- comanda ferma de la distanta (un oras din provincie, de ex.)
- procesare comanda, emitere factura, aviz si scoatere din gestiune a produselor comandate
- predarea catre un compartiment care se ocupa cu ambalarea si evidenta expeditiilor
- predarea catre o societate de transport a coletelor (aveti in vedere ca niciuna nu lucreaza in regim postal)
- receptionarea de catre client a COLETELOR (nu marfuri! va afla de continut abia dupa ce plateste valoarea ce i se cere - aceasta coincide cu pretul produselor comandate), transportatorul avand obligatia sa predea coletul dupa ce incaseaza acea valoare (banii respectivi ii va transporta la expeditor contracost - serviciu ramburs)
Daca exista nemultumiri ale clientului acestea se vor adresa expeditorului?
Ei bine, nu! pentru ca nicaieri nu s-a vorbit de asigurare! Se vor adresa transportatorului? Ei, bine, nu! acesta a predat COLETUL care arata intact si s-a facut chiar o nota de predare-primire.
Invers! Desi in colet existau toate produsele comandate, clientul testeaza vigilenta amandurora si le adreseaza plangeri cum ca din colet lipsesc anumite produse greu identificabile prin cantarire (un CPU, o lentila de contact...). Cum se exonereaza societatea care livreaza si cea care transporta? Nu-mi raspundeti: "cel ce afirma ceva in fata Instantei rebuie sa demonstreze" pentru ca din experienta va spun ca a fost suficient sa "demonstreze" ca el nu poseda unele produse pe care le-a comandat, dar poseda altele, toate aflate in aceeasi cutie de ambalaj, pentru ca sarcina disculparii sa cada asupra expeditorului.
Altceva - Se trimite in orasul X un leptop destinatarului A.M. Acesta trebuia sa-l achite la receptie. Personal il ambalez, il asigur contra socurilor mecanice si-l etanseizez, apoi lipesc cutia de ambalaj cu banda adeziva personalizata, drept sigiliu. Il predau firmei de curierat. 24 de ore mai tarziu ma anunta A.M. ca dupa ce a predat in mainile agentului transportatorului 60.000.000 lei bani e care acesta mi i-a adus, serviciu pe care i l-am platit - a desfacut seara coletul; inauntru... o caramida si multe hartii... Aceeasi greutate si la Bucuresti si la X, acelasi aparent aspect exterior al ambalajului... Problema comerciala cu risc contractual intre mine-transportator-tert beneficiar sau problema penala?
Va pot insira multe spete in aceasta materie, dar asta in functie si de interesul Dvs.
Deci, cum ar trebui sa se deruleze practic aceasta forma de vanzare-cumparare si ce proceduri ar trebui sa indeplineasca expeditorul pentru "a se acoperi" de cat mai multe situatii.
