TAXA AUTO

Discutii privind Contenciosul Administrativ
piorel

Post by piorel » 29 Mar 2008, 15:23

parole wrote:In considerentele deciziei sale, judecatorul Danilet motiveaza ca decizia DGFP prin care se refuza restituirea taxei este actul administrativ supus controlului pentru ca ar genera drepturi si obligatii pentru reclamant, respectiv stat. Fals!
Ba adevărat, vorbim despre un act administrativ fiscal. Dacă mergem pe ideea de act normativ, s-ar putea să fim săriţi din termen dacă venim să cerem restituire peste un an de exemplu. Logica e simplă, ceri restituirea care e ilegală sub DUBLU aspect. ... Hai că nu mai am timp, trebuie să lucrez ceva. Cred că s-a înţeles oricum ce am vrut să zic, am scris şi mai sus.

marky_84

Post by marky_84 » 29 Mar 2008, 15:37

bun din intamplare in actele pe care le depun in probatiune pentru restituirea taxei auto detin si un calcul pe care un consilier mi l-a facut cu privire la cuantumul taxei auto pe care clientul meu il avea de platit in conformitate cu art. 213- 214 din Codul Fiscal pentru a si inmatricula masina in Romania asa ca din actele pe care le depun in probatiune reiese fara echivoc faptul ca actul normativ fiscal atacat este art 213-214 din codul Fiscal care instituie aceasta obligatie de plata

parole

Post by parole » 29 Mar 2008, 16:58

Piorel wrote:
parole wrote:In considerentele deciziei sale, judecatorul Danilet motiveaza ca decizia DGFP prin care se refuza restituirea taxei este actul administrativ supus controlului pentru ca ar genera drepturi si obligatii pentru reclamant, respectiv stat. Fals!
Ba adevărat, vorbim despre un act administrativ fiscal. Dacă mergem pe ideea de act normativ, s-ar putea să fim săriţi din termen dacă venim să cerem restituire peste un an de exemplu. Logica e simplă, ceri restituirea care e ilegală sub DUBLU aspect. ... Hai că nu mai am timp, trebuie să lucrez ceva. Cred că s-a înţeles oricum ce am vrut să zic, am scris şi mai sus.
Normal ca vb de un act adm fiscal. Nu vorbim in schimb de un act adm fisc care sa genereze drepturi si obligatii precum cele deferite judecatii in speta solutionata de Danilet. Te complici. Actul administrativ normativ poate fi atacat oricand!!!

jojo

Post by jojo » 29 Mar 2008, 17:06

Dragi colegi juristi, Piorel drag :grin: !
Nu inteleg de ce ne tot cramponam si discutam discutii cum ca ar fi chitanta aceea act administrativ fiscal sau normativ fiscal, daca nu, de ce nu, despre termene de decadere samd.

Cata vreme , ieu, contribuabil cinstit, nu solicit ANULAREA "actului adminsitrativ fiscal"= chitanta si, nici nu CONTEST, doar CER banii indarat de la AFP, intrucat potrivit legislatiei comunitare am facut o plata nedatorata si, in consecinta tre restituiti, ce tot vorbim despre termenul de 30 de zile?

piorel

Post by piorel » 29 Mar 2008, 17:32

Hai lăsaţi-mă cu prostiile! :D Aţi înmatriculat fără taxă până acum? Că luni depun cererea la Serviciul Înmatriculări Vehicule etc.

alcali

Post by alcali » 30 Mar 2008, 12:25

:o a fost aprobata taxa de UE??

piorel

Post by piorel » 30 Mar 2008, 12:57

Alcali tu ce pregătire juridică ai? Că dacă eşti student, te scuz. Altfel întrebărila tale apar ca cel puţin puerile. Ce legătură are sula cu prefectura? Să o aprobe dară. O să şi-o ia şi cu aia dacă nu insistă foarte tare pe efectul asupra mediului, singurul care poate jusitifica o măsură cu efect echivalent restricţiilor la import. Un pic de drept comunitar al afacerilor nu ar strica din când în când, şi mă refer aici în special la terminaţii ăştia care gândesc actele normative.

jojo

Post by jojo » 31 Mar 2008, 05:54

Piorel wrote: Ce legătură are sula cu prefectura?
Pai, daca prefectura iti respinge sula si te trimite pe contencios (mai ales ca M.P. e al liberalilor :lol: ), pann ce parcurgi procedura alea alea, prinzi vacanta judecatoreasca, intra in vigoare taxa noua si conforma cu normele UE. Si atunci, ce ai facut? Ca de taxa oricum nu scapi, una peste alta clientul va suporta aceleasi cheltuieli, va plati si onorariul si taxa.
Citesc in ochii lui acel Doamne fereste. :lol:

addriann74

Post by addriann74 » 31 Mar 2008, 09:01

Taxa nu va fi niciodată conformă normelor UE atâta timp cât nu se va aplica şi înmatriculărilor de vehicule ce se vând pe teritoriul naţionat.
Pentru edificare pun şi o cerere privind Austria. E vorba de modelul de taxă ce se va introduce şi la noi.

Acţiune introdusă la 26 noiembrie 2007 - Comisia Comunităților Europene/Republica Austria
(Cauza C-524/07)
Limba de procedură: germana
Părţile
Reclamantă: Comisia Comunităţilor Europene (reprezentant: B. Schima, agent)
Pârâtă: Republica Austria
Concluziile reclamantei
Constatarea că, prin faptul că nu permite înmatricularea autovehiculelor de ocazie importate care sunt deja înmatriculate în alte state membre dar care nu respectă dispozițiile austriece în materie de emisii poluante și emisii sonore, deși autovehiculele de ocazie deja înmatriculate în Austria care prezintă caracteristici tehnice similare nu sunt supuse unor asemenea cerințe în cazul unei noi înmatriculări, Republica Austria nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin în temeiul articolelor 28 CE și 30 CE;
obligarea Republicii Austria la plata cheltuielilor de judecată.
Motivele şi principalele argumente
Articolul 28 CE interzice restricțiile cantitative la import, precum şi orice măsuri cu efect echivalent între statele membre. În sensul acestei dispoziții, constituie o măsură cu efect echivalent unei restricții cantitative la import orice reglementare a statelor membre de natură să constituie, în mod direct sau indirect, efectiv sau potenţial, un obstacol în calea schimburilor intracomunitare.
Potrivit dispozițiilor austriece în materia circulației automobilelor, nu se permite înmatricularea autovehiculelor de ocazie deja înmatriculate în alt stat membru, importate în Austria, dacă acestea nu îndeplinesc anumite cerințe ale legislației austriece în materie de emisii poluante și de emisii sonore, deși autovehiculele de ocazie deja înmatriculate în Austria care prezintă caracteristici tehnice similare nu sunt supuse unor asemenea cerințe în cazul unei noi înmatriculări. Acest aspect ar constitui o neîndeplinire, de către Republica Austria, a obligațiilor care îi revin în temeiul articolelor 28 CE și 30 CE.
O reglementare națională care condiționează prima înmatriculare pe teritoriul național a unui autovehicul deja înmatriculat în alt stat membru de respectarea anumitor cerințe în materie de emisii poluante și de emisii sonore, care sunt mai restrictive decât cele impuse de dreptul comunitar derivat, poate constitui un obstacol în calea schimburilor intracomunitare. Mai mult, astfel de restricții privind schimburile intracomunitare discriminează produsele străine, în măsura în care asemenea cerințe mai restrictive nu sunt aplicate autovehiculelor de ocazie deja înmatriculate pe teritoriul național în cazul unei noi înmatriculări, în urma transferului proprietății. În plus, dispozițiile naționale austriace în cauză nu ar prevedea nici retragerea din circulație a autovehiculelor deja înmatriculate care nu îndeplinesc cerințele în materie de emisii poluante și emisii sonore, cerințe care se aplică numai în cazul înmatriculării autovehiculelor importate.
Aplicabilitatea dispozițiilor tratatului privind libera circulație a mărfurilor nu este exclusă în speță de existența altor norme specifice. În primul rând, dispozițiile directivelor 93/59/CEE și 92/97/CEE, care stabilesc standardele în materie de emisii poluante și de emisii sonore ale autovehiculelor și la care face referire legislația austriacă în ceea ce privește valorile limită care trebuie respectate, nu s-ar aplica acelor autovehicule aflate deja în circulație în alt stat membru anterior datei de intrare în vigoare stabilite în directivele menționate. În al doilea rând, nu ar putea fi invocat punctul 1 din Anexa II la Acordul SEE într-o materie reglementată exclusiv de dreptul comunitar, precum importul în Austria al autovehiculelor dintr-un alt stat membru, import efectuat într-un moment în care atât Austria cât și statul membru respectiv erau deja membre ale Comunității.
Restricțiile privind schimburile intracomunitare pot fi justificate numai de motivele prevăzute în mod expres la articolul 30 CE sau de alte motive imperative de interes public. Într-o asemenea situație, dispozițiile restrictive trebuie să fie corespunzătoare, necesare și proporționale, iar restricțiile care rezultă nu trebuie să constituie un mijloc de discriminare arbitrară şi nici o restricţie disimulată în schimburile dintre statele membre.
În ceea ce privește restricția menționată, nu există nicio justificare corespunzătoare. Nu s-ar putea accepta invocarea unor motive privind protecția sănătății sau a mediului pentru refuzarea înmatriculării unor autovehicule de import în condițiile în care autovehiculele de ocazie asemănătoare din punct de vedere tehnic deja înmatriculate pe teritoriul național sunt exceptate de la obligația respectării unor asemenea cerințe în cazul unei noi înmatriculări în urma transferului proprietății. În plus, în opinia Comisiei, ar exista măsuri mai puțin restrictive pentru a asigura tranziția către autovehicule mai puțin poluante din punctul de vedere al emisiilor și al nivelului sonor. Pe de altă parte, realizarea obiectivelor în materie de protecție a sănătății și a mediului prin impunerea de condiții numai vehiculelor de import nu ar fi compatibilă cu principiul liberei circulații a mărfurilor.

piorel

Post by piorel » 31 Mar 2008, 12:15

JOJO wrote:
Piorel wrote: Ce legătură are sula cu prefectura?
Pai, daca prefectura iti respinge sula si te trimite pe contencios (mai ales ca M.P. e al liberalilor :lol: ), pann ce parcurgi procedura alea alea, prinzi vacanta judecatoreasca, intra in vigoare taxa noua si conforma cu normele UE. Si atunci, ce ai facut? Ca de taxa oricum nu scapi, una peste alta clientul va suporta aceleasi cheltuieli, va plati si onorariul si taxa.
Citesc in ochii lui acel Doamne fereste. :lol:
O dăm în retroactivitate iubi. Am mai purtat discuţia asta cu tine. Oricum, până la vacanţă, cel mai probabil odată cu introducerea acţiunii în contencios, vii şi cu o ord. preş. prin care soliciţi obligarea serviciului la înmatricularea provizorie, până la soluţionarea definitivă a cauzei.

marky_84

Post by marky_84 » 31 Mar 2008, 18:45

are cineva sentinta pronuntata de Instanta de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Mures prin care s-a admis cererea si s-a dispus inmatricularea pana la solutionarea definitiva si irevocabila (sentinta 525/14.12.2007) a unui autovehicul fara plata taxei de prima inmatriculare ?
va multumesc!

piorel

Post by piorel » 31 Mar 2008, 18:48

Chiar despre asta am vorbit la telefon cu un coleg din baroul mureş, o să mai insist, poate facem rost de ea. Eu deja am depus azi la serviciul înmatriculări cererea. Să vedem, poate chiar va fi admisă. Asta chiar ar fi ceva senzaţional şi o să ne vedem pe la tv. :D Dar foarte slabe şanse, cred.

marky_84

Post by marky_84 » 31 Mar 2008, 18:52

multa bafta si poate faci rost intre timp si de sentinta..... :-P

denominatus

Post by denominatus » 03 Apr 2008, 23:57

Motto: "Lenesul mai mult alearga, iar scumpul mai mult pagubeste."

In loc sa se plateasca taxa de inmatriculare, trebuia omul sa faca cerere de inmatriculare fara sa plateasca taxa de prima inmatriculare.
Refuzul de a inmatricula masina motivat pe neplata taxei de prima inmatriculare trebuia contestat, iar in cursul procesului trebuia adusa in discutie problema textului din Codul fiscal care contravine normelor comunitare privind Piata Unica. Asta era mersul normal al lucrurilor.

Nu sa cautam acum sa vedem cum echivalem cu un act adminsitrativ instructiunea verbala primita de la lucratorul de ghiseu "Mergi frate si plateste taxa, ca altfel nu ti-o inscriu", sau sa cercetam acum natura unei chitante si calificarea juridica a acesteia.

Eu nu am "mers frate" sa platesc taxa, ci am asteptat ca lucrurile sa intre in normalitate. How stupid of me, younll say :)

Drept pentru care acum, cand am vazut ca ai nostri tot nu se lasa, am sa fac toate demersurile prealabile inmatricularii, ca sa fiu sigur ca nu ma faulteaza pe parcurs (e.g. RAR), am sa fac cerere sa-mi inmatriculeze buburuza care asteapta cuminte in parcare de aproape un an, iar refuzul am sa-l atac in justitie si am sa cer obligarea lor la inmatricularea buburuzei :)

Iar daca iese prost, am si planul B: Pana cand ma judec, se face 1 iulie, intra in vigoare noua taxa, iar in loc de 2900EUR am sa dau 590EUR si pe urma o iau iar de la cap cu ei, de data asta pe restituire :) Traiasca plata lucrului nedatorat. :)

piorel

Post by piorel » 04 Apr 2008, 06:23

Da, ai dreptate, ăsta e mersul firesc al lucrurilor. E bine şi faptul că pe noua taxă ajungi mult mai puţin la plată. Dar eşti sigur de asta? Eu am introdus cerere de înmatriculare fără taxă, sub rezerva îndeplinirii tuturor celorlalte condiţii. Vezi şi art. 7 alin. 1 lit. j din ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1501 din 2006. Acum sunt la stadiul de a obţine mai repede refuz de la serviciul înmatriculări. Însă, omul meu vrea să circule cu ea, nu are cu circula altceva... şi chestia aia provizorie de la nemţi îi expiră în 8 iunie 2008. Şi până atunci, chiar dacă prind o înmatriculare provizorie (pe ord. preş.) va intra taxa nouă care probabil nu va mai putea fi atacată ca actuala, din cauza insistenţei asupra problemelor de mediu. O rugăminte am la tine: unde pot calcula noua taxă? Şi eşti sigur că atât va fi?

Hai supces!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests