PROPUNERE DEZBATERE ROL CONS JURIDIC IN INSTITUTII PUBLICE

Discutii privind profesia de Avocat. Organizare. Fiscalitate.
Post Reply
vulpacris

PROPUNERE DEZBATERE ROL CONS JURIDIC IN INSTITUTII PUBLICE

Post by vulpacris » 29 Oct 2009, 18:16

Am o mare nelamurire si sper sa ma ajutati. :grin:

Consilierul juridic este membru al Colegiului Consilierilor Juridici si este angajat al unei institutii publice.

Conform statutului:

"Art. 6. - Consilierul juridic asigura apararea drepturilor si intereselor legitime ale statului, ale autoritatilor publice centrale si locale, ale institutiilor publice si de interes public, ale celorlalte persoane juridice de drept public, precum si ale persoanelor juridice de drept privat si ale celorlalte entitati interesate in conformitate cu Constitutia si cu legile tarii.

Art. 7. - Relatia profesionala dintre consilierul juridic si beneficiarul serviciilor sale se bazeaza pe onestitate, probitate, corectitudine, confidentialitate si independenta opiniilor profesionale.

Art. 8. - In activitatea sa, consilierul juridic asigura:

- consultanta, asistenta si reprezentarea autoritatii sau a institutiei publice ori a persoanei juridice in favoarea careia exercita profesia, apara drepturile si interesele legitime ale acestora in raporturile lor cu autoritatile publice, institutiile de orice natura, precum si cu orice persoana juridica sau fizica, romana ori straina;

- avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic in conditiile legii
".

"Art. 13. a) In exercitarea profesiei si in legatura cu aceasta, consilierul juridic este obligat sa pastreze secretul profesional privitor la cauza ce i-a fost incredintata, cu exceptia cazurilor prevazute expres de lege".

"Art. 40. Indatoririle consilierului juridic

(1) Consilierul juridic apara drepturile si interesele legitime ale institutiei, persoanei juridice, autoritatii sau entitatii pentru care exercita profesia, asigura consultanta si reprezentare juridica, avizeaza si contrasemneaza actele cu caracter juridic emise de acestea.

(2) Consilierul juridic acorda consultanta, opinia sa fiind consultativa.

Consilierul juridic formuleaza punctul sau de vedere potrivit prevederilor legale si a crezului sau profesional.

Consilierul juridic manifesta independenta in relatia cu organele de conducere ale persoanei juridice unde exercita profesia, precum si cu orice alte persoane din cadrul acesteia; punctul de vedere formulat de catre consilierul juridic in legatura cu aspectul juridic al unei situatii nu poate fi schimbat sau modificat de catre nici o persoana, consilierul juridic mentinandu-si opinia legala formulata initial, indiferent de imprejurari.

In exercitarea profesiei, consilierul juridic nu poate fi supus nici unei presiuni din partea persoanei juridice unde isi exercita profesia sau din partea oricarei alte persoane juridice de drept public ori privat.

Consilierul juridic, in exercitarea profesiei, se supune numai Constitutiei, legii, statutului profesiei si regulilor eticii profesionale
."


Bun, dupa ce v-am dat de citit :oops: vreau si eu lamurirea. :roll:

Consilierul juridic angajatul unei institutii publice, atunci cand are cunostinta de savarsirea unei infractiuni de catre conducatorii institutiei respective, "a persoanei juridice in favoarea careia exercita profesia" si care aduce o atingere patrimoniala si raspunderea civila si penala a persoanei juridice daca este lasata sa fie savarsita, ce atitudine este obligat sa adopte:

1) sa se supuna in continuare ordinelor acestor conducatori si sa reprezinte in instanta ca si fiind legitime pretentiile institutiei publice, desi are cunostinta ca in fapt aceste interese sunt doar ale conducatorilor si sunt urmarea savarsirii infractiunilor.

2) sa-si decline competenta si sa-i lase pe conducatorii institutiei sa se descurce singuri;

3) sa informeze organele de cercetare penala despre savarsirea infractiunilor care aduc atingere patrimoniala si atrag raspunderea civila si penala "a persoanei juridice in favoarea careia exercita profesia"

Ma puteti ajuta si pe mine, ca am o speta in care s-a constatat savarsirea infractiunii de tulburare de posesie, si consilierii vin ca brazii si continua sa o tina cu "NU" desi atitutdinea lor o sa atraga o paguba si mai mare institutiilor publice pe care le reprezinta, iar ei, in fapt, ii apara pe conducatorii institutiilor, care au savarsit infractiunile prin abuz de putere, si nu institutiile in sine ?

:cafea:

P.S. Da razman, o sa dau si masa mare, dar o invit si pe serafim (pls) :floare:

razman

Post by razman » 29 Oct 2009, 18:45

Art. 262. - Nedenuntarea unor infractiuni
Omisiunea de a denunta de îndata savârsirea vreuneia dintre infractiunile prevazute în art. 174, 175, 176, 211, 212, 2151 , 217 alin. 2 - 4, art. 218 alin. 1 si art. 276 alin. 3 se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 3 ani.

Zic io. Pai daca s angajat jurist, sau chiar am SRL ul si lucru cu contract, daca stiu ca persoana juridica cocontractanta prin reprezentantii sai legali, fac si dreg de genul art. de mai sus,io ce fac?. Ori tac si ii las sa faca, iar atunci sunt sub incidenta lu 262, ori iau masuri...invatandu i cum sa faca ....legal, daca se poate, sau de nu, sa i informez de riscul la care se expun daca o totusi vor sa o faca.
Acuma i drept ca 220 nu i trecut, dar totusi...e o chestie de principiu, cel putin din punctul meu de vedere.
:cafea:

PS Daca i vorba de inst publice, le mai zic si doua despre ,,origininn domnilor ,,continn ,ce se cred pe mosie, ca nu s atat de legat de titlul ,,jurist la .....nn si de salariul ce l capat (stiind ca suma aia o pot castiga cinstit fara probleme)
In plus, referitor la speta
L 514/2003 prevede
Art. 3.
(1) Consilierul juridic numit in functie are statutul functionarului, potrivit functiei si categoriei acesteia.
iar Legea 188/1999 prevede
Art. 45
(3) Functionarul public are dreptul sa refuze, in scris si motivat, indeplinirea dispozitiilor primite de la superiorul ierarhic, daca le considera ilegale. Daca cel care a emis dispozitia o formuleaza in scris, functionarul public este obligat sa o execute, cu exceptia cazului in care aceasta este vadit ilegala. Functionarul public are indatorirea sa aduca la cunostinta superiorului ierarhic al persoanei care a emis dispozitia astfel de situatii.
Art. 76
(1) Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim se poate adresa instantei judecatoresti, in conditiile legii, impotriva autoritatii sau institutiei publice care a emis actul sau care a refuzat sa rezolve cererea referitoare la un drept subiectiv sau la un interes legitim.
(2) In cazul in care actiunea se admite si se constata vinovatia functionarului public, persoana respectiva va fi obligata la plata daunelor, solidar cu autoritatea sau institutia publica.
(3) Raspunderea juridica a functionarului public nu se poate angaja daca acesta a respectat prevederile legale si procedurile administrative aplicabile autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea.
Art. 84
Raspunderea civila a functionarului public se angajeaza:
a) pentru pagubele produse cu vinovatie patrimoniului autoritatii sau institutiei publice in care functioneaza;

vulpacris

Post by vulpacris » 30 Oct 2009, 20:09

Multumesc :cafea:

Asa ziceam si eu.

Sa vad ce or sa zica si ei cand o sa intreb instanta despre "tacerea" lor si continuarea de a-i apara pe conducatorii institutiilor, cand s-a constatat deja ca acestia refuza, in numele institutiilor sa plece din imobil.

:cafea:

ana_eli_o

Re: PROPUNERE DEZBATERE ROL CONS JURIDIC IN INSTITUTII PUBLICE

Post by ana_eli_o » 22 May 2010, 13:22

1. Exista prevederi legale care sa permita unui director de scoala cu personalitate juridica, sa angajeze avocat din bugetul alocat scolii, tocmai cand trebuie sa faca reduceri de cheltuieli? Precizez ca organul ierarhic superior, Inspectoratul Scolar Judetean, are angajat pe perioada nedeterminata, un un consilier juridic.

2. Din care parte/rubrica a bugetului poate sa-l plateasca pe avocat?

Avocatul ar urma sa-l reprezinte pe angajator in procesele "litigii de munca" , pornite de sindicat, impotriva angajatorului, pentru drepturi salariale neacordate membrilor de sindicat angajati ai scolii respective.

In acelasi timp, amintesc ca, deocamdata nu exista bani nici pentru unele drepturi salariale castigate deja de sindicatul respectiv, iar executarea sentintelor este amanata prin OUG 71/2009, modific. prin OUG 18/2010 etc.!

Codul muncii prevede ca : " Art. 156. - Salariile se plătesc înaintea oricăror alte obligaţii băneşti ale angajatorilor. "

3. Daca, in plus, avocatul este coleg de birou (si fin) cu fiica (tot avocat) unui membru din Consiliul de Administratie al scolii respective, va exista conflict de interese?

Va multumesc.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests