noul regulament

INM, examene, rezultate, pareri, barfe, etc.
Post Reply
kinga

noul regulament

Post by kinga » 16 Mar 2006, 11:54

Consiliul Superior al Magistraturii

Regulament

din 01/03/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 230 din 14/03/2006

privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, precum si procedura de numire in functiile de judecator si procuror, fara concurs


CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. - (1) Admiterea in magistratura se face, de regula, prin concurs, pe baza competentei profesionale, a aptitudinilor si a bunei reputatii, cu respectarea principiilor transparentei si egalitatii.
(2) Concursul se organizeaza de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii, in conditiile prezentului regulament.
Art. 2. - La concursul de admitere in magistratura pot participa persoanele care au indeplinit functia de judecator sau de procuror si care si-au incetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridica asimilat prin lege judecatorilor si procurorilor, avocatii, notarii, asistentii judiciari, consilierii juridici, persoanele care au indeplinit functii de specialitate juridica in aparatul Parlamentului, Administratiei Prezidentiale, Guvernului, Curtii Constitutionale, Avocatului Poporului, Curtii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, cadrele didactice din invatamantul juridic superior acreditat, cu o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, precum si magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu o vechime de cel putin 5 ani si care si-au incetat activitatea din motive neimputabile, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 14 alin. (2) si, dupa caz, la art. 32 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 3. - In mod exceptional pot fi numite in functia de judecator sau de procuror, fara concurs, persoanele care au indeplinit functia de judecator, procuror si magistrat-asistent la Inalta Curte de Casatie si Justitie cel putin 10 ani si a caror activitate a incetat din motive neimputabile, precum si avocatii cu o vechime in profesie de cel putin 10 ani, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare.

CAPITOLUL II
Organizarea concursului

Art. 4. - (1) Concursul de admitere se organizeaza, anual sau ori de cate ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii, pentru ocuparea posturilor vacante de la judecatorii si de la parchetele de pe langa acestea.
(2) Data, locul, modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare, numarul posturilor scoase la concurs, taxa de inscriere, tematica si bibliografia de concurs se stabilesc prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii sau a Directiei de resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, dupa caz.
(3) Datele prevazute la alin. (2) se publica pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii cu cel putin 60 de zile inainte de data stabilita pentru concurs.
(4) Lista posturilor scoase la concurs se publica pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului.
(5) Data, locul, modul de desfasurare a concursului de admitere, numarul de posturi scoase la concurs si taxa de inscriere la concurs se aduc la cunostinta si printr-un comunicat de presa, care se publica in 3 cotidiene centrale.
(6) Cererile de inscriere tipizate, dupa aprobare de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, se inainteaza tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea odata cu tematica si bibliografia stabilite pentru concurs.
(7) La inscriere candidatii primesc cererea tipizata si un exemplar al prezentului regulament, precum si tematica si bibliografia stabilite pentru concurs.
(8) Cererile pentru inscrierea la concurs se depun cu cel putin 30 de zile inainte de data acestuia, la tribunale si parchetele de pe langa acestea, in ale caror circumscriptii domiciliaza candidatii.
(9) Candidatul va mentiona in cerere functia pentru care opteaza, judecator sau procuror, precum si faptul ca a primit un exemplar al prezentului regulament.
(10) La cererea de inscriere se anexeaza urmatoarele acte:
a) certificatul de nastere, in copie;
b) actul de identitate, in copie;
c) diploma de licenta, in copie;
d) chitanta de plata a taxei de inscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) declaratia pe propria raspundere ca nu a avut intreruperi in activitate;
h) curriculum vitae;
i) carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in specialitate, in copie.
(11) Taxa de inscriere stabilita de Consiliul Superior al Magistraturii se plateste la casieria tribunalului sau, dupa caz, a parchetului la care se face inscrierea. Pentru incasarea taxei se va utiliza chitantier separat de cel folosit pentru activitatea curenta. Chitantele se intocmesc in 3 exemplare, dintre care originalul si al doilea exemplar se vor inmana candidatului. Sumele astfel obtinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de plata.
(12) Taxa de inscriere la concurs se restituie candidatilor care au fost respinsi pentru neindeplinirea conditiilor de participare la concurs, prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) si la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare. Cererea de restituire se depune la Directia resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si se solutioneaza in termen de 30 de zile de la inregistrare.
(13) Conducatorii tribunalelor si, dupa caz, ai parchetelor de pe langa acestea vor transmite dosarele candidatilor, cu cel putin 25 de zile inainte de data concursului, la comisia de organizare a concursului.
Art. 5. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii numeste comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare si comisia de contestatii.
(2) Nu vor fi numite in comisii persoanele care au sotul sau sotia, rude sau afini, pana la gradul al patrulea inclusiv, in randul candidatilor. Toti membrii comisiilor vor completa declaratii in acest sens.
(3) Daca incompatibilitatea prevazuta la alin. (2) se iveste ulterior desemnarii membrilor comisiilor, membrul in cauza are obligatia sa se retraga si sa comunice de indata aceasta situatie presedintelui comisiei, in vederea inlocuirii sale.
Art. 6. - (1) Comisia de organizare a concursului se constituie prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Directiei resurse umane si organizare si a Institutului National al Magistraturii, si coordoneaza organizarea si desfasurarea actiunilor pentru concursul de admitere in magistratura.
(2) Comisia de organizare a concursului se compune din:
- presedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorul Directiei resurse umane si organizare, dupa caz;
- vicepresedinti: directorii Institutului National al Magistraturii sau directorii Directiei resurse umane si organizare, dupa caz;
- membri: directori, sefi de serviciu, judecatori si procurori detasati in cadrul Consiliului National al Magistraturii sau al Institutului National al Magistraturii, consilieri asimilati magistratilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experti ai Institutului National al Magistraturii, functionari publici si personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii.
Art. 7. - Comisia de organizare a concursului are, in principal, urmatoarele atributii:
1. transmite cererea tipizata de inscriere catre tribunale si parchetele de pe langa acestea;
2. verifica indeplinirea conditiilor de inscriere, centralizeaza dosarele candidatilor, intocmeste si afiseaza lista candidatilor care indeplinesc conditiile de inscriere, afiseaza lista finala a candidatilor;
3. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului - identificarea si, dupa caz, inchirierea spatiilor adecvate pentru sustinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistentei medicale pe parcursul desfasurarii concursului si a pazei necesare pentru pastrarea ordinii publice la centrele de examen si de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare si masa pentru membrii comisiilor;
4. asigura paza subiectelor si a lucrarilor scrise, la sediul comisiei si in timpul transportului acestora, pentru pastrarea ordinii publice la centrele de examen si de evaluare;
5. asigura confectionarea stampilelor-tip pentru examen, care sunt numerotate;
6. instruieste, cu 24-48 de ore inaintea datei concursului, persoanele care asigura supravegherea in salile de examen - responsabili de sala si supraveghetori -, numite prin hotarare a presedintelui comisiei de organizare;
7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor, pe baza de delegatie nominala, subiectele pentru probele scrise si baremele de evaluare si de notare, pe discipline de examen, in plicuri distincte, inchise si sigilate;
8. pastreaza, in conditii de deplina siguranta, subiectele si baremele de evaluare si notare;
9. coordoneaza multiplicarea subiectelor pentru proba scrisa, imediat dupa extragerea variantei de concurs, in functie de numarul candidatilor, sigiland apoi plicurile continand necesarul de subiecte pentru fiecare sala;
10. distribuie candidatilor subiectele multiplicate pentru probele scrise;
11. repartizeaza candidatii pe sali, pentru probele scrise, in ordine alfabetica, dispune afisarea listelor respective cu cel putin 24 de ore inainte de prima proba, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, precum si pe usile salilor in care se desfasoara probele;
12. preda comisiei de corectare lucrarile scrise, precum si baremele de evaluare si de notare;
13. afiseaza baremul de evaluare si notare la centrele de examen cu 15 minute inainte de incheierea probei scrise si asigura publicarea acestuia pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
14. organizeaza transportul lucrarilor scrise de la centrele de examen la centrul de evaluare si raspunde de securitatea acestora;
15. repartizeaza lucrarile spre corectare, proportional cu numarul corectorilor;
16. ia masuri pentru ca in spatiile in care isi desfasoara activitatea comisia de corectare sau se desfasoara probele scrise de concurs sa nu patrunda persoane straine neautorizate de comisie sau neprevazute de prezentul regulament;
17. calculeaza mediile generale si intocmeste listele finale;
18. asigura respectarea procedurii de evaluare si notare;
19. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
20. informeaza de indata Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament, precum si cu privire la orice situatie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
21. asigura afisarea si publicarea simultana pe paginile de Internet, de catre Consiliul Superior al Magistraturii si Institutul National al Magistraturii, a rezultatelor concursului si asigura transmiterea rezultatelor catre tribunale si parchetele de pe langa acestea;
22. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului;
23. exercita orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.
Art. 8. - (1) Presedintele comisiei de organizare a concursului ia toate masurile necesare ducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 7.
(2) In acest scop presedintele comisiei de organizare a concursului stabileste fisa de atributii pentru vicepresedintii, membrii comisiei si pentru supraveghetori, precum si sarcinile ce revin tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea, in vederea bunei desfasurari a concursului.
(3) Presedintii tribunalelor si prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea raspund de ducerea la indeplinire a acestor sarcini, sub coordonarea presedintelui comisiei de organizare a concursului.
Art. 9. - (1) Elaborarea subiectelor de concurs, a baremelor de evaluare si notare si a ghidurilor de corectare, respectiv evaluarea si notarea lucrarilor, se realizeaza de comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare a lucrarilor scrise de sinteza, teoretice si practice, si comisia de contestatii.
(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si au un presedinte comun. Presedintele este membru al comisiei de elaborare a subiectelor, vegheaza la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileste timpul de concurs, precum si repartizarea lui intre comisii si coordoneaza activitatea comisiilor pe care le conduce. Presedintele nu poate corecta lucrari si nici solutiona contestatii.
(3) Aceeasi persoana, cu exceptia presedintelui comisiilor indicate la alin. (1), nu poate face parte din mai mult de o comisie.
(4) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior.
(5) Componenta nominala a acestor comisii se stabileste in conformitate cu dispozitiile legii si ale prezentului regulament. Membrii comisiilor vor fi numiti, de regula, dintre persoanele care au fost inscrise in baza de date a Institutului National al Magistraturii si a Consiliului Superior al Magistraturii si care au urmat cursurile Institutului National al Magistraturii privind metodele si tehnicile de evaluare.
(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, de corectare si de contestatii vor semna contracte de participare in comisii cu privire la modalitatile de plata si respectarea atributiilor ce le revin potrivit dispozitiilor prezentului regulament.
(7) Declaratiile si contractele de participare in comisii vor fi centralizate de comisia de organizare a concursului si se pastreaza alaturi de celelalte documente de concurs.
(8) In comisiile prevazute la alin. (1) vor fi numiti si membri supleanti.
Art. 10. - Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor pentru proba scrisa de sinteza se face cu cel putin 5 zile inaintea datei de desfasurare a acestei probe.
Art. 11. - Comisia de elaborare a subiectelor are, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) sa fie in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate si publicate de Consiliul Superior al Magistraturii si de Institutul National al Magistraturii;
b) sa evidentieze operatiile gandirii - analiza, sinteza, generalizare - in trasaturi ale procesului de gandire - flexibilitate, dimensiunea critica etc.;
c) sa fie astfel formulate incat tratarea lor sa angajeze cat mai multe posibilitati de analiza, de sinteza si de generalizare din partea candidatilor;
d) sa asigure o cuprindere echilibrata a materiei studiate, sa aiba grad de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a fi tratate in timpul stabilit;
e) sa se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
f) timpul necesar rezolvarii subiectelor sa nu depaseasca timpul alocat desfasurarii probei de concurs;
g) sa anunte/sa indice pentru fiecare subiect atat punctajul prevazut in barem, cat si timpul recomandat pentru rezolvare;
h) sa se evite, pe cat posibil, subiectele ce contin probleme controversate in doctrina si in practica sau, in cazul unor astfel de situatii, sa se puncteze toate solutiile a caror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentata logic si coerent;
i) sa se puna accentul in notarea lucrarilor pe motivarea solutiei alese de candidat; in barem pot sa fie punctate modalitati alternative de motivare a solutiei alese de candidat;
j) sa se asigure unitatea de evaluare la nivel national;
2. predarea catre comisia de organizare a concursului, cu cel putin 12 ore inainte de desfasurarea probei scrise, a subiectelor si baremelor de evaluare si de notare, pe discipline de examen, in plicuri distincte, inchise si sigilate;
3. elaborarea, pentru proba scrisa de sinteza, teoretica si practica, a cate trei variante de subiecte pentru fiecare materie, din care se alege prin tragere la sorti numarul subiectului probei scrise;
4. predarea catre comisia de corectare, cel tarziu la momentul inceperii corectarii lucrarilor, a ghidurilor de corectare pentru proba scrisa de sinteza.
Art. 12. - (1) Comisia de corectare se constituie odata cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.
(2) Instruirea corectorilor se efectueaza de catre presedintele comisiei de corectare.
(3) Comisia de corectare examineaza, sub coordonarea presedintelui comisiei, contestatiile la barem si adopta baremul definitiv, care va fi publicat pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
Art. 13. - (1) Comisia de contestatii se constituie prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii.
(2) Numirea membrilor comisiei de contestatii pentru probele scrise va avea loc odata cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.
(3) Comisiile de contestatii reevalueaza lucrarile ale caror note initiale au fost contestate si acorda note, conform baremelor de evaluare si notare si ghidurilor de corectare.
Art. 14. - (1) Verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d), precum si la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, se realizeaza de comisia de organizare a concursului.
(2) Rezultatele verificarii se afiseaza la sediul Institutului National al Magistraturii, precum si la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea si se publica simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, cel mai tarziu cu 15 zile inainte de data concursului.
(3) Candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatii in termen de 48 de ore de la afisarea listei la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea.
(4) Contestatiile se depun la tribunale si parchetele de pe langa acestea si se inainteaza de indata, prin fax, comisiei de organizare a concursului.
(5) Contestatiile se solutioneaza, prin hotarare definitiva, de sectia Consiliului Superior al Magistraturii corespunzatoare optiunii din cererea de inscriere, in termen de 48 de ore de la expirarea termenului prevazut la alin. (3).
(6) Lista finala a candidatilor se afiseaza la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea si se publica simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.

CAPITOLUL III
Desfasurarea concursului

Art. 15. - Examinarea candidatilor se va face prin sustinerea unei probe scrise de verificare a cunostintelor teoretice si practice la urmatoarele materii:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal;
e) organizare judiciara si jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului.
Art. 16. - (1) Cu 24 de ore inainte de desfasurarea probei scrise, comisia de elaborare a subiectelor stabileste cate trei variante de subiecte pentru fiecare materie.
(2) Subiectele si baremele de evaluare si de notare, pe discipline de examen, vor fi puse in plicuri separate, sigilate, si vor fi predate comisiei de organizare a concursului cu cel putin 12 ore inainte de desfasurarea probei scrise.
(3) Prin tragere la sorti de catre un reprezentant desemnat de candidati vor fi stabilite subiectele pentru lucrarile scrise, care vor fi multiplicate in numar egal cu al candidatilor la concurs, introduse in plicuri sigilate si predate responsabililor din salile de concurs. Presedintele comisiei de organizare a concursului si persoana care a efectuat tragerea la sorti semneaza pe versoul plicului ce contine varianta extrasa.
(4) Dupa verificarea integritatii plicurilor cu subiecte, supraveghetorii le vor distribui candidatilor, comunicand ora inceperii si ora incheierii probei de concurs.
Art. 17. - (1) Accesul candidatilor in salile de concurs este permis pe baza unui act de identitate, cel mai tarziu cu 30 de minute inainte de inceperea probei.
(2) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul desfasurarii probei orice fel de lucrari care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si orice mijloc electronic de comunicare. Candidatii pot folosi in timpul examenului acele materiale a caror posibilitate de utilizare este mentionata explicit in tematica si bibliografie.
(3) In vederea elaborarii lucrarii scrise candidatii folosesc numai cerneala sau pix cu pasta de culoare neagra.
(4) Candidatii se asaza in ordine alfabetica, conform listelor afisate. Fiecare candidat primeste o teza de concurs tipizata, cu stampila Consiliului Superior al Magistraturii, pe care isi scrie cu majuscule numele si prenumele si completeaza citet celelalte date de pe coltul ce urmeaza a fi lipit, precum si coli obisnuite, marcate cu stampila Consiliului Superior al Magistraturii, pentru ciorne. Coltul tezei de concurs va fi lipit si stampilat la momentul predarii lucrarii, numai dupa ce persoanele care supravegheaza in sala au verificat identitatea candidatilor si completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce responsabilii de sala au semnat in interiorul portiunii care urmeaza a fi sigilata.
(5) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra in sala si nici un candidat nu poate parasi sala decat daca preda lucrarea scrisa si semneaza de predarea acesteia. Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba respectiva.
(6) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, el trebuie sa fie insotit de una dintre persoanele care supravegheaza, pana la inapoierea in sala de examen.
(7) Nici un membru al comisiei de organizare a concursului nu poate parasi centrul de examen si nu poate comunica in exterior continutul subiectelor de examen pana la incheierea probei scrise.
Art. 18. - (1) Timpul destinat elaborarii lucrarilor scrise este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor si nu poate depasi 4 ore, socotite din momentul in care s-a incheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat. Punctajul acordat si timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, se transmit candidatilor odata cu subiectele.
(2) Pe parcursul desfasurarii probei membrii comisiei de organizare a concursului si supraveghetorii de sali nu pot da candidatilor indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor si nu pot aduce modificari ale subiectelor sau baremelor. Orice nelamurire legata de subiecte se discuta direct cu comisia de elaborare a subiectelor.
(3) Candidatii care doresc sa corecteze o greseala taie fiecare rand din pasajul gresit cu o linie orizontala. In cazul in care unii candidati, din diferite motive - corectari numeroase si greseli care ar putea fi interpretate drept semn de recunoastere -, doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, acestia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de catre supraveghetori in procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor scrise. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre supraveghetori, mentionandu-se pe ele "anulat", se semneaza de cei 2 supraveghetori si se pastreaza in conditiile stabilite pentru lucrarile scrise.
(4) Fiecare candidat primeste atatea teze de concurs tipizate si atatea coli de ciorna cate ii sunt necesare.
(5) La expirarea timpului acordat candidatii predau lucrarile in faza in care se afla, sub semnatura, fiind interzisa depasirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari.
(6) La predarea lucrarilor supraveghetorii bareaza spatiile nescrise, verifica numarul de pagini si il trec in procesele-verbale de predare-primire pe care le semneaza candidatii, precum si in rubrica prevazuta pe prima pagina a lucrarii.
(7) Presedintele si un membru al comisiei de organizare a concursului, dupa ce preiau lucrarile sub semnatura de la supraveghetori, le amesteca si le numeroteaza, dupa care le predau pe baza de proces-verbal presedintelui si unui membru al comisiei de corectare.
(8) Frauda dovedita atrage eliminarea din concurs. Se considera frauda si inscrierea numelui candidatului pe teza de concurs in afara rubricii care se sigileaza si orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrarii, precum si nerespectarea dispozitiilor art. 17 alin. (2). In aceste cazuri responsabilul de sala consemneaza intr-un proces-verbal faptele si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda". Procesul-verbal se comunica comisiei de organizare si candidatului respectiv.
(9) Pentru fiecare sala de concurs se intocmeste un proces-verbal.
Art. 19. - (1) Baremul de evaluare si notare stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, pentru fiecare subiect de concurs, se afiseaza, cu 15 minute inainte de incheierea probei scrise, la centrele de examen. In termen de 24 de ore de la afisare candidatii pot face contestatii la barem, care se solutioneaza de comisia de corectare in cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit in urma solutionarii contestatiilor se afiseaza pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(2) Lucrarea scrisa se noteaza cu note de la 10 la 0, cu doua zecimale. Nota 1 se acorda atunci cand punctajul obtinut de candidat este mai mic sau egal cu aceasta nota. Nota finala a lucrarii de concurs o reprezinta media aritmetica, cu doua zecimale, a notelor obtinute la fiecare dintre materiile de concurs prevazute la art. 15 lit. a)-e). Organizarea judiciara si jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului constituie o singura materie de concurs.
(3) Corectarea lucrarilor se face separat de catre 2 membri ai comisiei de corectare, notarea acestora fiind trecuta in borderouri separate, semnate pe fiecare pagina. Nota finala a lucrarii o reprezinta media celor doua note acordate. Daca intre notele acordate diferenta este mai mare de un punct, nota finala va fi stabilita de o comisie formata din cei 2 corectori si un arbitru desemnat de catre presedintele comisiei prin tragere la sorti dintre ceilalti corectori. Nota data la reevaluare se consemneaza intr-un borderou de notare distinct, sub semnatura celor 3 membri ai comisiei de reevaluare, si se trece pe lucrare, in rubrica speciala a foii de concurs, cu cerneala neagra, sub semnatura, de catre comisia de organizare a concursului.
(4) Pe timpul corectarii coltul sigilat al lucrarii nu se desigileaza. Notele acordate se inscriu in borderou sub semnatura celor care le-au acordat si apoi pe lucrare de catre comisia de organizare a concursului. Dupa ce toate lucrarile scrise au fost corectate si notate, iar notele inscrise pe lucrari, acestea se deschid in prezenta presedintelui comisiei de organizare a concursului, iar notele finale se inregistreaza imediat in borderourile de examen.
(5) Borderourile de examen, completate cu notele obtinute la probele scrise si media generala a probei scrise, se afiseaza la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea si se publica simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
Art. 20. - (1) Candidatii nemultumiti de rezultatele concursului pot formula contestatii in termen de 48 de ore de la afisarea acestora la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea. Contestatiile se depun la sediul Institutului National al Magistraturii sau la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea, caz in care se inainteaza de indata, prin fax, la Institutul National al Magistraturii.
(2) In vederea solutionarii contestatiilor lucrarile scrise vor fi renumerotate si resigilate, fiind inscrise intr-un borderou separat.
(3) Fiecare lucrare a carei nota initiala a fost contestata se recorecteaza de catre 2 membri ai comisiei de contestatii. In cazul in care se constata o diferenta mai mare de un punct intre notele celor 2 corectori sau daca diferenta dintre media stabilita de comisia de corectare si de comisia de contestatii este mai mare de 1,5 puncte, nota finala va fi stabilita de o comisie formata din cei 2 corectori si un arbitru desemnat dintre ceilalti corectori prin tragere la sorti de catre presedintele comisiei de contestatii.
(4) Nota obtinuta in urma contestatiei nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(5) Notarea comisiei de contestatii este definitiva.
(6) Lista cuprinzand rezultatele finale ale probei scrise, dupa solutionarea contestatiilor, se publica simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii si se afiseaza la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea.
(7) Pentru ocuparea unui post vacant de judecator sau de procuror candidatul trebuie sa obtina cel putin media generala 7 (sapte), dar nu mai putin de nota 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de concurs.
(8) La medii egale departajarea candidatilor se face in functie de vechimea in activitatea juridica. In situatia in care exista posturi vacante de judecatori si procurori, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate suplimenta numarul de posturi scoase la concurs, astfel incat sa poata fi repartizati toti candidatii care au obtinut medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis.
Art. 21. - (1) Candidatii admisi la proba scrisa vor fi verificati sub aspectul bunei reputatii de catre inspectori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, si vor fi programati pentru a se prezenta la vizita medicala si la testarea psihologica.
(2) Candidatii inapti pentru exercitarea functiei din punct de vedere medical sau psihologic, precum si cei care nu se bucura de o buna reputatie sunt declarati respinsi.
Art. 22. - Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) si la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, de catre candidatii declarati admisi la concurs.

CAPITOLUL IV
Validarea concursului

Art. 23. - (1) Tabelul cu rezultatele finale se supune spre validare Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Dupa validarea concursului de admitere in magistratura, Consiliul Superior al Magistraturii efectueaza repartizarea candidatilor declarati admisi pe posturile scoase la concurs, in ordinea descrescatoare a mediilor obtinute, pe baza optiunilor acestora.
(3) Candidatii care nu au fost declarati admisi pentru functia pentru care au concurat, dar care indeplinesc conditiile de medie prevazute la art. 20 alin. (7), pot opta pentru posturile ramase neocupate in urma desfasurarii concursului.
(4) Repartizarea lor pe aceste posturi se va face, in ordinea descrescatoare a mediilor obtinute, dupa incheierea repartizarii candidatilor care si-au exprimat optiunea pentru functiile respective prin cererea de inscriere.
Art. 24. - In termen de cel mult 30 de zile de la data validarii concursului de admitere in magistratura, Consiliul Superior al Magistraturii propune Presedintelui Romaniei numirea in functia de judecator sau, dupa caz, de procuror a candidatilor admisi.

CAPITOLUL V
Procedura de numire in functia de judecator sau de procuror,
fara concurs

Art. 25. - (1) Pentru numirea in functia de judecator sau de procuror, fara concurs, a persoanelor prevazute la art. 3, ori de cate ori este nevoie, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii stabileste numarul de posturi ce pot fi ocupate in conditiile prezentului capitol, precum si instantele si parchetele la care acestea pot functiona.
(2) Lista posturilor stabilite potrivit alin. (1) se publica pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii si se afiseaza la sediile instantelor si parchetelor.
Art. 26. - (1) Cererile pentru ocuparea posturilor mentionate la art. 25 se depun la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de cel mult 30 de zile de la data afisarii, insotite de inscrisurile prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de art. 33 alin. (5), (7), (8) si (10) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si de orice alte inscrisuri considerate relevante de candidat.
(2) Fiecare candidat va opta in cerere pentru postul pe care doreste sa il ocupe.
Art. 27. - (1) In termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Directia resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii intocmeste un referat privind indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) si la art. 33 alin. (5), (7) si (8), dupa caz, din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare.
(2) Dupa intocmirea referatului se solicita Inspectiei judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii verificarea indeplinirii conditiei bunei reputatii.
(3) Conditia bunei reputatii se verifica de Inspectia judiciara, in termen de 30 de zile de la solicitarea prevazuta la alin. (2), cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001, aplicate in mod corespunzator.
Art. 28. - (1) Dupa verificarea conditiei bunei reputatii, Inspectia judiciara inainteaza Directiei resurse umane si organizare procesele-verbale din care rezulta indeplinirea sau, dupa caz, neindeplinirea conditiei bunei reputatii.
(2) Candidatii care se bucura de o buna reputatie vor fi programati pentru a se prezenta la testarea psihologica si la vizita medicala. Rezultatul testarii psihologice si al vizitei medicale se transmite Directiei resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Directia resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii intocmeste, in termen de 30 de zile de la primirea inscrisurilor prevazute la alin. (1) si (2), propunerile pentru numirea in posturile de judecator si de procuror si le inainteaza sectiei corespunzatoare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Propunerile se intocmesc cu respectarea urmatoarelor criterii:
- vechimea in functiile de judecator, procuror, magistrat-asistent la Inalta Curte de Casatie si Justitie sau in activitatea de avocat;
- vechimea in alte functii ori activitati prevazute la art. 86 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile ulterioare, ca fiind vechime in magistratura;
- calificativul acordat cu ocazia ultimei evaluari a activitatii judecatorului, procurorului sau magistratului-asistent, precum si aprecieri asupra activitatii desfasurate ca avocat, eliberate de secretarul Comisiei permanente a Uniunii Nationale a Barourilor din Romania;
- detinerea unor titluri stiintifice in domeniul juridic sau, dupa caz, participarea ori desfasurarea unor activitati stiintifice in acest domeniu;
- absolvirea unor cursuri de specializare;
- alte aspecte relevante.
Art. 29. - (1) In vederea numirii in functia de judecator sau de procuror, candidatii apti din punct de vedere medical si psihologic pentru exercitarea functiei si care se bucura de o buna reputatie vor sustine un interviu in fata sectiei corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Sectiile recomanda Plenului Consiliului Superior al Magistraturii numirea persoanelor selectate in functia de judecator, respectiv de procuror, precum si postul pe care urmeaza sa il ocupe.
(3) Candidatii recomandati de sectii si aprobati de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii vor fi propusi Presedintelui Romaniei pentru numirea in functia de judecator sau, dupa caz, de procuror.
(4) Persoanele care au functionat ca judecator sau procuror cel putin 10 ani ori care indeplinesc aceasta conditie de vechime prin cumularea vechimii ca judecator, procuror si avocat pot fi numite judecator sau procuror, fara concurs, la instantele ori parchetele de acelasi grad cu al celor la care au functionat, cu exceptia Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(5) Persoanele care au indeplinit functia de magistrat-asistent la Inalta Curte de Casatie si Justitie cel putin 10 ani, precum si avocatii cu aceeasi vechime in profesie pot fi numiti fara concurs numai la judecatorii sau parchetele care functioneaza pe langa acestea.

CAPITOLUL VI
Cursuri de formare profesionala

Art. 30. - (1) Dupa numirea in functia de judecator sau de procuror, persoanele prevazute la art. 24 si la art. 29 alin. (3) sunt obligate sa urmeze, pe o perioada de 6 luni, un curs de formare profesionala in cadrul Institutului National al Magistraturii. Cursul va cuprinde in mod obligatoriu si elemente de drept comunitar.
(2) La finalizarea cursului persoanele prevazute la art. 29 alin. (3) vor sustine un examen pentru verificarea cunostintelor.
(3) Examenul prevazut la alin. (2) consta in verificarea cunostintelor teoretice si practice, prin probe scrise si orale.
(4) Tematica si bibliografia pentru disciplinele care fac obiectul examenului se elaboreaza de Institutul National al Magistraturii si se aproba de Consiliul Superior al Magistraturii, cu cel putin 30 de zile inainte de data examenului.
(5) Elaborarea subiectelor de examen, a baremelor de evaluare si notare si a ghidurilor de corectare, respectiv evaluarea si notarea lucrarilor, se realizeaza de comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare, in cazul probelor scrise de sinteza, teoretice si practice, si de comisia de contestatii, cu exceptia probelor orale. Aceste comisii sunt numite prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si au un presedinte comun.
(6) Comisiile sunt formate in mod distinct pentru probele scrise, teoretice si practice, la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal, din cate un membru al personalului de instituire din cadrul Institutului National al Magistraturii si din cate 2 judecatori sau, dupa caz, 2 procurori.
(7) Comisia de elaborare a subiectelor pentru probele orale constituie comisie de examinare in cazul acestora. Se constituie comisii de examinare, formate din cate un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului National al Magistraturii si din cate 2 judecatori sau, dupa caz, 2 procurori, pentru fiecare dintre materiile de examen prevazute la art. 31 alin. (1).
Art. 31. - (1) Probele scrise teoretice constau in lucrari scrise, cu subiecte comune pentru judecatori si procurori, din urmatoarele materii:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal.
(2) Probele scrise practice constau in solutionarea unor spete si intocmirea unor acte procedurale, distincte pentru judecatori si procurori.
(3) Probele scrise teoretice si practice se vor sustine pe parcursul a doua zile, dupa urmatoarea repartizare:
- prima zi: proba teoretica la dreptul civil, la dreptul procesual civil si proba practica constand in rezolvarea unei spete si intocmirea de acte procedurale;
- a doua zi: proba teoretica la dreptul penal si dreptul procesual penal, precum si proba practica constand in rezolvarea unei spete si intocmirea de acte procedurale.
(4) Timpul alocat pentru probele scrise este stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, in raport de complexitatea subiectelor, dar nu poate depasi 4 ore.
(5) La proba practica este permisa consultarea legislatiei indicate in bibliografie, cu exceptia celei comentate sau adnotate.
(6) Nota probei scrise teoretice si practice este media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei de corectare pentru fiecare dintre materiile prevazute la alin. (1).
(7) Nota generala a probei scrise este rezultatul mediei aritmetice a notelor obtinute la materiile prevazute la alin. (1).
(8) Mediile aritmetice vor fi calculate cu doua zecimale.
Art. 32. - (1) Probele orale teoretice si practice se sustin la urmatoarele materii:
a) fundamentele constitutionale ale statului de drept si jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului;
b) institutiile de baza din dreptul civil si dreptul procesual civil;
c) institutiile de baza din dreptul penal si dreptul procesual penal;
d) organizarea judiciara si Codul deontologic al judecatorilor si procurorilor;
e) elemente de drept comunitar.
(2) Examinarea se face pe baza de bilete, care contin atat subiecte teoretice, cat si subiecte practice.
(3) Pentru pregatirea subiectelor candidatul va beneficia de un timp de gandire de 30 de minute, inaintea fiecarei comisii de examinare.
(4) Nota probei orale pentru fiecare materie reprezinta media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei. Nota astfel acordata este definitiva.
(5) Nota generala a probei orale este rezultatul mediei aritmetice a notelor obtinute pentru fiecare materie de examen.
(6) Desfasurarea probelor orale se inregistreaza cel putin cu mijloace audio. Inregistrarile se pastreaza o perioada de un an de la data desfasurarii probei, dupa care se distrug.
Art. 33. - Notarea se face cu note de la 10 la 0, cu doua zecimale. Nota 1 se acorda atunci cand punctajul obtinut de candidat este mai mic sau egal cu aceasta nota.
Art. 34. - (1) Nota finala a examenului reprezinta media aritmetica a notelor generale obtinute la proba scrisa si la proba orala, determinate potrivit art. 31 alin. (7) si, dupa caz, art. 32 alin. (5).
(2) Pentru absolvirea cursurilor de specializare candidatul trebuie sa obtina cel putin media generala 7 (sapte), dar nu mai putin de nota 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de examen.
Art. 35. - Rezultatul examenului poate fi contestat in termen de 48 de ore de la afisarea la sediul Institutului National al Magistraturii. Contestatiile se solutioneaza in termen de 3 zile de comisiile de contestatii numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, formate dintr-un membru al personalului de instruire din cadrul acestuia si 2 judecatori sau, dupa caz, 2 procurori, altii decat membrii comisiei de examinare.
Art. 36. - Nepromovarea examenului sau absenta nejustificata conduce la eliberarea din functie.

CAPITOLUL VII
Dispozitii speciale privind testarea psihologica

Art. 37. - (1) Testarea psihologica consta in sustinerea unor teste specifice, propuse de specialisti din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, si se concretizeaza prin acordarea calificativului "admis" sau "respins".
(2) Rezultatele testarii psihologice se comunica Directiei resurse umane si organizare, precum si, in mod individual, fiecarui candidat, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in termen de cel mult 15 zile de la sustinerea probei.
(3) In termen de 3 zile de la primirea comunicarii, candidatii respinsi pot formula contestatie, care se depune la Directia resurse umane si organizare.
(4) Contestatiile se solutioneaza de catre comisia de reexaminare psihologica, formata din 2 psihologi cu gradul profesional de psiholog principal, desemnati de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Directiei resurse umane si organizare.
(5) Comisia de reexaminare va proceda la reevaluarea rezultatelor testului sustinut de candidat.
(6) Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologica este definitiv si se comunica in mod individual candidatului in conditiile alin. (2).

CAPITOLUL VIII
Dispozitii finale

Art. 38. - Termenele prevazute de prezentul regulament se calculeaza potrivit dispozitiilor art. 101 din Codul de procedura civila.
Art. 39. - (1) Pentru cazurile in care prezentul regulament stipuleaza ca un document urmeaza sa fie afisat la sediile instantelor sau ale parchetelor, anuntul se va afisa de indata pe sau langa usa de intrare a instantei sau parchetului.
(2) Presedintii tribunalelor sau, dupa caz, prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea transmit documentele primului-grefier sau grefierului insarcinat cu activitatea de registratura, pentru a fi afisate, indicand perioada pentru care vor fi afisate. In momentul afisarii, precum si al retragerii documentului, grefierul va nota ora si data afisarii sau a retragerii pe document, insotite de semnatura sa. Grefierul transmite de indata documentul retras presedintelui tribunalului sau conducatorului parchetului.
Art. 40. - (1) Lucrarile de concurs ale candidatilor declarati admisi se inainteaza, in original, la mapele profesionale intocmite acestora, dupa numirea in functie, in conditiile legii.
(2) Restul lucrarilor scrise, precum si toate celelalte documente privind desfasurarea concursului se arhiveaza si se pastreaza in arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Directiei resurse umane si organizare.
(3) Originalele documentelor in privinta carora prezentul regulament dispune ca se inainteaza Directiei resurse umane si organizare prin fax se transmit de catre tribunale sau parchetele de pe langa acestea, prin grija presedintilor tribunalelor si a prim-procurorilor parchetelor de pe langa acestea, dupa caz, in cel mai scurt timp si se arhiveaza la mapele de concurs.

bibi

Post by bibi » 16 Mar 2006, 12:44

inceputul e de coma Art. 1. - (1) Admiterea in magistratura se face, de regula, prin concurs.....!!!! ma intreb daca vor mai continua mult cu astfel de mijloace de creare a posibilitatilor de coruptie acoperita de REGULAMENTE...
DE CE OARE NU SE HOTARASC ODATA SA SPUNA CLAR ...ADMITEREA SE FACE NUMAI PE BAZA DE CONCURS !!!! :-?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests