Discutii privind litigiile de munca
-
alpha
Post
by alpha » 25 Feb 2005, 21:49
Conducatorul auto al uni SC care transporta marfa acestuia raspunde pentru marfa transportata in baza contractului de munca sau este necesara incheierea unui contract de custodie intre cele doua parti? Pot exista amandoua? sau care dinre ele este mi rentabila pentru angajator? este suficient numai contractul de munca?
Multumesc anticipat!

-
dinubocos
Post
by dinubocos » 25 Feb 2005, 22:19
Nu vad ratiunea unui contract de custodie.
Daca este angajat ca sofer pe masina de marfa obligatia de a ingriji de integritatea marfii calitativ si cantitativ este implicita.
-
alpha
Post
by alpha » 25 Feb 2005, 22:30
Superiorii mei insista, din motive numai de ei stiute sa incheiem un contract de custodie. M-am tot gandit ca s-ar putea sa aiba oarece dreptate si iti spun de ce : pentru a putea recupera eventualele pagube aduse de angajat este nevoie, conform codului muncii de o procedura mult prea greoaie. Cred ca in cazul contractului de custodiei ii retii mult mai usor sumele pentru prejudiciul adus, pe cand codul muncii implica mai multe formalitati. Ce zici?
-
croc
Post
by croc » 26 Feb 2005, 10:35
in primul rand nu stiu daca poti avea dublu raport cu angajatul;
apoi referitor la formalitati, e cam acelasi lucru, zic eu;
in ambele situatii trebuie sa-l dai in judecata, in ambele situatii trebuie sa-l executi silit si depinzi de solvabilitatea lui;
diferenta ar fi ca la custodie poti cuantifica prejudiciul sub forma unei clauze penale, si nu mai pierzi timpul cu dovedirea lui;
dar la transport e destul de usor de dovedit prejudiciul:contravaloarea bunurilor transportate, nu?
-
dinubocos
Post
by dinubocos » 26 Feb 2005, 10:39
Indiferent de contract, daca apar prejudicii din culpa angajatului, tot nu vei putea sa ii reti bani din salariu fara o hotarare judecatoreasca.
-
norocel
Post
by norocel » 27 Feb 2005, 13:42
Eu cred ca trebuie incheiat un act scris prin care sa se poata proba existenta contractului de depozit (asta este custodia, nu?) si din care sa rezulte inclusiv predarea efectiva a bunurilor (contractul de depozit este un contract real).
Nu stiu de ce sunt retineri si se apreciaza ca nu poate fi dublat contractul de munca de un alt contract, ca doar in mod frecvent se acccepta incheierea unui contract de mandat cu salariatul.
-
dinubocos
Post
by dinubocos » 27 Feb 2005, 14:18
Nimeni spun ca nu se poate dubla contractul de munca cu un alt contract. Nu vad insa utilitatea in acest caz.
La plecarea in cursa soferul primeste matfa in primire si sigileaza incarcatura.
La destinatie desface sigiliul si preda marfa. Consider ca din chiar raportul sau de munca cu angajatorul rezulta obligativitatea sa de a ingriji de marfa si de a preda marfa intreaga la destinatie.
Ce utilitate mai are un contract de costodie sau depozit care sa prevada aceleasi obligatii pentru sofer? Doar asa ca sa ne acoperim cu acte?
Personal nu cred in zicala "mortii se acopera cu pamant si vii cu hartii".
Angajatorul nu are decat sa prevada in fisa postului si eventual in Regulamentul de ordine interioara aceste obligatii si gata!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests