obligatia de informare

Discutii privind litigiile de munca
Post Reply
Alessia

obligatia de informare

Post by Alessia » 11 Feb 2005, 12:07

Cum interpretati art. 17 alin. 4 coroborat cu art. 19 din Codul Muncii referitor la obligatia de informare?
Altfel spus, daca ati fi angajator, care ar fi procedura si termenele pe care le-ati respecta, astfel incat sa nu incalcati aceste prevederi?

croc

Post by croc » 11 Feb 2005, 13:57

eu te-as ruga sa dai speta, mai bine, imi e mai usor sa raspund pe un caz dat!

Alessia

Post by Alessia » 11 Feb 2005, 14:28

speta ar fi cam urmatoarea (de fapt nu prea e o speta, ci mai mult o intrebare) - vreau sa modific un CIM si trebuie sa respect articolele de care ti-am zis. Cum le aplic, care e procedura pe care trebuie sa o urmez? In ce termen?

Zgabeata_Iftode

Post by Zgabeata_Iftode » 11 Feb 2005, 17:49

Ii faci un fel de scrisorica oficiala angajatului (si i-o dai sub semnatura) prin care il informezi ca initiezi procedura de modificare a unor articole din CIM, specifici ca ii anexezi actul aditional de modificare a raportului de munca si il rogi ca in termen de 15 zile de la primire sa se pronunte asupra modificarilor propuse prin semnarea/nesemnarea actului cu pricina.
8-)

CapitanuPICARD

Post by CapitanuPICARD » 12 Feb 2005, 11:39

Dar cand angajatorul iti pune sub nas o hartie prin care adauga niste puncte la reg. de ordine interioara si-ti zice sa le semnezi pe loc, se cheama ca a incalcat procedura de informare?

Alessia

Post by Alessia » 15 Feb 2005, 17:33

Problema nu este ca nu as face acea scrisoare cu propunerile de modificare si nu i-as anexa actul aditional la CIM, lasandu-i angajatului un termen de 15 zile pentru a accepta sau nu oferta mea, ci ca, daca citesti cele 2 articole pe care le-am mentionat, nu ai nici o sansa, ca angajator, de a respecta Codul Muncii! Articolul 19 este fara noima, nu ai cum sa il intelegi si nici cum sa il respecti, in consecinta! Ca sa nu mai spun ca acest articol il sanctioneaza pe angajator in caz de nerespectare a a cestei proceduri de informare prin posibiliattea angajatului de a se adresa instantei in termen de 30 de zile. Termen care curge de cand?...
Voiam sa vad care este parerea voastra, pentru ca, lovindu-ma de acest articol, am aflat ca el este propus spre abrogare si as fi vrut sa vad daca sunt eu singura care nu il intelege...

Alessia

Post by Alessia » 15 Feb 2005, 17:34

Problema nu este ca nu as face acea scrisoare cu propunerile de modificare si nu i-as anexa actul aditional la CIM, lasandu-i angajatului un termen de 15 zile pentru a accepta sau nu oferta mea, ci ca, daca citesti cele 2 articole pe care le-am mentionat, nu ai nici o sansa, ca angajator, de a respecta Codul Muncii! Articolul 19 este fara noima, nu ai cum sa il intelegi si nici cum sa il respecti, in consecinta! Ca sa nu mai spun ca acest articol il sanctioneaza pe angajator in caz de nerespectare a acestei proceduri de informare prin posibilitatea angajatului de a se adresa instantei in termen de 30 de zile. Termen care curge de cand?...
Voiam sa vad care este parerea voastra, pentru ca, lovindu-ma de acest articol, am aflat ca el este propus spre abrogare si as fi vrut sa vad daca sunt eu singura care nu il intelege...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests