Factura primita cu intarziere

Discutii privind raporturile de Drept Comercial
Post Reply
sarpe

Factura primita cu intarziere

Post by sarpe » 03 Jul 2009, 14:02

Buna ziua tuturor, in primul rand, sunt nou pe acest forum si sper sa aflu cat mai multe despre domeniul juridic.
Am sa va relatez, in urmatoarele randuri, intamplarea mea:
Sunt asociat la o firma din Galati si am 3 carduri Fill&Go Busines de la Rompetrol pentru plata carburantilor.Plata se face fara numerar si la sfarsitul lunii primim la sediu factura prin curier.Pe data de 4-06-2009 primesc prin curier o somatie de plata precum figurez cu restante la ei la 4 facturi, 2 dintre ele fiind din 2008.Am cautat chitantele si le-am trimis prin fax la numarul indicat in somatie dar am si dat un mail prin care am explicat ca am trimis prin fax copiile respective si ca singura factura neplatita este cea de pe luna a 5-a 2009 si am rugat rezolvarea situatiei cat mai repede deoarece aveam cardurile blocate.Nu am primit nici un raspuns.La 1 saptamana sun la numarul scris in somatie si cer explicatii, mi se spune ca o sa primesc un mail cu situatia mea financiara dar nu mi se comunica daca au primit faxul meu sau nu.Am primit mail a 2-a zi si aparea exact aceleasi sume restante.Am sunat la ei si mi s-a spus sa trimit acele copii dupa chitante scanate dar fara sa primesc nici un raspuns.Am trimis acele scanari rugand insistent rezolvarea problemei.Pe data de 21-05-2009 primesc un mail ca de fapt sunt 2 facturi neachitate si sa le trimit urgent copii ale chitantelor.Una dintre facturile specificate de ei se regasea si in mailul mai vechi pentru care am mai trimis anterior de 3 ori copia scanata.Cealalta factura nu figureaza in actele noastre contabile, nici in registrul de intari/iesiri si nici in programul de contabilitate de la departamentul de contabilitate a firmei noastre.(tin sa mentionez ca aceasta factura nu apare initial in somatia de plata si nici in situatia financiara pe care ei au trimiso ulterior)Este vorba de o factura din 31-08-2008.Am trimis mail si le-am explicat acest lucru si am cerut un dublicat a acestei facturi precum si nota de expeditie a curierului prin care sa-mi demonstreze ca acea factura a fost trimisa catre firma noastra dar si copie dupa nota de primire semnata de catre firma noastra precum am intrat in posesia facturii respective.Am primit NUMAI pe mail factura din august 2008 pe data de 24-06-2009 fara sa primesc si acele note de transport, si mi se cerea plata ei urgent pana in ora 14.Am refuzat sa platesc aceasta factura deoarece ei nu mi-au demonstrat ca acea factura a ajuns pe data facturarii asa cum era normal.
Eu stau in continuare cu cardurile blocate si nu mai pot alimenta parcul de masini.Astazi, 03-07-2009 am primit telefon de la banca prin care am fost anuntat ca un cec barat a intra pe cont pentru plata urgenta.Acest cec vine de la Rompetrol si este cu suma aferenta facturii din 2008 si uneia care este de luna trecuta.Cec-ul a fost dat de catre firma noastra in urma cu 2 ani la semnarea contractului pentru carduri si acesta reprezenta o garantie.
Pe data de 02-07-2009 am trimis mail si am cerut iarasi acele dovezi :nota de expediere de la curier si nota de primire.
Ce fac in situatia de fata.Pana la urma eu platesc dar banaca imi refuza alocarea unor cecuri timp de 1 an de zile datorita acestui cec venit la plata.Au cautat cu orice pret sa-mi gaseasca facturi neachitate.

demonica

Post by demonica » 03 Jul 2009, 14:46

Trebuie sa vezi ce e stipluat in contract - ca daca nu receptionezi factura din xxx motive tu tot esti pus in intarziere asa scrie la telefoane spre ex, apoi zici ca e o factura de anul trecut. La sfarsitul anului ai facut confrmare de sold? daca da sin totul era ok pt bilant acum nu pot sa vina si sa-ti opuna inca o factura. trebuie sa-i notifici prin posta/ex judecatoresc ca nu datorezi suma din somatie, ca cecul cu seria ... este elib la semnarea contractului conform anexei la contract si sa-i somezi sa retraga de la plata cecul cu suma inscrisa pe el altfel te vei indrepta impotriva societatii pentru daunele suferite - inscrierea in CIB in caz ca nu platesti si ca soliciti si daune interese in suma de cxxx lei constand in imposibilistate desfasurarii activitatii firmei ca so are contracte de xxxxx lei si ca ii vor fi imputabile...

daca pana acum nu ai corespondat cu ei pe mail si mai ales daca nu scrie in contract sau ei nu-ti raspund la mailuri nu vei putea sa dovedesti ca ai avut corespondenta cu ei. Nu mai da nici telefoane ca doar cheltui bani si cam atat.

sarpe

Post by sarpe » 03 Jul 2009, 14:53

Inca nu m-am uitat in contract.
Confirmare de sold la sfarsitul anului nu am facut, nici nu stiu cum trebuie facuta asta.Eu am comunicat cu ei prin mail si prin telefon + ca am dovada ca am trimis primul faxsi dovada tuturor e-mail-urilor trimise si primite de catre ei.
Problema este ca, precum am zis, au trimis acea factura din 2008 abia acum 3 zile si numai prin mail, nu in original.Originalele se trimit prin curier cu confirmare de primire.Asta am cerut sa vad si eu, nota de receptie de la curier prin care arata ca acea factura s-a trimis de catre ei spre mine la data de 31-08-2009(data facturarii)precum si nota de primire de la curier cu semnatura mea(eu sunt cel care primeste plicurile)Acest lucru l-am cerut de la inceput si nici acum nu am primit nici un raspuns in acest sens.

demonica

Post by demonica » 03 Jul 2009, 15:35

Citeste contractul, confirmarea de primire o face contabilitatea asa prevede legea contabilitatii la sfrsitul anului se face inventarierea conturillor.

Stiu ca trebuie ca in afara de factura sa se ataseze si bonurile /comenzile de alimentare si treb sa scrie seria cardului si nr de masina si numele soferului care a alimentat si SEMNATURA acestuia. Vezi daca exista toate aceste lucruri - cel putin la MOL asa era cand am contract acum trei ani.

sarpe

Post by sarpe » 04 Jul 2009, 08:27

Am citit contractul si, in legatura cu acest subiect, scrie asa.

2.1Vanzatorul va emite lunar facturile corespunzatoare alimentarii...etc
2.2La solicitarea Cumparatorului si conta cost, respectiv 1EUR pentru max 30 pagini, fiecare factura emisa de catre Vanzator va avea atasat desfasuratorul operatiunilor pentru fiecare operatiune in parte.Facturarea se va face de catre Vanzator in RON, la cursul BNR din data emiterii facturii.
2.3 Cumparatorul va plati facturile emise de catre Vnazator in termen de 15 zile de la facturare.
2.4 In cazul in care Cumparatorul va executa cu intarziere obligatia de plata a facturii, Vanzatorul va percepe penalitati de intarziere in cuantum de 0.15% per zi de intarziere, calculate pentru suma exigibila si neachitata.Cuantumul penalitatilor de intarziere nu va fi limitat conform prevederilor articolului 4 alineat 3 din Legea 469/2002, dispozitii de la care partile inteleg sa deroge expres.
2.5 Reclamatiile privind facturile pot fi depuse de catre Cumparator, in scris, in termen de 10 zile de la data facturarii, termen care, conform vointei Partilor, constituie termen de prescriere.Vanzatorul are obligatia sa raspunda in scris , in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii reclamatiei.
2.6 In cazul formularii unei reclamatii, Partile trebuie sa prezinte originalele actelor justificative relevante.
2.7 Reclamatia nu constituie motiv pentru nerespectarea obligatiilor de plata adica aceasta obligatie nu se suspenda.
2.8 In cazul in care investigarea reclamatiei are ca rezultat stabilirea raspunderii Vanzatorului, suma stabilita in urma reclamatiei va fi compensata odata cu emtereaprimei facturi.

Cam asta scrie legat de plati.
Acum, am observat ca nu scrie nimic despre cecum barat care l-am dat la incheierea contractului.
reclamatia, in cazul asta, nu o pot formula in termen de 10 zile de laprimirea facturii pentru ca eu am primit factura de-abia acum si asta pe mail.Au fost situatii in care facturile le-am platit cu o intarziere de 5 pana la 10 zile si niciodata nu mi-au fost inpuse penalizari.


Eu am formulat o notificare catre ei, notificare careia ii dau numar si o trimit cu confirmare de primire la sediul lor de la Bucuresti(Locuiesc in Galati)O expun aici sa va rog sa-mi spuneti daca este formulata corect.


NOTIFICARE

Nr. _____/________


Subsemnata SC XXXX. având sediul în, Galati, Str. XXXXXXX înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. JXXXXXXX, cod unic de înregistrare ROXXXXvă notificăm asupra faptului ca, fara sa recunoastem debitul, fara sa refuzam sa il platim, avem dreptul si dorim sa verificam validitatea restantei pe care o datoram catre Rompetrol Downstream ( Fill&Go ) solicitandu-va sa ne trimiteti nota de expediere de la curier si nota de primire a facturilor contestate, in speta Fact.Nr.XXXX din data de 31-08-2008 in cuantum de XXXXX lei.
Precizam faptul ca asteptam raspunsul impreuna cu documentele solicitate in termen de 30 de zile de la data primirii notificarii si, de asemenea, va aducem la cunostinta ca pana la data la care vom primi un raspuns scris insotit de documentele solicitate nu dorim sa fim contactati telefonic, prin e-mail sau in vreo alta forma si cerem, in mod justificat, incetarea oricaror alte proceduri impotriva noastra precum si retragerea de la plata a cecul cu suma inscrisa.

Va multumesc.




Last edit: Impreuna cu aceasta notificare(dar nu in acelasi plic) vreau sa formulez o plangere impotriva departamentului Somatii sau Relatii cu clientii(unde am trimis initial acele faxuri cu chitantele) in care sa atasez toate mail-urile trimise de catre mine si cele receptionate precum si nota jurnal de la fax in legatura cu aceasta problema prin care vreau sa demonstrez ca am avut toata bunavointa de a colabora si cu cata indolenta am fost tratat in aceasta problema.
Voi ce spuneti?E bine sa fac asa?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests