reprezentare la incheierea unui act autentic

Succesiuni, Terenuri, Constructii, Dezmembraminte, Societati Comerciale
Post Reply
august

reprezentare la incheierea unui act autentic

Post by august » 13 Sep 2005, 10:21

Buna!
Problema mea este urmatoarea : cum poate fi reprezentata o societate comerciala la incheirea unui act autentic (contract de vanzare cumpare constructie), societatea fiind vanzatorul, daca se doreste ca actul sa fie semnat de cons. jr. al societatii?

Zgabeata_Iftode

Post by Zgabeata_Iftode » 13 Sep 2005, 15:08

Ai doua variante (cel putin cele la care ma gandesc eu acum): una ar fi sa chemi un notar la sediul tau si sa semneze chiar reprezentantul legal al societatii (cel mentionat la Registrul comertului) sau sa te duci tu la notar cu o imputernicire expresa data de acest reprezentant.
Amu, principiul simetriei ar impune ca actul prin care tu esti imputernicit sa semnezi un act autentic sa fie si el autentic, dar eu in practica am vazut ca nu se poarta intotdeauna asa.
Cel mai in masura sa te lamureasca e chiar notarul unde vei perfecta altul ca el semneaza pe incheierea de autentificare.
:evil:

august

Post by august » 14 Sep 2005, 07:20

Multumesc! Si eu stiam ca pentru a reprez. societatea in calitatea de vanzator intr-un astfel de contract este nevoie de o procura autentica si as fi vrut sa stiu care este sanctiunea.
Eventual daca ar fi si un notar pe forum care sa sa pronunte.

danutza

Post by danutza » 14 Sep 2005, 07:49

sanctiunea este nulitatea abs.; conditia este ad validitatem;

august

Post by august » 14 Sep 2005, 08:01

Ei bine am un astfel de contract mostenit de la fostul jurist, semnat doar de el fara a avea o imputernicire in acest sens, iar in incheierea autentica este trecut directorul societatii(acesta insa nu a semnat actul); Ce pot face ?
Mentionez ca primul cumparator a instrainat imobilul

august

Post by august » 14 Sep 2005, 08:33

si mai am o problema: care este sanctiunea pentru notarul care a autentificat actul???? :?:

danutza

Post by danutza » 14 Sep 2005, 10:48

L 36/1995

Indatoririle si raspunderile notarilor publici


Art. 36. - Notarii publici si personalul birourilor notariale au obligatia sa pastreze secretul profesional cu privire la actele si faptele despre care au luat cunostinta in cadrul activitatii lor, chiar si dupa incetarea functiei, cu exceptia cazurilor in care legea sau partile interesate ii elibereaza de aceasta obligatie.
Art. 37. - Notarul public nu poate absenta mai mult de 5 zile consecutiv, fara a asigura functionalitatea biroului sau, in conditiile legii.
In cazul nerespectarii dispozitiilor alin. 1, Camera Notarilor Publici poate delega, dupa caz, un alt notar public pentru indeplinirea atributiilor notarului public absent, in conditiile prevazute de statutul uniunii.
Art. 38. - Raspunderea civila a notarului public poate fi angajata, in conditiile legii civile, pentru incalcarea obligatiilor sale profesionale, atunci cand acesta a cauzat un prejudiciu.
Asigurarea de raspundere profesionala a notarului public se realizeaza prin casa de asigurari, constituita in acest scop.
Art. 39. - Raspunderea disciplinara a notarului public intervine pentru urmatoarele abateri:
a) intarziere sau neglijenta in efectuarea lucrarilor;
b) lipsa nejustificata de la birou;
c) nerespectarea secretului profesional;
d) comportament care aduce atingere onoarei sau probitatii profesionale.
Art. 40. - Actiunea disciplinara se exercita de Colegiul director si se judeca de Consiliul de disciplina.
Pentru suspendarea din functie sau excluderea din profesie este obligatorie o cercetare prealabila, care se efectueaza de catre Colegiul director.
Audierea celui in cauza este obligatorie, acesta fiind indreptatit sa ia cunostinta de continutul dosarului si sa-si formuleze apararea.
Consiliul de disciplina citeaza partile si pronunta o hotarare motivata, care se comunica acestora.
Impotriva hotararii partile pot face contestatie la Consiliul uniunii, in termen de 10 zile de la comunicare.
Hotararea Consiliului uniunii poate fi atacata la instanta judecatoreasca competenta, civila sau de contencios administrativ, dupa caz.
Hotararea definitiva se comunica si Ministerului Justitiei.
Procedura judecarii abaterilor disciplinare se stabileste prin regulament.
Art. 41. - Sanctiunile disciplinare se aplica in raport cu gravitatea faptelor si constau in:
a) observatie scrisa;
b) amenda de la 50.000 lei la 200.000 lei, care se face venit la bugetul Camerei Notarilor Publici. Neachitarea in termen de 30 de zile de la data ramanerii definitive a hotararii atrage suspendarea de drept a notarului public pana la achitarea sumei.
Hotararea definitiva constituie titlu executoriu;
c) suspendarea din functie pe o durata de maximum 6 luni;
d) excluderea din profesie.
Art. 42. - In cazul in care impotriva notarului public s-a luat masura arestarii preventive, ministrul justitiei, la propunerea Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici, va lua masura suspendarii din functie pana la solutionarea cauzei penale, potrivit legii.
Daca hotararea de condamnare a ramas definitiva si ea se refera la infractiunile prevazute de art. 23 lit. f) din lege, cu acea data ministrul justitiei dispune excluderea din profesie a notarului public condamnat.
Sigiliul, registrele si lucrarile notarului public suspendat sau exclus vor fi depuse la Camera Notarilor Publici, sub luare de dovada.


Autentificarea actelor


Art. 58. - Pentru autentificarea unui act, notarul public verifica si stabileste, in prealabil, identitatea partilor.
Partile pot fi reprezentate la autentificare printr-un mandatar cu procura speciala autentica.


OUG 43/2002


Competenta Parchetului National Anticoruptie


Art. 13. - (1) Sunt de competenta Parchetului National Anticoruptie infractiunile prevazute in Legea nr. 78/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, savarsite in una dintre urmatoarele conditii:
a) daca, indiferent de calitatea persoanelor care le-au comis, au cauzat o paguba materiala mai mare decat echivalentul in lei a 100.000 euro ori o perturbare deosebit de grava a activitatii unei autoritati publice, institutii publice sau oricarei alte persoane juridice ori daca valoarea sumei sau a bunului care formeaza obiectul infractiunii de coruptie este mai mare decat echivalentul in lei a 5.000 de euro;
b) daca, indiferent de valoarea pagubei materiale ori de gravitatea perturbarii aduse unei autoritati publice, institutii publice sau oricarei alte persoane juridice ori de valoarea sumei sau a bunului care formeaza obiectul infractiunii de coruptie, sunt comise de catre deputati, senatori, membri ai Guvernului, secretari de stat ori subsecretari de stat si asimilatii acestora, judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie si ai Curtii Constitutionale, presedintele si vicepresedintele Consiliului Legislativ, Avocatul Poporului si adjunctii sai, consilierii prezidentiali si consilierii de stat din cadrul Administratiei Prezidentiale, consilierii de stat ai primului-ministru, membrii, procurorii si controlorii financiari ai Curtii de Conturi si ai camerelor judetene de conturi, guvernatorul si viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, presedintele si vicepresedintele Consiliului Concurentei, ceilalti magistrati, ofiteri, amirali, generali si maresali, ofiteri de politie si agenti de politie, indiferent de gradul profesional, presedintii si vicepresedintii consiliilor judetene, primarul general si viceprimarii municipiului Bucuresti, primarii si viceprimarii sectoarelor municipiului Bucuresti, primarii si viceprimarii municipiilor, oraselor si comunelor, consilierii judeteni si locali, prefecti, subprefecti, persoane cu functii de conducere ale autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, precum si cele de control ale acestora, notarii publici, avocatii, comisarii Garzii Financiare, membrii consiliilor de administratie si persoanele care detin functii de conducere, de la director inclusiv, in cadrul regiilor autonome de interes national, al companiilor si societatilor nationale, al bancilor si societatilor comerciale la care statul este actionar majoritar, al institutiilor publice care au atributii in procesul de privatizare si al unitatilor centrale financiar-bancare, persoanele prevazute la art. 81 din Legea nr. 78/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, lichidatorii judiciari, personalul vamal, executorii judecatoresti si executorii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Procurorii specializati din cadrul Parchetului National Anticoruptie efectueaza in mod obligatoriu urmarirea penala pentru infractiunile prevazute la alin. (1).
(3) Urmarirea penala in cauzele privind infractiunile prevazute la alin. (1) savarsite de militarii in activitate se efectueaza de procurori militari din cadrul Parchetului National Anticoruptie, indiferent de gradul militar pe care il au persoanele cercetate.
(4) Sunt de competenta parchetelor de pe langa instante, potrivit dispozitiilor Codului de procedura penala, infractiunile prevazute in Legea nr. 78/2000, cu modificarile ulterioare, care nu sunt date, conform alin. (1), in competenta Parchetului National Anticoruptie.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests