vrem asociatie de proprietari
vrem asociatie de proprietari
din 2010 locuiesc cu familia inr-un bloc din comuna floresti,cluj,pe toata strada sint 7blocuri cu 2 scari a cite 12 apart,toti au asociatii de proprietari ,numai blocul nostru nu.de un an am facut sedinta s-a hotarit iar doamna ce aduna banii de apa si curent,are toate copiile actelelor si bani dati pentru firma ce se ocupa de asociatiile locatarilor ,spune mereu ca sint probleme cu doua cfsi ca nu se poate face asociatie,este legal ca apa ce o plateste fiecare apartamnt in parte sa vina doar pe numele ei factura?ea imparte in functie de mc consumati apa,nu da chitante cind platim .cui sa ma adresez sa scapam de situatia asta?nu are nici un drept sa adune banii asteasi se opune infiintarii asociatiei
Re: vrem asociatie de proprietari
Buna Ziua stimate VIZITATOR!
In primul rand incepeti prin a face o adunare generala a proprietarilor apoi demersul necesar pentru a intra in legalitate. Poate fi schimbata daca 50+1 doresc inlaturarea ei din "functia" pe care o detine.
Legea locuinţei nr. 114/1996, modificată prin Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi în Statutul asociaţiei de proprietari, legalizarea se face la orice birou notarial. Aceste documente se vor legaliza într-un număr de copii necesar înregistrării asociaţiei de proprietari la judecătorie. De regulă, aceste acte sunt solicitate de judecători într-un exemplar original şi o copie legalizată, numărul acestora fiind stabilit de către judecători.
Judecătoria va putea dispune înregistrarea asociaţiei de proprietari ca persoană juridică, la cererea persoanei împuternicite prin procesul-verbal al adunării constitutive. La această cerere se vor ataşa:
- un exemplar al procesului-verbal sus-menţionat, semnat de proprietarii care au participat la adunarea constitutivă;
- acordul de asociere;
- statutul asociaţiei, aprobat prin procesul-verbal al adunării generale constitutive;
- dovada patrimoniului asociaţiei de proprietari (cu extras de cont).
Înregistrarea asociaţiilor de proprietari la judecătorii este supusă taxei judiciare de timbru de 19 ron, potrivit art. 4 lit. b) din Legea nr. 146/1997, privind taxele judiciare de timbru, actualizată, şi unui timbru judiciar potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 32/1995, cu modificările ulterioare.
Acordul de asociere trebuie să conţină:
- adresa proprietăţii;
- numele şi prenumele proprietarilor unităţilor locative;
- descrierea proprietăţii, cuprinzând: descrierea clădirii, structura clădirii, numărul de etaje, numărul de apartamente structurate pe număr de camere, terenul aferent clădirii;
- enumerarea şi descrierea părţilor aflate în proprietate comună;
- cota-parte ce revine fiecărui apartament din proprietatea comună.
In primul rand incepeti prin a face o adunare generala a proprietarilor apoi demersul necesar pentru a intra in legalitate. Poate fi schimbata daca 50+1 doresc inlaturarea ei din "functia" pe care o detine.
Legea locuinţei nr. 114/1996, modificată prin Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi în Statutul asociaţiei de proprietari, legalizarea se face la orice birou notarial. Aceste documente se vor legaliza într-un număr de copii necesar înregistrării asociaţiei de proprietari la judecătorie. De regulă, aceste acte sunt solicitate de judecători într-un exemplar original şi o copie legalizată, numărul acestora fiind stabilit de către judecători.
Judecătoria va putea dispune înregistrarea asociaţiei de proprietari ca persoană juridică, la cererea persoanei împuternicite prin procesul-verbal al adunării constitutive. La această cerere se vor ataşa:
- un exemplar al procesului-verbal sus-menţionat, semnat de proprietarii care au participat la adunarea constitutivă;
- acordul de asociere;
- statutul asociaţiei, aprobat prin procesul-verbal al adunării generale constitutive;
- dovada patrimoniului asociaţiei de proprietari (cu extras de cont).
Înregistrarea asociaţiilor de proprietari la judecătorii este supusă taxei judiciare de timbru de 19 ron, potrivit art. 4 lit. b) din Legea nr. 146/1997, privind taxele judiciare de timbru, actualizată, şi unui timbru judiciar potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 32/1995, cu modificările ulterioare.
Acordul de asociere trebuie să conţină:
- adresa proprietăţii;
- numele şi prenumele proprietarilor unităţilor locative;
- descrierea proprietăţii, cuprinzând: descrierea clădirii, structura clădirii, numărul de etaje, numărul de apartamente structurate pe număr de camere, terenul aferent clădirii;
- enumerarea şi descrierea părţilor aflate în proprietate comună;
- cota-parte ce revine fiecărui apartament din proprietatea comună.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests