Contestatie avertisment scris

Discutii privind litigiile de munca
Post Reply
CameliaI

Contestatie avertisment scris

Post by CameliaI » 21 Feb 2021, 22:22

Buna ziua,
As dori un sfat referitor la o problema de conflict intre colegi la locul de munca. Pe scurt, situatia este urmatoarea (am incercatsa sinteziez cat mai mult posibil, insa cu indicarea tuturor aspectelor pe care le consider importante):
Lucrez de mai bine de un an intr-o companie cu un numar de aproximativ 15 angajati. Inca din prima luna in care m-am angajat aici am inceput sa am conflicte cu o colega de birou, pe diverse motive, nu tocmai intemeiate (din punctul meu de vedere).
Pe parcursul acestui an am avut diverse discutii pentru aplanarea acestor conflicte, atat in particular (doar noi doua) cat si in prezenta unuia sau mai multor colegi, inclusiv administratorul companiei. In urma tuturor acestor discutii, concluziile erau aceleasi: sa incercam sa ne intelegem, ceea ce nici pana acum nu s-a intemplat.
Incercand sa rezolv problem ape cont propriu, neprimind vreo un ajutor concret din partea superiorilor, am abordat diveste “strategii”: sa ii spun colegei in fata ce ma deranjeaza (este genul de persoana care nu accepta reprosuri, ceea ce a dus la alte conflicte), discutii cu ea in prezenta altor colegi (colegi de birou, perosana responsabila de resursele umane, administrator), care sa isi spuna punctul de vedere, discutii in particular cu persoana responsabila de partea de HR si cu administratorul, evitarea cat mai mult posibil a oricarei discutii cu ea (raspunsuri cat mai scurte la intrebarile ei, evitarea implicarii in discutiile ei cu alti colegi etc.).
Mentionez ca am adus la cunostinta conducerii in nenumarate randuri (verbal) ca ma simt calcata in picioare de catre acea colega (mi se aduc jigniri nejustificate, nu isi asuma greselile, sunt acuzata de lucruri pe care nu le fac etc, toate acestea in mod repetat), primind ca raspuns faptul ca sunt inteleasa si ca se va incerca gasirea unei solutii, desi nu s-a intamplat minic concret in acest sens pana acum.
Recent, a avut loc o alta discutie in contradictoriu. La un moment dat, incercand sa opresc acest conflict, i-am spus ca nu mai vreau sa am discutii pe acea tema si sa nu mai continue discutia, insa ea a continuat cu reprosuri. In acel moment pentru a nu continua si pentru a nu se ajunge la alte discutii mai aprinse, am parasit biroul pentru aproximativ 3 ore (desi aveam treaba la noi in birou).
Mentionez ca actiunea mea de a refuza sa indeplinesc sarcinile de serviciu a fost savarsita pentru prima data, iar prin lipsa implicarii mele nu s-au generat prejudicii importante companiei (era vorba despre deschiderea unui colet cu materii prime si introducerea lor in stoc). Acele materii prime urmau sa fie folosite abia peste aproximativ o saptamana, nefiind vorba de materiale perisabile sau care trebuie tinute in anumite conditii.
In momentul in care administratorul a ajuns la punctul de lucru (dupa cele 3 ore), i-am comunicat ca doresc sa avem o discutie. In acea discutie i-am prezentat pe scurt cele intamplate in ultimele zile si cauzele care au dus la acest nou conflict. De asemenea, i-am spus ca pentru a aplana situatia am decis sa parasesc biroul, ne mai facandu-mi treaba in acel interval de 3 ore. Mi s-a transmis ca imi intelege reactia, ca ii pare rau ca s-a ajuns la asa ceva si ca neintelegerile noastre continua, ca pana in momentul respectiv este multumit de mine si nu are ce sa imi reproseze, sa nu iau o decizie la nervi (i-am spus ca rabdarea mea a ajuns la final si nu mai pot continua sa muncesc in astfel de conditii), si sa mai astept cateva zile pentru a gasi o solutie potrivita.
In ziua urmatoare acestei discutii, am fost chemate amandoua in biroul administatorului, si ne-au fost inmanate avertismente scrise, cu motivul “neindeplinirea atributiilor de serviciu/ nerespectarea normelor de conduit in unitate”, pe ambele avertismente fiind mentionat acest motiv.
Cred ca este important sa mentionez ca acea colega este cunoscuta si de alti colegi pentru ca se enerveaza repede si ca purtarea unui dialog civilizat cu ea este aproape imposibil de obtinut. De asemenea, in urma cu cativa (ulterior momentului angajarii sale in cadrul acestei companii) ani a suferit o dezlipire de retina (cred ca se incadreaza ca si handicap) suferind la un moment dat si de o depresie. Referitor la acest handicap, desi din cate stiu nu a adus niciun certificat care sa ateste faptul ca nu mai poate indeplini anumitre sarcini (nu are voie sa ridice obiecte cu o masa mai mare de 1 kg, nu poate face niciun fel de efort, nu poate lucra prea mult cu calculatorul etc, toate acestea fiind esentiale pentru postul pe care in ocupa, respectiv responsabil de gestiune) i s-au asigurat conditiile necesare, precum: modificarea fontului calculatorului, achizitionarea de lupa, lampa, menajarea ei in majoritatea sarcinilor, intelegere din toate punctele de vedere). In plus, acea colega este prietena (destul de apropiate din ce stiu) cu sotia administratorului, acesta fiind, in opinia mea, principalul motiv pentru care este atat de protejata.
Referitor la ultimele intamplari, m-am gandit sa iau urmatoarele masuri:
- Adresarea unei plangeri scrise conducerii referitor la comportamentul neadecvat al acelei colege (specificand fiecare aspect care ma deranjeaza, cu argumente, motivatii si exemple pentru fiecare in parte). In acea plangere voi specifica faptul ca vreau sa se analizeze si sa mi se transmita concluziile pentru fiecare aspect precizat (desi vor fi destul de multe), precum si comunicarea concluziei finale, a masurilor luate si dovezi referitoare la aplicarea masurii respective.
- Inaintarea unei contestatii pentru anularea respectivului avertisment cu motivatia ca avertismentul nu precizeaza concret descrierea faptei (ci doar sintagma generica “neindeplinirea atributiilor de serviciu/ nerespectarea normelor de conduit in unitate” ) si lispa procedurilor concrete in cadrul ROI referitor la procedura disciplinara si lispa precizarii in cadrul ROI a datei din care acesta se aplica.
- Adresarea unei cereri scrise in care sa mi se aduca argumente referitoare la decizia adresarii acelui avertisment scris, avand ca argumente: aducerea la cunostinta in mod repetat a abuzurilor colegei respective asupra mea, justificarea refuzului de a ramane in birou pentru a se evita un nou conflict si asigurarea ca sunt inteleasa (urmand ca in ziua urmatoare sa primesc acel avertisment), faptul ca am evitat in mod repetat discutiile cu acea colega indiferent de subiect. De asemenea, voi cere motivarea incadrarii faptei mentionate in avertisment (tinand cont de toate cele prezentate) precum si motivarea incadrarii in aceeasi fapta a ambelor personae implicate.
As dori sa stiu care sunt sansele de a castiga procesul si care sunt pasii de urmat ,in cazul contestarii respectivului avertiment. De asemenea, as mai dori informati i referitoare la:
- Daca pot fi sanctionata in vreo un fel pentru aceste demersuri (desi stiu ca este dreptul meu de a cere clarificari si de a-mi expune punctual de vedere)
- Daca pot exista consecinte ulterioare ca urmare a acestor demersuri
- Daca actiunile colegei pot fi incadrate ca si „hartuire morala”, iar angajatorul poate fi tras la raspundere pentru neluarea unor masuri pentru prevenirea acestei hartuiri
- Ce alte solutii exista pentru a mi se face dreptate
- Daca pentru eventualele dovezi in sustinerea punctului meu de vedere, este legala inregistrarea conversatiilor cu colega respectiva si/sau superiori, alte dovezi fiind aproape imposibil de obtinut (majoritatea colegilor putand fiind impartiali in aceste situatii, desi este evident ca fiecare are cate o opinie bine formata)
- Alte informatii care imi vor putea fi de folos pentru a lua o decizie referitor la contestarea sau nu a acelui avertisment si solutionarea conflictelor cu respectiva colega.
Multumesc anticipat!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests