perioada de proba URGENT!!!!!

Discutii privind litigiile de munca
Post Reply
mazgalici

perioada de proba URGENT!!!!!

Post by mazgalici » 28 Sep 2007, 17:06

Am si eu o problema mare tare de tot. Nu m-am ocupat deloc de litigii de munca si am o intrebare: in codul muncii scrie la art. 34 pct (7) : Metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a salariatilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Problema e ca cel anjagat, nu a fost de fapt inscris in nici un fel de astfel de registru, fiind chipurile in perioada de proba. Totusi, ea a lucrat timp de doua saptamani si nu numai, dar a si semnat o singura zi ce e drept, niste acte ale firmei, din care ar putea dovedi ca a lucrat acolo. Individul, un parvenit nenorocit, nu vrea sa o plateasca pe cele doua saptamani, invocand tot felul de motive absurde. Insa, indiferent de situatie, asa cum reiese din codul muncii, el ar fi trebuit sa incheie un contract de munca inca de a doua zi si sa specifice ca este pe perioada de proba, nu? Mai ales ca perioada de proba se considera vechime in munca.

Printre altele, ma intereseaza unde si ce numar are aceasta hotarare a Guvernului care reglementeaza metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a salariatilor.
Am inteles ca angajatorul ar avea obligatia sa declare la ITM despre faptul ca are in probe un angajat in termen de 5 zile de la angajare? Vreau ceva explicatii pe aceasta tema si daca as avea ceva sanse de castig.
Multumesc anticipat si astept raspuns URGENT!

alexx77

Post by alexx77 » 28 Sep 2007, 20:52

Legea 130/199 art.8.
Contractul de munca trebuia intocmit !
Perioada de proba constituie vechime in munca.
Pana la urma tu pe cine reprezinti?? Sau interesul carei parti??

mazgalici

Post by mazgalici » 28 Sep 2007, 21:07

Mersi mult tare de tot. Eu reprezint interesele celei care a fost izgonita marsav din firma :oops: daca pot spune asa. De fapt, doar o conciliez si o imping de la spate, ca nu am nici timp si nici competenta necesara de a o reprezenta, insa m-am saturat de abuzurile care se fac in acest domeniu.
Ma apuc de citit legea acum. Iti multumesc inca odata pentru ajutor.

Karmina

perioada de proba URGENT!!!!

Post by Karmina » 30 Sep 2007, 15:38

H.G. nr.161/2006 +
Ordinului Ministrului Muncii Solidaritatii Sociale si Familiei nr. 20/2007 pentru aprobarea procedurii de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic.

Angajatorul era obligat sa inregistreze in Registrul Electronic de Evidenta al salariatilor cotractul individual de munca in cauza, in termen de 5 zile de la data incheierii acestuia si sa transmita (in acelasi termen de 5 zile) noile inregistrari din Registrul Electronic la ITM fie online, fie in format electronic ( pe discheta sau CD).
Nu are importanta daca salariatul este sau nu in perioada de perioada. Mai mult, in Registru nici macar nu se mentioneaza daca salariatul este sau nu in perioada de proba!
Sanse de castig ai 100%!
Poti sa faci o reclamatie la ITM in care sa descrii amanuntit situatia de fapt in speta, evident cu mentionarea datelor de identificare ale angajatorului ! Vor veni "in control" si daca vor constata cele mentionate de tine va amenda firma in cauza. Important este sa poti dovedi cele in cauza cu acte si martori. In privinta martorilor(potentiali colegi de serviciu), eu una cred ca este mai dificil sa-i convingi sa te sustina, de teama unor eventuale repercursiuni din partea patronului...
Pot insa sa-ti confirm ca, in ipoteza in care depui o astfel de reclamatie la ITM , aceasta poate fi insotita si de declaratia unui "martor" care sa mentioneze expres dorinta de anonimat a acestuia deoarece este salariat al angajatorului respectiv si se teme de reactia acestuia. In cazul in care inspectorii de la ITM vor veni in control nu divulga numele martorului in fata angajatorului .
In urma acestui control, inspectorii de la ITM, daca constata ca reclamatia este fondata si dovedita va da o amneda de pana la 2.000 lei angajatorului si va dispune angajarea salariatului respectiv, cu data retroactiva din momentul in care sustine ca a prestat munca pt. angajator, evident cu plata drepturilor salariale la zi.
Daca mai ai alte intrebari pe aceasta tema nu ezita sa ma intrebi!
Eu una, te sfatuiesc sa faci reclamatie la ITM oricum! Astfel vor inceta angajatorii sa foloseasca forta de munca "la negru".
Daca dovedesc cele reclamate, salariatii au totdeauna sanse de castig!
SUCCES!

mazgalici

Post by mazgalici » 30 Sep 2007, 19:12

Mersi, Karmina pentru informatii.
Intentionez ca maine sa ma adresez ITM-ului. Oricum nu aveam de gand sa abandonez atat de usor, insa doream un temei legal pe care sa imi intemeiez reclamatia. De avut martori, ma indoiesc ca persoana pe care o sustin eu va avea, intrucat e vorba despre o firma foarte mica, insa are dovezi de netagaduit. Au facut marea prostie sa o lase sa semneze niste contracte incheiate de ea. Ulterior au realizat si au oprit-o, insa ea a continuat sa scrie aceste contracte, doar semnatura fiind a acelora care erau deja angajati legal.
Maine trec la fapte cu acesti indivizi.

Karmina

perioada de proba URGENT!!!!

Post by Karmina » 01 Oct 2007, 09:05

Iata HG nr.161/2006:
HOTARARE nr. 161 din 3 februarie 2006 (*actualizata*)
privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor
(actualizata pana la data de 26 ianuarie 2007*)
EMITENT: GUVERNUL
---------------
*) Textul initial a fost publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 22 februarie 2006. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt pana la data de 26 ianuarie 2007, cu modificarile si completarile aduse de: HOTARAREA nr. 1.094 din 30 august 2006; HOTARAREA nr. 53 din 24 ianuarie 2007.

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 34 alin. (7) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. 1
Prezenta hotarare stabileste metodologia de intocmire si completare a registrului general de evidenta a salariatilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu acesta.
ART. 2
(1) Incadrarea in munca a unei persoane se realizeaza, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, numai prin incheierea unui contract individual de munca, in temeiul caruia persoana fizica, in calitate de salariat, se obliga sa presteze munca pentru si sub autoritatea unui angajator, persoana fizica sau juridica, in schimbul unei remuneratii denumite salariu.
(2) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(3) Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.
(4) Nu au obligatia de a infiinta registru misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine pentru perioadele in care contractele individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la inspectoratul teritorial de munca.
ART. 3
(1) Registrul se intocmeste in forma electronica.
(2) Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
(3) Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
(4) Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori la inspectoratul teritorial de munca, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
(5) Procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa adoptarea solutiei tehnice a registrului in format electronic si in functie de aceasta.
ART. 4
(1) Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat.
(2) Angajatorii care la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari au incadrat personal cu contract individual de munca sunt obligati sa transmita inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, registrul in forma electronica, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Angajatorii care la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari au incadrat personal cu contract individual de munca sunt obligati sa transmita inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, registrul in forma electronica, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
---------------
Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de articolul unic din HOTARAREA nr. 53 din 24 ianuarie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 64 din 26 ianuarie 2007.

(3) Dupa indeplinirea obligatiei prevazute la alin. (1) si (2), angajatorii vor transmite registrul la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, numai in cazul in care intervin modificari ale elementelor prevazute la art. 3 alin. (2).
(4) Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul angajatorul, in cazurile mentionate la alin. (3), in termen de 5 zile de la data la care au intervenit modificari ale elementelor prevazute la art. 3 alin. (2).
ART. 5
Unitatile fara personalitate juridica ce au competenta infiintarii registrului au obligatia de a transmite registrul, in termenele prevazute la art. 4, la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, cu indeplinirea obligatiilor prevazute de prezenta hotarare.
ART. 6
Registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului si, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica.
ART. 7
(1) Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
(3) La solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa ii elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul, ale documentelor existente in dosarul personal, ale paginii/paginilor din registrul electronic, care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal.
(4) Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare.
ART. 8
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte savarsite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
a) neinfiintarea registrului si/sau netransmiterea acestuia in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in termenele si forma prevazute de prezenta hotarare;
b) refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca registrul in forma electronica, precum si dosarul personal al salariatilor;
c) necompletarea registrului in conformitate cu prevederile prezentei hotarari.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei (RON) la 5.000 lei (RON).
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii de munca.
(4) Contravenientul poate achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (2), inspectorul de munca facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.
ART. 9
Prevederile art. 8 se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
ART. 10
(1) Inspectia Muncii adopta solutia tehnica privind registrul in forma electronica si aplicatia informatica pentru completarea si transmiterea registrului de catre angajatori.
(2) Aplicatia informatica este distribuita angajatorilor care au obligatia de a infiinta registrul.
ART. 11
Registrele infiintate si inregistrate in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, se pastreaza si se arhiveaza de catre angajatori.
ART. 12
(1) Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 septembrie 2006*).
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 14 martie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
-------------
*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
Conform articolului unic din HOTARAREA nr. 1.094 din 30 august 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 746 din 31 august 2006, termenul prevazut la art. 12 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 22 februarie 2006, se proroga pana la data de 31 decembrie 2006.



PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
---------------
p. Ministrul muncii, solidaritatii
sociale si familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat

Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Bucuresti, 3 februarie 2006.
Nr. 161.




Temeiul legal al reclamatiei tale il reprezinta in primul rand Legea nr.53/2003 - CODUL MUNCII.
Esti sigur ca nu a inregistrat CIM la ITM, nu? Reclamatia ta trebuie sa mearga pe ideea ca a lucrat fara a i se inregistra CIM la ITM ( adica fara indeplinirea formalitatilor legale prevazute de lege) si fara a i se plati drepturile salariale cuvenite.
Potrivit Codului Muncii: "CAP. 4- Raspunderea contraventionala
ART. 276
(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza astfel urmatoarele fapte:
(...)d) primirea la munca a unei persoane pentru care nu a fost intocmit contract individual de munca ori stipularea in contractul individual de munca a unor clauze contrare dispozitiilor legale, cu amenda de la 20.000.000 lei
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii de munca."
00 lei la 50.000.000 lei"
(...)

mazgalici

Post by mazgalici » 02 Oct 2007, 19:09

Sunt sigura ca nu i-a incheiat nici un fel de contract. Problema e ca ea a fost sa ceara informatii de la ITM, si aia i-au raspuns acru ca nu au ce sa ii faca intrucat ar fi trebuit sa faca plangerea in timp ce era inca la munca si in conditiile astea, ei ar fi venit in control si ar fi constatat neregula, sanctionandu-i.
Ea a semnat si a intocmit totusi acte si poate oricand sa dea informatii despre contractele incheiate in firma, lucruri pe care nu le poate sti decat unul din interior. Si nu mi se pare logic sa nu poata avea castig de cauza, asa cum sustin cei de la ITM. ITM-ul a mers pe ideea ca ea a semnat astfel de acte o singura zi, si ca astfel nu poate dovedi ca a lucrat mai mult acolo.
Eu totusi vreau sa ii intocmesc o reclamatie pe care sa o inregistreze legal la ITM sa vedem cum se rezolva.
As mai avea o intrebare: este reclamatia de la ITM o procedura prealabila pentru un proces in instanta?
Mersi mult.

alexx77

Post by alexx77 » 02 Oct 2007, 20:34

Nu este procedura prealabila.In limbajul inspectorilor de munca se cheama sesizare

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 21 guests