drepturi nou-nascut si indemnizatie

Discutii privind litigiile de munca
Post Reply
vulpea29

drepturi nou-nascut si indemnizatie

Post by vulpea29 » 20 Jun 2010, 16:12

buna ziua! sunt inca in prenatal, zilele astea trebuie sa nasc...ce drepturi ar trebui sa revendic odata cu nasterea primului copill?
1).am citit pe alte forumuri(nu de justitie) ca la primul copil, angajatorul e obligat sa-ti plateasca inca un salariu fara sporuri...ce lege e asta, exista asa ceva?
2).daca intru eu in concediu pt cresterea copilului, pot opta ca sa stau doar cateva luni, apoi pana la 2 ani sa continue sotul ori trebuie sa stea doar o persoana, aceeasi care a optat de la inceput, altfel pierdem indemnizatia?
3) se mai dau banii de trusou? aia de unde trebuie ceruti?
4)daca as reincepe munca in 4-5 luni de zile, seful ma poate obliga la ore de noapte( sunt medic rezident si am o garda neplatita pe saptamana, care dureaza de la 7:30 dimineatza pana la 14:30 a doua zi, iar majoritatea garzilor mi le pune in week-end)???
5) mai sunt si alte posibilitati de a obtine avantaje financiare legate de nasterea copilului?
Va multumesc!

DevilMean

Re: drepturi nou-nascut si indemnizatie

Post by DevilMean » 21 Jun 2010, 16:40

1. Nu stiu ce anume ai citit tu, dar pana acum ramane in picioare suma de 600 ron sau 85% din salariul tau lunar.
2. Poti opta doar pentru perioada de dinainte si dupa nastere, sa stai acasa, iar de acolo sa continue sotul, nu poti sa alegi pentru o perioada mai mare, cel mai bine, zic eu, e sa ramai tu timp de 2 ani.
3. Banii de trusou se obtin de la Primarie.
4. Fiind cadru medical, vei avea un program destul de complicat, sfatul meu este ca tu sa stai acasa cu copilul, de asta nu s-au facut legi pentru mamicile care nu stau acasa cu copilul sa-l ingrijeasca.
5. Alte solutii nu cunosc, in afara de botez.

Sa-ti traiasca bebe-ul.

alissia30

Post by alissia30 » 06 Jul 2010, 23:10