Spor de mobilitate pentru CJ!
Spor de mobilitate pentru CJ!
Salutare, colegilor cj. In ultima vreme se vehiculeaza tot mai mult si posibilitatea acestui spor de mobilitate prevazut in Statul CJ. A obtinut cineva asa ceva pana acum? Este un spor aplicabil, sau e doar pe hartie?
Decizie publicata pe Portal :
32. Legea nr.514/2003. Consilierii juridici. Refuz de acordare a drepturilor prevazute de lege.
Acordarea drepturilor prevazute de Legea nr.514/2003 si Statutul profesiei de consilier juridic nu vine in contradictie cu prevederile Legii nr.188/1999 in cazul consilierilor juridici care au si calitatea de functionari publici.
Sectia comerciala de contencios administrativ si fiscal - Decizia civila
nr.1895/12 septembrie 2005.
Prin actiunea in contencios administrativ inregistrata la Tribunalul Alba sub dosar nr.3336/2005, reclamantii I.N., H.S., T.I., A.N., S.S., C.C., P.N., B.A.S. si N.V. au chemat in judecata pe parata D.G.F.P. Alba, solicitand ca prin hotarare judecatoreasca sa se dispuna :
- anularea adresei D.G.F.P.Alba nr.118210/10.05.2005 si obligarea paratei ca in baza art.24 alin.2 din Legea nr.514/2003, art.25 si 26 din Legea nr.53/2003, art.29 si 30 din Legea nr.188/1999 si art.46, 57 alin.2 si 3, 60 din Statutul profesiei de consilier juridic publicat in Monitorul Oficial nr.684/29.07.2004, sa emita decizie prin care sa opereze modificarile in incadrarea si stabilirea drepturilor si obligatiilor consilierilor juridici, astfel:
- sa suporte cheltuielile prilejuite de reorganizarea profesiei in baza Legii nr.514/2003;
- sa acorde sporul de mobilitate si confidentialitate de 30% la salarul de incadrare, de la data inscrierii in Colegiu a consilierilor juridici.
In motivarea actiunii, au aratat ca au solicitat paratei acordarea acestor drepturi legale, dar raspunsul a fost negativ.
Prin sentinta civila nr.247/CA/2005 Tribunalul Alba a admis actiunea in contencios administrativ formulata, fiind obligata D.G.F.P.Alba ca prin decizie sa opereze modificarile in incadrarea si stabilirea drepturilor si obligatiilor reclamantilor, respectiv:
- sa suporte cheltuielile prilejuite de reorganizarea profesiei, respectiv cheltuielile privind inscrierea in Colegiul consilierilor juridici, achizitionarea robei, registrelor, legitimatiei, stampilei, insignei si pregatirii profesionale specifice profesiei;
- sa acorde sporul de mobilitate si confidentialitate in cuantum total de 25% din salariul de incadrare reclamantilor, incepand cu data inscrierii acestora in colegiu.
In motivarea sentintei, instanta a retinut ca reclamantii se incadreaza in prevederile art.57 alin.1 si 60 alin.2 din Statutul profesiei de Consilier juridic, avand dreptul la suportarea cheltuielilor prilejuite de reorganizarea profesiei si la un spor de 25% din salariul de incadrare reprezentand clauzele de mobilitate si confidentialitate.
Impotriva sentintei a declarat recurs parata D.G.F.P.Alba care i-a adus critici de nelegalitate, solicitand desfiintarea acesteia, iar pe fond respingerea actiunii reclamantilor.
In dezvoltarea motivelor de recurs, a sustinut ca instanta in mod gresit a acordat drepturile solicitate, ca statutul profesiei de consilier juridic este un statut al unei asociatii profesionale, care nu poate obliga angajatorul sa puna in practica modul in care acest statut concepe activitatea de consilier juridic, iar drepturile consilierilor juridici din cadrul Ministerului Finantelor Publice sunt cele prevazute in Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici.
Recursul este nefondat.
Reclamantii sunt incadrati in functii de consilieri juridici la D.G.F.P. Alba si subunitati ale acesteia.
In acelasi timp, reclamantii au facut dovada ca sunt inscrisi in Colegiul consilierilor juridici si in tabloul colegiului.
Este adevarat ca in calitatea lor de functionari publici, acestia se supun prevederilor Legii nr.188/1999, avand drepturile si obligatiile cuprinse in aceasta lege care constituie cadrul general aplicabil tuturor functionarilor publici.
In acelasi timp insa, reclamantilor le sunt aplicabile si prevederile Legii nr.514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic.
Ori, la art.24 din Legea nr.514/2003 se prevede ca in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare, autoritatile publice, institutiile si toate celelalte persoane juridice de drept public sau privat vor opera modificarile prevazute de lege in incadrarea si stabilirea statutului, a drepturilor si obligatiilor consilierilor juridici pe care ii au numiti sau angajati in slujba lor.
In baza aceleiasi Legi nr.514/2003 a fost adoptat Statutul profesiei de consilier juridic, Statut publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.684/2004, Statut care cuprinde norme conforme cu prevederile Legii nr.514/2003.
La art.60 alin.2 din Statut se prevede pentru consilieri juridici negocierea unei prestatii suplimentare in bani reprezentand clauza de mobilitate si de confidentialitate, iar la art.46 alin.1, art.47 si art.57 se prevede suportarea de catre angajator a cheltuielilor pentru reorganizarea profesiei ocazionate de : inscrierea in colegiu, achizitionarea robei, a legitimatiei, a insignei, stampilelor profesionale, precum si a tuturor registrelor de evidenta profesionala.
Aceste drepturi ale consilierilor juridici prevazute in legea proprie de organizare si in Statut nu sunt in contradictie cu cele cuprinse in Legea nr.188/1999, intrucat si aceasta din urma lege prevede la art.29 (1) si (2) si art.30 ca functionarii publici au dreptul la un spor de salar reprezentand suplimentul postului, la prime si alte drepturi salariale in conditiile legii, precum si la gratuitatea uniformei de serviciu.
Desi reclamantii au solicitat in scris acordarea drepturilor legale, parata prin raspunsul dat nu le-a rezolvat practic cererea, ceea ce echivaleaza cu un refuz de solutionare a cererii in termen legal. Aceasta in conditiile in care pentru alti an ]gajati ai paratei drepturile conferite de legi speciale au fost acordate de catre parata.
Ori, asa cum bine a motivat instanta de fond, acordarea si reclamantilor a drepturilor cuvenite se circumscrie principiului dreptului la egalitate de sanse, consfintit de art.39 alin.1 lit. d din Legea nr.53/2003.
In concluzie, constatand ca sentinta atacata este temeinica si legala, fiind la adapost de criticile formulate de recurenta, in baza art.312 Cod procedura civila a fost respins ca nefondat recursul declarat.
32. Legea nr.514/2003. Consilierii juridici. Refuz de acordare a drepturilor prevazute de lege.
Acordarea drepturilor prevazute de Legea nr.514/2003 si Statutul profesiei de consilier juridic nu vine in contradictie cu prevederile Legii nr.188/1999 in cazul consilierilor juridici care au si calitatea de functionari publici.
Sectia comerciala de contencios administrativ si fiscal - Decizia civila
nr.1895/12 septembrie 2005.
Prin actiunea in contencios administrativ inregistrata la Tribunalul Alba sub dosar nr.3336/2005, reclamantii I.N., H.S., T.I., A.N., S.S., C.C., P.N., B.A.S. si N.V. au chemat in judecata pe parata D.G.F.P. Alba, solicitand ca prin hotarare judecatoreasca sa se dispuna :
- anularea adresei D.G.F.P.Alba nr.118210/10.05.2005 si obligarea paratei ca in baza art.24 alin.2 din Legea nr.514/2003, art.25 si 26 din Legea nr.53/2003, art.29 si 30 din Legea nr.188/1999 si art.46, 57 alin.2 si 3, 60 din Statutul profesiei de consilier juridic publicat in Monitorul Oficial nr.684/29.07.2004, sa emita decizie prin care sa opereze modificarile in incadrarea si stabilirea drepturilor si obligatiilor consilierilor juridici, astfel:
- sa suporte cheltuielile prilejuite de reorganizarea profesiei in baza Legii nr.514/2003;
- sa acorde sporul de mobilitate si confidentialitate de 30% la salarul de incadrare, de la data inscrierii in Colegiu a consilierilor juridici.
In motivarea actiunii, au aratat ca au solicitat paratei acordarea acestor drepturi legale, dar raspunsul a fost negativ.
Prin sentinta civila nr.247/CA/2005 Tribunalul Alba a admis actiunea in contencios administrativ formulata, fiind obligata D.G.F.P.Alba ca prin decizie sa opereze modificarile in incadrarea si stabilirea drepturilor si obligatiilor reclamantilor, respectiv:
- sa suporte cheltuielile prilejuite de reorganizarea profesiei, respectiv cheltuielile privind inscrierea in Colegiul consilierilor juridici, achizitionarea robei, registrelor, legitimatiei, stampilei, insignei si pregatirii profesionale specifice profesiei;
- sa acorde sporul de mobilitate si confidentialitate in cuantum total de 25% din salariul de incadrare reclamantilor, incepand cu data inscrierii acestora in colegiu.
In motivarea sentintei, instanta a retinut ca reclamantii se incadreaza in prevederile art.57 alin.1 si 60 alin.2 din Statutul profesiei de Consilier juridic, avand dreptul la suportarea cheltuielilor prilejuite de reorganizarea profesiei si la un spor de 25% din salariul de incadrare reprezentand clauzele de mobilitate si confidentialitate.
Impotriva sentintei a declarat recurs parata D.G.F.P.Alba care i-a adus critici de nelegalitate, solicitand desfiintarea acesteia, iar pe fond respingerea actiunii reclamantilor.
In dezvoltarea motivelor de recurs, a sustinut ca instanta in mod gresit a acordat drepturile solicitate, ca statutul profesiei de consilier juridic este un statut al unei asociatii profesionale, care nu poate obliga angajatorul sa puna in practica modul in care acest statut concepe activitatea de consilier juridic, iar drepturile consilierilor juridici din cadrul Ministerului Finantelor Publice sunt cele prevazute in Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici.
Recursul este nefondat.
Reclamantii sunt incadrati in functii de consilieri juridici la D.G.F.P. Alba si subunitati ale acesteia.
In acelasi timp, reclamantii au facut dovada ca sunt inscrisi in Colegiul consilierilor juridici si in tabloul colegiului.
Este adevarat ca in calitatea lor de functionari publici, acestia se supun prevederilor Legii nr.188/1999, avand drepturile si obligatiile cuprinse in aceasta lege care constituie cadrul general aplicabil tuturor functionarilor publici.
In acelasi timp insa, reclamantilor le sunt aplicabile si prevederile Legii nr.514/2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic.
Ori, la art.24 din Legea nr.514/2003 se prevede ca in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare, autoritatile publice, institutiile si toate celelalte persoane juridice de drept public sau privat vor opera modificarile prevazute de lege in incadrarea si stabilirea statutului, a drepturilor si obligatiilor consilierilor juridici pe care ii au numiti sau angajati in slujba lor.
In baza aceleiasi Legi nr.514/2003 a fost adoptat Statutul profesiei de consilier juridic, Statut publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.684/2004, Statut care cuprinde norme conforme cu prevederile Legii nr.514/2003.
La art.60 alin.2 din Statut se prevede pentru consilieri juridici negocierea unei prestatii suplimentare in bani reprezentand clauza de mobilitate si de confidentialitate, iar la art.46 alin.1, art.47 si art.57 se prevede suportarea de catre angajator a cheltuielilor pentru reorganizarea profesiei ocazionate de : inscrierea in colegiu, achizitionarea robei, a legitimatiei, a insignei, stampilelor profesionale, precum si a tuturor registrelor de evidenta profesionala.
Aceste drepturi ale consilierilor juridici prevazute in legea proprie de organizare si in Statut nu sunt in contradictie cu cele cuprinse in Legea nr.188/1999, intrucat si aceasta din urma lege prevede la art.29 (1) si (2) si art.30 ca functionarii publici au dreptul la un spor de salar reprezentand suplimentul postului, la prime si alte drepturi salariale in conditiile legii, precum si la gratuitatea uniformei de serviciu.
Desi reclamantii au solicitat in scris acordarea drepturilor legale, parata prin raspunsul dat nu le-a rezolvat practic cererea, ceea ce echivaleaza cu un refuz de solutionare a cererii in termen legal. Aceasta in conditiile in care pentru alti an ]gajati ai paratei drepturile conferite de legi speciale au fost acordate de catre parata.
Ori, asa cum bine a motivat instanta de fond, acordarea si reclamantilor a drepturilor cuvenite se circumscrie principiului dreptului la egalitate de sanse, consfintit de art.39 alin.1 lit. d din Legea nr.53/2003.
In concluzie, constatand ca sentinta atacata este temeinica si legala, fiind la adapost de criticile formulate de recurenta, in baza art.312 Cod procedura civila a fost respins ca nefondat recursul declarat.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests