Administrator ???????

inregistrari contabile, taxe si impozite, expertize contabile, evaluari, TVA
Post Reply
pantera_roz

Administrator ???????

Post by pantera_roz » 26 Apr 2006, 10:58

Ma poate ajuta cineva intr-o problema de contabilitate?

Administratorul unei societati comerciale care are contract individual de munca la o alta firma, iar in calitate de Administrator are o indemnizatie de 1 000 RON pe luna, trebuie sa se asigure obligatoriu la casa de pensii? avand un venit in calitate de administrator peste cele 3 salarii medii brute pe an?

Sau este asigurat acolo, unde are contract de munca, asigurarea ca administrator, avand contract de munca in alta parte, nefiind o obligatie ci un drept ? daca doreste, pentru pensie&....
Ma lamuriti si pe mine? Cum interpretati si voi? Sau cum procedati la voi in contabilitate?

Art. 5.din legea 19/2000 - (1) In sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:

I. persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca si functionarii publici;

II. persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile prezentei legi, cu ale persoanelor prevazute la pct. I;

III. persoanele care beneficiaza de drepturi banesti lunare, ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, in conditiile legii, denumite in continuare someri;

IV. persoanele care realizeaza un venit brut pe an calendaristic, echivalent cu cel putin 3 salarii medii brute, si care se afla in una dintre situatiile urmatoare:
a) asociat unic, asociati, comanditari sau actionari;
b) administratori sau manageri care au incheiat contract de administrare sau de management;
c) membri ai asociatiei familiale;
d) persoane autorizate sa desfasoare activitati independente;
e) persoane angajate in institutii internationale, daca nu sunt asiguratii acestora;
f) alte persoane care realizeaza venituri din activitati profesionale.

V. persoanele care realizeaza prin cumul venituri brute pe an calendaristic, echivalente cu cel putin 3 salarii medii brute, si care se regasesc in doua sau mai multe situatii prevazute la pct. IV.

monica

Post by monica » 27 Apr 2006, 10:14

Noi la firma avem un singur administrator, dar avand un contract individual de munca la noi.
Pentru el nu am facut un alt contract de asigurare la Casa de Pensii (contract suplimentar sau de alt gen).
Ai putea sa te interesezi chiar la cei de la Casa de Pensii (persoana de contact) unde va depuneti voi declaratiile lunare.
Eu de cate ori am avut ceva nelamurit sunam la cel care primea declaratiile de la noi. :lol:

pantera_roz

Post by pantera_roz » 28 Apr 2006, 13:30

Da.... asa ar fi normal ca cei care preiau declaratii si altii de la pensii sa stie exact ce sa iti spuna...

Parerile sunt impartite, mi s-a spus de la "Pensii" din judetul meu, ca Administratorul societatii, daca nu are contract de "munca" cu societatea ci doar unul de administrare trebuie sa se asigure obligatoriu...., daca are contract de munca cu societatea nu mai este nevoie...

Cunostinta mea, din alt judet tot de la "Pensii" o contrazice ....spunand, art. 6 alin. 3: "Se excepteaza de la obligativitatea depunerii declaratiei de asigurare persoanele prevazute la art. 5 alin. (1) pct. IV si V, daca beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de prezenta lege sau daca se regasesc in situatiile prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I, II si III. (alineat modificat prin art. I, pct. 6 din O.U.G. nr. 49/2001)
Deci, faptul ca are contract de munca, nu conteaza unde, la societatea pe care o administreaza sau la alte, el este asigurat prin efectul legii.....

????????????????????

monica

Post by monica » 28 Apr 2006, 14:20

Cu alte cuvinte, daca administratorul apare pe statul de plata+declaratia CAS unde are contactul de munca (I firma amintita de tine- este OK).
Daca apare si la tine pe stat si pe declaratia de CAS- la fel este OK, nu mai trebuie facuta nici o alta asigurare.
Mie mi se pare ca acelasi lucru ti-au spus si cei de la casa de pensii.
Exceptia pe care o aminteste "cunostinta" ta nu mi se pare a avea aplicabilitate pentru ca nu se regaseste in 2 sau mai multe situatii de la punctul 4 -spune punctul 5.
Cred ca se incadreaza la prevederile art. 5 alin 1 punctul 1 si punctul 4 (b), "adica sunt asigurate obligatoriu prin efectul legii"
C-am asa ar sta treaba........ :fluierat: :lol:

pantera_roz

Post by pantera_roz » 28 Apr 2006, 16:36

Administratorul societatii plateste in prezent sanatatea si impozit pe venit.
Nu are contract de munca cu aceasta firma.
Trebuie sa incheie cu Pensiile contract de asigurare sau nu? si totodata sa cotizeze?
Pentru ca indemnizatia este destul de mare, la vreo 2 000 RON, nu e avantajos ca administrator sa plateasca atat.....mai bine ii fac contract de munca, cu timp partial pe 100 ron si platesc impozite pe salar dupa aceasta suma.....el urmand ca administrator sa plateasca doar sanatatea si impozit pe venit.

Corect????
M-am zapacit de tot.... :roll:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests