Pot emite facturi daca nu am angajati?
Pot emite facturi daca nu am angajati?
Daca un SRL are ca activitate service-ul calculatoarelor,sunt 2 asociati, si nici un angajat, pentru a putea emite facturi pentru prestari service trebuie sa existe angajati?
Cineva sustinea ca se poate factura prestare de servicii tehnica de calcul fara ca firma sa aiba vreun angajat, atata timp cat unul sau amandoi actionarii au functia de administrator in firma si cel putin unul are calificarea de presta acest serviciu.
Credeti ca este conditionata prestarea de servicii de faptul ca cel putin unul din asociati sa fie adm si cel putin unul sa aiba calificarea necesara? Parerea mea este ca nu.
Norocel, crezi ca pers juridice neplatitoare de TVA nu sunt obligate sa emite factura( pt ca te-ai referit doar la cele care platesc )? Pt cele neplatitoare de TVA facturile fiscale au obligatoriu format A4 iar pt cele platitoare de TVA pot sa fie si A6. Din moment ce tb sa-si comande facturi personalizate ce ar putea face cu ele, decat sa le emita?
Credeti ca este conditionata prestarea de servicii de faptul ca cel putin unul din asociati sa fie adm si cel putin unul sa aiba calificarea necesara? Parerea mea este ca nu.
Norocel, crezi ca pers juridice neplatitoare de TVA nu sunt obligate sa emite factura( pt ca te-ai referit doar la cele care platesc )? Pt cele neplatitoare de TVA facturile fiscale au obligatoriu format A4 iar pt cele platitoare de TVA pot sa fie si A6. Din moment ce tb sa-si comande facturi personalizate ce ar putea face cu ele, decat sa le emita?
Sutinerea lui Norocel are la baza un text de lege: art.155, ali.1 din Codul fiscal.
Am tot analizat daca este nevoie de factura sau nu din punct de vedere practic. Cred ca la activitatea de comert ar trebui sa se emita facturi chiar si de neplatitorii de TVA. Altfel, daca intre parti nu semneaza un contract si plata se face la un termen ulterior cum isi dovedeste vanzatorul creanta sa.
Pana de curand existau facturi pentru neplatitorii de TVA. Sunt curios daca mai exista.
Nu are nici o importanta daca asociatii sunt sau nu administratori. Poate fi administrator al firmei si o persoana care nu are calitatea de asociat. Doar administratorul sau persoanele imputernicite de acesta pot semna si emite acte in numele societatii.
Am tot analizat daca este nevoie de factura sau nu din punct de vedere practic. Cred ca la activitatea de comert ar trebui sa se emita facturi chiar si de neplatitorii de TVA. Altfel, daca intre parti nu semneaza un contract si plata se face la un termen ulterior cum isi dovedeste vanzatorul creanta sa.
Pana de curand existau facturi pentru neplatitorii de TVA. Sunt curios daca mai exista.
Nu are nici o importanta daca asociatii sunt sau nu administratori. Poate fi administrator al firmei si o persoana care nu are calitatea de asociat. Doar administratorul sau persoanele imputernicite de acesta pot semna si emite acte in numele societatii.
Ai dreptate.Am gasit amanunte in Legea 494 din 12 noiembrie 2004 pentru aprobarea OG 83/2004(care modifica codul fiscal). Atat OG cat si LEGEA modifica art 155 alin 1 din Codul fiscal unde se reglementeaza aceste probleme. Dar uitandu-ma in Codul fiscal,varianta din decembrie 2003, am vazut ca inca de pe atunci in art.155 alin 1 se prevedea ca " Persoanele impozabile, care nu sunt inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, nu au dreptul sa emita facturi fiscale si nici sa inscrie taxa pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii efectuate catre alta persoana, in documentele emisen". Pe langa aceasta in LEGEA 494 se mai aduc unele completari.
Modificarile din Legea 494 intra in vigoare in 1 ianuarie pt ca asta e termenul prevazut in OG 83 care e aprobata cu modificari tocmai de aceasta Lege 494
Modificarile din Legea 494 intra in vigoare in 1 ianuarie pt ca asta e termenul prevazut in OG 83 care e aprobata cu modificari tocmai de aceasta Lege 494
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests