Retragerea licentei de transport

Discutii privind raporturile de Drept Comercial
Post Reply
Melinda

Retragerea licentei de transport

Post by Melinda » 14 Nov 2006, 12:38

O autoutilitara (un microbuz cu 9 locuri) al unei societati de trasport public international, a fost implicat intr-un accident rutier care s-a soldat cu decesul unei persoane si vatamarea corporala a mai multor pasageri.
Exista o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila prin care s-a stabilit ca producerea accidentului s-a produs din vina exlusiva a soferului angajat de societate.

1.Ce parere aveti, in acesta situatie sau pentru acest motiv se poate retrage licenta de transpot al societatii :?:

2. Care este temeiul legal :?:

Va multumesc anticipat.

aiurel

Re: Retragerea licentei de transport

Post by aiurel » 14 Nov 2006, 12:55

Melinda wrote:O autoutilitara (un microbuz cu 9 locuri) al unei societati de trasport public international, a fost implicat intr-un accident rutier care s-a soldat cu decesul unei persoane si vatamarea corporala a mai multor pasageri.
Exista o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila prin care s-a stabilit ca producerea accidentului s-a produs din vina exlusiva a soferului angajat de societate.

1.Ce parere aveti, in acesta situatie sau pentru acest motiv se poate retrage licenta de transpot al societatii :?:

2. Care este temeiul legal :?:

Va multumesc anticipat.
Cine vrea sa retraga licenta?

Eu am fost intr-o situatie aproape similara dar nu s-a retras nici o licenta.

Melinda

Re: Retragerea licentei de transport

Post by Melinda » 14 Nov 2006, 13:32

aiurel wrote: Cine vrea sa retraga licenta?
Scuze, daca nu am fost destul de explicita.

Pai eu, ca reprezentant al partilor vatamate, intentionez sa depun o plangere la ARR (Autoritatea Rutiera Romana) care a acordat acesata licenta, prin care as solicita retragerea ei, ca sanctiune (complementara).
Nu stiu daca are rost sa depun o astfel de plangere. Motiv ptr. care am apelat la opiniile voastre.

aiurel

Post by aiurel » 15 Nov 2006, 08:32

Nu cred ca are vreo sansa cererea ta.
Licenta unei firme de transport se poate retrage din cu totul alte motive (nerespectarea timpilor de mers - ar fi unul dintre exemple).
Daca ai cumva cunostinta despre faptul ca, in momentul producerii accidentului, conducatorul auto condusese mai mult decat ii permite legislatia (Vezi Acordul AETR) poti sa mergi pe chestia asta si sa soliciti ARR sa faca un control - o astfel de situatia ar putea duce la o suspendare a licentei.

kinga

Post by kinga » 15 Nov 2006, 09:18

nu ai sanse


Veyi norma de mai jos ..a fost in vigoare pana la 13 noiembrie 2006.
Norma
din 18/11/2005


privind organizarea si efectuarea transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora


Publicat in MOF nr. 1092bis - 05/12/2005


Actul a intrat in vigoare la data de 05 decembrie 2005


Actul a fost abrogat de Ordin nr. 1892/2006 la data de 13 noiembrie 2006

Melinda

Post by Melinda » 15 Nov 2006, 09:25

Multumesc mult pentru raspuns.

Ma-am gandit eu ca in acesta formulare plangerea nu se incadreaza, insa am cunostita de faptul ca soferul intradevar nu a respectat timpul de odihna, (la putin timp dupa ce a ajuns dintr-o cursa, a plecat in alta cursa. Iar pe drum inainte de a avea loc accidentul, soferul s-a plans ca ii este somn).
Chiar daca societatea are mai multi soferi si mai multe microbuze, cred ca acest fapt rezulta din evidentele sau foile de parcurs ale societatii.


aiurel @ te-as ruga sa-mi scri ce insemna prescurtarea AETR si nr. legii.
:cafea: :cafea:

Melinda

Post by Melinda » 15 Nov 2006, 09:44

kinga wrote:nu ai sanse


Actul a intrat in vigoare la data de 05 decembrie 2005


Actul a fost abrogat de Ordin nr. 1892/2006 la data de 13 noiembrie 2006
Iti multumesc, (am postat inainte de a citi mesajul tau).

Fapta a avut loc in data de 4 mai 2004, dar nu stiu daca asta schimba situatia?

kinga

Post by kinga » 15 Nov 2006, 12:01

dap ..schimba .
Pe atunci a fost in vigoare:

Ordin nr. 1842/2001
din 04/12/2001


pentru aprobarea Normelor metodologice de autorizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora


Publicat in MOF nr. 58 - 28/01/2002

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 58 din 28/01/2002

Actul a intrat in vigoare la data de 28 ianuarie 2002

Actul a fost abrogat de Ordin nr. 1987/2005 la data de 05 decembrie 2005



Art. 11. - (1) Anularea licentei de transport rutier public sau a licentei de transport rutier in interes propriu se efectueaza de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., la propunerea agentiilor teritoriale subordonate, in urmatoarele cazuri:
a) dupa a doua suspendare;
b) cand vehiculele din administrarea operatorului de transport rutier sunt utilizate la transportul de produse de contrabanda, droguri, arme si munitii, materiale radioactive, treceri ilegale de persoane peste frontiera, din vina dovedita a administratorului acestuia sau a persoanei desemnate sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier;
c) in cazurile de accidente rutiere grave, soldate cu victime omenesti sau cu deteriorarea grava a mediului inconjurator, datorate nerespectarii de catre operatorul de transport rutier a normelor legale de organizare si desfasurare a activitatii sau a normelor tehnice de intretinere a vehiculelor din administrarea sa;
d) cand se constata falsificarea documentelor de transport de catre administratorul operatorului de transport rutier sau de catre persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier si utilizarea lor la efectuarea transporturilor;
e) cand se constata ca operatorul de transport rutier a obtinut licenta de transport rutier public sau licenta de transport rutier in interes propriu in baza unor documente falsificate sau ca urmare a prezentarii unor date eronate.
(2) Dupa anularea licentei de transport rutier public sau a licentei de transport rutier in interes propriu pozitia din Registrul operatorilor de transport rutier se radiaza.
(3) Suspendarea sau anularea licentei de transport rutier public sau a licentei de transport rutier in interes propriu produce aceleasi efecte si pentru exemplarele de serviciu ale acesteia.


si cum se schimba....... :floare: :floare:

aiurel

Post by aiurel » 15 Nov 2006, 12:15

kinga wrote:
c) in cazurile de accidente rutiere grave, soldate cu victime omenesti sau cu deteriorarea grava a mediului inconjurator, datorate nerespectarii de catre operatorul de transport rutier a normelor legale de organizare si desfasurare a activitatii sau a normelor tehnice de intretinere a vehiculelor din administrarea sa;
Asta e o aberatie enorma.

Nerespectarea de catre operator a normelor - :-D Nici ARR-ul nu stie care sunt aceste norme - in intregimea lor (am vazut o astfel de situatie).

Norme tehnice de intretinere - care ar fi acelea?

oana_stroescu

Post by oana_stroescu » 15 Nov 2006, 15:57

@Melinda:Acordul AETR= Acordul european cu privire la activitatea echipajelor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere internationale (AETR), incheiat la Geneva la 1 iulie 1970

IoanaM

Post by IoanaM » 15 Nov 2006, 19:09

De la aparitia OUG 109/2005 modificata ulterior prin Legea de aprobare nr. 102/2006 vehiculele rutiere care prin constructie si echipare , sunt destinate sa transporte maximum 9 persoane inclusiv conducatorul auto nu se mai licentieaza de catre ARR.
Daca societatea despre care vorbesti are doar asemenea vehicule nu e nevoie sa sesizezi ARR -ul deoarece cu siguranta nu mai are licenta de transport.
In conformitate cu art 10 din normele aprobate prin OMTCT nr. 1987/2005 licenta de transport se putea retrage in doua situatii : daca la eliberarea licentelor operatorul de transport a furnizat informatii eronate care au stat la baza eliberarii si cand se constata ca operatorul de transport nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza eliberarii licentei.
Nerespectarea Acordului AETR poate sa atraga sanctiuni contraventionale si/sau suspendarea unei copii conforme pentru o perioada de o luna.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests