rationament logic 2009
rationament logic 2009
stie careva despre vreo strategie de abordare a testelor de rationament?toate punctele se pot rezolva independent de celelalte?
Testu e conceput de aşa manieră încât nu vei avea timp să gândeşti toate întrebările. Cel puţin aşa era acum 3-4 ani. Din seria de 50 apuci să rezolvi undeva pe la 40, şi e ok. Restul, la plesneală... Alegi o literă şi mergi pe ea. Nu trebuie să intri-n panică dacă vezi că n-ai timp să termini. Nimeni n-are.
Până la testu propriu-zis, uită-te pe întrebările din anii trecuţi.
Să ai baftă.
Până la testu propriu-zis, uită-te pe întrebările din anii trecuţi.
Să ai baftă.

luati testele de anul trecut si rezolvati-le de mai multe ori.
asa "va faceti mana".
daca imi amintesc bine, testele sunt de 3 tipuri:
- rationament analitic
- rationament logic
- intelegerea unui text scris
Primele 2 tipuri eu le-am rezolvat cu ciorna in fata. Sunt mai multe elemente si informatii cu care jonglezi intr-o grila si iti pot scapa unele daca incerci sa le tii minte.
Asa mai bine le pui pe hartie. Dar cat mai repede si prescurtat.
Eu aveam 2 modalitati de abordare a acestor 2 prime tipuri de grile.
1. incercam sa gasesc eu repede rezolvarea si o comparam cu variantele de raspuns.
2. luam rezolvarile din variante prin excludere
Desi prima ar fi recomandata, totusi tinde sa ia mai mult timp si chiar s-ar putea sa se ajunga la o solutie ce nu se potriveste cu nici una dintre variantele de raspuns. Ar trebui reluata si, astfel, pierdut timp pretios.
A 2-a modalitate de abordare nu e posibila in toate cazurile, insa e mai rapida. Din start, la ochiul liber se elimina jumatate din variantele de raspuns intrucat nu indeplinesc primele conditii simple enuntate in grila/ Si apoi celelalte 2 variante se verifica destul de repede.
Elementul cheie in astfel de teste este e timpul. Iar timpul il castigi prin rapiditatea ta de abordare si solutionare a testelor. Iar rapiditatea se castiga prin exercitiu. Creierul nostru este construit in asa fel inca atunci cand repeti o activitate (in cazul nostru, un anumit tip de exerticiu) o invata si o executa din ce in ce mai repede si mai bine.
A 2-lea element cheie, in opinia mea, e cat de bine iti pastrezi mintea limpede si lipsita de stres, atat in timpul in care "iti faci mana" cat si in timpul examenului (stiu ca atunci va exista un anumit grad de stres dar e bine sa-l pastrati la cote cat mai scazute). La examen mintea voastra trebuie sa lucreze repede pentru o perioada de vreo 3 ore (cu vreo 15 min pauza intre teste). De ce s-o incarcati si cu atatea emotii si stres?
Al 3-lea element cheie este odihna de dinaintea exmenului. Cu o zi inainte de examen, daca sunteti "mai cu disperarea-n san" bagati pana la amiaza cel mult. Dupa-amiaza, iesiti din casa. Faceti orice v-ar distrage cat de cat atentia de la examen. Plimbati-va, alergati, jucati ceva tenis etc.
Eu m-am antrenat pe astfel de teste vreo 2-3 zile. Am facut 59 corecte la examen. Nasol a fost ca nu prea am prins corect litera ce am bifat-o pe naspa in ultimul minut.
Ar mai fi de spus: sa va odihniti vreo 2 zile dupa testul grila de drept si apoi sa incepeti. Nu bagati ca MIG-ul 10 ore pe zi pe astfel de teste. Nu trebuie sa retineti nimic ci doar sa exersati pana cand mintea voastra deprinde automat modul de abordare si rezolvare a acestor tipuri de grila. eu cred ca 5-6 ore pe zi sunt suficiente, iar pauzele sa isi regaseasca locul dupa o serie de 25 de intrebari.
Succes!
asa "va faceti mana".
daca imi amintesc bine, testele sunt de 3 tipuri:
- rationament analitic
- rationament logic
- intelegerea unui text scris
Primele 2 tipuri eu le-am rezolvat cu ciorna in fata. Sunt mai multe elemente si informatii cu care jonglezi intr-o grila si iti pot scapa unele daca incerci sa le tii minte.
Asa mai bine le pui pe hartie. Dar cat mai repede si prescurtat.
Eu aveam 2 modalitati de abordare a acestor 2 prime tipuri de grile.
1. incercam sa gasesc eu repede rezolvarea si o comparam cu variantele de raspuns.
2. luam rezolvarile din variante prin excludere
Desi prima ar fi recomandata, totusi tinde sa ia mai mult timp si chiar s-ar putea sa se ajunga la o solutie ce nu se potriveste cu nici una dintre variantele de raspuns. Ar trebui reluata si, astfel, pierdut timp pretios.
A 2-a modalitate de abordare nu e posibila in toate cazurile, insa e mai rapida. Din start, la ochiul liber se elimina jumatate din variantele de raspuns intrucat nu indeplinesc primele conditii simple enuntate in grila/ Si apoi celelalte 2 variante se verifica destul de repede.
Elementul cheie in astfel de teste este e timpul. Iar timpul il castigi prin rapiditatea ta de abordare si solutionare a testelor. Iar rapiditatea se castiga prin exercitiu. Creierul nostru este construit in asa fel inca atunci cand repeti o activitate (in cazul nostru, un anumit tip de exerticiu) o invata si o executa din ce in ce mai repede si mai bine.
A 2-lea element cheie, in opinia mea, e cat de bine iti pastrezi mintea limpede si lipsita de stres, atat in timpul in care "iti faci mana" cat si in timpul examenului (stiu ca atunci va exista un anumit grad de stres dar e bine sa-l pastrati la cote cat mai scazute). La examen mintea voastra trebuie sa lucreze repede pentru o perioada de vreo 3 ore (cu vreo 15 min pauza intre teste). De ce s-o incarcati si cu atatea emotii si stres?
Al 3-lea element cheie este odihna de dinaintea exmenului. Cu o zi inainte de examen, daca sunteti "mai cu disperarea-n san" bagati pana la amiaza cel mult. Dupa-amiaza, iesiti din casa. Faceti orice v-ar distrage cat de cat atentia de la examen. Plimbati-va, alergati, jucati ceva tenis etc.
Eu m-am antrenat pe astfel de teste vreo 2-3 zile. Am facut 59 corecte la examen. Nasol a fost ca nu prea am prins corect litera ce am bifat-o pe naspa in ultimul minut.
Ar mai fi de spus: sa va odihniti vreo 2 zile dupa testul grila de drept si apoi sa incepeti. Nu bagati ca MIG-ul 10 ore pe zi pe astfel de teste. Nu trebuie sa retineti nimic ci doar sa exersati pana cand mintea voastra deprinde automat modul de abordare si rezolvare a acestor tipuri de grila. eu cred ca 5-6 ore pe zi sunt suficiente, iar pauzele sa isi regaseasca locul dupa o serie de 25 de intrebari.
Succes!
Kiki-a.c., citeste cu atentie instructiunile lor.
"Susţinerea testului în condiţii simulate
O modalitate importantă prin care vă puteţi pregăti pentru testul de verificare a raţionamentului logic este aceea de a susţine un test simulat în aceleaşi condiţii şi limite de timp care vă vor fi impuse la susţinerea reală a testului. Acest lucru vă va ajuta să estimaţi timpul pe care îl puteţi acorda fiecărei întrebări dintr-o secţiune şi să determinaţi tipurile de întrebări asupra cărora e nevoie să mai lucraţi.
De vreme ce testul este unul cronometrat, este important să utilizaţi timpul acordat cu mult discernământ. Pe parcursul testului aveţi voie să lucraţi numai asupra secţiunii desemnate de coordonatorul testării. Nu vă este permis să acordaţi timp suplimentar unei secţiuni dificile, ca mai apoi să recuperaţi acel timp la o secţiune care vi se pare mai uşoară. Atunci când vă stabiliţi ritmul de lucru şi când verificaţi răspunsurile, ar trebui să consideraţi fiecare secţiune ca fiind un mini – test separat.
Aveţi grijă să răspundeţi la fiecare întrebare din test. Când nu cunoaşteţi răspunsul corect la o întrebare, eliminaţi mai întâi răspunsurile care ştiţi cu siguranţă că nu sunt corecte, apoi încercaţi să ghiciţi dintre variantele rămase. Nu vă fie teamă să ghiciţi.
Când veţi susţine testul simulat ce urmează, respectaţi toate condiţiile specificate în instrucţiuni şi încadraţi-vă strict în limitele de timp. Lucraţi fără pauze. Atunci când veţi susţine testul real veţi avea doar o pauză scurtă – în mod obişnuit 10 – 15 minute – după SECŢIUNEA a III – a. Când este susţinut în condiţii cât mai apropiate de condiţiile reale de testare, testul simulat vă asigură o pregătire extrem de utilă pentru susţinerea testului real.
În acest test simulat sunt incluse instrucţiuni oficiale pentru cele patru secţiuni cu teste grilă şi pentru completarea formularului de la sfârşit, astfel încât aveţi posibilitatea să aproximaţi condiţiile reale de testare pe măsură ce exersaţi. Pentru a susţine testul:
porniţi cronometrul şi fixaţi-l la 35 de minute. Răspundeţi la toate întrebările din Secţiunea I. Încetaţi să lucraţi asupra acestei secţiuni când cele 35 de minute au expirat.
repetaţi acţiunea, acordându-vă câte 35 de minute pentru Secţiunile II, III şi IV;
fixaţi cronometrul la 30 de minute, apoi pregătiţi-vă lucrarea pentru proba de dezvoltare a unui subiect dat pe care o găsiţi la sfârşitul acestui test;
consultaţi rubrica de calculare a punctajului pentru instrucţiuni privind evaluarea performanţelor dumneavoastră. În acest scop, veţi găsi o listă cu răspunsurile corecte.
Dezvoltarea în scris a unui subiect dat
Susţinătorilor testului li se acordă 30 de minute pentru o probă de dezvoltare în scris a unui subiect, care nu este punctată dar care este folosită pentru a evalua aptitudinile de compunere. Citiţi subiectul cu atenţie. Probabil cel mai potrivit ar fi ca, înainte de a începe să scrieţi, să reflectaţi preţ de câteva minute asupra subiectului şi să vă structuraţi ideile. Nu scrieţi despre un alt subiect decât cel specificat. Nu este admis să scrieţi despre un subiect la alegere.
Nu există o poziţie „corectă” sau „greşită” în abordarea subiectului. Interesează cu câtă pricepere vă susţineţi poziţia pe care o adoptaţi şi cât de clar vă exprimaţi acea poziţie. Este mult mai important să scrii bine decât să scrii mult. Nu se cer şi nici nu se aşteaptă de la dumneavoastră să aveţi cunoştinţe speciale. Se au în vedere structurarea, vocabularul şi compunerea.
Limitaţi-vă la spaţiul liniat de sub subiect. Veţi descoperi că aveţi spaţiu suficient dacă vă structuraţi cu grijă textul, scrieţi pe fiecare rând, evitaţi spaţiile mari la marginile foii şi vă menţineţi scrisul la dimensiuni rezonabile. Aveţi grijă ca scrisul să vă fie citeţ."
http://inm-lex.ro/index.php?MenuID=35&DetailID=73
Bafta, ca succesul cere munca !
"Susţinerea testului în condiţii simulate
O modalitate importantă prin care vă puteţi pregăti pentru testul de verificare a raţionamentului logic este aceea de a susţine un test simulat în aceleaşi condiţii şi limite de timp care vă vor fi impuse la susţinerea reală a testului. Acest lucru vă va ajuta să estimaţi timpul pe care îl puteţi acorda fiecărei întrebări dintr-o secţiune şi să determinaţi tipurile de întrebări asupra cărora e nevoie să mai lucraţi.
De vreme ce testul este unul cronometrat, este important să utilizaţi timpul acordat cu mult discernământ. Pe parcursul testului aveţi voie să lucraţi numai asupra secţiunii desemnate de coordonatorul testării. Nu vă este permis să acordaţi timp suplimentar unei secţiuni dificile, ca mai apoi să recuperaţi acel timp la o secţiune care vi se pare mai uşoară. Atunci când vă stabiliţi ritmul de lucru şi când verificaţi răspunsurile, ar trebui să consideraţi fiecare secţiune ca fiind un mini – test separat.
Aveţi grijă să răspundeţi la fiecare întrebare din test. Când nu cunoaşteţi răspunsul corect la o întrebare, eliminaţi mai întâi răspunsurile care ştiţi cu siguranţă că nu sunt corecte, apoi încercaţi să ghiciţi dintre variantele rămase. Nu vă fie teamă să ghiciţi.
Când veţi susţine testul simulat ce urmează, respectaţi toate condiţiile specificate în instrucţiuni şi încadraţi-vă strict în limitele de timp. Lucraţi fără pauze. Atunci când veţi susţine testul real veţi avea doar o pauză scurtă – în mod obişnuit 10 – 15 minute – după SECŢIUNEA a III – a. Când este susţinut în condiţii cât mai apropiate de condiţiile reale de testare, testul simulat vă asigură o pregătire extrem de utilă pentru susţinerea testului real.
În acest test simulat sunt incluse instrucţiuni oficiale pentru cele patru secţiuni cu teste grilă şi pentru completarea formularului de la sfârşit, astfel încât aveţi posibilitatea să aproximaţi condiţiile reale de testare pe măsură ce exersaţi. Pentru a susţine testul:
porniţi cronometrul şi fixaţi-l la 35 de minute. Răspundeţi la toate întrebările din Secţiunea I. Încetaţi să lucraţi asupra acestei secţiuni când cele 35 de minute au expirat.
repetaţi acţiunea, acordându-vă câte 35 de minute pentru Secţiunile II, III şi IV;
fixaţi cronometrul la 30 de minute, apoi pregătiţi-vă lucrarea pentru proba de dezvoltare a unui subiect dat pe care o găsiţi la sfârşitul acestui test;
consultaţi rubrica de calculare a punctajului pentru instrucţiuni privind evaluarea performanţelor dumneavoastră. În acest scop, veţi găsi o listă cu răspunsurile corecte.
Dezvoltarea în scris a unui subiect dat
Susţinătorilor testului li se acordă 30 de minute pentru o probă de dezvoltare în scris a unui subiect, care nu este punctată dar care este folosită pentru a evalua aptitudinile de compunere. Citiţi subiectul cu atenţie. Probabil cel mai potrivit ar fi ca, înainte de a începe să scrieţi, să reflectaţi preţ de câteva minute asupra subiectului şi să vă structuraţi ideile. Nu scrieţi despre un alt subiect decât cel specificat. Nu este admis să scrieţi despre un subiect la alegere.
Nu există o poziţie „corectă” sau „greşită” în abordarea subiectului. Interesează cu câtă pricepere vă susţineţi poziţia pe care o adoptaţi şi cât de clar vă exprimaţi acea poziţie. Este mult mai important să scrii bine decât să scrii mult. Nu se cer şi nici nu se aşteaptă de la dumneavoastră să aveţi cunoştinţe speciale. Se au în vedere structurarea, vocabularul şi compunerea.
Limitaţi-vă la spaţiul liniat de sub subiect. Veţi descoperi că aveţi spaţiu suficient dacă vă structuraţi cu grijă textul, scrieţi pe fiecare rând, evitaţi spaţiile mari la marginile foii şi vă menţineţi scrisul la dimensiuni rezonabile. Aveţi grijă ca scrisul să vă fie citeţ."
http://inm-lex.ro/index.php?MenuID=35&DetailID=73
Bafta, ca succesul cere munca !
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests