Investitii cabinet

Discutii privind profesia de Avocat. Organizare. Fiscalitate.
Post Reply
wittmann

Investitii cabinet

Post by wittmann » 16 Aug 2005, 17:15

Am facut niste investitii mai substantiale la cabinet (parchet laminat, etc.)si nu stiu cum sa ma scad. Am inteles ca peste 4 mil. se face prin amortizare... habar n-am... sunt total pe dinafara la chestiile astea....
Domnii contabili.... astept opiniile d-voastra...

croc

Post by croc » 16 Aug 2005, 17:20

8O
adica ce vrei sa spui?

eu intentionez sa ma scad pur si simplu :-x

contabililor :mrgreen: , va rog :(

b_42_jim

Post by b_42_jim » 16 Aug 2005, 21:17

Si mie mi-e groaza ca am cheltuit anul asta ca la balamuc cu diverse dotari si le-am inregistrat pur si simplu la cheltuieli, desi mijloacele fixe se amortizeaza. Voi studia si eu problema si voi reveni cu o parere (a se citi o voi intreba pe soacra-mea care e contabil, ca e tare lung Codul fiscal).

wittmann

Post by wittmann » 17 Aug 2005, 14:22

Mai, dan chiar nu e nici un contabil pe aici?!

nicuvar

Post by nicuvar » 17 Aug 2005, 14:25

E sebi77. Poate nu a observat topicul. Acum e online.

aiurel

Post by aiurel » 17 Aug 2005, 14:39

din cate stiu daca valoarea bunului depaseste 15 mil. ROL atunci devine mijloc fix si se va amortiza.

in cazurile celalalte se scade direct pe cheltuieli.
Incercati sa achizitionati cu facturi cat mai mici si mai multe.

sebi77

Post by sebi77 » 18 Aug 2005, 10:54

Scuze acum am vazut topicul

Valoarea de intrare a mijloacelor fixe este de la 01.01.2004 15.000.000lei, conf.Hotarare nr. 1553/2003 din 18/12/2003
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 21 din 12/01/2004


Eu n-as inregistra "dotarile" la cabinet ca mijloace fixe ci ca reparatii capitale imobil ma refer aici la (zugraveli, parchet).

wittmann

Post by wittmann » 18 Aug 2005, 17:24

Deci la aproape 5 milioane, pot trece la cheltuieli...

De ce spui sa trec imbunatatirile ca reparatii capitale?

sebi77

Post by sebi77 » 18 Aug 2005, 21:21

Pentru ca asa mi se pare normal.... O zugraveala,schimbare de parchet etc nu are legatura cu mijloace fixe..

Amortizarea se poate face mult mai rapid din cate stiu (s-ar putea totusi sa ma insel) amortizarea se face in 12 luni... Inregistrarea reparatilor capitale se face prin contul "cheltuieli in avans"

b_42_jim

Post by b_42_jim » 19 Aug 2005, 18:45

Sebi, eu am cumparat diverse aparate (laptop, scanner, imprimanta) si mobilier de birou; astea ar cam trebui sa le amortizez, nu?

nicuvar

Post by nicuvar » 19 Aug 2005, 19:17

Aparatele (laptop, scanner, imprimanta) sunt mijloace fixe (daca depasesc 15 mil.ROL) si trebuie amortizate. Mobilierul cred ca intra la obiecte de inventar.

sebi77

Post by sebi77 » 20 Aug 2005, 15:05

Asa este .... Nicuvar ce faci? imi iei painea de la gura? :-D :-D

wittmann

Post by wittmann » 20 Aug 2005, 21:30

Sebi, unde gasesc toate astea de care vorbesti (act normativ..)? Vreau si eu sa nu mor prost...

serafim

Post by serafim » 22 Aug 2005, 06:12

Wittmann - ti-a spus Sebi mai sus Hotararea 1553/2003 publicat in Mof.21/12.01.2004
-dar si pe mine m-a sfatuit contabilul la facturi cu sume mai mici si muuulte.
si eu am facut "reparatii" si am bagat o gramada...sa vad ce-mi zice la finalul lunii...poate-mi da peste degete !!!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests