 13 martie 1996 (Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare ACTUALIZATA )
ART. 22 alin.1
Dreptul de proprietate si celelalte drepturi reale asupra unui imobil se vor inscrie in cartea funciara pe baza actului prin care s-au constituit ori s-au transmis, numai daca acel act s-a incheiat in forma autentica.
ART. 22 alin.1
Dreptul de proprietate si celelalte drepturi reale asupra unui imobil se vor inscrie in cartea funciara pe baza actului prin care s-au constituit ori s-au transmis, numai daca acel act s-a incheiat in forma autentica.
[quote="madalina"]Din cate stiu eu, legea cere obligatoriu forma autentica la contractele ce au ca obiect teren si la contractele de donatie.
Eu as vrea o definitie a "formei autentice".
Si am o intrebare:
Daca am incheiat cu primaria un contract de vanzare-cumparare privitor la un imobil (egal daca este constructie sau teren) sau un contract de concesionare, mai trebuie acest act autentificat la notar pentru a putea intabula drepturile ce decurg din acest act, sau nu?[/quote]
Teren, case ... imobile, donatie vanzare
Raspuns DA , nu tre sa platesti o ditamai taxa .... ca sa aiba si notarul ce manca????
Eu as vrea o definitie a "formei autentice".
Si am o intrebare:
Daca am incheiat cu primaria un contract de vanzare-cumparare privitor la un imobil (egal daca este constructie sau teren) sau un contract de concesionare, mai trebuie acest act autentificat la notar pentru a putea intabula drepturile ce decurg din acest act, sau nu?[/quote]
Teren, case ... imobile, donatie vanzare
Raspuns DA , nu tre sa platesti o ditamai taxa .... ca sa aiba si notarul ce manca????
In primul rand actul notarial este numai o specie a actului autentic. Autentic este si actul incheiat de primarie, "cu respectarea solemnitatilor cerute de lege, de un functionar ce are dreptul de a functiona in locul unde s-a facut actul", adica art. 1171 C.civ.madalina wrote:Din cate stiu eu, legea cere obligatoriu forma autentica la contractele ce au ca obiect teren si la contractele de donatie.
Eu as vrea o definitie a "formei autentice".
Si am o intrebare:
Daca am incheiat cu primaria un contract de vanzare-cumparare privitor la un imobil (egal daca este constructie sau teren) sau un contract de concesionare, mai trebuie acest act autentificat la notar pentru a putea intabula drepturile ce decurg din acest act, sau nu?
Nu este nevoie de autentificarea notarului intr-o asemenea ipoteza!
In ceea ce priveste definitia "formei autentice", cred ca glumesti.
Revin cu reproducerea actuala si integrala a ART. 22 din L 7/1996 ( modificata)
"Dreptul de proprietate si celelalte drepturi reale asupra unui imobil se vor inscrie in cartea funciara pe baza actului prin care s-au constituit ori s-au transmis, numai daca acel act s-a incheiat in forma autentica.
Radierea inscrierii dreptului de proprietate si a celorlalte drepturi reale se va face in temeiul actului care exprima consimtamantul titularului la stingerea lor, cu exceptia drepturilor care se sting la implinirea termenului mentionat in inscriere sau a drepturilor viagere care se sting prin moartea titularului lor.
Hotararea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, sau, in cazuri anume prevazute de lege, decizia autoritatii administrative va inlocui actul prevazut la alin. 1 si 2."
"Dreptul de proprietate si celelalte drepturi reale asupra unui imobil se vor inscrie in cartea funciara pe baza actului prin care s-au constituit ori s-au transmis, numai daca acel act s-a incheiat in forma autentica.
Radierea inscrierii dreptului de proprietate si a celorlalte drepturi reale se va face in temeiul actului care exprima consimtamantul titularului la stingerea lor, cu exceptia drepturilor care se sting la implinirea termenului mentionat in inscriere sau a drepturilor viagere care se sting prin moartea titularului lor.
Hotararea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, sau, in cazuri anume prevazute de lege, decizia autoritatii administrative va inlocui actul prevazut la alin. 1 si 2."
Borfaind netul, am gasit aceasta hotarare a CL Sibiu, in care vad ca vanzarea se autentifica la notar. De ce?
http://www.sibiu.ro/ro/hotarari/2004/04h315.htm
Extras:
JUDETUL SIBIU
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU
HOTARAREA NR. 315
privind vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii - proprietatea privata a municipiului Sibiu , situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv. Valea Aurie str. Iazului F.N. cu destinatie : construire hotel
Consiliul Local al Municipiului Sibiu, intrunit in sedinta ordinara din data de 18.11.2004,
Analizand raportul Serviciului Patrimoniu nr. 65417/2004 privind vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii - proprietatea privata a municipiului Sibiu , situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv.Valea Aurie, str,. Iazului F.N.m, cu destinatia construire hotel,
Vazand avizul Comisiei de studii, prognoz economico - sociale, buget, finante si administrarea domeniului public si privat al municipiului ,
In conformitate cu dispozitiile art. 5 din Legea nr. 213/1998,
In temeiul prevederilor art. 38, lit. "h" si ale art. 46 alin.1 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala,
HOTARASTE
Art.1. Se aproba vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii- proprietatea privata a municipiului Sibiu, situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv.Valea Aurie, str. Iazului F.N. identificat in CF 20370 Sibiu, top 5423/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/2, conform planului de situatie nr. 1,care face parte integranta din prezenta hotarare , in suprafata de 2784 mp , cu destinatie : construire hotel.
Art.2. Pretul de pornire la licitatie este de 92,34 euro/mp + T.V.A. si este stabilit conform fisei de evaluare a terenului intocmita in baza relatiei recomandata de Corpul Expertilor Tehnici din Romania.
Art.3 Reglementarea juridica a suprafetei de teren masurata conform Planului de situatie anexat va fi intocmita si notata in cartea funciara de catre Serviciul Patrimoniu in colaborare cu Serviciul Cadastru pana la data desfasurarii licitatiei.
Art.4. Se aproba caietul de sarcini al licitatiei publice deschise si instructiunile pentru ofertanti , anexate, care fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art.5. Se aproba constituirea comisiei de evaluare a ofertelor pentru organizarea si desfasurarea licitatiei in urmatoarea componenta :
1) Presedinte - Klaus W. Iohannis - Primar
2) membru - Ioan Banciu - viceprimar
3) membru - Eugen Mitea - viceprimar
4) membru - Vasile Pinzar - sef serviciu patrimoniu
5) secretar- Dorin Nistor - sef serviciul juridic
6) membru - Dorin Laschescu - sef serviciu urbanism
7) membru - Mariana Hasu - director directia fiscala
Art.6. Se aproba constituirea comisiei de solutionare a contestatiilor licitatiei publice deschise in urmatoarea componenta:
1) presedinte - Iordan Nicola - secretarul municipiului Sibiu
2) membru - Viorica Bandescu - director directia economica
3) secretar - Maria Tanea - directia fiscala
Art.6. Contractul de vanzare - cumparare va cuprinde in mod obligatoriu clauza prin care cumparatorul se obliga sa achite pretul terenului , la valoarea adjudecata, (echivalent in lei la cursul stabilit de B.N.R. la data efectuarii platii) , la data semnarii contractului de vanzare - cumparare in fata notarului public.
Art. 7. Primarul Municipiului Sibiu, va asigura executarea prezentei hotarari, fiind imputernicit sa semneze contractul de vanzare - cumparare in fata notarului public.
Adoptata in Sibiu la data de 18.11.2004
Presedinte
Benjamin Josza
CONTRASEMNEAZA
Secretar
Iordan Nicola
--------------------------------------------------------------------------------
Anexa nr.1 la HCL 315/2004
CAIET DE SARCINI
privind vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii - proprietatea privata a municipiului Sibiu , situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv. Valea Aurie str. Iazului F.N. cu destinatie : construire hotel
CAP. I. OBIECTUL VANZARII
1.1. Terenul care urmeaza a fi vandut se afla situat in intravilanul municipiului Sibiu, in cv. Valea Aurie str. Iazului FN.
1.2. Terenul care face obiectul vanzarii este proprietatea municipiului Sibiu identificat in CF 20370 Sibiu, top 5423/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/2, conform planului de situatie nr. 1, in suprafata de 2784 mp.
1.3.Constructia ce se va realiza : constructie hotel.
Cap. II. MOTIVATIA VANZARII
Motivele de ordin legislativ, economic, financiar si social care impun vanzarea unor bunuri- terenuri sunt urmatoarele:
- prevederile art. 38 lit. " h " din Legea 215/2001privind administratia publica locala
- prevederile art.125 din Legea 215/2001 " Consiliile locale si consiliile judetene hotarasc ca bunurile ce apartin domeniului public sau privat, de interes local sau judetean, dupa caz, sa fie date in administrarea regiilor autonome si institutiilor publice, sa fie concesionate ori sa fie inchiriate. Acestea hotarasc cu privire la cumpararea unor bunuri ori la vanzarea bunurilor ce fac parte din domeniul privat, de interes local sau judetean, in coditiile legii.
Vanzarea, concesionarea si inchirierea se fac prin licitatie publica, organizata in conditiile legii."
- prevederile art. 5 alin. 2 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic aplicabil acesteia " Dreptul de proprietate privata al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor din domeniul privat este supus regimului juridic de drept comun, daca legea nu dispune altfel."
Cap. III. ELEMENTE DE PRET
3.1. Pretul de pornire la licitatie este de 92,34 euro/mp +T.V.A, pret stabilit conform fisei de evaluare a terenului intocmita in baza relatiei recomandata de Corpul Expertilor Tehnici din Romania.
3.2. Pasul de strigare la licitatie este de 0,5 euro/mp.
3.3. Garantia de participare la licitatie in suma de 30 % din valoarea totala a terenului, calculata la pretul de pornire, depusa de ofertantul castigator se retine de vanzator pana in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare urmand ca dupa aceasta data garantia sa constituie avans din pretul de vinzare datorat de cumparator.
3.4.Valoarea adjudecata va fi achitata integral la data semnarii contractului
Cap.IV. CONDITII DE MEDIU
Cumparatorul poarta intreaga responsabilitate pentru respectarea prevederilor legale in domeniul protectiei mediului
Cap. V. CARACTERISTICILE INVESTITIEI
5.1. Investitia se va realiza in conformitate cu prevederile Regulamentul General de Urbanism aprobat prin HGR nr. 525/1996 si a Planului Urbanistic de Detaliu intocmit de catre beneficiar si aprobat de catre Consiliul Local Sibiu.
. 5.2. Regimul de inaltime P + 4 nivele .
5.3. Se va folosi la finisajul exterior materiale din productia interna sau din import, care sa confere personalitate obiectivului ce se va realiza.
5.4. Amplasarea in teren ca si accesele vor fi proiectate astfel incat sa se asigure circulatia in zona.
5.5. Prin solutiile adoptate se va asigura protectia cladirilor invecinate precum si protectia mediului.
5.6. Regimul de inaltime si tratarea arhitecturala va fi in concordanta cu proiectul realizat in acest sens.
5.7. Durata de executie a obiectivului va fi de 18 luni de la data eliberarii autorizatiei de construire , care poate fi prelungita conform Legii nr. 453/2001, cu maxim 12 luni, la cererea cumpararorului.
5.8 Durata de incepere a lucrarilor va fi de maxim 6 luni de la data semnarii contractului de vanzare - cumparare.
CAP. VI . OBLIGATIILE PARTILOR
6.1. Vanzatorul are urmatoarele obligatii:
a.- Sa predea cumparatorului bunul vandut pe baza unui proces verbal de predare/primire.
b.- Vanzatorul are obligatia de a nu tulbura pe cumparator in exercitiul drepturilor rezultate din contractul de vanzare-cumparare.
c. - De asemenea, vanzatorul garanteaza pe cumparator ca bunul vandut nu este sechestrat, scos din circuitul civil, ipotecat sau gajat.
d.- Vanzatorul nu raspunde de viciile aparente.
6.2. Cumparatorul are urmatoarele obligatii:
a.- sa realizeze lucrarile de investitii corespunzatoare proiectului aprobat si avizelor legale.
b.- cumparatorul are intreaga responsabilitate in ceea ce priveste respectarea legislatiei in vigoare cu privire la , P.S.I. ,protectia mediului si persoanelor.
c.- cumparatorul este obligat sa realizeze obiectivul de investitii in scopul caruia s-a realizat vanzarea terenului.
d.- achitarea integrala a debitelor pe care le au fata de bugetul local.
e- Cumparatorul este de acord cu instituirea interdictiei de instrainare conventionala in favoarea Municipiului Sibiu pe o perioada de 10 ani de la data dobandirii bunului .
f. Cumparatorul se obliga sa achite pretul terenului la valoarea adjudecata , la data semnarii contractului de vanzare - cumparare in fata notarului public.
g. - sa plateasca cheltuielile vanzarii : cheltuielile propriu-zise ale actului,taxele de timbru si de autentificare - onorariul notarial, de publicitate imobiliara, etc.
h.- sa achite integral debitele pe care le are fata de bugetul local pana la incheierea contractului de vanzare-cumparare si cele care decurg dupa incheierea contractului de vanzare-cumparare.
Cap. VII. DISPOZITII FINALE
7.1.Drepturile si indatoririle partilor se stabilesc prin contractul de vanzare -cumparare.
7.2. Realizarea obiectivului de investitii se va face numai pe baza Planului Urbanistic de Detaliu , care se va intocmi de catre beneficiar si a unui proiect legal avizat, aprobat si a autorizatiei de construire emisa de organele competente in conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 cu modificarile si completarile ulterioare si in conformitate cu Regulamentul General de Urbanism aprobat prin HGR nr. 525/1996.
Solutiile prezentate o data cu depunerea optiunilor, in cazul adjudecarii licitatiei, nu reprezinta aprobarea acestora si nu exonereaza pe castigator de obtinerea avizelor si acordurilor legale din partea organismelor stabilite in eliberarea acestora (exemplu avizul Comisiei de urbanism, autorizatia de constructie, s.a.m.d.).
7.3 Obtinerea tuturor avizelor tehnice definitive pentru realizarea si functionarea investitiilor privesc pe cumparator.
7.4.Toate lucrarile privind racordarea la retelele tehnico-edilitare existente obtinerea acordului de la detinatorii acestora il privesc pe cumparator
7.5. Toate obligatiile reciproce se vor concretiza in contractul de vinzare -cumparare
7.6. Caietul de sarcini, inclusiv toate documentele necesare licitatiei se pun la dispozitia solicitantului contra cost, in valoare de 5.000.000 lei.
7.7 Ofertantii la licitatie vor achita taxa de participare la licitatie in suma de 10.000.000 lei
7.8. Transmiterea dreptului de proprietate opereaza in momentul incheierii contractului de vanzare -cumparare in forma autentica.
Partile se vor prezenta in termen de 10 zile dupa adjudecare la un birou notarial pentru incheierea in forma autentica a contractuluide vanzare-cumparare.
http://www.sibiu.ro/ro/hotarari/2004/04h315.htm
Extras:
JUDETUL SIBIU
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU
HOTARAREA NR. 315
privind vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii - proprietatea privata a municipiului Sibiu , situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv. Valea Aurie str. Iazului F.N. cu destinatie : construire hotel
Consiliul Local al Municipiului Sibiu, intrunit in sedinta ordinara din data de 18.11.2004,
Analizand raportul Serviciului Patrimoniu nr. 65417/2004 privind vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii - proprietatea privata a municipiului Sibiu , situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv.Valea Aurie, str,. Iazului F.N.m, cu destinatia construire hotel,
Vazand avizul Comisiei de studii, prognoz economico - sociale, buget, finante si administrarea domeniului public si privat al municipiului ,
In conformitate cu dispozitiile art. 5 din Legea nr. 213/1998,
In temeiul prevederilor art. 38, lit. "h" si ale art. 46 alin.1 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala,
HOTARASTE
Art.1. Se aproba vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii- proprietatea privata a municipiului Sibiu, situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv.Valea Aurie, str. Iazului F.N. identificat in CF 20370 Sibiu, top 5423/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/2, conform planului de situatie nr. 1,care face parte integranta din prezenta hotarare , in suprafata de 2784 mp , cu destinatie : construire hotel.
Art.2. Pretul de pornire la licitatie este de 92,34 euro/mp + T.V.A. si este stabilit conform fisei de evaluare a terenului intocmita in baza relatiei recomandata de Corpul Expertilor Tehnici din Romania.
Art.3 Reglementarea juridica a suprafetei de teren masurata conform Planului de situatie anexat va fi intocmita si notata in cartea funciara de catre Serviciul Patrimoniu in colaborare cu Serviciul Cadastru pana la data desfasurarii licitatiei.
Art.4. Se aproba caietul de sarcini al licitatiei publice deschise si instructiunile pentru ofertanti , anexate, care fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art.5. Se aproba constituirea comisiei de evaluare a ofertelor pentru organizarea si desfasurarea licitatiei in urmatoarea componenta :
1) Presedinte - Klaus W. Iohannis - Primar
2) membru - Ioan Banciu - viceprimar
3) membru - Eugen Mitea - viceprimar
4) membru - Vasile Pinzar - sef serviciu patrimoniu
5) secretar- Dorin Nistor - sef serviciul juridic
6) membru - Dorin Laschescu - sef serviciu urbanism
7) membru - Mariana Hasu - director directia fiscala
Art.6. Se aproba constituirea comisiei de solutionare a contestatiilor licitatiei publice deschise in urmatoarea componenta:
1) presedinte - Iordan Nicola - secretarul municipiului Sibiu
2) membru - Viorica Bandescu - director directia economica
3) secretar - Maria Tanea - directia fiscala
Art.6. Contractul de vanzare - cumparare va cuprinde in mod obligatoriu clauza prin care cumparatorul se obliga sa achite pretul terenului , la valoarea adjudecata, (echivalent in lei la cursul stabilit de B.N.R. la data efectuarii platii) , la data semnarii contractului de vanzare - cumparare in fata notarului public.
Art. 7. Primarul Municipiului Sibiu, va asigura executarea prezentei hotarari, fiind imputernicit sa semneze contractul de vanzare - cumparare in fata notarului public.
Adoptata in Sibiu la data de 18.11.2004
Presedinte
Benjamin Josza
CONTRASEMNEAZA
Secretar
Iordan Nicola
--------------------------------------------------------------------------------
Anexa nr.1 la HCL 315/2004
CAIET DE SARCINI
privind vanzarea prin licitatie publica deschisa a unui imobil - teren fara constructii - proprietatea privata a municipiului Sibiu , situat in intravilanul Municipiului Sibiu, cv. Valea Aurie str. Iazului F.N. cu destinatie : construire hotel
CAP. I. OBIECTUL VANZARII
1.1. Terenul care urmeaza a fi vandut se afla situat in intravilanul municipiului Sibiu, in cv. Valea Aurie str. Iazului FN.
1.2. Terenul care face obiectul vanzarii este proprietatea municipiului Sibiu identificat in CF 20370 Sibiu, top 5423/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/1/2, conform planului de situatie nr. 1, in suprafata de 2784 mp.
1.3.Constructia ce se va realiza : constructie hotel.
Cap. II. MOTIVATIA VANZARII
Motivele de ordin legislativ, economic, financiar si social care impun vanzarea unor bunuri- terenuri sunt urmatoarele:
- prevederile art. 38 lit. " h " din Legea 215/2001privind administratia publica locala
- prevederile art.125 din Legea 215/2001 " Consiliile locale si consiliile judetene hotarasc ca bunurile ce apartin domeniului public sau privat, de interes local sau judetean, dupa caz, sa fie date in administrarea regiilor autonome si institutiilor publice, sa fie concesionate ori sa fie inchiriate. Acestea hotarasc cu privire la cumpararea unor bunuri ori la vanzarea bunurilor ce fac parte din domeniul privat, de interes local sau judetean, in coditiile legii.
Vanzarea, concesionarea si inchirierea se fac prin licitatie publica, organizata in conditiile legii."
- prevederile art. 5 alin. 2 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic aplicabil acesteia " Dreptul de proprietate privata al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor din domeniul privat este supus regimului juridic de drept comun, daca legea nu dispune altfel."
Cap. III. ELEMENTE DE PRET
3.1. Pretul de pornire la licitatie este de 92,34 euro/mp +T.V.A, pret stabilit conform fisei de evaluare a terenului intocmita in baza relatiei recomandata de Corpul Expertilor Tehnici din Romania.
3.2. Pasul de strigare la licitatie este de 0,5 euro/mp.
3.3. Garantia de participare la licitatie in suma de 30 % din valoarea totala a terenului, calculata la pretul de pornire, depusa de ofertantul castigator se retine de vanzator pana in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare urmand ca dupa aceasta data garantia sa constituie avans din pretul de vinzare datorat de cumparator.
3.4.Valoarea adjudecata va fi achitata integral la data semnarii contractului
Cap.IV. CONDITII DE MEDIU
Cumparatorul poarta intreaga responsabilitate pentru respectarea prevederilor legale in domeniul protectiei mediului
Cap. V. CARACTERISTICILE INVESTITIEI
5.1. Investitia se va realiza in conformitate cu prevederile Regulamentul General de Urbanism aprobat prin HGR nr. 525/1996 si a Planului Urbanistic de Detaliu intocmit de catre beneficiar si aprobat de catre Consiliul Local Sibiu.
. 5.2. Regimul de inaltime P + 4 nivele .
5.3. Se va folosi la finisajul exterior materiale din productia interna sau din import, care sa confere personalitate obiectivului ce se va realiza.
5.4. Amplasarea in teren ca si accesele vor fi proiectate astfel incat sa se asigure circulatia in zona.
5.5. Prin solutiile adoptate se va asigura protectia cladirilor invecinate precum si protectia mediului.
5.6. Regimul de inaltime si tratarea arhitecturala va fi in concordanta cu proiectul realizat in acest sens.
5.7. Durata de executie a obiectivului va fi de 18 luni de la data eliberarii autorizatiei de construire , care poate fi prelungita conform Legii nr. 453/2001, cu maxim 12 luni, la cererea cumpararorului.
5.8 Durata de incepere a lucrarilor va fi de maxim 6 luni de la data semnarii contractului de vanzare - cumparare.
CAP. VI . OBLIGATIILE PARTILOR
6.1. Vanzatorul are urmatoarele obligatii:
a.- Sa predea cumparatorului bunul vandut pe baza unui proces verbal de predare/primire.
b.- Vanzatorul are obligatia de a nu tulbura pe cumparator in exercitiul drepturilor rezultate din contractul de vanzare-cumparare.
c. - De asemenea, vanzatorul garanteaza pe cumparator ca bunul vandut nu este sechestrat, scos din circuitul civil, ipotecat sau gajat.
d.- Vanzatorul nu raspunde de viciile aparente.
6.2. Cumparatorul are urmatoarele obligatii:
a.- sa realizeze lucrarile de investitii corespunzatoare proiectului aprobat si avizelor legale.
b.- cumparatorul are intreaga responsabilitate in ceea ce priveste respectarea legislatiei in vigoare cu privire la , P.S.I. ,protectia mediului si persoanelor.
c.- cumparatorul este obligat sa realizeze obiectivul de investitii in scopul caruia s-a realizat vanzarea terenului.
d.- achitarea integrala a debitelor pe care le au fata de bugetul local.
e- Cumparatorul este de acord cu instituirea interdictiei de instrainare conventionala in favoarea Municipiului Sibiu pe o perioada de 10 ani de la data dobandirii bunului .
f. Cumparatorul se obliga sa achite pretul terenului la valoarea adjudecata , la data semnarii contractului de vanzare - cumparare in fata notarului public.
g. - sa plateasca cheltuielile vanzarii : cheltuielile propriu-zise ale actului,taxele de timbru si de autentificare - onorariul notarial, de publicitate imobiliara, etc.
h.- sa achite integral debitele pe care le are fata de bugetul local pana la incheierea contractului de vanzare-cumparare si cele care decurg dupa incheierea contractului de vanzare-cumparare.
Cap. VII. DISPOZITII FINALE
7.1.Drepturile si indatoririle partilor se stabilesc prin contractul de vanzare -cumparare.
7.2. Realizarea obiectivului de investitii se va face numai pe baza Planului Urbanistic de Detaliu , care se va intocmi de catre beneficiar si a unui proiect legal avizat, aprobat si a autorizatiei de construire emisa de organele competente in conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 cu modificarile si completarile ulterioare si in conformitate cu Regulamentul General de Urbanism aprobat prin HGR nr. 525/1996.
Solutiile prezentate o data cu depunerea optiunilor, in cazul adjudecarii licitatiei, nu reprezinta aprobarea acestora si nu exonereaza pe castigator de obtinerea avizelor si acordurilor legale din partea organismelor stabilite in eliberarea acestora (exemplu avizul Comisiei de urbanism, autorizatia de constructie, s.a.m.d.).
7.3 Obtinerea tuturor avizelor tehnice definitive pentru realizarea si functionarea investitiilor privesc pe cumparator.
7.4.Toate lucrarile privind racordarea la retelele tehnico-edilitare existente obtinerea acordului de la detinatorii acestora il privesc pe cumparator
7.5. Toate obligatiile reciproce se vor concretiza in contractul de vinzare -cumparare
7.6. Caietul de sarcini, inclusiv toate documentele necesare licitatiei se pun la dispozitia solicitantului contra cost, in valoare de 5.000.000 lei.
7.7 Ofertantii la licitatie vor achita taxa de participare la licitatie in suma de 10.000.000 lei
7.8. Transmiterea dreptului de proprietate opereaza in momentul incheierii contractului de vanzare -cumparare in forma autentica.
Partile se vor prezenta in termen de 10 zile dupa adjudecare la un birou notarial pentru incheierea in forma autentica a contractuluide vanzare-cumparare.
gabrielle a scris:
"madalina a scris:
Din cate stiu eu, legea cere obligatoriu forma autentica la contractele ce au ca obiect teren si la contractele de donatie.
Eu as vrea o definitie a "formei autentice".
Si am o intrebare:
Daca am incheiat cu primaria un contract de vanzare-cumparare privitor la un imobil (egal daca este constructie sau teren) sau un contract de concesionare, mai trebuie acest act autentificat la notar pentru a putea intabula drepturile ce decurg din acest act, sau nu?
In primul rand actul notarial este numai o specie a actului autentic. Autentic este si actul incheiat de primarie, "cu respectarea solemnitatilor cerute de lege, de un functionar ce are dreptul de a functiona in locul unde s-a facut actul", adica art. 1171 C.civ.
Nu este nevoie de autentificarea notarului intr-o asemenea ipoteza"
Intrebare: Daca in cuprinsul HCL nu s-ar fi facut precizarile privitoare la incheierea contractului la notar si primaria ar fi incheiat un contract de vanzare-cumparare privitor la acel imobil, atunci acel contract era considerat autentic sau nu? Si daca da (in sensul aratat mai sus de gabrielle), atunci de ce s-a preferat incheierea actului la notar?

Cred ca transmiterea dreptului de propietate asupra terenurilor in Romania (intravilan sau extravilan), se face numai prin act autentificat. Vezi Legea nr. 54 din 2 martie 1998 privind circulatia juridica a terenurilor care la art. 2 dispune:
"(1) Terenurile situate in intravilan si extravilan pot fi instrainate si dobandite prin acte juridice intre vii, incheiate in forma autentica."
"(1) Terenurile situate in intravilan si extravilan pot fi instrainate si dobandite prin acte juridice intre vii, incheiate in forma autentica."
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests