Angajatorul refuza sa-mi dea cartea de munca.
Angajatorul refuza sa-mi dea cartea de munca.
Fostul angator refuza pe diverse motive sa-mi dea cartea de munca de aproape 2 luni si vroiam sa intreb ce posibilitati am sa o recuperez?Din cate stiu exista decretul 92/1976 art.4 care prevede clar faptul ca trebuie remisa cartea de munca angajatului la terminarea contractului individual de munca cu toate inscrisurile la zi, si conform acestui decret firma trebuie pusa in intarziere problema mea e cum pot pune in intarziere firma?Sau daca nu trebuie pusa in intarziere atunci ce se poate face?
Eu te sfatuiesc sa faci mai intai o sesizare la Inspectoratul de munca din orasul in care locuiesti semnalandunle problema cu care te confrunti. In acest fel un control din partea acestei institutii se va face la firma cu pricina si poate o sani puna pe ganduri.
De asemenea este indicat sa faci o adresa catre firma, in care sa soliciti inapoierea carnetului de munca in baza deciziei de desfacere a contractului de munca, adresa in 2 exemplare, dintre care 1 ramane la tine cu dovada nr de inregistrare la firma. Daca lucrurile nu se rezolva pe cale amiabila, o santi fie de mare folos.
De asemenea este indicat sa faci o adresa catre firma, in care sa soliciti inapoierea carnetului de munca in baza deciziei de desfacere a contractului de munca, adresa in 2 exemplare, dintre care 1 ramane la tine cu dovada nr de inregistrare la firma. Daca lucrurile nu se rezolva pe cale amiabila, o santi fie de mare folos.
1. Prima oara fa o vizita la firma unde verifica daca cererea de demisie a fost aprobata. Presupun ca era o cerere de incetare a raporturilor de munca cu acordul partilor, altfel erai obligat ca in perioada de preaviz sa te prezinti la serviciu, in caz contrar ti se va putea desface CIM din culpa ta. Cu acea ocazie, daca vei sti ce rezolutie a primit cererea ta de demisie, vei depune totodata si o cerere de eliberare a cartii de munca in temeiul decretului 92 (neabrogat inca), aratind ca de la data incetarii raporturilor de munca cu acordul partilor , firma era obligata sa-ti predea carnetul de munca cu inregistrarile efectuate in acesta la zi, precum si cu platile achitate la zi (impozit pe salariu, CAS, somaj, pensie etc.), deoarece numai in baza acestui act te poti angaja. Daca vei citi art. 8 mi se pare din Decretul nr. 92 vei observa ca la angajare, pe linga alte acte este necesar si carnetul de munca daca potentialul angajat a mai lucrat anterior. De la data de 01.01.2007, aceste carnete de munca se vor elimina.
2. Dupa aceea, faci o sesizare la ITM pe care o depui cu numar de inregistrare si din care pastrezi un exemplar. In sesizare vei arata:
- numele si adresa ta,
- denumirea si sediul firmei,
- vei mentiona ca ai avut calitatea de angajat al acelei firme de la data ... pina la data ....
- vei face referire la cererea de demisie care a fost aprobata incepind cu data de .....
- vei solicita ITM sa faca demersurile necesare in vederea obligarii firmei la eliberarea carnetului tau de munca pe care ti-l va inmina personal ITM-ul, avind in vedere ca in general, firmele achita un comision la ITM pentru efectuarea de catre aceasta a inregistrarilor aferente perioadei lucrate.
Vei primi apoi, prin posta, o adresa de la ITM prin care, in urma verificarilor si a inregistrarilor efectuate in carnetul de munca in baza dispozitiilor de plata efectuate de catre firma pentru tine aferente salariului primit, ti se va comunica data la care trebuie sa te prezinti la ITM pentru ridicarea personal a acestui act.
Pastreaza adresa catre ITM si numarul de inregistrare, precum si adresa catre firma pentru eliberarea carnetului de munca cu numarul si data de inregistrare dat de registratura firmei.
Intre timp, incearca sa te agajezi. Daca obtii o promisiune de angajare dar ti se solicita carnetul de munca si nu te poti angaja, da-i in judecata.
In aceasta ultima faza, angajeaza un avocat, singurul care te poate ajuta.
Succes!
2. Dupa aceea, faci o sesizare la ITM pe care o depui cu numar de inregistrare si din care pastrezi un exemplar. In sesizare vei arata:
- numele si adresa ta,
- denumirea si sediul firmei,
- vei mentiona ca ai avut calitatea de angajat al acelei firme de la data ... pina la data ....
- vei face referire la cererea de demisie care a fost aprobata incepind cu data de .....
- vei solicita ITM sa faca demersurile necesare in vederea obligarii firmei la eliberarea carnetului tau de munca pe care ti-l va inmina personal ITM-ul, avind in vedere ca in general, firmele achita un comision la ITM pentru efectuarea de catre aceasta a inregistrarilor aferente perioadei lucrate.
Vei primi apoi, prin posta, o adresa de la ITM prin care, in urma verificarilor si a inregistrarilor efectuate in carnetul de munca in baza dispozitiilor de plata efectuate de catre firma pentru tine aferente salariului primit, ti se va comunica data la care trebuie sa te prezinti la ITM pentru ridicarea personal a acestui act.
Pastreaza adresa catre ITM si numarul de inregistrare, precum si adresa catre firma pentru eliberarea carnetului de munca cu numarul si data de inregistrare dat de registratura firmei.
Intre timp, incearca sa te agajezi. Daca obtii o promisiune de angajare dar ti se solicita carnetul de munca si nu te poti angaja, da-i in judecata.
In aceasta ultima faza, angajeaza un avocat, singurul care te poate ajuta.
Succes!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 55 guests