dilema cumul de functii

Discutii privind litigiile de munca
croc

dilema cumul de functii

Post by croc » 14 Jan 2005, 12:33

despre cumul de functii in codul muncii se vorbeste in situatia in care ai incheiat contracte de munca cu mai multi angajatori;
dan daca eu am un salariat care are doua job-uri, in cadrul aceleiasi firme, cum fac?

ma gandeam sa trec in contract o functie, iar fisa postului sa cuprinda atributii si de la cealalta;
dan nu prea imi place cum gandesc!


voi ce parere aveti? (despre aceasta situatie?)

attorneyatlaw

Post by attorneyatlaw » 14 Jan 2005, 12:59

e o chestie cu totul noua pentru mine asa ceva dar ma gandesc ca daca atributiile celor doua posturi nu sunt diametral diferite (cum ar fi director executiv si femeie de servicu) le-ai putea trece pe ambele pe contract(nu stiu daca se poate chestia asta) sau tecute in fisa postului atributiile ambelor job-uri insa cu respecatrea unui salariu corespunzator.
Ca doua contracte de munca ma gandesc ca e imposibil sa-i faci.

croc

Post by croc » 14 Jan 2005, 13:14

nu sunt opuse; este vorba despre asistent director general si specialist HR;

problema este ca directorul vrea sa apara in contract si functia de asistent, iar angajatul tine sa-i apara si functia de specialist HR;

nu este nici o problema cu salariul, este in regula, problema este ca nu stiu cum sa-i multumesc pe astia amandoi? :roll:

attorneyatlaw

Post by attorneyatlaw » 14 Jan 2005, 13:24

trece-le pe amandoua in contract: asistent director general cu atributii specialist HR.
Cred ca merge ca directorul general poate avea cate un asistent pe fiecare domeniu care i se abate lui.

Zgabeata_Iftode

Post by Zgabeata_Iftode » 14 Jan 2005, 15:06

Initial am fost de parere ca s-ar putea faci si 2 contracte. In tacerea legii cred ca ar fi fost admisibil. Dar unul din elementele esentiale ale contractului de munca este legat de atributiile postului (vezi art.17 alin.2 lit.d corob cu art.20 c.muncii) astfel ca te poti limita la a enumera care sunt acestea cumulandu-le intr-un singur contract. Dar in carnetul de munca probabil va trebui sa treci numai HR specialist ca sa menajezi susceptibilitatile salariatului in cauza.
:)

minodora

Post by minodora » 14 Jan 2005, 16:16

Si eu m-am gandit la 2 contracte, ba chiar la unul sa fie cu durata redusa.

croc

Post by croc » 14 Jan 2005, 16:51

am ajuns la urmatoarea concluzie:

cumulul de functii la acelasi angajator este posibil, iar eu vad dupa cum urmmeaza:

ambele functii vor avea in statul de functiuni si in organigrama un numar redus de ore, iar angajatul le va cumula fie prin doua contracte de munca, fie prin acelasi contract care sa cuprinda doua functii; defalcam si salariul care a fost acordat in cuantumul in care este tocmai pentru ca va indeplini doua functii fara a se trece ceva in scripte, insa;

este foarte complicat, asa ca mai bine il conving pe director sa o lase specialist hr, iar in fisa portului sa aiba si atributii de asistent;

viorex

Post by viorex » 14 Jan 2005, 20:26

As fi interesat de situatia: administrator fara contract de munca si angajat la aceeasi societate pe baza de contract de munca! cine il angajeaza? cum se esxplica raporurile juride in cele 2 situatii? As dori parerea voastra!

croc

Post by croc » 14 Jan 2005, 20:29

1. nu inteleg intrebarea !
2. fa-ti subiect, nu le lua pe ale altora!!! :twisted:

viorex

Post by viorex » 14 Jan 2005, 20:37

administratorul societatii care nu este asociat la soc si nici angajat, poate fi angajat la la aceeasi societate cu contract de munca pe un alt post de ex contabil sau referent? care ar fi fundamentarea juridica?

minodora

Post by minodora » 14 Jan 2005, 23:22

Pai administratorul este ceea ce este. Ce treaba are postul de contabil?
Si nu pot sa nu-i tin parte lui Croc, ce treaba are cu subiectul postat?

norocel

Post by norocel » 15 Jan 2005, 11:41

Mie imi suna tare aiurea sa inchei doua contracte de munca cu aceeasi firma.

sendre

Post by sendre » 15 Jan 2005, 13:15

Parerea mea este ca trebuie incheiate doua contracte de munca cu timp partial.Pentru fiecare din cele doua functii salariatul are sarcini diferite care vor fi reglementate prin intocmirea a doua fise a postului separate.Asta mi se pare solutia corecta pentru angajat care astfel ar putea sa faca dovada in momentul schimbarii locului de munca ca are vechime in oricare din functiile respective.Alegand varianta in care incheie un singur contract iar sarciniile pentru cele doua functii ii sunt stabilite printr-o singura fisa a postului( lucru posibil) eu cred ca ar fi dezavantajat.

norocel

Post by norocel » 15 Jan 2005, 13:19

Poate exista cumul de functii la acelasi angajator?

croc

Post by croc » 15 Jan 2005, 13:38

da, poate !

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 28 guests