ma puteti ajuta cu ordonanta asta?
multumesc mult
og 15/2002
Re: og 15/2002
[quote="meda"]ma puteti ajuta cu ordonanta asta?
multumesc mult[/quote]
ORDONANTA nr.15 din 24 ianuarie 2002
privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier
Textul actului publicat in M.Of. nr. 82/1 feb. 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. II.12 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 iulie 2002 se introduc tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
(2) Pentru toate autovehiculele de transport marfa, avand masa maxima admisa de 12 tone sau mai mare, tarifele mentionate la alin. (1) se vor aplica etapizat, conform anexei nr. 1.
(3) Pentru toate autovehiculele de transport marfa avand masa maxima admisa sub 12 tone si pentru toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa maxima admisa, tarifele mentionate la alin. (1) se vor aplica etapizat, conform anexei nr. 2.
(4) Pentru plata tarifelor mentionate la alin. (1) utilizatorilor infrastructurii de transport rutier li se elibereaza documentul care atesta dreptul de utilizare a infrastructurii rutiere, denumit rovinieta, pentru care, in termen de 45 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei ordonante, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va stabili modelul, forma si conditiile de eliberare.
(5) Tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier sunt structurate in functie de durata de parcurs si de stationare pe reteaua rutiera din Romania, astfel: o zi, 7 zile, o luna, 6 luni si un an.
(6) Tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica in mod nediscriminatoriu pentru utilizatorii nationali si straini ai infrastructurii de transport rutier.
(7) In cazul instrainarii autovehiculului, rovinieta isi mentine valabilitatea.
(8) In cazul scoaterii din uz a autovehiculului, proprietarului i se va returna contravaloarea tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier, corespunzatoare perioadei de neutilizare.
Art. 2. - (1) Pentru toate autovehiculele de transport marfa, avand masa maxima admisa de peste 12 tone inclusiv, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica in functie de numarul de osii ale autovehiculului si de emisiile poluante (EURO).
(2) Pentru toate autovehiculele de transport marfa avand masa maxima admisa sub 12 tone si pentru toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa maxima admisa, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica in functie de tipul autovehiculului si de emisiile poluante (EURO).
Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifelor prevazute la art. 1 si 2:
a) autovehiculele folosite de unitatile institutiilor din sistemul de aparare nationala, ordine publica, siguranta nationala, de serviciul de pompieri, protectie civila, politie si alte servicii de urgenta, autobuzele folosite exclusiv pentru transportul urban, precum si vehiculele folosite pentru intretinerea drumurilor;
b) autovehiculele folosite exclusiv pentru transportul de marfuri si persoane in interiorul localitatilor.
Art. 4. - Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in Romania vor utiliza doar rovinieta anuala care se poate procura prin oficiile Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. si de la agentiile Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania".
Art. 5. - Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in alte state vor utiliza rovinieta, in functie de durata de parcurs si de sedere pe reteaua rutiera din Romania, care se poate procura de la agentiile Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" aflate in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat si in teritoriu, precum si prin oficiile Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A.
Art. 6. - (1) Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in alte state vor achita tariful de utilizare a infrastructurii de transport rutier in valuta liber convertibila la echivalentul tarifului exprimat in euro sau in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data cumpararii.
(2) Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in Romania vor achita tariful de utilizare a infrastructurii de transport rutier in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data cumpararii.
Art. 7. - Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. si Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" vor acorda licente, respectiv carti de identitate ale autovehiculelor si vor efectua inspectii tehnice numai pentru posesorii de autovehicule care utilizeaza infrastructura de transport rutier din Romania si care sunt in posesia rovinietei anuale.
Art. 8. - (1) Fapta posesorilor de autovehicule sau a conducatorilor acestora care utilizeaza infrastructura de transport rutier din Romania fara a detine rovinieta valabila constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000.000 lei la 4.000.000 lei.
(2) Contravenientul poate achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.
(3) In cazul in care contravenientul a achitat jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), orice urmarire inceteaza.
(4) O data cu aplicarea amenzii contraventionale posesorilor de autovehicule sau conducatorilor acestora care utilizeaza infrastructura de transport rutier din Romania fara a avea rovinieta valabila li se suspenda certificatul de inmatriculare al autovehiculului si, dupa caz, licenta de executie pentru vehicul, pana la achitarea tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
(5) Contravenientii au obligatia ca, in termen de 48 de ore de la aplicarea amenzii contraventionale, sa achite tariful de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
Art. 9. - Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 8 se fac de catre:
a) personalul imputernicit din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, din unitatile care functioneaza sub autoritatea sau in subordinea acestuia;
b) ofiterii si subofiterii de politie cu atributii in controlul circulatiei.
Art. 10. - Contraventiilor prevazute la art. 8 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Art. 11. - Aplicarea tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier nu exonereaza utilizatorii infrastructurii de transport rutier de la plata celorlalte tarife percepute de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 12. - Sumele incasate in urma aplicarii tarifelor de utilizare a infrastructurii de transport rutier se constituie venit la dispozitia Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si vor fi utilizate in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale.
Art. 13. - In termen de 45 de zile de la data publicarii prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va elabora norme metodologice pentru aplicarea tarifelor de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
Art. 14. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
ANEXA Nr. 1
INTRODUCEREA ETAPIZATA
a tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier de la 1 iulie 2002 pentru autovehiculele de transport marfa cu masa mai mare sau egala cu 12 t
...............................................
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA Nr. 2
INTRODUCEREA ETAPIZATA
a tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier de la 1 iulie 2002 pentru autovehicule avand masa maxima admisa sub 12,0 tone si pentru autovehicule de transport pasageri
...............................................
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR SENATUL
L E G E
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2004
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de
drumuri nationale din Romania
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr.51 din
23 iulie 2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr.15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri
nationale din Romania, adoptata in temeiul art.1 pct.I.26 din Legea
nr.291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.680 din
28 iulie 2004, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I punctul 1, litera a) a alineatului (1) si
alineatele (2), (7), (8) si (11) ale articolului 1 vor avea urmatorul
cuprins:
2
"a) vehicul - orice autovehicul rutier inmatriculat, avand cel
putin doua axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul si
semiremorca ori remorcile tractate de acesta.
(2) Incepand cu data de 1 iulie 2002 se introduce tariful de
utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, denumit in
continuare tarif de utilizare, aplicat tuturor utilizatorilor romani si straini
pentru toate vehiculele inmatriculate, care sunt folosite pe reteaua de
drumuri nationale din Romania si structurat in functie de perioada de
parcurs si stationare, incadrarea in clasa de emisii poluante (EURO),
masa totala maxima autorizata (MTMA) si numarul de axe, dupa caz.
(7) Tariful de utilizare este structurat in functie de durata de
utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, astfel: o zi, 7 zile,
30 de zile, 6 luni si 12 luni. Durata de utilizare cuprinde durata de
parcurs, precum si durata de stationare.
(8) Tariful de utilizare se aplica in mod nediscriminatoriu pentru
utilizatorii romani si straini ai retelei de drumuri nationale din Romania,
aflata in administrarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania - S.A.
(11) In cazul radierii din circulatie a vehiculului utilizatorului
roman i se va returna, la cererea scrisa a acestuia, de catre Compania
Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.,
contravaloarea tarifului de utilizare, corespunzatoare perioadei de
neutilizare."
2. La articolul I punctul 3, articolul 3 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare
vehiculele detinute in proprietate de unitatile Ministerului Apararii
Nationale, de unitatile Ministerului Administratiei si Internelor, de
serviciile de ambulanta, de serviciile publice comunitare pentru situatii
de urgenta, astfel cum au fost reglementate in Ordonanta Guvernului
nr.88/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor
publice comunitare pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr.363/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, vehiculele folosite exclusiv in transportul public local de
persoane prin servicii regulate, precum si vehiculele detinute in
proprietate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale
din Romania - S.A."
3
3. La articolul I punctul 5, articolul 5 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 5. - Utilizatorii straini vor achita tariful de utilizare in
functie de durata de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania,
astfel: o zi, 7 zile, 30 de zile, 6 luni si 12 luni."
4. La articolul I punctul 6, alineatul (3) al articolului 6 va
avea urmatorul cuprins:
"(3) Este obligatorie pastrarea rovinietelor aplicate vizibil pe
partea interioara a parbrizului pentru vehiculele inmatriculate pe toata
perioada de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania."
5. La articolul I punctul 7, articolul 7 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 7. - (1) Responsabilitatea achitarii tarifului de utilizare in
ceea ce priveste tipul si valabilitatea rovinietei revine in exclusivitate in
cazul utilizatorilor romani, detinatorilor mentionati in certificatul de
inmatriculare, iar in cazul utilizatorilor straini aceasta revine in
exclusivitate conducatorului auto al vehiculului.
(2) Valabilitatea rovinietei este determinata de incadrarea in
durata de utilizare si in criteriile de acordare."
6. La articolul I punctul 8, articolul 8 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 8. - (1) Fapta de a circula fara a detine rovinieta valabila
constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
(2) Cuantumul amenzilor contraventionale prevazute la alin. (1)
este prevazut in anexa nr. 3.
(3) Sumele incasate in urma aplicarii amenzilor se fac venit la
bugetul de stat in proportie de 75%, diferenta de 25% revenind, ca
venituri extrabugetare, Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania - S.A. sau Ministerului Administratiei si
Internelor, dupa caz.
(4) Contravenientii au obligatia ca in termen de 72 de ore de la
aplicarea amenzii contraventionale sa achite tariful de utilizare.
(5) Conducatorilor vehiculelor inmatriculate in alte state li se
vor aplica amenzi contraventionale numai in punctele de control pentru
trecerea frontierei de stat, la iesirea din Romania.
4
(6) O data cu aplicarea amenzii contraventionale, conducatorilor
vehiculelor inmatriculate in Romania, care circula fara a avea rovinieta
valabila, li se retine certificatul de inmatriculare a vehiculului, pana la
prezentarea dovezii de achitare a tarifului de utilizare.
(7) Depasirea termenului de valabilitate a rovinietei pentru un
utilizator strain poate fi motivata in cazul blocarii fortuite a unui vehicul
din cauza unor calamitati naturale, a unui accident sau a retinerii
conducatorului vehiculului de catre autoritatile in drept. In aceste cazuri
utilizatorul strain va prezenta reprezentantilor Companiei Nationale de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. din agentiile din
punctele de control al trecerii frontierei, la iesirea din tara, documente
justificative incheiate de organele politiei rutiere, organele judecatoresti
si, in plus, daca este cazul, dovada repararii vehiculului intr-un atelier de
reparatie atestat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman". Dovada
blocarii fortuite a vehiculului sau a retinerii conducatorului vehiculului
nu scuteste utilizatorul strain de plata tarifului de utilizare a
infrastructurii de transport rutier pe intreaga perioada cuprinsa intre data
intrarii si data iesirii din Romania, ci justifica neaplicarea amenzii
contraventionale."
7. La articolul I punctul 9, litera c) a articolului 9 va avea
urmatorul cuprins:
"c) politia rutiera in situatia cand efectueaza controlul existentei
rovinietei valabile, fara personalul mentionat la lit.a) si b);"
8. La articolul I punctul 12, alineatele (2) - (4) ale articolului
12 se abroga.
9. La articolul I punctul 12, dupa alineatul (5) al articolului
12 se introduce alineatul (6) cu urmatorul cuprins:
"(6) In cazul lipsei rovinietei din motive justificate, dovada
achitarii tarifului de utilizare se poate face cu documentul original de
plata a acestuia."
10. La articolul I, punctul 16 se abroga.
5
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei,
cu respectarea prevederilor articolului 75 si ale articolului 76 alineatul
(2) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
p. PRESEDINTELE
SENATULUI
Valer Dorneanu Doru Ioan Taracila
Bucuresti, 18 octombrie 2004
Nr. 415
multumesc mult[/quote]
ORDONANTA nr.15 din 24 ianuarie 2002
privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier
Textul actului publicat in M.Of. nr. 82/1 feb. 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. II.12 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 iulie 2002 se introduc tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
(2) Pentru toate autovehiculele de transport marfa, avand masa maxima admisa de 12 tone sau mai mare, tarifele mentionate la alin. (1) se vor aplica etapizat, conform anexei nr. 1.
(3) Pentru toate autovehiculele de transport marfa avand masa maxima admisa sub 12 tone si pentru toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa maxima admisa, tarifele mentionate la alin. (1) se vor aplica etapizat, conform anexei nr. 2.
(4) Pentru plata tarifelor mentionate la alin. (1) utilizatorilor infrastructurii de transport rutier li se elibereaza documentul care atesta dreptul de utilizare a infrastructurii rutiere, denumit rovinieta, pentru care, in termen de 45 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei ordonante, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va stabili modelul, forma si conditiile de eliberare.
(5) Tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier sunt structurate in functie de durata de parcurs si de stationare pe reteaua rutiera din Romania, astfel: o zi, 7 zile, o luna, 6 luni si un an.
(6) Tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica in mod nediscriminatoriu pentru utilizatorii nationali si straini ai infrastructurii de transport rutier.
(7) In cazul instrainarii autovehiculului, rovinieta isi mentine valabilitatea.
(8) In cazul scoaterii din uz a autovehiculului, proprietarului i se va returna contravaloarea tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier, corespunzatoare perioadei de neutilizare.
Art. 2. - (1) Pentru toate autovehiculele de transport marfa, avand masa maxima admisa de peste 12 tone inclusiv, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica in functie de numarul de osii ale autovehiculului si de emisiile poluante (EURO).
(2) Pentru toate autovehiculele de transport marfa avand masa maxima admisa sub 12 tone si pentru toate autovehiculele de transport persoane, indiferent de masa maxima admisa, tarifele de utilizare a infrastructurii de transport rutier se aplica in functie de tipul autovehiculului si de emisiile poluante (EURO).
Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifelor prevazute la art. 1 si 2:
a) autovehiculele folosite de unitatile institutiilor din sistemul de aparare nationala, ordine publica, siguranta nationala, de serviciul de pompieri, protectie civila, politie si alte servicii de urgenta, autobuzele folosite exclusiv pentru transportul urban, precum si vehiculele folosite pentru intretinerea drumurilor;
b) autovehiculele folosite exclusiv pentru transportul de marfuri si persoane in interiorul localitatilor.
Art. 4. - Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in Romania vor utiliza doar rovinieta anuala care se poate procura prin oficiile Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. si de la agentiile Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania".
Art. 5. - Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in alte state vor utiliza rovinieta, in functie de durata de parcurs si de sedere pe reteaua rutiera din Romania, care se poate procura de la agentiile Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" aflate in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat si in teritoriu, precum si prin oficiile Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A.
Art. 6. - (1) Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in alte state vor achita tariful de utilizare a infrastructurii de transport rutier in valuta liber convertibila la echivalentul tarifului exprimat in euro sau in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data cumpararii.
(2) Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule inmatriculate in Romania vor achita tariful de utilizare a infrastructurii de transport rutier in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data cumpararii.
Art. 7. - Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. si Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" vor acorda licente, respectiv carti de identitate ale autovehiculelor si vor efectua inspectii tehnice numai pentru posesorii de autovehicule care utilizeaza infrastructura de transport rutier din Romania si care sunt in posesia rovinietei anuale.
Art. 8. - (1) Fapta posesorilor de autovehicule sau a conducatorilor acestora care utilizeaza infrastructura de transport rutier din Romania fara a detine rovinieta valabila constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000.000 lei la 4.000.000 lei.
(2) Contravenientul poate achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.
(3) In cazul in care contravenientul a achitat jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), orice urmarire inceteaza.
(4) O data cu aplicarea amenzii contraventionale posesorilor de autovehicule sau conducatorilor acestora care utilizeaza infrastructura de transport rutier din Romania fara a avea rovinieta valabila li se suspenda certificatul de inmatriculare al autovehiculului si, dupa caz, licenta de executie pentru vehicul, pana la achitarea tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
(5) Contravenientii au obligatia ca, in termen de 48 de ore de la aplicarea amenzii contraventionale, sa achite tariful de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
Art. 9. - Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 8 se fac de catre:
a) personalul imputernicit din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, din unitatile care functioneaza sub autoritatea sau in subordinea acestuia;
b) ofiterii si subofiterii de politie cu atributii in controlul circulatiei.
Art. 10. - Contraventiilor prevazute la art. 8 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Art. 11. - Aplicarea tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier nu exonereaza utilizatorii infrastructurii de transport rutier de la plata celorlalte tarife percepute de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 12. - Sumele incasate in urma aplicarii tarifelor de utilizare a infrastructurii de transport rutier se constituie venit la dispozitia Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si vor fi utilizate in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale.
Art. 13. - In termen de 45 de zile de la data publicarii prezentei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va elabora norme metodologice pentru aplicarea tarifelor de utilizare a infrastructurii de transport rutier.
Art. 14. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
ANEXA Nr. 1
INTRODUCEREA ETAPIZATA
a tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier de la 1 iulie 2002 pentru autovehiculele de transport marfa cu masa mai mare sau egala cu 12 t
...............................................
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA Nr. 2
INTRODUCEREA ETAPIZATA
a tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier de la 1 iulie 2002 pentru autovehicule avand masa maxima admisa sub 12,0 tone si pentru autovehicule de transport pasageri
...............................................
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR SENATUL
L E G E
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 51/2004
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de
drumuri nationale din Romania
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr.51 din
23 iulie 2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr.15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri
nationale din Romania, adoptata in temeiul art.1 pct.I.26 din Legea
nr.291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.680 din
28 iulie 2004, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I punctul 1, litera a) a alineatului (1) si
alineatele (2), (7), (8) si (11) ale articolului 1 vor avea urmatorul
cuprins:
2
"a) vehicul - orice autovehicul rutier inmatriculat, avand cel
putin doua axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul si
semiremorca ori remorcile tractate de acesta.
(2) Incepand cu data de 1 iulie 2002 se introduce tariful de
utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, denumit in
continuare tarif de utilizare, aplicat tuturor utilizatorilor romani si straini
pentru toate vehiculele inmatriculate, care sunt folosite pe reteaua de
drumuri nationale din Romania si structurat in functie de perioada de
parcurs si stationare, incadrarea in clasa de emisii poluante (EURO),
masa totala maxima autorizata (MTMA) si numarul de axe, dupa caz.
(7) Tariful de utilizare este structurat in functie de durata de
utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, astfel: o zi, 7 zile,
30 de zile, 6 luni si 12 luni. Durata de utilizare cuprinde durata de
parcurs, precum si durata de stationare.
(8) Tariful de utilizare se aplica in mod nediscriminatoriu pentru
utilizatorii romani si straini ai retelei de drumuri nationale din Romania,
aflata in administrarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania - S.A.
(11) In cazul radierii din circulatie a vehiculului utilizatorului
roman i se va returna, la cererea scrisa a acestuia, de catre Compania
Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.,
contravaloarea tarifului de utilizare, corespunzatoare perioadei de
neutilizare."
2. La articolul I punctul 3, articolul 3 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare
vehiculele detinute in proprietate de unitatile Ministerului Apararii
Nationale, de unitatile Ministerului Administratiei si Internelor, de
serviciile de ambulanta, de serviciile publice comunitare pentru situatii
de urgenta, astfel cum au fost reglementate in Ordonanta Guvernului
nr.88/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor
publice comunitare pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr.363/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, vehiculele folosite exclusiv in transportul public local de
persoane prin servicii regulate, precum si vehiculele detinute in
proprietate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale
din Romania - S.A."
3
3. La articolul I punctul 5, articolul 5 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 5. - Utilizatorii straini vor achita tariful de utilizare in
functie de durata de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania,
astfel: o zi, 7 zile, 30 de zile, 6 luni si 12 luni."
4. La articolul I punctul 6, alineatul (3) al articolului 6 va
avea urmatorul cuprins:
"(3) Este obligatorie pastrarea rovinietelor aplicate vizibil pe
partea interioara a parbrizului pentru vehiculele inmatriculate pe toata
perioada de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania."
5. La articolul I punctul 7, articolul 7 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 7. - (1) Responsabilitatea achitarii tarifului de utilizare in
ceea ce priveste tipul si valabilitatea rovinietei revine in exclusivitate in
cazul utilizatorilor romani, detinatorilor mentionati in certificatul de
inmatriculare, iar in cazul utilizatorilor straini aceasta revine in
exclusivitate conducatorului auto al vehiculului.
(2) Valabilitatea rovinietei este determinata de incadrarea in
durata de utilizare si in criteriile de acordare."
6. La articolul I punctul 8, articolul 8 va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 8. - (1) Fapta de a circula fara a detine rovinieta valabila
constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
(2) Cuantumul amenzilor contraventionale prevazute la alin. (1)
este prevazut in anexa nr. 3.
(3) Sumele incasate in urma aplicarii amenzilor se fac venit la
bugetul de stat in proportie de 75%, diferenta de 25% revenind, ca
venituri extrabugetare, Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania - S.A. sau Ministerului Administratiei si
Internelor, dupa caz.
(4) Contravenientii au obligatia ca in termen de 72 de ore de la
aplicarea amenzii contraventionale sa achite tariful de utilizare.
(5) Conducatorilor vehiculelor inmatriculate in alte state li se
vor aplica amenzi contraventionale numai in punctele de control pentru
trecerea frontierei de stat, la iesirea din Romania.
4
(6) O data cu aplicarea amenzii contraventionale, conducatorilor
vehiculelor inmatriculate in Romania, care circula fara a avea rovinieta
valabila, li se retine certificatul de inmatriculare a vehiculului, pana la
prezentarea dovezii de achitare a tarifului de utilizare.
(7) Depasirea termenului de valabilitate a rovinietei pentru un
utilizator strain poate fi motivata in cazul blocarii fortuite a unui vehicul
din cauza unor calamitati naturale, a unui accident sau a retinerii
conducatorului vehiculului de catre autoritatile in drept. In aceste cazuri
utilizatorul strain va prezenta reprezentantilor Companiei Nationale de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. din agentiile din
punctele de control al trecerii frontierei, la iesirea din tara, documente
justificative incheiate de organele politiei rutiere, organele judecatoresti
si, in plus, daca este cazul, dovada repararii vehiculului intr-un atelier de
reparatie atestat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman". Dovada
blocarii fortuite a vehiculului sau a retinerii conducatorului vehiculului
nu scuteste utilizatorul strain de plata tarifului de utilizare a
infrastructurii de transport rutier pe intreaga perioada cuprinsa intre data
intrarii si data iesirii din Romania, ci justifica neaplicarea amenzii
contraventionale."
7. La articolul I punctul 9, litera c) a articolului 9 va avea
urmatorul cuprins:
"c) politia rutiera in situatia cand efectueaza controlul existentei
rovinietei valabile, fara personalul mentionat la lit.a) si b);"
8. La articolul I punctul 12, alineatele (2) - (4) ale articolului
12 se abroga.
9. La articolul I punctul 12, dupa alineatul (5) al articolului
12 se introduce alineatul (6) cu urmatorul cuprins:
"(6) In cazul lipsei rovinietei din motive justificate, dovada
achitarii tarifului de utilizare se poate face cu documentul original de
plata a acestuia."
10. La articolul I, punctul 16 se abroga.
5
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei,
cu respectarea prevederilor articolului 75 si ale articolului 76 alineatul
(2) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
p. PRESEDINTELE
SENATULUI
Valer Dorneanu Doru Ioan Taracila
Bucuresti, 18 octombrie 2004
Nr. 415
Re: og 15/2002
Referitor la aceasta ordonanta, as avea urmatoarea speta:
La 01.05.2011 am achizitionat pt autoutilitara, proprietate persoana fizica, de 3,5 tone rovigneta pe o perioada de 7 zile.
La data de 05.05.2011 am atasat in urma autoutilitarei o remorca de transport vehicule cu 2 axe cu masa maxima autorizata de 2,5 tone. La aceasta data am fost oprit de un echipaj de politie care sustinea ca vigneta mea nu e valabila.
Intrebarea mea este trebuia sa cumpar o noua vigneta pentru categoria 3,5-7,5 tone?
Daca cumparam vigneta pe un an de zile si in acest an utilizam remorca de 2 ori, trebuia sa achizitionez inca o vigneta de fiecare data cand utilizam remorca? Daca e asa, atunci in momentul in care solicit o vigneta pentru autoutilitara care este de 3,5 tone + remorca, automat pe nr de inmatriculare si seria sasiu in baza de date a CNADR ar trebui majorata masa maxima. In momentul in care utilizam doar autoutilitara tariful aplicat ar fi fost pt categoria 3,5-7,5 tone si nicidecum pt 3,5 tone(parerea mea) sau de fiecare data comunicam un alt tonaj celui care vinde vigneta?
La 01.05.2011 am achizitionat pt autoutilitara, proprietate persoana fizica, de 3,5 tone rovigneta pe o perioada de 7 zile.
La data de 05.05.2011 am atasat in urma autoutilitarei o remorca de transport vehicule cu 2 axe cu masa maxima autorizata de 2,5 tone. La aceasta data am fost oprit de un echipaj de politie care sustinea ca vigneta mea nu e valabila.
Intrebarea mea este trebuia sa cumpar o noua vigneta pentru categoria 3,5-7,5 tone?
Daca cumparam vigneta pe un an de zile si in acest an utilizam remorca de 2 ori, trebuia sa achizitionez inca o vigneta de fiecare data cand utilizam remorca? Daca e asa, atunci in momentul in care solicit o vigneta pentru autoutilitara care este de 3,5 tone + remorca, automat pe nr de inmatriculare si seria sasiu in baza de date a CNADR ar trebui majorata masa maxima. In momentul in care utilizam doar autoutilitara tariful aplicat ar fi fost pt categoria 3,5-7,5 tone si nicidecum pt 3,5 tone(parerea mea) sau de fiecare data comunicam un alt tonaj celui care vinde vigneta?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests