da... pacat ca nu stim locul exact!agenda wrote:
cred ca trebuie vazut la fata locul...altfel sunt doar pareri.
accident calea ferata
Tinand cont de imprejurarea ca nu va vad pe for.. voi chiar ati pornit???
ok..acu mai in gluma mai in serios...
pe langa codu penal.. avem si legislatie speciala
Lege nr. 289/2005
din 11/10/2005
privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional în domeniul transportului pe calea ferată
Publicat in MOF nr. 922 - 17/10/2005
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1. - (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice.
(2) Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului. Pe teritoriul localităţilor zonele de siguranţă vor fi în mod obligatoriu semnalizate.
Art. 2. - Se interzice intrarea sau staţionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afişe ori semne corespunzătoare din perimetrul staţiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor şi triajelor de reţea.
Art. 3 - (1) Persoană neautorizată este, în înţelesul art. 1 şi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deşi are această calitate, nu are atribuţii de serviciu în zonele de siguranţă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2.
(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intră sau staţionează în zona de siguranţă, dacă prezenţa ori staţionarea acestora este motivată de folosinţa unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinţa unei proprietăţi private aflate în interiorul zonei de siguranţă.
Art. 4. - (1) Fapta persoanei neautorizate de a pătrunde, fără drept, în zonele prevăzute la art. 1 şi 2 şi de a refuza părăsirea lor constituie infracţiune şi se pedepseşte cu amendă de la 300 lei la 15.000 lei sau cu închisoare de la 3 luni la 1 an.
(2) În cazul în care fapta se săvârşeşte de o persoană având asupra sa o armă, de două sau mai multe persoane împreună, în timpul nopţii ori prin violenţă, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.
Art. 5. - (1) Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a căii ferate, a materialului rulant, precum şi a instalaţiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora constituie infracţiunea de distrugere şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 10 ani.
(2) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) se pedepseşte.
Art. 6. - (1) Sustragerea de componente ale căii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaţie sau programat pentru circulaţie constituie infracţiunea de furt calificat şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani.
(2) Dacă fapta prevăzută la alin. (1) a avut ca urmare o tulburare gravă în activitatea de transport pe calea ferată sau a produs poluarea mediului înconjurător ori degradarea gravă a solului se pedepseşte cu închisoare de la 12 la 20 de ani.
(3) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte.
Art. 7. - Dacă faptele prevăzute la art. 5 şi 6 sunt săvârşite de către un angajat al căii ferate sau de către o persoană cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea ferată, la maximul pedepsei prevăzute pentru fapta comisă se poate adăuga un spor de până la 2 ani.
Art. 8. - Infracţiunile contra vieţii şi integrităţii corporale, săvârşite asupra unui angajat al căilor ferate sau a unei alte persoane cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea ferată, în timpul activităţii, se sancţionează cu pedeapsa prevăzută de lege pentru fapta săvârşită, la maximul special, dacă acesta nu este îndestulător, putându-se adăuga un spor de până la 3 ani, care nu poate depăşi o treime din acest maxim.
Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă pct. 13, 15, 44, 45 şi 48 ale alin. 1 al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române, republicată, cu modificările ulterioare.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, PRESEDINTELE SENATULUI
MIRON TUDOR MITREA NICOLAE VACAROIU
si mai avem si HG 203/1994 cu sanctiuni contraventionale la normele privind transporturile pe căile ferate române




ok..acu mai in gluma mai in serios...
pe langa codu penal.. avem si legislatie speciala
Lege nr. 289/2005
din 11/10/2005
privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional în domeniul transportului pe calea ferată
Publicat in MOF nr. 922 - 17/10/2005
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Art. 1. - (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice.
(2) Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului. Pe teritoriul localităţilor zonele de siguranţă vor fi în mod obligatoriu semnalizate.
Art. 2. - Se interzice intrarea sau staţionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afişe ori semne corespunzătoare din perimetrul staţiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor şi triajelor de reţea.
Art. 3 - (1) Persoană neautorizată este, în înţelesul art. 1 şi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deşi are această calitate, nu are atribuţii de serviciu în zonele de siguranţă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2.
(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intră sau staţionează în zona de siguranţă, dacă prezenţa ori staţionarea acestora este motivată de folosinţa unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinţa unei proprietăţi private aflate în interiorul zonei de siguranţă.
Art. 4. - (1) Fapta persoanei neautorizate de a pătrunde, fără drept, în zonele prevăzute la art. 1 şi 2 şi de a refuza părăsirea lor constituie infracţiune şi se pedepseşte cu amendă de la 300 lei la 15.000 lei sau cu închisoare de la 3 luni la 1 an.
(2) În cazul în care fapta se săvârşeşte de o persoană având asupra sa o armă, de două sau mai multe persoane împreună, în timpul nopţii ori prin violenţă, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.
Art. 5. - (1) Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a căii ferate, a materialului rulant, precum şi a instalaţiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora constituie infracţiunea de distrugere şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 10 ani.
(2) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) se pedepseşte.
Art. 6. - (1) Sustragerea de componente ale căii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaţie sau programat pentru circulaţie constituie infracţiunea de furt calificat şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani.
(2) Dacă fapta prevăzută la alin. (1) a avut ca urmare o tulburare gravă în activitatea de transport pe calea ferată sau a produs poluarea mediului înconjurător ori degradarea gravă a solului se pedepseşte cu închisoare de la 12 la 20 de ani.
(3) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte.
Art. 7. - Dacă faptele prevăzute la art. 5 şi 6 sunt săvârşite de către un angajat al căii ferate sau de către o persoană cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea ferată, la maximul pedepsei prevăzute pentru fapta comisă se poate adăuga un spor de până la 2 ani.
Art. 8. - Infracţiunile contra vieţii şi integrităţii corporale, săvârşite asupra unui angajat al căilor ferate sau a unei alte persoane cu atribuţii în siguranţa circulaţiei pe calea ferată, în timpul activităţii, se sancţionează cu pedeapsa prevăzută de lege pentru fapta săvârşită, la maximul special, dacă acesta nu este îndestulător, putându-se adăuga un spor de până la 3 ani, care nu poate depăşi o treime din acest maxim.
Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă pct. 13, 15, 44, 45 şi 48 ale alin. 1 al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române, republicată, cu modificările ulterioare.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, PRESEDINTELE SENATULUI
MIRON TUDOR MITREA NICOLAE VACAROIU
si mai avem si HG 203/1994 cu sanctiuni contraventionale la normele privind transporturile pe căile ferate române
Johei wrote:hm... io stiu?
Obstacol inseamna pentru mine ceva mai mult decat ceva ce este acrosat!
Inseaman intentie in privinta actiuni...chiar daca pentru 276 ajunge si culpa!
IDa... culpa!
La fapta comisa din culpa este necesara urmarea suplimentara a tulburarii in activitatea de transport... (restul nu intra in discutie)
O fi o astfel de tulburare, daca trenul a oprit pentru cateva minute, mecanicul a vazut ca mare lucru nu s-a intamplat si a plecat mai departe?
As zice ca mai degraba nu, desii... o tulburare exista!
insa daca luam in considerare si inatrzierile obisnuite ale cfr, parca totusi nu mai e tulburare...
Probabil ca solutia difera in functie de trenul al carui mers a fsot "tulburat" (accelarat, rapid, personal, marfar, etc)
Asa se socoteste daca e vorba despre o tulburare sau nu?
Daca ar fi asa cum spui tu, desi e evindent pentru oricine ca nu, pentru motive simple, ar insemna ca trenurile sa mearga brici, sa fie unse, sa fie drese...adica sa fie gata de o "tulburare" cauzata de un eveniment precum cel descris aici. Ca daca nu, nu se pune. Daca trenul e de persoane si are intarziere o ora si se intampla ca eu sa parchez pe linia ferata sau sa pun acolo un bolovan legat de sine, nu se pune ca a fost tulburare, pentru ca trenul era deja "tulburat".
Uite ca mie de aia imi vine pe chelie, nu ca as sti eu prea multe, insa daca le gadilam astfel incat sa ne iasa...Raspunsuri de genul asta se pot da pana pomaine. Putem sa ne legam de fulgere, de tunete, de orice.
daca o luam asa peste tot...penalul nu ar mai trebui sa existe. Gasim noi o chestie...si facem slalom. Interpretam in acest fel desi nu ar trebui sa ne treaca prin minte asa ceva.
ete na... cand antipatiile au putere mai mare decat rationamentu
hai sa-ti zac ceva Scar.. un avocat uns cu toate alifiile imi tai gatu ca ar fi invocat si asta in instanta
cand te tin ore in sir in vagoane neincalzite... tras pe o linie moarta .. nu cere nimeni scuze.. nu despagubesc.. ce mai.. e firesc..asa tre sa fie...
si imi vine in minte
am citit undeva
in Japonia, intr-un an toate trenurile cumulat au avut intarziere 1 minut..
compania si-a cerut scuze fata de neplacerile cauzate....



hai sa-ti zac ceva Scar.. un avocat uns cu toate alifiile imi tai gatu ca ar fi invocat si asta in instanta


cand te tin ore in sir in vagoane neincalzite... tras pe o linie moarta .. nu cere nimeni scuze.. nu despagubesc.. ce mai.. e firesc..asa tre sa fie...
si imi vine in minte
am citit undeva
in Japonia, intr-un an toate trenurile cumulat au avut intarziere 1 minut..
compania si-a cerut scuze fata de neplacerile cauzate....



mda... ai dreptate scar!
In dreptul penal exista intotdeauna solutii standard, fara sa se tina seama de imprejurarile concrete...
Si asta mai ales atunci cand legea foloseste termeni nedefiniti, care se preteaza la interpretari...
De exemplu "tulburarea in activitatea de transport..."
PS si daca tu parchezi pe linie nu mai e nevoie de tulburare, ca ai intentie!
Ca eu nu prea vad cum ai parca masina chiar pe linie din culpa!
In dreptul penal exista intotdeauna solutii standard, fara sa se tina seama de imprejurarile concrete...
Si asta mai ales atunci cand legea foloseste termeni nedefiniti, care se preteaza la interpretari...
De exemplu "tulburarea in activitatea de transport..."
PS si daca tu parchezi pe linie nu mai e nevoie de tulburare, ca ai intentie!
Ca eu nu prea vad cum ai parca masina chiar pe linie din culpa!
nu stiu ce ar fi invocat un avocat.
"un avocat" e multi.
Juridic tulburarea inseamna ceva.
Pe mine ma intereseaza discutia pe ce inseamna in mod corect nu pe ce imi baga unul din top.
Japonezii...am auzit diverse...cica sunt puternici rau de tot.
v am spus: in conditiile astea putem discuta pana poimaine.
Se poate si din culpa orice, insa nu mereu fapta are caracter penal.
"un avocat" e multi.
Juridic tulburarea inseamna ceva.
Pe mine ma intereseaza discutia pe ce inseamna in mod corect nu pe ce imi baga unul din top.
Japonezii...am auzit diverse...cica sunt puternici rau de tot.
v am spus: in conditiile astea putem discuta pana poimaine.
Se poate si din culpa orice, insa nu mereu fapta are caracter penal.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests