abuz in serviciu
abuz in serviciu
Am nevoie de criterii dupa care directorul unei regii autonome poate fi considerat doar functionar si nu functionar public in sensul legii penale. Argumente pro, jurisprudenta, idei...orice. E urgent.
Re: abuz in serviciu
Directorul unei regii autonome chiar nu este functionar public. Nu ii sunt aplicabile prevederile Legii nr.188/1999(r2), nu a depus un juramant, nu este functionar public. Nu stiu exact contextul in care se pune problema - vis-a-vis de legea penala - daca ar fi mai explicita intrebarea cred ca te-as putea ajuta mai mult.
Re: abuz in serviciu
Directorul unei regii autonome nu este nici un fel de functionar, nici simplu, nici public, este o persoana fizica angajata cu CONTRACT DE MANAGEMENT SAU CONTRACT DE ADMINISTRARE, PE TERMEN LIMITAT, INTRE 1 SI 4 ANI.
vezi mai jos.
ART. 12 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, modificata si completata:
"Conducerea regiei autonome revine consiliului de administratie, compus din 5 - 9 persoane, din care una este directorul sau directorul general al regiei. Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului de resort sau, dupa caz, prin hotarare a autoritatii administratiei publice locale. Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice, un reprezentant al ministerului de resort si, dupa caz, cate un reprezentant al celorlalte ministere cu atributii in domeniu, precum si al consiliului judetean sau local, dupa caz. Ceilalti membri ai consiliului de administratie vor fi numiti in mod obligatoriu dintre ingineri, economisti, juristi sau alte persoane specializate in domeniul de activitate al regiei autonome."
HOTĂRÂRE nr.263 din 9 iunie 1994
privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la selectionarea managerilor şi incheierea contractului de management la regiile autonome publicat în M.Of. nr. 157/23 iun. 1994 http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck. ... t?idt=5987
HOTĂRÂRE nr.364 din 10 mai 1999
pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea contractelor de administrare a companiilor/societăţilor naţionale, a societăţilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar, precum şi a regiilor autonome, publicat in M.Of. nr. 213/14 mai. 1999 http://www.moficial.ro/1999/201-300/213.pdf

vezi mai jos.
ART. 12 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, modificata si completata:
"Conducerea regiei autonome revine consiliului de administratie, compus din 5 - 9 persoane, din care una este directorul sau directorul general al regiei. Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului de resort sau, dupa caz, prin hotarare a autoritatii administratiei publice locale. Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice, un reprezentant al ministerului de resort si, dupa caz, cate un reprezentant al celorlalte ministere cu atributii in domeniu, precum si al consiliului judetean sau local, dupa caz. Ceilalti membri ai consiliului de administratie vor fi numiti in mod obligatoriu dintre ingineri, economisti, juristi sau alte persoane specializate in domeniul de activitate al regiei autonome."
HOTĂRÂRE nr.263 din 9 iunie 1994
privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la selectionarea managerilor şi incheierea contractului de management la regiile autonome publicat în M.Of. nr. 157/23 iun. 1994 http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck. ... t?idt=5987
HOTĂRÂRE nr.364 din 10 mai 1999
pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea contractelor de administrare a companiilor/societăţilor naţionale, a societăţilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar, precum şi a regiilor autonome, publicat in M.Of. nr. 213/14 mai. 1999 http://www.moficial.ro/1999/201-300/213.pdf

Re: abuz in serviciu
Prin rechizitoriu un director de regie autonoma a fost trimis in judecata ca fiind subiect activ al infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor. Procurorul considera ca in sensul legii penale el este functionar public ! Pentru functionari simpli si nu publici, este nevoie de plangerea prealabila a partii vatamate. Pentru cei publici sesizarea se face din oficiu. Plangerea partii vatamate nu exista. Avea semnat bineinteles un contract de management, cu toate acestea procurorul il considera functionar public conform art.147 c.p., se sesizeaza din oficiu si intocmeste rechizitoriul.Poate fi subiect activ al infractiunii respective ? In cazul Ilie Rachieru, directorul RADET Constanta, procurorii au facut la fel, l-au considerat functionar public si l-au trimis in judecata.
Mersi pentru raspunsuri.
Mersi pentru raspunsuri.
Re: abuz in serviciu
Legea este destul de laxa si in functie de interpretare paote fi asa sau asa... Din pacate nu am prea multe argumente...
Practic in art 147 diferenta intre functionar public si functionar consta doar in "în serviciul unei unitati dintre cele la care se refera art. 145" sau "în serviciul unei alte persoane juridice decât cele prevazute în acel alineat."
Art. 145. – Public
Prin termenul public se întelege tot ce priveste autoritatile publice, institutiile publice, institutiile sau
Alte persoane juridice de interes public, administrarea, folosirea sau exploatarea bunurilor proprietate publica, serviciile de interes public, precum si bunurile de orice fel care, potrivit legii, sunt de interes public.
Acum... o regie autonoma cam face ce spune art 145...
Incearca sa argumentezi ca nu e deloc functionar, pentru ca nu cred ca vei reusi cu argumentarea ca o regie autonoma nu e o unitate din cele prevazute de art 145 alin 2!
Practic in art 147 diferenta intre functionar public si functionar consta doar in "în serviciul unei unitati dintre cele la care se refera art. 145" sau "în serviciul unei alte persoane juridice decât cele prevazute în acel alineat."
Art. 145. – Public
Prin termenul public se întelege tot ce priveste autoritatile publice, institutiile publice, institutiile sau
Alte persoane juridice de interes public, administrarea, folosirea sau exploatarea bunurilor proprietate publica, serviciile de interes public, precum si bunurile de orice fel care, potrivit legii, sunt de interes public.
Acum... o regie autonoma cam face ce spune art 145...
Incearca sa argumentezi ca nu e deloc functionar, pentru ca nu cred ca vei reusi cu argumentarea ca o regie autonoma nu e o unitate din cele prevazute de art 145 alin 2!
Re: abuz in serviciu
Veste rea, conform art. 2 alin. (4) din L.188/1999:
"Functiile publice sunt prevazute in anexa la prezenta lege."
si intre acestea, printr-unul din nenumaratele acte normative de modificare, au prevazut in mod explicit si expres faptul ca directorul este functionar public
:
"C. Alte functii publice specifice
1. manager public.".

"Functiile publice sunt prevazute in anexa la prezenta lege."
si intre acestea, printr-unul din nenumaratele acte normative de modificare, au prevazut in mod explicit si expres faptul ca directorul este functionar public

"C. Alte functii publice specifice
1. manager public.".

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests