Banuiesc ca nu sunt primul care posteaza sau deschide un asemenea subiect dar sunt in cautarea unor pareri independente.
Istoricul creantei mele e urmatorul:
- in februarie 2006 clientul imi lanseaza o comanda ce contine repere cu caracter special cerand livrarea in iunie
- o oferta e trimisa cu specificatii tehnice,preturi, date si conditii de livrare (in special pt reperele speciale e mentionat faptul ca nu poate fi lansata comanda decat dupa plata unui avans)
- comanda e modificata
- avansul e platit abia pe 19.09 si clientului i se atrage atentia ca livrarea se poate decala cu aceasta intarziere
- nici un fel de obiectie sau notificare privind anularea comenzii nu este primita.
- marfa soseste si este livrata in 11.12.2006
- clientul primeste marfa, o receptioneaza, semneaza si stampileaza factura.
- relatiile comerciale continua inclusiv prin livarea catre noi a unor repere speciale urmand ca in viitor sa se procedeze la o operatiune de compensare a facturilor similar altei asemenea operatiuni din trecut.
- dupa expirarea scadentei (25.01.2007) debitorul e notificat prin email si mai apoi somat in scris si invitat la conciliere.
- raspunde somatiei in scris (acceptand in scris existenta creantei) dar motiveaza ca nu vrea sa platesca deoarece clientul sau si-a anulat comanda in NOIEMBRIE 2006 anul trecut !!!....si asta fara sa fi spus absolut nimic desi stia inca de la livrarea marfii.
In consecinta doua actiuni in instanta au fost deschise pentru somarea debitorului ambele respinse.Prima pentru o neconcordanta de sume datorate, iar urmatoarea pe motiv ca era vorba de o cauza deja judecata.
Evident ca in decursul a 2-3 luni se ajunge la prescriere.
Astept pareri si idei atat de la cei care au fost, sau sunt in aceasta postura, cat si de la cei care au experienta in rezolvarea unor asemenea situatii.
Multumesc
Procedura de recuperare a unei creante !?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests