
se modifica legea avocaturii
se modifica legea avocaturii
Se modifica legea avocaturii urmand ca consilierii juridici sa fie asimilati avocatilor!!! 

Re: se modifica legea avocaturii
gigisansama wrote:Se modifica legea avocaturii urmand ca consilierii juridici sa fie asimilati avocatilor!!!
Zaaaaau, si greva avocatilor cind e programata sa inceapa?



DE o luna ma gandesc daca sa pun in dezbatere pe forum viitoarele modificari... poate le-a mai pus cineva in discutie, dar deoarece intru rar nu pot sa stiu....
imi cer scuze pentru greseli si inadvertente dar voi incerca sa pun textele prin scanare neavand timp pentru transcriere
Personal nu cred ca legea va intra in vigoare prea curand,
Biroul permanent al CamereiDeputatilor
Nr 464 din 07.09.2005
r -^6^ .,. n--r/-n^ -^ ,
[;____Z^ diS •-- -- L^ •nCi.J)
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR
Bucure^ti
Nr.
Catre,
BIROUL PERMANENT AL CAMEREI DEPUTATILOR
In temeiul art. 74 (1) dm Constitutia Romaniei §i al art. 86 (1) din
Regulamentui Camerei Deputatilor, va inamtez spre dezbatere §i aprobare
propimerea legislative privmd Reforma unor profesii juridice.
In baza prevederilor art. 108 (3) dm Regulamentui Camerei Deputatilor
solicit dezbaterea acestui Protect de Lege in procedura de urgenta, motivat de
faptui ca acest protect legislativ vizeaza armonizarea legislatiei Romaniei cu cea
a Umumi Europene st a Consiliulut Europei in ceea ce priveste asigurarea liberei
circulatii a prestarilor de serviciijuridice.
Initiator:
Deputat
Mircea GROSARU
n
imi cer scuze pentru greseli si inadvertente dar voi incerca sa pun textele prin scanare neavand timp pentru transcriere
Personal nu cred ca legea va intra in vigoare prea curand,
Biroul permanent al CamereiDeputatilor
Nr 464 din 07.09.2005
r -^6^ .,. n--r/-n^ -^ ,
[;____Z^ diS •-- -- L^ •nCi.J)
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR
Bucure^ti
Nr.
Catre,
BIROUL PERMANENT AL CAMEREI DEPUTATILOR
In temeiul art. 74 (1) dm Constitutia Romaniei §i al art. 86 (1) din
Regulamentui Camerei Deputatilor, va inamtez spre dezbatere §i aprobare
propimerea legislative privmd Reforma unor profesii juridice.
In baza prevederilor art. 108 (3) dm Regulamentui Camerei Deputatilor
solicit dezbaterea acestui Protect de Lege in procedura de urgenta, motivat de
faptui ca acest protect legislativ vizeaza armonizarea legislatiei Romaniei cu cea
a Umumi Europene st a Consiliulut Europei in ceea ce priveste asigurarea liberei
circulatii a prestarilor de serviciijuridice.
Initiator:
Deputat
Mircea GROSARU
n
EXPliNERE DE MOTIVE
la proiectui de !ege privind reforma unor profesii juridice
Reforma sistemulm de justitie romanesc, Tn consens cu nonnele europene
contemporane, reprezinta o prioritate majora pentru indepiinirea conditiiior de aderare a
Romamei la Uniunea Europeana.
La nivel comunitar profesia de avocat este reglementata CL! caracter general prin
Directiva 5/1998 privind facilitarea exercstarii profesiei de avocat pe haza pennanenta intr-un
alt stat iTsembru decat ce1 Tn care a tost oblinuta calificarea profesionala si Directiva 249/1977
privmd facilitarea exercitarii efective a libertatii de prestare a serviculor de catre avocati.
in malerie este incidenta $i Directiva 48/1989 privind sistemul yenera! de
recunoa-tere a caiificariior profesionale.
Directiva 98/5/CE urmareste eiiminarea obstacolelor ia iibera circulatie a persoanelor
$i serviciiior pentru nationalii statelor membre, inteleasa ca posibiiitate a avocatiior de a--i
exercita profesia, ca saiariati sau pe cont propriu, intr-un alt stat membm decat ce! in care a
obtinut calificarea profesionaia.
Armonizarea iegisla(:iei Romamei cu aceste norme comunitare impun refonnarea
profesii iorjiindice dc aparatori (avocap si consilien juridici), reglementate in prezent prin
legi speciale si statute profesionale proprn, in sensul orgamzam de o maniera umtara a
acestora.
In legatura cu legislatia in aceasta materie din statele inembre comunilare, ilustrativ
este exemplii! Frantei, care a uniFicat ceie doua profesii amerior distincte (de avocat si de
consilier iLindic) prin Legea nr. 1259/1990 pentru modificarea legii nr 1130/1971 privind
reforma Linor profesii judiciare sijundice.
Poirivit art..l dm aceasta lege, s-a creat o profesie noua, linerala 51 CL! caracter
independent, ai carei membri se numesc avocati, care substituie vechlie profesium de avocat
si consilier jundic
In privmi-a forrnelor de exercitare a profesiei, legea franceza prevede posibilitatea
profesari! cu titili individual, dar si in cadrul unei asociatii, ai unei societati civile i"-ofesiona!e
sau al unei societal! cu raspunde.re limitata. ce are personalitate jundica.
Avocatiil poate 11 membru al u-nui grup de interes economic sau al unei grupan
europene de interes economic, profesia de avocat putand fi exercitata ss in caiitate de avocat
salariat ai unei societati de avocatura sau al unei institufii ori autontati publice sau al unei
persoane Jundice de drept pnvat.
Organizarea prezenta, distmcta, a activitatii de aparator pnn mtennediul a doua
corpun profesionaie distincte este de natura de a leza dreptui fundamental ia aparare, ce
apartine atat persoanelor fizice cat si persoanelor jundice.
Astfel, sub incidenta ceior doua legi de organizare profesionaia: Legea nr.51/S995
privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, si legea nr.514/2003, privind
organizarea sn, exercitarea profesien de consilier juridic, nn prezent in Romania s-a atomizat
organizarea acestor profesii.
Astfel, este hine cunoscut faptui ca datorita, nedohandirn personalitatii JLiridice de catre
actualeie barouri si Uniunea Nationaia a Barourilor din Romania s-au organi/at in paraie), in
telneiul O.G. 26/2000 o sene de barouri si a doua Untune Nationaia a Barouriior din
Romania.
In ceea ce-i priveste pe consilienn! lundici, pe langa formeie organizatonce unitare -
colegil judetene p.i Uniunea Colegiilor Consiiierilor Juridici din Romania, la mvelul
institutiilor -] autoritatiior publice s-au infiintat diverse asociatii profesionaie ale consilieriior
juridici.
Asistam a.stfei !a o situatie de ne-acceptat, fapt ce impune reorganizarea de urgeni;a 51
in spiritui direcnvelor comunitare a activitatii de aparator, activitate de maxim interes public
in activitatea sisteinului dejustitie romanesc.
De aitfei. prezenta propunere legislativa aduce m actualitate organizarea unitara a
profesiei de avocat asacum a existat eain sistemu.1 dejustitie romanesc ante si postbelic-
infnntarea noiior organizatii profesionaie, ca persoane jundice de drept privat, va
cunna disensiunile profesionaie existente mtTe cele doua corpuri de aparatori, cu efecte
benefice ili desfasura.rea activitatii profesior,ale in beneficiui intregn societ;niti romanesti.
E!innnnarea prevederilor art. 16 si !61 din Leeea nr.5 l./l 995 - pnn crearea posibililati!
de pfiinire in profesia de avocat pe baza unei simple cereri este de natura de a curma once fel
de mgradre m exercitarea acestei profesn, emmamente liberala si independenta.
Staiuarea faptuiui ca licentiatu in drept, pracricanti a) altor functii juridice sunt membn
de plin drepi ai baroului, pe de o parte este in concordanta cu prevederilt: art. 10 alin.3 din
legea 303 2004 privind statutui magistratilor. iar pe de alta parte aceasta norma legislativa
este memta de a asigura reala independenta a judecatonlor si procurorilor prin eliminarea
condinilor de vechime si a traficul.ui de mfluenta pasiv exercitat de conducerile barourilor
asupra acestora, prin condifionarea formularii cererilor de primire m profesia de avocat cu eel
putin 5 ani inainte de pensionare.
Propunerea legislativa creeaza astfel o asociafie profesionala unica, modema, ancorata
necesitafilor sistemului judiciar romanesc contemporan si in deplin consens cu normele
comunitare, avand la baza principiile Conventiei Europene a Drepturilor Omului si principiile
Constitutiei Romaniei privind dreptui la libera asociere, dreptu! liber {a alegerea locului
muncii -i a profesiei.
De altfel, aceasta. solutie legislativa a fost prefigurata -i prin Raportui Comisiei
Juridice a Senatului nr. XXIII/566/2000, la proiectui de lege privind organizarea -i exercitarea
profesiei de consilierjuridic, care a retinut urmatoarele: "1). Ca activitate, este vorba de unul
fi acela^i object specific: consultanta, asistenta fi reprezentare judiciara pentru avocaii, far
pentru consilien juridici -i avizare -i contrasemnare; 2) Nu este de admis ca una -i aceeay
activitate specifics, chiar prm forme diferite de realizare, sa aiba doua legi cu reglementare
paralela, respectiv Legea privind organizarea -i exercitarea profesiei de avocat fi Legea
privind organizarea ^i exercitarea profesiei de consilierjuridic".
Soluria unificarii celor doua profesii de aparator (avocat -i consilier juridic) rezida -i
din raspunsul Ministerului Justifiei nr. 54993 din 15.06.2005 la interpelarea formulata Tn
Camera Deputatilor de catre Deputatui Adrian Mihei: "Singwa excepfie prevazuta de
legiuitor pentru exercitarea profesiei de avocat m alte condifii decdt cele prevazute m Legea
nr. 51/199 5, pentru organizarea ^i exercitarea profesiei de avocat, este cea mentionata in
Legea nr.514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic .... si
Statutui profesiei de consilierjuridic ".
A
In acest context proiectui legislativ propus se refera la armonizarea legislatiei
Romaniei In materia organizarii profesiei de avocat cu cea a Uniimii Europene -i a Consiliului
Europei, astfel incat se impune adoptarea acesteia in procedura de urgenta.
Bucuresti, data _________
la proiectui de !ege privind reforma unor profesii juridice
Reforma sistemulm de justitie romanesc, Tn consens cu nonnele europene
contemporane, reprezinta o prioritate majora pentru indepiinirea conditiiior de aderare a
Romamei la Uniunea Europeana.
La nivel comunitar profesia de avocat este reglementata CL! caracter general prin
Directiva 5/1998 privind facilitarea exercstarii profesiei de avocat pe haza pennanenta intr-un
alt stat iTsembru decat ce1 Tn care a tost oblinuta calificarea profesionala si Directiva 249/1977
privmd facilitarea exercitarii efective a libertatii de prestare a serviculor de catre avocati.
in malerie este incidenta $i Directiva 48/1989 privind sistemul yenera! de
recunoa-tere a caiificariior profesionale.
Directiva 98/5/CE urmareste eiiminarea obstacolelor ia iibera circulatie a persoanelor
$i serviciiior pentru nationalii statelor membre, inteleasa ca posibiiitate a avocatiior de a--i
exercita profesia, ca saiariati sau pe cont propriu, intr-un alt stat membm decat ce! in care a
obtinut calificarea profesionaia.
Armonizarea iegisla(:iei Romamei cu aceste norme comunitare impun refonnarea
profesii iorjiindice dc aparatori (avocap si consilien juridici), reglementate in prezent prin
legi speciale si statute profesionale proprn, in sensul orgamzam de o maniera umtara a
acestora.
In legatura cu legislatia in aceasta materie din statele inembre comunilare, ilustrativ
este exemplii! Frantei, care a uniFicat ceie doua profesii amerior distincte (de avocat si de
consilier iLindic) prin Legea nr. 1259/1990 pentru modificarea legii nr 1130/1971 privind
reforma Linor profesii judiciare sijundice.
Poirivit art..l dm aceasta lege, s-a creat o profesie noua, linerala 51 CL! caracter
independent, ai carei membri se numesc avocati, care substituie vechlie profesium de avocat
si consilier jundic
In privmi-a forrnelor de exercitare a profesiei, legea franceza prevede posibilitatea
profesari! cu titili individual, dar si in cadrul unei asociatii, ai unei societati civile i"-ofesiona!e
sau al unei societal! cu raspunde.re limitata. ce are personalitate jundica.
Avocatiil poate 11 membru al u-nui grup de interes economic sau al unei grupan
europene de interes economic, profesia de avocat putand fi exercitata ss in caiitate de avocat
salariat ai unei societati de avocatura sau al unei institufii ori autontati publice sau al unei
persoane Jundice de drept pnvat.
Organizarea prezenta, distmcta, a activitatii de aparator pnn mtennediul a doua
corpun profesionaie distincte este de natura de a leza dreptui fundamental ia aparare, ce
apartine atat persoanelor fizice cat si persoanelor jundice.
Astfel, sub incidenta ceior doua legi de organizare profesionaia: Legea nr.51/S995
privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, si legea nr.514/2003, privind
organizarea sn, exercitarea profesien de consilier juridic, nn prezent in Romania s-a atomizat
organizarea acestor profesii.
Astfel, este hine cunoscut faptui ca datorita, nedohandirn personalitatii JLiridice de catre
actualeie barouri si Uniunea Nationaia a Barourilor din Romania s-au organi/at in paraie), in
telneiul O.G. 26/2000 o sene de barouri si a doua Untune Nationaia a Barouriior din
Romania.
In ceea ce-i priveste pe consilienn! lundici, pe langa formeie organizatonce unitare -
colegil judetene p.i Uniunea Colegiilor Consiiierilor Juridici din Romania, la mvelul
institutiilor -] autoritatiior publice s-au infiintat diverse asociatii profesionaie ale consilieriior
juridici.
Asistam a.stfei !a o situatie de ne-acceptat, fapt ce impune reorganizarea de urgeni;a 51
in spiritui direcnvelor comunitare a activitatii de aparator, activitate de maxim interes public
in activitatea sisteinului dejustitie romanesc.
De aitfei. prezenta propunere legislativa aduce m actualitate organizarea unitara a
profesiei de avocat asacum a existat eain sistemu.1 dejustitie romanesc ante si postbelic-
infnntarea noiior organizatii profesionaie, ca persoane jundice de drept privat, va
cunna disensiunile profesionaie existente mtTe cele doua corpuri de aparatori, cu efecte
benefice ili desfasura.rea activitatii profesior,ale in beneficiui intregn societ;niti romanesti.
E!innnnarea prevederilor art. 16 si !61 din Leeea nr.5 l./l 995 - pnn crearea posibililati!
de pfiinire in profesia de avocat pe baza unei simple cereri este de natura de a curma once fel
de mgradre m exercitarea acestei profesn, emmamente liberala si independenta.
Staiuarea faptuiui ca licentiatu in drept, pracricanti a) altor functii juridice sunt membn
de plin drepi ai baroului, pe de o parte este in concordanta cu prevederilt: art. 10 alin.3 din
legea 303 2004 privind statutui magistratilor. iar pe de alta parte aceasta norma legislativa
este memta de a asigura reala independenta a judecatonlor si procurorilor prin eliminarea
condinilor de vechime si a traficul.ui de mfluenta pasiv exercitat de conducerile barourilor
asupra acestora, prin condifionarea formularii cererilor de primire m profesia de avocat cu eel
putin 5 ani inainte de pensionare.
Propunerea legislativa creeaza astfel o asociafie profesionala unica, modema, ancorata
necesitafilor sistemului judiciar romanesc contemporan si in deplin consens cu normele
comunitare, avand la baza principiile Conventiei Europene a Drepturilor Omului si principiile
Constitutiei Romaniei privind dreptui la libera asociere, dreptu! liber {a alegerea locului
muncii -i a profesiei.
De altfel, aceasta. solutie legislativa a fost prefigurata -i prin Raportui Comisiei
Juridice a Senatului nr. XXIII/566/2000, la proiectui de lege privind organizarea -i exercitarea
profesiei de consilierjuridic, care a retinut urmatoarele: "1). Ca activitate, este vorba de unul
fi acela^i object specific: consultanta, asistenta fi reprezentare judiciara pentru avocaii, far
pentru consilien juridici -i avizare -i contrasemnare; 2) Nu este de admis ca una -i aceeay
activitate specifics, chiar prm forme diferite de realizare, sa aiba doua legi cu reglementare
paralela, respectiv Legea privind organizarea -i exercitarea profesiei de avocat fi Legea
privind organizarea ^i exercitarea profesiei de consilierjuridic".
Soluria unificarii celor doua profesii de aparator (avocat -i consilier juridic) rezida -i
din raspunsul Ministerului Justifiei nr. 54993 din 15.06.2005 la interpelarea formulata Tn
Camera Deputatilor de catre Deputatui Adrian Mihei: "Singwa excepfie prevazuta de
legiuitor pentru exercitarea profesiei de avocat m alte condifii decdt cele prevazute m Legea
nr. 51/199 5, pentru organizarea ^i exercitarea profesiei de avocat, este cea mentionata in
Legea nr.514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic .... si
Statutui profesiei de consilierjuridic ".
A
In acest context proiectui legislativ propus se refera la armonizarea legislatiei
Romaniei In materia organizarii profesiei de avocat cu cea a Uniimii Europene -i a Consiliului
Europei, astfel incat se impune adoptarea acesteia in procedura de urgenta.
Bucuresti, data _________
La adresa asta http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck ... &idp=10552 se poate vedea ca propunerea legislativa a fost inregistrata la Senat, ca prima camera in 14.09.2005 si avea ca termen de adoptare 45 de zile.
Acest termen a expirat, situatie in care devin aplicabile prevederile art. 75 alin. 2 din Constitutie "Prima Camera sesizata se pronunta in termen de 45 de zile. Pentru coduri si alte legi de complexitate deosebita termenul este de 60 de zile. In cazul depasirii acestor termene se considera ca proiectele de legi sau propunerile legislative au fost adoptate"
Asa ca proiectul a trecut deja de Prima Camera!
Acest termen a expirat, situatie in care devin aplicabile prevederile art. 75 alin. 2 din Constitutie "Prima Camera sesizata se pronunta in termen de 45 de zile. Pentru coduri si alte legi de complexitate deosebita termenul este de 60 de zile. In cazul depasirii acestor termene se considera ca proiectele de legi sau propunerile legislative au fost adoptate"
Asa ca proiectul a trecut deja de Prima Camera!
deci cei care sunt membri ai baroului sau ai colegiilor de consilieri juridici devin membri de plin drept. Ceilalti licentiati in drept, de ex care nu fac parte din colegiul cons juridic dar care sunt consilieri juridici la diferite institutii pot intra in aceste structuri pe baza unei simple cereri?.
Cumva cei care nu au avut inspiratia sa se inscrie in aceste colegii la data in intrarii in vigoare a legii, nu vor fi supusi la clasicele "examene"?. Sa mearga chiar asa .... pe baza unei simple cereri?
Cumva cei care nu au avut inspiratia sa se inscrie in aceste colegii la data in intrarii in vigoare a legii, nu vor fi supusi la clasicele "examene"?. Sa mearga chiar asa .... pe baza unei simple cereri?
aprobabil ca pe langa cerere vor fi taxele de insciere pe tabloul avocatilor .......... deloc neglijabile......cine va putea sa-si plateasca darile vor rezista restul vor fi suspendati
scanez in continuare legea
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR
LEGE
PRIVIND REFORMA UNOR PROFESII JURIDICE
ParlamentuI Romaniei adopta prezenta legs
CAPITOL UL I
Dispozitii generale
Art.l - (1) Organizariile profesionale ale avocatilor si cele ale consilierilor juridici se
reorganizeaza intr-o asociaue profesionala unica, la nivel national, ce va purta titulatura de
BAROUL ROMAN, in conditiile legii privind asocierea si consl"ituirea persoanelorjuridice.
(2) !n fecare ]ude si m Municipiul Bucuresti se mfiin^eaza cate o singura asociarie
profesionala CLI titulatura BAROUL JUDETEAN si BAROUL MUNICJPIULUI
BUCURE$TL
(3) Formele de asociere ^i organizare la nivel national, jude^ean $i al Municipiului
Bucure$ti sunt stabilite prin statutui asocia{niei, cemt de lege.
(4) Constituirea noilor asociatii profesionale are la baza principiile constituponale ale
dreptului de asociere si reglementarile legale privind asocierea si constituirea de persoane
Jiiridice.
(5) Membrii noilor asociatii profesionale vor purta titulatura de AVOCAT.
Art. 2 - (1) Noile asocia{ii profesionale se vor mfiin(:a si statutele acestora se vor adopia m
termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(2) Pe data intrarii In vigoare a prezentei legi asocia^iile profesionale existente ale
y/ocatilor si cele ale consilierilor juridici !si inceteaza activitatea.
Art. 3 - (1) In termenul stabilit, m fiecarejude{ si m Municipiul Bucuresti se vor organiza
adunari generale pentru alegerea organelor de conducere ale noilor structuri profesionale.
(2) Pot Candida pentru funcpile de conducere ale noilor structuri profesionale membrii
vechilor structuri profesionale ale avocatilor si consilierilor Juridici, cu o vechime in activitate
depeste 10 ani.
CAPITOLUL II
Dobandirea calita(:ii de avocat
Art. 4 - Dupa intrarea m vigoare a prezentei legi, primirea m profesia de avocat a
hncen(:ia{:ilor in drept, se face doar pe baza unei simple cnereri adresata Baroalui judetean sau al
Municipiul Bucuresti, m raza. caruia domiciliaza solicitantul.
Art. 5. - (!) Sunc memfon de plin drept ai baroului: avoca^ii si consilierii jundici -
membni n,nechilor structuri profesionale, licenpapni in drept ce exercita func"n^. de judecator,
procurer, notar sau. executor judecatoresc, precum si titularii diplomei de doctor in drept sau de
master m orice domeniu de drept. *
(2) Persoanele prevazute la alin.(l), pe mtreaga perioada m care exercita o alta activitate
profesionala sunt trecute pe tabloul special al avoca^ilor suspendafi.
(3) Cotiza^ia lunara platita baroului de catre avocatui suspendat, m cuantum de maxim
1.% din venitiil bait realizat, este deductibila dm baza de calcul a impozitului pe venit.
CAPJTOLUL III
Dispozi^ii tranzitorii $i finale
Art. 6 - (1) Prezenta lege intra m vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I
Art. 7 - Organizarea si exercitarea profesiei de avocat, condipile efectuarii stagiului,
asigurarea avocatului mdrumator, defmitivarea si celelalte condipi privind perioada stagiului
sunt cele prevazute in Legea nr. 51 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Statutui profesiei de avocat, Codul
deontologic si Regulamentele corpului profesional.
Art. 8 - (1) Dupa intrarea m vigoare a prezentei legi, avoca(:ii - membri ai BaroLilui, vor
putea exercita profesia m unul din urmatoarele moduri:
a) independent sau m asociere;
b) ca avocat salariat;
c) ca prestator de servicii, prin intermediul societa^ilor profesionale cu personalitate
juridica.
(2) Consiliul Baroului Roman va elabora proiectui noului Statut al profesiei de avocat si
il va supune adoptarii Congresului avocatilor m termen de eel mult 120 de zile de la data
intrarii In vigoare a prezentei legi. Statumi profesiei va fl publicat m Monitonil Oficial al
Romaniei, Partea I.
(3) Mimsterul Justi{:iei va include in programul de reforma legislative reorganizarea
noului corp profesional al avoca(ilor - BAROUL ROMAN - si asigurarea accesului acestui corp
la fman^ari guvemamentale, comunitare si exteme, pentru armonizarea legisla):iei Romaniei cu
cea a Uniunii Europene si a Consiliului Europei - m scopul asigurarii liberei circularii a
prestarilor de servicii juridice.
Art^9 - La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea 514/2003 -publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, parteal, nr.867 din 5 decembrie 2003, privind organizarea si
exercitarea profesiei de consilierjuridic precum si art. 16 si art. 36n din Legea 51/1995 - pentru
organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 113 din 6 martie 2001.
Art. 10 - La data intrarii in vigoare a prezentei legi denumirea "Uniunea Naponala a
Barourilor din Romania" se miocuieste cu denumirea "Baroul Roman" in toate actele
normative.
PRE$EDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
PRE$EDINTELE
SENATULUI
imi cer scuze pt greselile de la scanare
scanez in continuare legea
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR
LEGE
PRIVIND REFORMA UNOR PROFESII JURIDICE
ParlamentuI Romaniei adopta prezenta legs
CAPITOL UL I
Dispozitii generale
Art.l - (1) Organizariile profesionale ale avocatilor si cele ale consilierilor juridici se
reorganizeaza intr-o asociaue profesionala unica, la nivel national, ce va purta titulatura de
BAROUL ROMAN, in conditiile legii privind asocierea si consl"ituirea persoanelorjuridice.
(2) !n fecare ]ude si m Municipiul Bucuresti se mfiin^eaza cate o singura asociarie
profesionala CLI titulatura BAROUL JUDETEAN si BAROUL MUNICJPIULUI
BUCURE$TL
(3) Formele de asociere ^i organizare la nivel national, jude^ean $i al Municipiului
Bucure$ti sunt stabilite prin statutui asocia{niei, cemt de lege.
(4) Constituirea noilor asociatii profesionale are la baza principiile constituponale ale
dreptului de asociere si reglementarile legale privind asocierea si constituirea de persoane
Jiiridice.
(5) Membrii noilor asociatii profesionale vor purta titulatura de AVOCAT.
Art. 2 - (1) Noile asocia{ii profesionale se vor mfiin(:a si statutele acestora se vor adopia m
termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(2) Pe data intrarii In vigoare a prezentei legi asocia^iile profesionale existente ale
y/ocatilor si cele ale consilierilor juridici !si inceteaza activitatea.
Art. 3 - (1) In termenul stabilit, m fiecarejude{ si m Municipiul Bucuresti se vor organiza
adunari generale pentru alegerea organelor de conducere ale noilor structuri profesionale.
(2) Pot Candida pentru funcpile de conducere ale noilor structuri profesionale membrii
vechilor structuri profesionale ale avocatilor si consilierilor Juridici, cu o vechime in activitate
depeste 10 ani.
CAPITOLUL II
Dobandirea calita(:ii de avocat
Art. 4 - Dupa intrarea m vigoare a prezentei legi, primirea m profesia de avocat a
hncen(:ia{:ilor in drept, se face doar pe baza unei simple cnereri adresata Baroalui judetean sau al
Municipiul Bucuresti, m raza. caruia domiciliaza solicitantul.
Art. 5. - (!) Sunc memfon de plin drept ai baroului: avoca^ii si consilierii jundici -
membni n,nechilor structuri profesionale, licenpapni in drept ce exercita func"n^. de judecator,
procurer, notar sau. executor judecatoresc, precum si titularii diplomei de doctor in drept sau de
master m orice domeniu de drept. *
(2) Persoanele prevazute la alin.(l), pe mtreaga perioada m care exercita o alta activitate
profesionala sunt trecute pe tabloul special al avoca^ilor suspendafi.
(3) Cotiza^ia lunara platita baroului de catre avocatui suspendat, m cuantum de maxim
1.% din venitiil bait realizat, este deductibila dm baza de calcul a impozitului pe venit.
CAPJTOLUL III
Dispozi^ii tranzitorii $i finale
Art. 6 - (1) Prezenta lege intra m vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I
Art. 7 - Organizarea si exercitarea profesiei de avocat, condipile efectuarii stagiului,
asigurarea avocatului mdrumator, defmitivarea si celelalte condipi privind perioada stagiului
sunt cele prevazute in Legea nr. 51 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Statutui profesiei de avocat, Codul
deontologic si Regulamentele corpului profesional.
Art. 8 - (1) Dupa intrarea m vigoare a prezentei legi, avoca(:ii - membri ai BaroLilui, vor
putea exercita profesia m unul din urmatoarele moduri:
a) independent sau m asociere;
b) ca avocat salariat;
c) ca prestator de servicii, prin intermediul societa^ilor profesionale cu personalitate
juridica.
(2) Consiliul Baroului Roman va elabora proiectui noului Statut al profesiei de avocat si
il va supune adoptarii Congresului avocatilor m termen de eel mult 120 de zile de la data
intrarii In vigoare a prezentei legi. Statumi profesiei va fl publicat m Monitonil Oficial al
Romaniei, Partea I.
(3) Mimsterul Justi{:iei va include in programul de reforma legislative reorganizarea
noului corp profesional al avoca(ilor - BAROUL ROMAN - si asigurarea accesului acestui corp
la fman^ari guvemamentale, comunitare si exteme, pentru armonizarea legisla):iei Romaniei cu
cea a Uniunii Europene si a Consiliului Europei - m scopul asigurarii liberei circularii a
prestarilor de servicii juridice.
Art^9 - La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea 514/2003 -publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, parteal, nr.867 din 5 decembrie 2003, privind organizarea si
exercitarea profesiei de consilierjuridic precum si art. 16 si art. 36n din Legea 51/1995 - pentru
organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 113 din 6 martie 2001.
Art. 10 - La data intrarii in vigoare a prezentei legi denumirea "Uniunea Naponala a
Barourilor din Romania" se miocuieste cu denumirea "Baroul Roman" in toate actele
normative.
PRE$EDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
PRE$EDINTELE
SENATULUI
imi cer scuze pt greselile de la scanare
Problema cu cotizatia lunara este destul de spinoasa mai ales ca consilierii juridici cotizau pentru pensia de stat pe cand avocatii au propria casa de pensii........ Cum vor fi reunite cele doua aspecte, mai ales pentru cei care au vechime ca consilier?
Este posibil ca cei care au 15 ani vechime ca consilier sa beneficieze de o pensie de stat, iar cotizatia la casa de pensii a avocatilor sa-i aduca o noua pensie?
Este posibil ca cei care au 15 ani vechime ca consilier sa beneficieze de o pensie de stat, iar cotizatia la casa de pensii a avocatilor sa-i aduca o noua pensie?
Ceea ce nu inteleg eu, este faptul ca daca termenul de adoptare tacita a expirat si proiectul a trecut de prima Camera, de ce cei care administreaza siteul Senatului sau al Camerei Deputatilor nu precizeaza aceasta in fisa proiectului de lege?
De ex., daca ma duc pe siteul Senatului si caut acest proiect, ii gasesc fisa in care mi se precizeaza ca proiectul se afla in dezbateri la Senat.
Nu mai pricep nimic!

De ex., daca ma duc pe siteul Senatului si caut acest proiect, ii gasesc fisa in care mi se precizeaza ca proiectul se afla in dezbateri la Senat.
Nu mai pricep nimic!
Re: se modifica legea avocaturii
[quote="gigisansama"]Se modifica legea avocaturii urmand ca consilierii juridici sa fie asimilati avocatilor!!!
[/quote]
Multumim Sechmet.
E o idee buna! :)

Multumim Sechmet.
E o idee buna! :)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest