reclame
reclame
La firma la care lucrez orice angajat poate aduce reclame de la diverse firme care sunt publicate in ziar. Persoana care aduce reclama primeste un comision de 20 la suta. Aceasta practica este folosita de ceva timp si pe parcursul anilor cel aducator de reclama a ajuns sa imparta banii primiti din reclama si cu unii colegi care il ajutau la aducearea reclamei. Problema care apare acum cum pot justifica eu din punct de vedere legal repartizarea comisioanelor date la mai multi angajati decit cei care sunt aducatori de reclama? In plus pentru aducatorii de reclama care ocupa la ziar alte functii (decit cel de agent publicitar) ar fi trebuit sa inchei si alte contracte cu ei? Va multumesc.
Ce intelegi prin "ajutor la aducerea reclamei"?
Parerea mea este ca, in functie de ce este prevazut in CCM si fisa postului a agentului publicitar, doar acestuia i se cuvin comisioanele pt reclame. Ceilalti care indeplinesc alte functii in firma, au alte beneficii pt activitati determinate conform postului/functiei pe care o ocupa.
Asa cum ai spus "Aceasta practica este folosita de ceva timp si pe parcursul anilor cel aducator de reclama a ajuns sa imparta banii primiti din reclama si cu unii colegi care il ajutau la aducearea reclamei. Problema care apare acum cum pot justifica eu din punct de vedere legal repartizarea comisioanelor date la mai multi angajati decit cei care sunt aducatori de reclama?", se intelege clar ca repartizarea comisioanelor catre ceilalti colegi care au ajutat la aducerea reclamei, nu s-a facut de catre firma, ci de catre beneficiarii directi ai comisionului (intre care exista un contract agent-firma). Asadar, nu vad care este problema firmei atata timp cat aceasta respecta contractul si repartizeaza comisioanele agentilor? Daca acestia inteleg sa "doneze" din comisionul lor altora care i-au ajutat, este treaba lor. Nu cred ca are vreun sens si nici temei legal/contractual ca firma sa se amestece in relatiile intervenite intre acestia din urma.
Parerea mea este ca, in functie de ce este prevazut in CCM si fisa postului a agentului publicitar, doar acestuia i se cuvin comisioanele pt reclame. Ceilalti care indeplinesc alte functii in firma, au alte beneficii pt activitati determinate conform postului/functiei pe care o ocupa.
Asa cum ai spus "Aceasta practica este folosita de ceva timp si pe parcursul anilor cel aducator de reclama a ajuns sa imparta banii primiti din reclama si cu unii colegi care il ajutau la aducearea reclamei. Problema care apare acum cum pot justifica eu din punct de vedere legal repartizarea comisioanelor date la mai multi angajati decit cei care sunt aducatori de reclama?", se intelege clar ca repartizarea comisioanelor catre ceilalti colegi care au ajutat la aducerea reclamei, nu s-a facut de catre firma, ci de catre beneficiarii directi ai comisionului (intre care exista un contract agent-firma). Asadar, nu vad care este problema firmei atata timp cat aceasta respecta contractul si repartizeaza comisioanele agentilor? Daca acestia inteleg sa "doneze" din comisionul lor altora care i-au ajutat, este treaba lor. Nu cred ca are vreun sens si nici temei legal/contractual ca firma sa se amestece in relatiile intervenite intre acestia din urma.
Adik cel care a adus reclama este cel care a fost la firma respectiva si a negociat pretul pentru reclama. Intre timp pentru publicarea reclamei in continuare au fost alte persoane care au contactat agetul economic respectiv. In virtutea faptului ca initiatorul este cel care a gasit firma el este cel care ia comisionul si din acesta primeste o parte si cel care a continuat colaborarea. Problema este ca aducatorul de reclama nu are in fisa postului atributiunile unui agent publicitar. El este ziarist si in virtutea relatiilor pe care le are a adus publicitate ziarului. Ar fi trebuit incheiat un alt contract cu el? Ce ma sfatuiti sa fac?
Va multumesc
Va multumesc
Sfatul meu este sa inchei acte aditionale la contractele de munca ale tuturor celor implicati in procesul de "aducere reclame" prin care sa se prevada expres acest lucru, cu delimitarea clara a valorii acestui comision/prestatie, iar ca anexe la aceste acte aditionale, fisele postului completate si cu aceste activitati. E ciudat totusi cum s-a facut plata acestor comisioane pana acum? In baza a ce???
Am vazut si eu ca nu era postat subiectul unde trebuia, dar nu am "puterea" sa-l incadrez
Dar totusi la baza unei plati efectuate in contabilitate trebuie sa fie un document justificativ. Nu inteleg cum a fost facuta aceasta plata? Cum si cu ce s-a motivat "iesirea" acelor bani din firma? 8O
Pt viitor, incheiati acte aditionale la CIM pt ca acele comisioane sunt asimilate veniturilor salariale.

Dar totusi la baza unei plati efectuate in contabilitate trebuie sa fie un document justificativ. Nu inteleg cum a fost facuta aceasta plata? Cum si cu ce s-a motivat "iesirea" acelor bani din firma? 8O
Pt viitor, incheiati acte aditionale la CIM pt ca acele comisioane sunt asimilate veniturilor salariale.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 42 guests