contract partaj ascendent

Succesiuni, Terenuri, Constructii, Dezmembraminte, Societati Comerciale
Post Reply
valentina

contract partaj ascendent

Post by valentina » 07 Sep 2006, 15:20


Sunt studenta si am nevoie de un model contract partaj ascentent, poate cineva sa-mi ofere modelul?[/b]

ovi_dragomir

Post by ovi_dragomir » 07 Sep 2006, 21:22

...partajul de ascendent se poate realiza sub forma unui testament sau a unui contract de donatie...asa ca va trebui sa adaptezi un astfel de contract la ceea ce presupune partajul de ascendent...donatorul va fi parintele sau ceilalti ascendenti...donatarii vor fi musai descendentii lui...contractul de donatie va respecta forma autentica...avind efect juridic mixt (deci si de imparteala) donatarii au obligatia de a se garanta reciproc de evictiune...descendentii intre care se face imparteala trebuie sa aiba vocatuie succesorala concreta sa nu fie nedemni si sa fi acceptat mostenirea...donatia partaj de ascendent trebuie sa cuprinda toti descendentii, in caz contrar fiind nula...

robin_hood_2

Post by robin_hood_2 » 07 Sep 2006, 23:42

...da, e asa cum zice ovi&...daca imparteala de ascendent se face sub forma unui act juridic intre vii, e o imparteala-donatie, deci are forma acestui contract, il respecti ca la carte (proprietatea bunurilor se transmite de la ascendentul-donator la descendentul-donatar de la data efectuarii donatiei.), iar daca imparteala se face printr-un act juridic pt. cauza de moarte, atunci arata asa :

Partaj testamentar facut de ascendenti

Subsemnatul&...&...&...domiciliat in&...&...&...voind a preintampina dificultatile si contestatiile ce s-ar ivi intre copiii mei cu privire la modul in care sa imparta mostenirea ramasa de pe urma mea, apreciind aceasta avere la suma de&....., compunandu-se din urmatoarele imobile, creante si bunuri mobile :&...&...( se descriu cu toate detaliile)
am hotarat ca averea mai sus enumerata sa se imparta intre copiii mei in chipul urmator&...&...&...&...&....