Cheltuieli deductibile avocati

inregistrari contabile, taxe si impozite, expertize contabile, evaluari, TVA
Post Reply
bgl9

Cheltuieli deductibile avocati

Post by bgl9 » 05 Mar 2008, 11:06

Ma intereseaza sa stiu care cheltuieli pot fi deduse de catre un cabinet individual de avocatura.
De exemplu, am achizitionat mobila pentru dotarea biroului in suma de 10.000 RON si un calculator in suma de 3.000 de RON. O sa pot deduce integral aceasta cheltuiala sau nu?

Cunoaste cineva care sunt categoriile de cheltuieli deductibile fiscal pentru avocati precum si textul de lege care prevede acest lucru?
Si ce inseamna ca noi tinem contabilitatea in partida simpla si unde pot gasi mai multe informatii in legatura cu acest lucru?

Multumesc.

LUMINITA2006

Post by LUMINITA2006 » 05 Mar 2008, 14:16

Cheltuielile ce sunt deductibile pentru cabinet le puteti gasi in codul fiscal, art. 48.

Modalitatea de tinere a contabilitatii in partida simpla este reglementata in principal de Ordinul MFP 1040/2004. Dar, exista si alte prevederi din legislatia contabila aferenta contabilitatii in partida dubla (specifica persoanelor juridice) care sunt aplicabile si la contabilitatea in partida simpla. Ca atare, daca nu stapaniti domeniul, cereti sfatul unui specialist, cel putin la inceput, pana va familiarizati cu sistemul de lucru.

Cu privire la cheltuieli, trebuie sa aveti in vedere si diferenta dintre mijloacele fixe si obiectele de inventar: in principal, obiectele de inventar sunt cele care au o valoare pana in 1800 lei (exclusiv TVA), iar mijloacele fixe sunt cele care au o valoare mai mare de 1800 lei. Obiectele de inventar se scad integral pe cheltuiala, in masura in care indeplinesc conditiile prev. de art. 48 cod fiscal.
Mijloacele fixe se amortizeaza pe o anumita perioada de timp, prevazuta in HG 2139/2004, in functie de destinatia fiecarui mijloc fix, iar pe cheltuiala se scade doar amortismentul aferent unui an fiscal.
Ca atare, daca aveti o factura de mobila in valoare de 10.000 lei, cuprinzand o singura pozitie, cu denumirea "mobila", acesta valoare va intra pe amortizare pentru o perioada intre 9 si 15 ani. Dar, daca pe factura apar pozitii diferite, privind obiecte de mobilier cu valori distincte, pana in 1800 lei, acestea vor intra imediat pe cheltuiala.
In privinta calculatorului, acesta, avand o valoare de 3000 lei, intra pe amortisment pe o perioada cuprinsa intre 2 si 4 ani (in functie de vechimea acestuia).
Ex:
3000 lei : 4 ani = 750 lei/an. Ca tare, in primul an veti scadea pe cheltuiala 750 lei, restul sumei urmand sa fie amortizata in urmatorii 3 ani.
Atentie: pentru mijloacele fixe trebuie intocmita fisa mijlocului fix, iar pentru amortisment se intocmeste fisa pentru operatiuni diverse, care se inscrie in Registrul pentru operatiuni diverse, fiind o cheltuiala deductibila limitat.
La sfarsitul fiecarui an calendaristic trebuie sa efectuati inventarierea faptica a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar, iar lista acestora se trece in Registrul inventar.

Donkey

Post by Donkey » 29 Aug 2008, 14:32

8O

piorel

Post by piorel » 02 Sep 2008, 13:03

Super tare contabilitatea asta! :) Parcă era simplă, nu? :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests